ctulhu ([info]ctulhu) rakstīja,
@ 2024-03-31 20:33:00

Previous Entry  Add to memories!  Tell a Friend!  Next Entry
Kārtējā atteikšanās
Cilvēkiem pamazām pierāpo ka vajag atteikties no atteikšanās.

https://www.tvnet.lv/7990790/etp-priekssedetajs-vebers-atteiksanas-no-ieksdedzes-dzinejiem-no-2035-gada-ir-kluda-kas-jalabo

[ ja degviela ir ūdeņradis vai arī ogļūdeņraži kas iegūti reducējot atmosfēras CO2 tad atmosfēras CO2 koncentrācija nepalielinās vai arī samazinās pieaugot dzinēju efektivitātei]

Paralēli, protams vajag attīstīt elektrodzinējus un akumulatorus visur kur tie labi sevi parāda. Veidojot akumulatoru pārstrādes / reciklēšanas ķīmisko industriju. Šeit jāpiezīmē ka tā ir parasta neorganiskā ķīmija un visiem brēcējiem par to ka akumulatori nav pārstrādājami vajag aiziet un to pamācīties.

Bet ko noteikti vajag - vajag strauji izmest miskastē visas šīs atteikšanās akcijas, plakātus neapēd zemeslodi, satiksmes mierināšanas un pārējo šāda veida idiotismu.


(Lasīt komentārus) - (Ierakstīt jaunu komentāru)


[info]allah_bin_allah
2024-04-01 10:35 (saite)
🤦 es jau teicu, ka tikai maļ vienu un to pašu, arī tu. Skaidroju pēdējo reizi:

Palielināt reisu skaitu 7x uz privāto auto rēķina - mazāk piebāzti trolejbusi, mazāk jāgaida pieturā. Un, ak dievs, puskilometrs 🤦. 4 minūtes izvēdināt galvu un pakustināt miesas tev reāli saietu labumā.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]mindbound
2024-04-01 10:39 (saite)
Es jau tieku pie visiem tiem labumiem, ko tu soli no privāto auto atsavināšanas (izmantojot auto), pie tam bez zaļajiem un sarkanajiem murgiem. Savukārt tu pats vari iet kaut 10 km (un uz minētajiem trim burtiem), man darba laikā nav laika pastaigām un mana galva nepaģēr vēdināšanu.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]allah_bin_allah
2024-04-01 10:47 (saite)
Tātad, tev patīk sēdēt "komfortablā" sastrēgumā 25 minūtes labāk kā 4 minūtes pastaigāties? Skaidrs, cool, dzelžaina loģika. Normāliem cilvēkiem darba laikā nav laika tupēt korķī.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]mindbound
2024-04-01 10:54 (saite)
Par tavu pieredzi neņemos spriest, bet man korķos tupēt gadās ļoti reti, retāk par tupēšanu tramvajos un trolejbusos ar kaut kur mašruta vidū noslīdējušiem vadiem. Profesionāls šoferis ierodas minūšu laikā, izvēlas mazāk korķainos maršrutus un aizved tieši tur, kur vajag, ātri un operatīvi. Ja tev ir tik draņķīga pieredze ar korķiem, tad jūtu līdz, bet tas nav pietiekams iemesls gribēt bojāt citu dzīves.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]allah_bin_allah
2024-04-01 10:55 (saite)
Ja visu dienu guļ un naktī brauc uz darbu, tā varētu būt.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]mindbound
2024-04-01 10:59 (saite)
Tu nezini, kad un uz kurieni vai no kurienes es braucu, es negrasos šādu informāciju šārēt, uz šīs pacilājošās nots varam beigt sarunu

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]allah_bin_allah
2024-04-01 11:01 (saite)
Sarunāts, dročeri.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]extranjero
2024-04-01 10:52 (saite)
Sabiedrisko visvairāk lieto tie, kam vēl nav vadītāja apliecības, vai nespēj vadīt auto vecuma dēļ: bērni, studenti, seniori.

