11 Janvāris 2007 @ 15:33
jo mazāk statistikas- jo mums visiem labāk  
kaut kāds cīsiņa (bloga) pulētājs vārdā onkulis izdomāja iemeslu uzdirst sviesta cibai. komentāri neērti un komūna noslēgta un vispār kāpēc kaut kas tik vizuāli nepievilcīgs vajadzīgs.

sviesta ciba (tāpat kā tā lielais brālis-livejournal) ir sociāls pasākums, kurā komūnai, savstarpējai komunikācijai un virtuālo attiecību veidošanai ir atvēlēta galvenā loma (viss pārējais tam ir pakārtots), kurpretī latvijas "blogosfēra" (kā tajā darbojošamies personām patīk sevi saukt) sastāv no pārdesmit tehnoloģiski orientētiem īpatņiem, kas nodarbojas ar tehnoloģiju ziņu lentu atgremošanu, nepārtrauktu paš-un-kross-citēšanu, savu blogu dizainu pārveidošanu un tā (tāpat kā bloga apmeklējumu statistikas) apspriešanu.

statistika ir ļaunums. ļoti labi, ka cibā nav statistikas (lai gan mēs jau neesam pērnie un tāpat savās galviņās veidojam statistiku pēc piedraugoto skaita, komentāru skaita vai ierakstu skaita). taču galvenais, ka ciba nav orientēta uz skaitu vai "kā izskatās mans sūds" izskatu, bet uz attiecībām un to cik interesanti, atraktīvi vai provokatīvi viens vai otrs tēls raksta. vai var būt kaut kas briesmīgāks par tūkstošiem cilvēku, kas vislatvijas idiotu datu bāzē maksā par sava profila statistikas atskaitēm vai pēc tam veidotu statistiku citu idiotu profiliem, kuri atkal maksās naudiņas par tās apskati?

un tagad onkulis var beigt, blenžot sava bloga statistiku un slepenajā burtnīciņā pierakstīt vēl vienu refereri pie sava idiotiskā bloga ieraksta. un es, protams, viņu cienu, kā jebkuru, kas raksta un darbojas.
 
 
( Post a new comment )
Kemune[info]kemune on 11. Janvāris 2007 - 15:42
nuja, to būtību ilustrē citāts "Es lasīju un joprojām lasu citu lielo lāču blogus un komentēju tajos. Ja skaisti un trāpīgi iekomentē kādā no lielajiem blogiem tad ir puslīdz skaidrs, ka tiksi pamanīts. Tas arī ir mans ceļš līdz šim brīdim."
(Atbildēt) (Diskusija) (Link)
Antuanete: blondie[info]antuanete on 11. Janvāris 2007 - 15:49
Savstarpējā palīdzības biedrība "pagarini citam blogerim" :)
(Atbildēt) (Iepriekšējais) (Diskusija) (Link)
[info]fedrs on 11. Janvāris 2007 - 15:51
scibologs pagarina onkulim? ;)
(Atbildēt) (Iepriekšējais) (Diskusija) (Link)
Antuanete: blondie[info]antuanete on 11. Janvāris 2007 - 15:58
Tā sanāk. Vispār, ja nemaldos, pagarināja [info]martcore, jo puse viņa friendlistes droši vien saskrēja skatīties, kas tas Onkulis tāds un ko viņš lej par Cibu :)
(Atbildēt) (Iepriekšējais) (Link)
[info]0nkulis on 11. Janvāris 2007 - 16:12
un kas tad šeit savādāks notiek?
(Atbildēt) (Iepriekšējais) (Diskusija) (Link)
erzelis[info]erzelis on 11. Janvāris 2007 - 16:30
šeit mēs vairāk tomēr cenšamies pagarināt paši _sev_ rakstot kaut ko lasāmu un kādam citam interesantu. Un tad arī skaitam komentārus un piedrauziņus. Nu daudzskaitlis varbūt nav vietā, es par sevi runāju. Bet nu satisfakcijas moments ir lielāks iehavojot responsi tīri no laba raksta nevis no iesaistes savstarpējos uzdirstbraucienos ar kādiem nebūt citiem blageriem.
(Atbildēt) (Iepriekšējais) (Diskusija) (Link)
[info]0nkulis on 11. Janvāris 2007 - 16:41
satisfakcijas moments ir lielāks iehavojot responsi tīri no laba raksta nevis no iesaistes savstarpējos uzdirstbraucienos ar kādiem nebūt citiem blageriem.

