CSN

« previous entry | next entry »
Maijs. 5., 2012 | 06:51 pm
posted by: lmyth in pajautaa

Sveicināti!
Pēdējā laikā vairākas reizes, braucot ar velo, ir bijusi nesaprašanās ar autovadītājiem. Nav neko izcils, bet, pieļauju, ka ieskatu var gūt. Vai dotajā situācijā, ja runa par ar luksoforu regulējamu krustojumu, priekšroka ir auto vai velobraucējam?

# | jā, ir doma! | Add to Memories


Comments {81}

Imagine

from: [info]imagine
date: Maijs. 5., 2012 - 07:06 pm
#

manuprāt, šajā gadījumā auto nav ieņēmis pareizo stāvokli, ja vēlas braukt pa kreisi - ir jāieņem kreisais malējais stāvoklis. ja velo tur jau bija priekšā, kad auto piebrauca, tad auto vajadzēja nostāties aiz velo, nevis blakus.

Atbildēt | Diskusija


Imagine

from: [info]imagine
date: Maijs. 5., 2012 - 07:07 pm
#

nu, labā josla, ne kreisā - pardon :)

Atbildēt | Iepriekšējais | Diskusija


from: [info]lmyth
date: Maijs. 5., 2012 - 07:09 pm
#

p.s viena josla, vienvirziena iela.

Atbildēt | Iepriekšējais | Diskusija


Imagine

from: [info]imagine
date: Maijs. 5., 2012 - 07:11 pm
#

nu, tad velosipēdists arī smuki pa vidu varēja nostāties, ja brauc taisni, nevis labajā malā :) bet pēc noteikumiem, ja auto griežas pa labi, tad pat ja viena josla, pēc iespējas tuvāk jāieņem labais malējais..

Atbildēt | Iepriekšējais | Diskusija


from: [info]lmyth
date: Maijs. 5., 2012 - 07:15 pm
#

Neprecīzs zīm. auto bija tuvu labējai, bet, protams, tiek atstāta mala priekš velosipēista, kas piebrauc vēlāk.

Atbildēt | Iepriekšējais | Diskusija


Imagine

from: [info]imagine
date: Maijs. 5., 2012 - 07:19 pm
#

Pēc CSN (http://www.likumi.lv/doc.php?id=90585)
121. Pirms apdzīšanas sākuma transportlīdzekļa vadītājam jāpārliecinās par to, vai:
121.4. pēc apdzīšanas viņš varēs atgriezties iepriekšējā braukšanas joslā (brauktuves pusē), netraucējot apdzenamo transportlīdzekli.

123. Aizliegts apdzīt šādās vietās:
123.1. regulējamos krustojumos;

Pēc manas saprašanas, tad, ja velo piebraucis vēlāk un auto jau rādīja labo pagriezienu, tad velo ir ieņēmis nepareizo stāvokli - bija jāstājas vai nu aiz auto, vai auto kreisajā pusē.

Atbildēt | Iepriekšējais | Diskusija


Skabičevskis

from: [info]begemots
date: Maijs. 6., 2012 - 12:20 am
#

A nav tā, ka apdzīšana te neskaitās? Jo apdzīšana ir, atbilstoši CSNam manevrs ar iebraukšanu pretējā braukšanas joslā, kādas te nav.

Atbildēt | Iepriekšējais


jff

from: [info]jff
date: Maijs. 5., 2012 - 07:54 pm
#

Ja velo piebrauca vēlāk, tad kāpēc tas pielīda blakus automašīnai? Un pie tam vēl nepareizajā pusē?

Atbildēt | Iepriekšējais | Diskusija


indulgence

from: [info]indulgence
date: Maijs. 10., 2012 - 09:46 am
#

Tāpēc, ka velobraucēju lielākā daļa uzstaka, ka CSN uz viņiem neattiecas (un noteikumus nemaz nezina).

Atbildēt | Iepriekšējais


Pērkons

from: [info]perkons
date: Maijs. 5., 2012 - 07:06 pm
#

Pēc idejas vāģim bija jāieņem labā malējā, lai nogrieztos, kas nozīmē, ka viņš var sarullēties un iet dirst.