Senioriem reizēm arī noiet puskilometru ir problēma. Tāpēc māti pie ārsta es biežāk vedu ar auto, jo sabiedrisko lietot viņai artrīta dēļ ir diezgan apgrūtinoši.

Palielināt reisu skaitu 7 reizes nebūs ekonomiski izdevīgi.

Latvijā vispār ir mazs iedzīvotāju blīvums. Rīgā varētu iztikt ar sabiedrisko transportu, bet mazpilsētās un laukos nu nekādi.

Es kaut kad 2000. gadā kādu laiku strādāju Rīgā un man tad vēl nebija auto. Atceros, ka brauciens uz darbu ar diviem autobusiem bija ļoti ilgs un neērts. Salšanai pieturā nav nekāda ieguvuma. Citreiz braucu ar velosipēdu, bet ziemā un rudenī arī tas bija neiespējami.

Vispārīgi es esmu par attīstītu sabiedrisko transportu, bet jāsaprot, kas tas strādā tikai noteiktos apstākļos, un nekad nebūs ērts visiem.

Rīgas problēma ir tā, ka tā ir sena pilsēta, kurā grūti izveidot modernu ielu plānojumu. Paredzu, ka Rīgas centrs pamazām kļūs tukšāks un attīstīsies nomales un piepilsētas.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]allah_bin_allah
2024-04-01 11:04 (saite)
Kā tev ienāca prātā, ka es runāju par mazpilsētām, laukiem vai pensionāriem?

Runa bija un ir par rīdziniekiem labākajos gados, ja tas nebija incelim skaidrs.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]extranjero
2024-04-01 11:08 (saite)
Incelim?

Piedod, bet šādas rupjības man nav pieņemamas. Esi šo diskusiju jau zaudējis.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]allah_bin_allah
2024-04-01 11:11 (saite)
Skaidrs. Nav ko atbildēt, piesienās ne par tēmu. Zaudējis esi tu.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]extranjero
2024-04-01 11:15 (saite)
Diskusijas kultūra ir visa pamats. Bez tās nevar būt nekādas saprātīgas diskusijas.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]allah_bin_allah
2024-04-01 11:18 (saite)
Ja tu savu diskusijas pusi vērstu pret manis rakstīto, nevis salmu vīru (pensionāri, lauki, mazpilsētas), tad nebūtu pat runa par inceļiem, bet tagad ir. Neesmu vainīgs, kādu priekšstatu radi pats par sevi, kādu vaibu iekustini.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]extranjero
2024-04-01 11:24 (saite)
Es izskaidroju, kādu nākotni es redzu sabiedriskajam transportam un kādu privātajiem auto.

Kāpēc lai es būtu iedomājies, ka viss grozās tikai ap Rīgu? Cilvēki ir mobili, viņiem nepietiek ar atrašanos visu laiku tikai vienā pilsētā. Un galu galā mans piemērs bija tieši par laiku, kad dzīvoju un strādāju Rīgā. Lietot sabiedrisko transportu nebija ērti.

Kā tieši par to es biju pelnījis rupjības?

Turklāt, tev nav tiesību nodefinēt diskusijas parametrus ierobežotā veidā, kas ir izdevīgi tikai tev.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]allah_bin_allah
2024-04-01 11:40 (saite)
Diskusijas parametru uzstādīja puksta autors. Tu savu komentāru ierakstīji zem mana komentāra, kur runāju tikai par to. Protams, ka ārpus lielpilsētām auto makes sense, neko pretēju nebiju apgalvojis, tāpēc nesaprotu, kādēļ sit salmu vīru zem mana teksta kā incelis.

Tagad par tēmu:
Sabtransa reisus mierīgi var palielināt 7x, ja stimulē cilvēkus atteikties braukt ar personīgo auto Rīgas centrā u.c. aizņemtākajās vietās, piemēram, piemērojot maksu par iebraukšanu vai atlaides sabtransam tiem, kuri izvēlas auto atstāt mājās vai pilsētas nomalē.