pilnīgi piekrītu.
taču ja nu kāds tomēr pacentās izlasīt manu rakstu tad tur kāreiz bija minēts, ka man nav NEKĀDU pretenziju par to, kas tieši te notiek, bet mani mulsina bezjēdzīgi murgainā komentāru forma, kā arī salīdzinoši sarežģītās iespējas padarīt šo vietu skaistāku.

Tajā pašā laikā ir citi veidi kā publiski izteikties un veidot draugu lokus un tie ir tikpat vienkārši, ja ne vienkāršāki par Sviesta cibu.
(Atbildēt) (Iepriekšējais) (Diskusija) (Link)
erzelis[info]erzelis on 11. Janvāris 2007 - 16:50
nu nu, nosauc vieglaaku veidu kaa publsiki izteiktie sun veidot draugu lokus. un luudzu nebiedaavaat draugiem.lb dienasgraamatas un face.lb draudiznjus vai nez ko tamliidziigu.
(Atbildēt) (Iepriekšējais) (Diskusija) (Link)
[info]0nkulis on 11. Janvāris 2007 - 17:01
tas ir jautājums ko tu vēlies saņemt, var izmantot to pašu wordpress.com, kas piedāvā izveidot savu TŽ (tīmekļa žurnālu), vari izvēlēties, ka to var lasīt slēgts lietotāju pulks, un neviens no malas nezinās par ko tu tur iekšā runā, var arī to publiskot. Un tad savā vadības panelī izvēlēties visus draugus kuru ziņas un viedoklis šķiet tev svarīgs un neizejot no savas lapas izlasīt viņu tekstus. Ja ir vēlme komentēt tad vari doties uz blogu papriecāties par tā noformējumu un komentēt. Princips jau īpaši nemainās, mainās tikai ādiņa. Nedomāju, ka cibiņiem tagad būtu kaut kas jāmaina vai jāregulē vai vēl figviņzinkas. Es ar savu rakstu domaju, ka cibas administrācijai vajadzētu atmest liekos kankarus komentēšanas sistēmā un vienkāršot šo lietu līdz minimumam.