Atbildēt | Diskusija


from: [info]lmyth
date: Maijs. 5., 2012 - 07:10 pm
#

Pardon! viena josla, vienvirziena iela.

Atbildēt | Iepriekšējais | Diskusija


Pērkons

from: [info]perkons
date: Maijs. 5., 2012 - 07:11 pm
#

Skati zemāk, viņam vienalga bija jābūt maksimāli pie labās puses.

Atbildēt | Iepriekšējais


sarma

from: [info]sarma
date: Maijs. 5., 2012 - 07:07 pm
#

autovadītājs no tās joslas nemaz nedrīkst griezt pa labi

Atbildēt | Diskusija


from: [info]hessin
date: Maijs. 5., 2012 - 07:08 pm
#

pieņemsim, ka te ir domāta viena josla, jo nav norādīts citādi, un abi atrodas vienā joslā. Ja tur ir 2 joslas, tad jautājumi ir lieki.

Atbildēt | Iepriekšējais | Diskusija


Pērkons

from: [info]perkons
date: Maijs. 5., 2012 - 07:10 pm
#

Jebkurā gadījumā, pat bez joslām, viņam bija jābūt maksimāli pa labi, kas nozīmē - aiz velo.

Atbildēt | Iepriekšējais | Diskusija


Azamat Bagatov

from: [info]termostats
date: Maijs. 5., 2012 - 07:12 pm
#

Vai - pirms velo.. un tad mēs varētu lasīt kārtējo dirsējpostu soc. tīklos vai cibā par to, ka kāds nabaga velocipēdists ir piespiests pie malas un nožāvies pret to.

Atbildēt | Iepriekšējais | Diskusija


Pērkons

from: [info]perkons
date: Maijs. 5., 2012 - 07:15 pm
#

Nu pa, ja auto būtu pirms velo – viss gerai. Tomēr pēc zīmējumiem mēs varam secināt, ka pidars ir auto vadītājs. Ne tā?

Atbildēt | Iepriekšējais | Diskusija


Azamat Bagatov

from: [info]termostats
date: Maijs. 5., 2012 - 07:19 pm
#

No tā zīmējuma nevar secināt neko, jo tur nav ne mēroga, ne transportlīdzekļu kontūru. Tas, ka kāds pa labi griežas nepieplacis pie nomales (vai pat ar 0,7m atālumā no tās), nenozīmē, ka tur pa vidu drīkst iespraukties kāds velopidars un paģērēt sev kaut kādas tiesības.

Atbildēt | Iepriekšējais


from: [info]hessin
date: Maijs. 5., 2012 - 07:07 pm
#

velosipēdistam. Ja auto gribēja griezties, tad viņam vajadzēja nostāties tā, ka velo nevar tam nostāties blakus.

Atbildēt


Azamat Bagatov

from: [info]termostats
date: Maijs. 5., 2012 - 07:11 pm
#

Tev nevajadzētu gar labo malu līst visiem garām, īpaši jau tad, ja kāds ir ieslēdzis labo pagriezienu.

Teorētiski pislētā apsteigt pa labo pusi ir atļauts, bet prakstiski.. nu skaities pats/i...

Atbildēt | Diskusija


from: [info]lmyth
date: Maijs. 5., 2012 - 07:13 pm
#

Tev nevajadzētu gar labo malu līst visiem garām, īpaši jau tad, ja kāds ir ieslēdzis labo pagriezienu.


hmmm, tas ir likumos atrunāts vai tas ir vēlamībās domāšanas produkts?

Velo tiesības reiz kārtoju, bet lāgā neatminu tādu situāciju.

Atbildēt | Iepriekšējais | Diskusija


Azamat Bagatov

from: [info]termostats
date: Maijs. 5., 2012 - 07:16 pm
#

Es nezinu, kur un vai tas ir atrunāts.

Es to saku no tāda viedokļa, kas ikdienā notiek pilsētas satiksmē. Tev ir izvēle - vai nu izprast to un iekļauties, vai nu radīt problēmas sev un čakarēt nervus.. galvenokārt sev.

