ctulhu ([info]ctulhu) rakstīja,
@ 2024-03-31 20:33:00

Previous Entry  Add to memories!  Tell a Friend!  Next Entry
Kārtējā atteikšanās
Cilvēkiem pamazām pierāpo ka vajag atteikties no atteikšanās.

https://www.tvnet.lv/7990790/etp-priekssedetajs-vebers-atteiksanas-no-ieksdedzes-dzinejiem-no-2035-gada-ir-kluda-kas-jalabo

[ ja degviela ir ūdeņradis vai arī ogļūdeņraži kas iegūti reducējot atmosfēras CO2 tad atmosfēras CO2 koncentrācija nepalielinās vai arī samazinās pieaugot dzinēju efektivitātei]

Paralēli, protams vajag attīstīt elektrodzinējus un akumulatorus visur kur tie labi sevi parāda. Veidojot akumulatoru pārstrādes / reciklēšanas ķīmisko industriju. Šeit jāpiezīmē ka tā ir parasta neorganiskā ķīmija un visiem brēcējiem par to ka akumulatori nav pārstrādājami vajag aiziet un to pamācīties.

Bet ko noteikti vajag - vajag strauji izmest miskastē visas šīs atteikšanās akcijas, plakātus neapēd zemeslodi, satiksmes mierināšanas un pārējo šāda veida idiotismu.


(Lasīt komentārus) - (Ierakstīt jaunu komentāru)


[info]ctulhu
2024-04-01 15:07 (saite)
Tieši tā un es prioritizēju tos veidus kas nesamazina ērtības, tā kā debate gara, kopsavilkumam atkārtošu

- caurlaidīgas trases
- tīri un klusi automobiļi
- gājēju un auto plūsmu atdalīšana - tuneļi, tilti
- datorizēta adaptīva satiksmes regulēšana
- auto navigācijas sistēmas
- darbs no mājām
- tirdzniecības centru dalēja iznešana piepilsētās

Piebilde: pie pietiekamas gājēju un auto plūsmu nodalīšanas var samazināt ātruma ierobežojumu zonas kas arī uzlabo caurlaidību.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]begemots
2024-04-01 15:36 (saite)
Jup, izklausās labi.

> Tieši tā un es prioritizēju tos veidus kas nesamazina ērtības

Tu aizmirsi pielikt "man" -- nesamazina ērtības man. Iespējams, pašsaprotami, bet manas ērtības ir pavisam citas, tāpēc es pārtaisīšu tavas prioritātes par savējām:

- caurlaidīgas trases
esošā situācija ir gana laba, nav nekādas vajadzības

- tīri un klusi automobiļi
noder vienmēr

- gājēju un auto plūsmu atdalīšana - tuneļi, tilti
jup, tuneļi priekš auto zem esošo ielas līmeņa -- kāpēc ne.
tilti -- nav praktiski, atskaitot kā daļa no maģistrālēm, citādi aizņems baigo vietu, pilsētas centrā arī nav iedomājami īsti

- datorizēta adaptīva satiksmes regulēšana

fair enough, bet nav īsti relevanti vai nepieciešami, samazinoties auto apjomiem

- auto navigācijas sistēmas

jā, bet ir jau daudziem, nav īsti relevanti

- darbs no mājām

jau ir ļoti daudziem

- tirdzniecības centru dalēja iznešana piepilsētās
piemēram Rīgā nav aktuāli, jo jau tā ir defaultā; Centrā ir tikai kādi pāris un tie paši nav nekādi lielie

- lai centrā dzīvo vairāk cilvēku, šobrīd daudzas mājas stāv pustukšas. iemesli, starp citu, ir augstās īres cenas, kuras vēsturiski veidojās no tā, ka joprojām ir daudzi banku kredīti, + bija aktīvs airbnb periods; tagad tās vienkārši izmanto momentu.

- lai veidojas mazās apkaimju komūnas. pamazām jau notiek, bet diemžēl ārpus noteiktiem rajoniem ļoti kūtri. cilvēku kultūra nav pie tā pieradusi, lielo rajonu FB komūnās (piem. Purvciems, Pļavnieki) daudz tizlu cilvēku, kuri uz teju jebkuriem ierakstiem izliek savu galvā sakrājušos sūdu;

- lai var aizbraukt no viena Rīgas gala līdz otram ar ērtu un tīru sabtransu pa 30min max; reālistiski gan laikam teju tikai ar tramvaju, bet nu tas varētu būt mērķis uz ko tiekties pamazām samazinot commute laiku. piepilsētas vilcieni var būt daļējs risinājums, daudz kur jau uzsvērts, ka mums ir tāda eksistējoša dzelzceļa infrastruktūra, kas iet cauri pilsētas vidum, kuru no jauna veidot būtu neiespējami. virzība notiek, bet redzēsim.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]ctulhu
2024-04-01 16:27 (saite)
/esošā situācija ir gana laba, nav nekādas vajadzības/

OK tikai nevajag viņu sabojāt ar ``mierināšanu``.

/tilti -- nav praktiski, atskaitot kā daļa no maģistrālēm, citādi aizņems baigo vietu, pilsētas centrā arī nav iedomājami īsti
/

Protams, skatamies kas kur racionālāk.

/fair enough, bet nav īsti relevanti vai nepieciešami, samazinoties auto apjomiem/

Bet atļauj atteikties no šīs samazināšanas.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]begemots
2024-04-01 18:59 (saite)
> Bet atļauj atteikties no šīs samazināšanas.

Bet auto jau samazinās kopā ar kopējo Latvijas iedzīvotāju skaitu. Nu nevar 1 cilvēks vienlaicīgi braukt ar 2 mašīnām. Pagaidām vismaz. :D

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


(Lasīt komentārus) -

Neesi iežurnalējies. Iežurnalēties?