(Atbildēt) (Iepriekšējais) (Diskusija) (Link)
erzelis[info]erzelis on 11. Janvāris 2007 - 17:04
kuri kankari komentēšanas sistēmā tieši ir tie liekie? Apgaismo mūs lūdzu.
(Atbildēt) (Iepriekšējais) (Diskusija) (Link)
[info]0nkulis on 11. Janvāris 2007 - 17:15
kādas problēmas ir izmantot lietotāju un epastu kā informācijas laukus? Ja ļoti gribas paroles lauks, viss pārējais ir lieka opera, kas tāpat netiek izmantota.
(Atbildēt) (Iepriekšējais) (Diskusija) (Link)
judging the mice: terrorrista[info]rasbainieks on 11. Janvāris 2007 - 17:46
ja tev personīgi šķiet lieks dalījums reģistrētos jūzeros, citur reģistrētos jūzeros (open id, par kura ieviešanu es, starp citu, ļoti priecājos, jo bieži noder) un anonīmiķos, tad neattiecini to uz citiem, kam tas ir ērti un vajadzīgi. basta.
(Atbildēt) (Iepriekšējais) (Diskusija) (Link)
[info]elfz on 11. Janvāris 2007 - 19:55
Dooh, bet tā komentāru forma taču izskatās pēc suņa, tāpat kā titullapa, lapas karte un viss pārējais.
(Atbildēt) (Iepriekšējais) (Diskusija) (Link)
judging the mice: terrorrista[info]rasbainieks on 11. Janvāris 2007 - 19:59
es personīgi piederu pie tiem, kam ir dziļi pajāt uz to, kā izskatās komentāru forma. titullapu uc nelietoju, tāpēc jo vairāk pajāt. īsi sakot - pajāt :)
(Atbildēt) (Iepriekšējais) (Diskusija) (Link)
[info]elfz on 11. Janvāris 2007 - 20:04
Bet jaunas asinis ievilkt te bez mentora, kas aprādīs un parādīs, kas kurā kaktā iebāztz, ir samērā nereāli.
(Atbildēt) (Iepriekšējais) (Diskusija) (Link)
judging the mice[info]rasbainieks on 11. Janvāris 2007 - 20:07
nepiekrītu. pietiek ar galvu uz pleciem.
(Atbildēt) (Iepriekšējais) (Link)
[info]redz on 11. Janvāris 2007 - 21:07
oldskūl rocks.
(Atbildēt) (Iepriekšējais) (Link)
Antuanete[info]antuanete on 11. Janvāris 2007 - 17:18
Cibas administrācijai ir vienalga un nav motivācijas. Izejot no šī fakta, cepšanās par nelaimīgo komentāru formu ir pilnīgi lieka.
(Atbildēt) (Iepriekšējais) (Diskusija) (Link)
[info]0nkulis on 11. Janvāris 2007 - 17:24
tāpēc beidzam šo neauglīgo bazaru
(Atbildēt) (Iepriekšējais) (Link)
[info]0nkulis on 11. Janvāris 2007 - 16:18
tu jau ar droši vien sāki viens kā pirksts; citiem neko nekomentēji, kur nu, komentēt pie autoritātēm tas ir grēks. un tad kādā jaukā dienā tevi sāka lasīt visi visi un tu varēji viņiem celt priekšā katru dienu jaunas pārdomas.
(Atbildēt) (Iepriekšējais) (Diskusija) (Link)
LorDRameX[info]lordramex on 11. Janvāris 2007 - 23:16
e ?

du bist total durak vai kaa ???


njaam gjenialitaate no stulbuma nearko laikam neatshkjiraaas

man kautka nekad ta forma nava trauceejusi - pietiekami kompakta bijuse vienmeer
(Atbildēt) (Iepriekšējais) (Link)
LorDRameX[info]lordramex on 11. Janvāris 2007 - 23:22
un vispaar sheku reku



kur tev te kas lieks ira a BLJE?
(Atbildēt) (Iepriekšējais) (Link)
[info]0nkulis on 11. Janvāris 2007 - 16:09
tās jūsu draugulistes jau nemaz nav tas pats krustu šķērsu rakstīšanas veids kas ir LV blogos (noiets etaps), cibiņi jau nemaz neatsaucas viens uz otru, cibiņi jau nemaz necenšas savākt pēc iespējas varāk draugus savā draugu listē, kā draugiem.lv.

es savu ierakstu biju domājis vairāk kā pamudinājumu cibas visuvarenajiem nedaudz uzpucēt kopējo izskatu un vienkāršot normālam cilvēkam iekļauties šajā komūnā.