Un baigais lamu vārds "incelis". Neradi tādu vaibu, nebūs tas jālasa.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]extranjero
2024-04-01 11:49 (saite)
Incelis ir vienkārši rupjība. Nekāda diskusija nav iespējama, ja tu lieto šādus vārdus. Kāpēc tu domā, ka vaibs ir pamatots iemesls būt rupjam?

Joprojām neredzu, kur diskusija ir ierobežota tikai par Rīgu. Tas, ka es atbildu zem tava komentāra, nenozīmē, ka es nedrīkstu izvērst tēmu plašāk.

Un pat ja tā ir, mans piemērs, ir par to, ka Rīgā sabiedriskais transports ne vienmēr ir ērts darba cilvēkiem. Zemāk ir diskusija par to, ka ar sabiedrisko laiks ir 2,5 reizes ilgāks.

Es arī kādreiz dzīvoju Āgenskalnā un darbs bija Bauskas ielā.

Paskatījos google maps: 1) ar kājām 1 stundu 24 minūtes, 2) ar sabiedrisko (2 vai 3 transporta veidiem, no 42 līdz 58 minūtēm, bet īsākais specifiskos laikos), 3) ar auto 15 minūtes.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)

(nav temata) - [info]allah_bin_allah, 2024-04-01 12:00:09
(nav temata) - [info]extranjero, 2024-04-01 12:03:26
(nav temata) - [info]allah_bin_allah, 2024-04-01 12:09:26
(nav temata) - [info]extranjero, 2024-04-01 12:18:47
(nav temata) - [info]allah_bin_allah, 2024-04-01 12:32:18
(nav temata) - [info]extranjero, 2024-04-01 12:41:17
(nav temata) - [info]allah_bin_allah, 2024-04-01 13:11:38
(nav temata) - [info]extranjero, 2024-04-01 13:09:31
(nav temata) - [info]allah_bin_allah, 2024-04-01 13:16:56
(nav temata) - [info]extranjero, 2024-04-01 11:54:35
(nav temata) - [info]allah_bin_allah, 2024-04-01 11:57:27

[info]begemots
2024-04-01 11:53 (saite)
> Sabiedrisko visvairāk lieto tie, kam vēl nav vadītāja apliecības, vai nespēj vadīt auto vecuma dēļ: bērni, studenti, seniori.

Muļķības. Mums ir kaudzēm cilvēku, kuriem ir apliecības, bet nav auto, vai ar to nepārvietojas ikdienā. Auto asociācija bēdājas, ka mums ir mazākais auto īpatsvars uz iedzīvotājiem ES, un ka auto vispār ir knapi 49% mājsaimniecībās, t.i. katra otrā ģimene brauc ar sabiedrisko.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]extranjero
2024-04-01 11:58 (saite)
Tāpēc es paredzu, ka auto skaits cilvēkiem Latvijā pieaugs.

Bet neredzu, ka mans teiktais ir pretrunā. Pieņemsim 49% darba cilvēku brauc uz darbu ar auto (patiesībā vairāk, jo daudzi, kuriem nav auto vispār nestrādā, bezdarbnieki vai vientuļās mātes, kas audzina bērnus utt.). No bērniem uz skolu ar auto brauc 0% (šeit neskaitām tos, kurus vecāki aizved ar auto). Savukārt daudzi seniori jau vairs nevada auto, tāpēc arī būs krietni mazāk par 49%.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]begemots
2024-04-01 12:25 (saite)
Pēc RS datiem ik dienu Rīgā sabtranss pārvadā 800k pasažieru. Pieņemot, ka katrs brauc vismaz 2x, tie ir ~400k cilvēku. Nospiedošais vairākums dodas uz darbu (Spriežot pēc sabtransa pārpildītības pakāpes un reisu daudzuma periodā 8:30-9:00).