Atbildēt | Iepriekšējais | Diskusija


Pērkons

from: [info]perkons
date: Maijs. 5., 2012 - 07:19 pm
#

Pēc noteikumiem velosipēdistiem jāturās pie labās malas, itogo – jautājumu šeit vairs nav.

Atbildēt | Iepriekšējais | Diskusija


from: [info]eermaniitis
date: Maijs. 5., 2012 - 07:21 pm
#

ir ir - nedrīkst pa labo malu veikt apdzīsānas manevrus

pa labo joslas malu jāturās, bet tik un tā apdzīt vajag pa kreiso vāģa malu

Atbildēt | Iepriekšējais | Diskusija


Pērkons

from: [info]perkons
date: Maijs. 5., 2012 - 07:23 pm
#

Nu ko tu te huiņu nes. Ja vello ir pirmais krustā, un, prikiņ, tā var gadīties, tad kurš šeit pārkāpj noteikumus?

Atbildēt | Iepriekšējais | Diskusija


from: [info]eermaniitis
date: Maijs. 5., 2012 - 07:23 pm
#

patshuiņu nes un parī karstu lasi visu no sākuma ;D

Atbildēt | Iepriekšējais | Diskusija


Pērkons

from: [info]perkons
date: Maijs. 5., 2012 - 07:26 pm
#

Automobīlim bija jāieņem maksimāli iespējamā labā puse, griežoties pa labi, ja veļiks bija krustā pirmais, tad auto bija jāstājas aiz viņa, ja viņš ir nostājies blakus, pie nosacījuma, ka veļiks bija krustā pirmais - vadītājs iet dirst paļubasu. Protams, ja veļiks ir nahals, kurš pieripinās kurtā pēdājais, bet labajā malā, tad jā — tad veļiks vainīgs.

Atbildēt | Iepriekšējais | Diskusija


from: [info]eermaniitis
date: Maijs. 5., 2012 - 07:28 pm
#

nu bet tieši par šo īpašo gadījumu jau te bazars panesās - pavisam atrauti no daiļrades, kas topikstartera jautājumā

Atbildēt | Iepriekšējais | Diskusija


Pērkons

from: [info]perkons
date: Maijs. 5., 2012 - 07:34 pm
#

Jautājums panesās par konkrētā zīmējuma situāciju, bez priekšnoteikumiem par to, kurš kurā brīdī kur iebraucis.

Atbildēt | Iepriekšējais | Diskusija


from: [info]eermaniitis
date: Maijs. 5., 2012 - 07:36 pm
#

nu vispār jau jautājums panesās dēļ šī

citāta sākums
Tev nevajadzētu gar labo malu līst visiem garām, īpaši jau tad, ja kāds ir ieslēdzis labo pagriezienu.
citāta beigas ;)

Atbildēt | Iepriekšējais | Diskusija


Pērkons

from: [info]perkons
date: Maijs. 5., 2012 - 07:37 pm
#

Mkey, tad klusēju mutautiņā. Atbildēju pēc būtības un zīmējuma.

Atbildēt | Iepriekšējais


Azamat Bagatov

from: [info]termostats
date: Maijs. 5., 2012 - 07:37 pm
#

Es ļoti labi zinu, ka velobraucēji mēdz ielīst arī 30cm platā šķirbā... Tu šobrīd vēlies, lai auovadītāji brauktu 0cm attālumā no apmales, lai tur pa vidu nespētu ielīst pat visšaurākais rieņbraucējs....

Davai pastāsti tagad, kas ir "maksimāli iespējamā labā puse", lai kāds lohs neizdomātu tur iespraukties pa vidu. Starp citu, pragriezienu lukturi automobilī nav domāti tikai citiem autobraucējiem, bet visiem satiksmes dalībniekiem.

