Starp citu, par kvalitāte vs kvantitāte - bija tāds eksperiments kaut kādā tur prozas klasē: visu klasi sadalīja divās grupās. Abām bija jāraksta, precīzi nepateikšu, bet tipa eseja, proza vai poēzija - kaut kas tamlīdzīgs. Pirmajai grupai vērtēja kvanitāti, otrajai - kvalitāti. Pirmā grupa drukāja kaudzēm darbu, kamēr otrā slīpēja un uzlaboja vienu. Semestra beigās izrādījās, ka kvantitātes grupa uz beigām pārspējusi otru grupu arī kvalitātē, jo viņi bija krietni vairāk izpētījuši, izdomājuši, atklājuši un pārbaudījuši, nekā grupa, kas sēdēja pie viena vienīga darba. | |
Tur mazliet spēlē kopīgais laiskums un visa novelšana vienam uz otru man domāt. Gribi teikt, ja vienā grupā ieliktu vienu, kvalitatīvi prasmīgāko, otrā visus pārējos, liekot katram uzrakstīt kaut ko vienu - liela iespēja, ka tas viens tik un tā uzrakstītu labāku. Un ja ne, tad vaina grupas dalījumā. | |
Es pieņemu, ka eksperimenta rezultāti bija absolūti objektīvi un pat paredzami vidēji gudru cilvēku grupām. Protams, šie likumi pārstāj darboties, tiklīdz pie apvāršņa parādās kāds ģēnijs. | |
Pie līdzvērtīgām grupām tādi noteikti ir sagaidāmi. Un tie noteikti tika veikti ar līdzvērtīgām grupām. | |