Pie tā, ka Rīgā vispār ir ap 600k cilvēku, un big majority no tiem ir darbaspējīgajā vecumā (~60% pēc CSDD datiem), neredzu pamatu apgalvojumam, ka 49% darba cilvēku brauc ar auto. It īpaši pie tā, ka 49% -- tas ir ieskaitot 1 auto uz mājsaimniecību, nevis uz cilvēku.

Vientuļām mātēm arī jāstrādā.


Reāli domāju, kādi 20-25% strādājošo Rīgā dodas uz darbu ar auto. Tas atbilstu tam, ko novēroju, braucot uz darbu.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]extranjero
2024-04-01 12:35 (saite)
Ielikt “big majority” latviskā teikumā izklausās jocīgi.

Mājsaimniecība ir arī seniori, kas dzīvo atsevišķi.

Es domāju, ka tie varētu būt 25% strādājošo Rīgā. Kas parāda, ka nav reāli vēl vairāk cilvēku pārcelt uz sabiedrisko transportu.

Apšaubu to par 600K cilvēku Rīgā, jo Rīgā iebrauc arī ļoti daudz strādājošo ārpus Rīgas. Mārupe, Ādaži utt. tehniski vairs neskaitās Rīga, bet darbs ir Rīgā.

Es arī paredzu, ka nākotnē šis skaitlis pieaugs. Varbūt pat līdz 50%, un tad nostabilizēsies.

Protams, tas būs atkarīgs no cilvēku turības un infrastruktūras. Bet Rīga nekad nebūs Londona. Aizvien vairāk cilvēku izvēlēsies pārcelties labākiem privātmāju rajoniem un brauks uz darbu uz Rīgu ar auto.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]begemots
2024-04-01 14:16 (saite)
> Protams, tas būs atkarīgs no cilvēku turības un infrastruktūras. Bet Rīga nekad nebūs Londona. Aizvien vairāk cilvēku izvēlēsies pārcelties labākiem privātmāju rajoniem un brauks uz darbu uz Rīgu ar auto

Cilvēki no Salaspils un Ogres gana bieži un ļoti labprāt brauc ar vilcienu. Pārvietošanās veids ir atkarīgs no pieejamajām opcijām un ērtībām.

Man vairāki paziņas ir teikuši, ka viņi daudz labprātāk brauc uz Rīgu ar vilcienu, jo ceļā pavadīto laiku var iztērēt lietderīgi un/vai patīkami.

Bet vispār jau jebkurā gadījumā cilvēku skaits Latvijā nepārtraukti samazinās un uzturēt/ieguldīt auto infrastruktūrā kļūst arvien dārgāk, rēķinot uz iedzīvotāju skaitu.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]ctulhu
2024-04-01 14:21 (saite)
/Bet vispār jau jebkurā gadījumā cilvēku skaits Latvijā
nepārtraukti samazinās un uzturēt/ieguldīt auto infrastruktūrā
kļūst arvien dārgāk, rēķinot uz iedzīvotāju skaitu./

Uztaisam labu auto infrastruktūru kamēr ir līdzekļi, tad iedzīvotāju skaits samazinās, labāka infrastruktūra + mazāk iedzīvotāju => mazāk sastrēgumu, iestājas līdzsvars - šķiet tieši tas ko mēs gribējām.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]begemots
2024-04-01 14:51 (saite)
> Uztaisam labu auto infrastruktūru kamēr ir līdzekļi

halo, visa infra ir jāuztur, kam aiziet dofiga līdzekļu, īpaši vēl ceļiem.

uz katru km auto ceļu uzturēšana:

1/ ceļazīmes un ceļa apzīmējumi;
2/ regulāra apsekošana;
3/ regulārs remonts;
4/ tīrīšana (īpaši ziemā, bet ne tikai!);
5/ stuffs par ko mēs pat neko nezinām, jo neesam tai nozarē.