Atbildēt | Iepriekšējais | Diskusija


from: [info]eermaniitis
date: Maijs. 5., 2012 - 07:38 pm
#

+1 es pats tā daru - pat 10 cm nav šķērslis veļļam ;D 30 jau ir plašumi kur grēks neiebraukt ;)

Atbildēt | Iepriekšējais | Diskusija


:: le Minga :: alias :: Leo... ::

from: [info]le_minga
date: Maijs. 5., 2012 - 07:51 pm
#

es tik nesaprotu par ko kašķis - KUR problēma palaist to, kurš iespraicies - nu lai tak brauc - nogriezīšos 1sec vēlāk - Ak Šausmas - kā pusdienu pakāsu!!!!!!

arī mochus ta laižu - vēl ekstrā vietu izbrīvēju, lai garam tiek - un?

Atbildēt | Iepriekšējais | Diskusija


from: [info]eermaniitis
date: Maijs. 5., 2012 - 07:56 pm
#

nu palaist nav problēmu - un vairums arī tā dara - šeit vairāk par kultūru

lai feļļas paši arī uzmanās - jo autovadītājs (pēc manām domām) vairāk skatās uz gājējiem un var nepaskatīties sānu labajā spogulī, kur stāv fellists

Atbildēt | Iepriekšējais | Diskusija


Azamat Bagatov

from: [info]termostats
date: Maijs. 5., 2012 - 07:57 pm
#

Pie tam - ņemsim vērā, ka, gadījumā, ja auto ir salona spogulis, labais āra spogulis nav obligāts. ;)

Atbildēt | Iepriekšējais


Azamat Bagatov

from: [info]termostats
date: Maijs. 5., 2012 - 07:56 pm
#

Viens ir, ja tu ieraugi to spogulī un atstāj tur metru vai vairāk, otrs - ja kāds muļķis izdomā kaut kur iespraukties.

Plus - normāli motobraucēji brauc pa labās jolslas autobraucēja kreisā riteņa trajektoriju un apsteidz / apdzen autobraucēju pa kreiso pusi.

Atbildēt | Iepriekšējais


Pērkons

from: [info]perkons
date: Maijs. 5., 2012 - 07:39 pm
#

Augstāk jau minēju, ka papisu visus lietas apstākļus (vadījos tikai no zīmējuma), ja veļiks pieripinājās vēlāk un "iespraucās", tad jā – atvainojos par...

Atbildēt | Iepriekšējais


parasts

from: [info]parasts
date: Maijs. 5., 2012 - 07:46 pm
#

ja ir vienvirziena josla, tad tur nekādas apdzīšanas nav.

Atbildēt | Iepriekšējais | Diskusija


from: [info]eermaniitis
date: Maijs. 5., 2012 - 07:51 pm
#

apdzīšanas manevrs ir apdzīšanas manevrs arī uz sliedēm

Atbildēt | Iepriekšējais | Diskusija


parasts

from: [info]parasts
date: Maijs. 6., 2012 - 11:44 am
#

apdzīšana: bīstams manevrs, kas saistāms ar īslaicīgu iebraukšanu pretējā braukšanas virziena joslā.
šeit drīzāk attiecināma apsteigšana, vai , ja vāģis stāv - (šķēršļa) apbraukšana.
tā, ka nav ko te gudri dirst.
pa kuru pusi vieglāk pa to arī apbraucu man traucējošo šķērsli.

Atbildēt | Iepriekšējais | Diskusija


from: [info]eermaniitis
date: Maijs. 6., 2012 - 12:45 pm
#

nu tak dari kā tev ienāk prātā

nevajag tikai apgalvot ka tas atbilst ceļu satiksmes noteikumiem

Atbildēt | Iepriekšējais | Diskusija


tas neizlasāmais jūzerneims

from: [info]bax55hqy8dlb
date: Maijs. 6., 2012 - 01:59 pm
#

aizej uz autoskolu pirms sāc gudri runāt.

Atbildēt | Iepriekšējais


Dieva nāve

from: [info]goddes
date: Maijs. 5., 2012 - 08:47 pm
#

Tā ir apsteigšana, ne apdzīšana, grobanijs pseidogudrīti!

Atbildēt | Iepriekšējais | Diskusija


from: [info]eermaniitis
date: Maijs. 5., 2012 - 08:53 pm
#

iebāz to terminu sarullētu kopā ar ezi stikla

Atbildēt | Iepriekšējais


from: [info]eermaniitis
date: Maijs. 5., 2012 - 07:20 pm
#

vispaŗ tas ir atrunāts satiksmes noteikumos, ka transporta līdzekļu apdzīšana notiek pa kreiso pusi

pa labo pusi apdzīt nedrīkst - pat ja ir atstāta metru plata josla

tas manevrs, kad fellis pieripo pie krustojuma, kurā jau stāv viens vai divi auto pēc noteikumiem tiek traktēts kā apdzīšana pa labo malu - tobiš pārkāpums

Atbildēt | Iepriekšējais | Diskusija


Pērkons

from: [info]perkons
date: Maijs. 5., 2012 - 07:21 pm
#

A ja fellis bija pirmais? Un nerāda žestus, ka brauks pa labi?

Atbildēt | Iepriekšējais | Diskusija


from: [info]eermaniitis
date: Maijs. 5., 2012 - 07:23 pm
#

ja fellis bija pirmais tad fellis bija pirmais

bet šajā zarā skaidri norādīts, ka nevajadzētu feļļiem apdzīt auto pa labo malu - uz ko bija prasība parādīt ierakstu notīs

Atbildēt | Iepriekšējais


Imagine

from: [info]imagine
date: Maijs. 5., 2012 - 07:25 pm
#

CSN 10.daļā nav teikts, ka pa labo nedrīkstētu apdzīt, ir tikai šis par ārpus apdzīvotām vietām:

127. Ārpus apdzīvotām vietām uz ceļiem ar divām vai vairākām braukšanas joslām vienā virzienā aizliegts apsteigt tajā pašā joslā priekšā braucošo transportlīdzekli pa labo pusi, izņemot gadījumu, kad tas rāda kreisā pagrieziena signālu un ir uzsācis manevru.

Atbildēt | Iepriekšējais | Diskusija


from: [info]eermaniitis
date: Maijs. 5., 2012 - 07:26 pm
#

nu tagad tumani vari nomētāt ar visādiem punktiem un komatiem - bet satiksmes plūsmā velosipēds ir tāds pats satiksmes dalībnieks kā ikaruss un pašizgāzējs un pa labo pusi apdzīt nedrīkst ;DD

Atbildēt | Iepriekšējais | Diskusija


Imagine

from: [info]imagine
date: Maijs. 5., 2012 - 07:29 pm
#

nē nu jā - es neaizstāvu velo (skat.augstāk manu komentu par apdzīšanu), ja viņš piebrauca krustojumā vēlāk, kad jau tur stāvēja auto ar ieslēgtu labo pagriezienu, protams, velo nav nekādas priekšrokas līst viņam garām pa labo pusi.

Atbildēt | Iepriekšējais


tas neizlasāmais jūzerneims

from: [info]bax55hqy8dlb
date: Maijs. 5., 2012 - 11:58 pm
#

kā vispār var apdzīt uz vienvirzienu ielas?

Atbildēt | Iepriekšējais | Diskusija


from: [info]eermaniitis
date: Maijs. 6., 2012 - 12:12 am
#

arī tu man pisīsi smadzenes par terminiem - apdzīt, apsteigt - kam pis?

pa labo pusi ir pārkāpums enivei

Atbildēt | Iepriekšējais


from: [info]hessin
date: Maijs. 5., 2012 - 07:21 pm
#

nuuuu lai nečakarētos.
Ja esi pirmā krustojumā, nostājies priekšā tā, lai blakus nevar nostāsties mašīna (ārzemēs bieži priekšā krustojumos ir iezīmētā šāds laukums tieši velo - visi velo krustojumos stāv un gaida priekšā). Uzsākot kustību iebrauc atpakaļ labajā pusē.
Ja esi pēc mašīnas krustojumā, tad
- ja redzi, ka mašīnai mirgo pagrieziena rādītājs, labāk nostājies aiz tās
- ja pagrieziena rādītājs nemirgo, stājies blakus
- ja pagrieziena rādītāju vadītājs ieslēdz pēdējā brīdī vai vispār aizmirst ieslēgt, tad tizls auto vadītājs.