Tev patika salīdzināt ar veselības funkcijām? Artērijas utt? OK, lūk tev -- būvēt papildus autoinfru pie nepārtraukti samazinošās trafika apjoma ir vēzis. Autoinfras uzblīšana un nepamatota vairošanās, kas nesniedz bonusu organismam.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)

(nav temata) - [info]ctulhu, 2024-04-01 14:57:00
(nav temata) - [info]begemots, 2024-04-01 15:01:24
(nav temata) - [info]ctulhu, 2024-04-01 15:07:54
(nav temata) - [info]begemots, 2024-04-01 15:36:50
(nav temata) - [info]ctulhu, 2024-04-01 16:27:32
(nav temata) - [info]begemots, 2024-04-01 18:59:29

[info]extranjero
2024-04-01 14:33 (saite)
Protams, par minimālo algu strādājošiem tas ir ērtāk.

Bet pie lielākas turības vairāk cilvēku izvēlēsies auto.

Londonā vienkārši nav vietas, kur izvērsties, bet Latvijā ir brīvas vietas diezgan. Turklāt, ja cilvēku skaits samazinās, paliek vēl vairāk brīvas vietas.

Cilvēki grib būt mobili. Es arī pēdējā gada laikā uz darbu braucu ar velo/kājām/sabiedrisko. Bet braucu iepirkties ar auto. Man patīk lielveikali. Zemākas cenas, lielāka izvēle, iepērcies vienreiz nedēļā, lai nav jātērē laiks katru dienu stāvot rindā.

Tas pats notiek arī Latvijā. Trūcīgie turpina pārmaksāt pat par tādām būtiskām lietām kā pārtika.

Hederai bija labs punkts, ka cilvēkiem ir jākustas, lai novērstu aptaukošanos. Bet šeit atkal, aptaukošanās vislielākā problēma ir trūcīgajiem. Turīgie vairāk brauc ar auto, bet arī vairāk laika pavada laiku sporta zālē, brauc uz laukiem un brīvdabas pasākumiem utt.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]begemots
2024-04-01 14:43 (saite)
Te ir dažādi apgalvojumi, kas prasa dažādu attieksmi.

> Protams, par minimālo algu strādājošiem tas ir ērtāk.

Un viņu ir stipri vairāk par turīgajiem, līdz ar to bonusi sabtransam ir bonusi lielākai daļai iedzīvotāju.

> Bet pie lielākas turības vairāk cilvēku izvēlēsies auto.

Līdz zināmai robežai, un arī tikai tāpēc, ka bez tā ir grūti. Un grūti ir tāpēc, ka nav ērti izbraukāt ar velo vai sabtransu.

Mums tepat ir cibiņi, kas dzīvoja centrā un nahren neņēma auto. Un atvaino, tā nav nekāda minimālo algu publika.

Es pats izīrēju dzīvokli Bruņinieku ielā, kur īrnieki (stp citu, vienu brīdi bija Wolt LV vadītājs, ja pareizi sapratu), visur brauca ar velo, 2 bērni, centrs. Auto bija tikai braukšanai uz laukiem. Bija ārkārtīgi apmierināti.

> Londonā vienkārši nav vietas, kur izvērsties, bet Latvijā ir brīvas vietas diezgan.

Te vispār runa bija vairāk par Rīgu,kur noteikti nav vietas. Citur Latvijā vietas ir daudz, bet vajadzības kaut ko darīt auto infras uzlabošanai arī nav lielas (atskaitot ceļu remontu kā tādu).

Pārējo nekomentēju, jo neredzu, kā tas attiecas uz tēmu.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)

(nav temata) - [info]extranjero, 2024-04-01 14:49:45
(nav temata) - [info]begemots, 2024-04-01 14:55:43
(nav temata) - [info]ctulhu, 2024-04-01 14:58:59
(nav temata) - [info]extranjero, 2024-04-01 15:30:54
(nav temata) - [info]extranjero, 2024-04-01 15:04:29
(nav temata) - [info]begemots, 2024-04-01 15:42:14
(nav temata) - [info]extranjero, 2024-04-01 15:50:23

(Lasīt komentārus) -

Neesi iežurnalējies. Iežurnalēties?