Es vispār bieži stāvu aiz pirmās mašīnas, pirms otrās mašīnas un viss ok.

Atbildēt | Iepriekšējais | Diskusija


Azamat Bagatov

from: [info]termostats
date: Maijs. 5., 2012 - 08:05 pm
#

Normāls padoms. Tā arī vajag darīt.

Atbildēt | Iepriekšējais | Diskusija


judging the mice

from: [info]rasbainieks
date: Maijs. 5., 2012 - 09:35 pm
#

un paralēli threads uz 50 komentāriem par to, ka nevajag līst blakus :)

Atbildēt | Iepriekšējais | Diskusija


Azamat Bagatov

from: [info]termostats
date: Maijs. 5., 2012 - 10:30 pm
#

Paklau, Lauriņ, es savā komentārā par to, ka "nevajag līst blakus" teicu tieši šo pašu - nelien blakus... aizbraukšana priekšā nav līšana blakus, nostāšanās aiz arī nav līšana blakus un tā tāļāk ;)

Atbildēt | Iepriekšējais | Diskusija


judging the mice

from: [info]rasbainieks
date: Maijs. 6., 2012 - 02:17 am
#

padomā kā reiz ir par stāšanos blakus.
un izlasi lejāk begemota komentu, vot. noderēs dzīvē.

Atbildēt | Iepriekšējais


:: le Minga :: alias :: Leo... ::

from: [info]le_minga
date: Maijs. 5., 2012 - 07:22 pm
#

bullshit

velo viennozīmīgi priekšroka - velo pēc noteikumiem ir jāturas labajā malā un autobraucējam būs to respektēt... velo brauc taisni - auto to laiž garām un tikai tad griežas

Atbildēt | Iepriekšējais | Diskusija


from: [info]eermaniitis
date: Maijs. 5., 2012 - 07:25 pm
#

nu nu - šeit skaidri norādīts ka nedrīkst auto apdzīt no labās malas, īpaši ja auto ieslēdzis pavarotņikus

Atbildēt | Iepriekšējais | Diskusija


:: le Minga :: alias :: Leo... ::

from: [info]le_minga
date: Maijs. 5., 2012 - 07:29 pm
#

kur šeit???
" šeit skaidri norādīts ka nedrīkst auto apdzīt no labās malas"

autora aprakstā vai noteikumos?
velobraucējam jāturas pie labās malas - un ja jams grib braukt taisni, tam, kas griežas pa labi IR jālaiž jamais un punkts... kā vispār ko citu var izdomāt?

Atbildēt | Iepriekšējais | Diskusija


from: [info]eermaniitis
date: Maijs. 5., 2012 - 07:33 pm
#

lēnām uzlasam visu uz augšu un paskatamies ko runā šis zars - citēju

citāta sākums
Tev nevajadzētu gar labo malu līst visiem garām, īpaši jau tad, ja kāds ir ieslēdzis labo pagriezienu.
citāta beigas

Atbildēt | Iepriekšējais | Diskusija


from: [info]sursurs
date: Maijs. 5., 2012 - 07:33 pm
#

+1

Atbildēt | Iepriekšējais


:: le Minga :: alias :: Leo... ::

from: [info]le_minga
date: Maijs. 5., 2012 - 07:36 pm
#

tas ir tikai komentārs - kāda komentārs...
nevis noteikumi, nevis reālā situācija

Atbildēt | Iepriekšējais | Diskusija


from: [info]eermaniitis
date: Maijs. 5., 2012 - 07:37 pm
#

diemžēl šis kometārs ataino ikdienas situāciju uz ielām ;D un tā ir reālā situācija vairumā gadījumu

Atbildēt | Iepriekšējais | Diskusija


:: le Minga :: alias :: Leo... ::

from: [info]le_minga
date: Maijs. 5., 2012 - 07:47 pm
#

dikti skarbi un skumji :(

Atbildēt | Iepriekšējais


:: le Minga :: alias :: Leo... ::

from: [info]le_minga
date: Maijs. 5., 2012 - 07:38 pm
#

+ vispār jau dikti interesanti:

jūs velobrauceji lamājat mūs autobraucējus parasti līdz panckām laukā - par ignorēšanu, par neicienīšanu utt.

un tagad, kad viens atradies, kas jūs respektē - tiek darīts viss, lai iestāstītu viņam: neņem galvā, brauc tik nost utt. :PPP

Atbildēt | Iepriekšējais | Diskusija


from: [info]eermaniitis
date: Maijs. 5., 2012 - 07:39 pm
#

nē - šoreiz velobraucēji drātē velobraucējus, lai domā ko dara un skatās uz auto arī ;)

Atbildēt | Iepriekšējais | Diskusija


:: le Minga :: alias :: Leo... ::

from: [info]le_minga
date: Maijs. 5., 2012 - 07:45 pm
#

protams auto jākvaktē - zemāk jau rakstīju...
bet tomēr uzskatu, ka priekšroka šai situācijā ir velobraucējam...
pat, ja auto ieslēgts pagrieziens - ja velo, kas brauc taisni, piebrauc blakus - viņam ir priekšrika...

(iedomājies situāciju pie mums uz JGatves - pāri tiltam - CIK ibitīt velobraucēji tiks palaisti taisni? kur viņiem būtu jāstāv ar savu velo, lai viņus kāds vispār ievērotu un respektētu utt. es uz to pagriezienu labo pagriezienu sāku rādīt jau uz tilta - lai aiz muguras braucošie zin ar ko rēķināties... un KĀ ar to visu var konkurēt lēns velobraucējs? nu nez - man tika iemācīts un asinīs iedzīts: vakrtē velo... un to respetēju (kamēr mani respektē - ir piedzīvoti reāli draņķi - bet tādu netrūkst neviena satiksmes dalībnieka rindās)

Atbildēt | Iepriekšējais | Diskusija


from: [info]eermaniitis
date: Maijs. 5., 2012 - 07:53 pm
#

nu pa - es arī velosipēdistiem stāstu, ka braukt virsū nedrīkst ne pēc kādiem noteikumiem

šeit bija jautājums par csn - un šiet tika akcentēts, ka pēc csn velosipēdam nemaz nevajadzētu tur atrasties

un jā - ja tu ieslēdz pagriezienu, tad tevi nu nekādīgi nedrīkst apdzīt pa labo pusi ;)

Atbildēt | Iepriekšējais


brr

from: [info]brr
date: Maijs. 5., 2012 - 08:02 pm
#

Vai vienjoslas situācijā pozīcijas ieņemšana joslas kreisajā pusē, ņemot vērā, ka velo ir jāturās brauktuves labajā malā, nav pārkāpums + neapdraud velobraucēju, ko ātruma atšķirību dēl varētu skart otrais auto, kas dodas taisni?

Atbildēt | Iepriekšējais | Diskusija


brr

from: [info]brr
date: Maijs. 5., 2012 - 08:16 pm
#

Par ātruma atšķirībām laikam nesaprotami izteicos - respektīvi, kamēr velo no kreisās malas pārkārtojas uz labo, otrais auto, kas pretstatā pirmajam brauc taisni nevis griežas pa labi, var iebraukt velo.

Praktiski nav ne darīts, ne redzēts, bet teorētiski domājot, ienāca galvā.

Atbildēt | Iepriekšējais


judging the mice

from: [info]rasbainieks
date: Maijs. 5., 2012 - 08:17 pm
#

imho ne jau par paraušanu runa, bet zigzagu, kāds jāizpilda velobraucējam, kad viens griežas pa labi, nākamais brauc taisni, trešais griežas, ceturtais taisni.

Atbildēt | Iepriekšējais


Kuets Kotkins

from: [info]felipe
date: Maijs. 5., 2012 - 07:16 pm
#

velo jāpalaiž, vismaz es pie auto stūres vnm palaižu un pie vel ostūres vnm braucu pirmais.

Atbildēt


:: le Minga :: alias :: Leo... ::

from: [info]le_minga
date: Maijs. 5., 2012 - 07:23 pm
#

Velo priekšroka viennozīmīgi, ja atrodas uz auto brauktuves - resp. vienlīdzīgs...
es, kā autobraucējs, esmu vairākkārt piefiksējusi, cik te LV šādā situācijā autobraucēji bhezkaunīgi darās :( reāli riskanti...
iesaku: pat, ja tev priekšroka, pārliecinies vai tas autobraucējidiots vispār ir tevi pamanījis un vai ņem vērā to, ka brauksi taisni...

Atbildēt


nu pēc CSN

from: [info]sursurs
date: Maijs. 5., 2012 - 07:33 pm
#

Ja labais pagrieziena signāls bija ieslēgts, noteikumus tā kā drusku pārkāpj velosipēdists - tb tā apdzīšana pa labo pusi (jo, piemēram, ja kāds tur stāvēs un laidīs laukā pasažieri arī ieslēdzis labo virzienrādītāju, Tu takš nelīdīsi tur vēl starpā ar velo?).
Ja nebija - tad nu sorre - bet KĀ diez velosipēdists var zināt, ka šamais tur taisās griezties?
Nu kaut kā pēc līdzīga principa arī cenšos braukt un problēmu īpaši nav bijis. Ja ir labais signāls vairākiem autiņiem pēc kārtas, uzreiz jau kārtojos uz joslas kreiso malu. Ja tikai kādam vienam un viņš ir bijis tik labs, ka ir atstājis gana daudz vietas labajā malā, ka man nav jālīkumo starp joslām, tad cenšos arī lieki viņu nekavēt - attiecīgi apstājos jau tieši pie šķērsojamās brauktuves un sāku braukt tik operatīvi, lai pagūtu fiksi izbraukt un netraucētu viņam izgriezt to labo pagriezienu..

Atbildēt


Skabičevskis

from: [info]begemots
date: Maijs. 6., 2012 - 12:25 am
#

Vispār jau:

12. Braukšana krustojumos
138. Nogriežoties pa labi vai pa kreisi, transportlīdzekļa vadītājam jādod ceļš gājējiem, kas šķērso to brauktuvi, kurā viņš nogriežas, un velosipēdu vadītājiem, kuru ceļu viņš šķērso.

Atbildēt | Diskusija


tas neizlasāmais jūzerneims

from: [info]bax55hqy8dlb
date: Maijs. 6., 2012 - 01:11 am
#

vajadzēja 75 komentārus, lai kāds beidzot nocitētu CSN nevis rakstītu sūdu par "apdzīšanu pa labo pusi uz vienvirzienu ielas".

Atbildēt | Iepriekšējais


from: [info]eermaniitis
date: Maijs. 6., 2012 - 12:47 pm
#

tas attiecas, ja ir veloceļš, nevis velosipēdists izmanto to pašu ceļu ko automašīnas

tobiš nav šis gadījums

Atbildēt | Iepriekšējais | Diskusija


tas neizlasāmais jūzerneims

from: [info]bax55hqy8dlb
date: Maijs. 6., 2012 - 01:52 pm
#

tas attiecas visos gadījumos nevis tikai uz veloceliņu. velosipēdistam IR priekšroka, bet viņam ir jāpārliecinās par to, ka autovadītājs viņu laiž.

227. Vietās, kur velosipēdu vadītāju braukšanas trajektorijas krustojas ar pārējo transportlīdzekļu braukšanas trajektorijām un velosipēdu vadītājiem ir priekšroka, velosipēdu vadītāji drīkst turpināt braukt tad, kad tie novērtējuši attālumu līdz transportlīdzekļiem, kas tuvojas, kā arī novērtējuši to braukšanas ātrumu un pārliecinājušies par drošību.

autora minētajā situācijā principā sanāk tā, ka ja velo uzsāk braukt pirms auto, tad viņam ir priekšroka un auto viņu ir jāpalaiž, bet ja auto pirmais uzsāk un velo vēl urbina degunu, tad viņam būs jāpaliž auto nevis jāliek labajā sānā ar bļāvienu "man ir priekšroka".

Atbildēt | Iepriekšējais


Dieva nāve

from: [info]goddes
date: Maijs. 6., 2012 - 02:10 pm
#

Kur tiesības pirki?

Atbildēt | Iepriekšējais