nu, piemēram, cibiņš raksta par fotoaparātiem un fotografēšanu, vienkāršs cilvēks ar minimalām zināšanām interneta vidē ieraksta burvīgus atslēgasvārdus un atrod cibiņa lapu lasa padomus un mācās, taču redzot nesakārtotību ar komentāriem un lapas kriminālo izskatu viņš to tulko kā nevērīgu attieksmi pret sevi kā lasītāju. Garāmlasītāji jau nav vainīgi, ka jūs paši cibiņi visu varat ērti un smuki redzēt. Es domāju ka cilvēki būtu gandarīti, ja cibiņu rakstus varētu lasīt glītā noformējumā un komentēt pieklājīgā veidā.
Meklējot googlē ar specifiskiem latviešu valodas terminiem diezgan bieži izlec cibistu lapas, kādēļ gan nevienkāršot šo lietu apkārtējiem?
(Atbildēt) (Diskusija) (Link)
[info]fedrs on 11. Janvāris 2007 - 16:19
Vai tas ir Satversmē fiksēts pilsoņa pienākums - atvieglot dzīvi citiem?
(Atbildēt) (Iepriekšējais) (Diskusija) (Link)
[info]0nkulis on 11. Janvāris 2007 - 16:22
un kāpēc gan sarežģīt?
(Atbildēt) (Iepriekšējais) (Diskusija) (Link)
[info]redz on 11. Janvāris 2007 - 17:20
Lai dziivot jautraak. A savaadaak uztaisa visu tik vieglu. Padomaat pasham ar gribas. Kaadas pogas spiest. Kaa konomainiit. Savaadaak viss tik minimaals, ka briesmas. Un atgaadinaashu, ka pashlaik neizskataas, ka Inboxz vispaar kaut ko gribeetu dariit. Bet par paareejiem interneta cilveekiem - mums vinjus nevajag, vinjiem vajag muus.


lolerskates! random vaardi posta beigas! SOCKLOPS!
(Atbildēt) (Iepriekšējais) (Link)
judging the mice[info]rasbainieks on 11. Janvāris 2007 - 16:23
nu ko tu vari dirst, skjūz mai frenč aplamības gvelzt.
(Atbildēt) (Iepriekšējais) (Link)
sviesta cibas neoficiālais viedoklis[info]scibologs on 11. Janvāris 2007 - 16:38
ja tu nesaproti atšķirības saturs vs forma & komūna vs indivīds, neko darīt.
(Atbildēt) (Iepriekšējais) (Diskusija) (Link)
[info]0nkulis on 11. Janvāris 2007 - 16:42
es savā rakstā runāju par formu un tu mani savā rakstā apdirs par saturu.
es kaut ko nesaprotu?
(Atbildēt) (Iepriekšējais) (Diskusija) (Link)
sviesta cibas neoficiālais viedoklis[info]scibologs on 11. Janvāris 2007 - 16:56
imenno. tu nesaproti.

cibas iedzīvotāji dzīvo pastāvīgi ielogojušies savos cibas akountos un viņiem komenti kā tādi un komentu forma ir maksimāli funkcionāla (izskats tai ir sekundārs un garīgi veselam cilvēkam tam tā kā būtu jābūt skaidram) skat.
http://content1-foto.inbox.lv/albums24713670/cibologs/ciba/komenti.jpg

savukārt, kā tu, iespējams sāc saprast, ne-cibas iedzīvotāji šeit tiek uzskatīti par zemāku un visādi diskriminējamu rasi un tas ka viņiem kaut kas nepatīk (īpaši ja viņiem nepatīk izskats) vai nav ērti- uz to visiem te ir pajāt.

savukārt komūnas sajūta ir tas, kāpēc tagad visi cibiņi tev draudzīgi tagad saklūp krāgā un arī to tu nevari saprast, kamēr pats neesi kļuvis par komūnas sastāvdaļu.
(Atbildēt) (Iepriekšējais) (Diskusija) (Link)
[info]0nkulis on 11. Janvāris 2007 - 17:03
manuprāt, arī tavs variants neizskatās īpaši vienkāršs.
un par komūnu es vispār nediskutēju. komunējiet cik jums tīk.
(Atbildēt) (Iepriekšējais) (Diskusija) (Link)
sviesta cibas neoficiālais viedoklis[info]scibologs on 11. Janvāris 2007 - 17:06
vienkāršs? nezinu- funkcionāls un ērts gan.
(Atbildēt) (Iepriekšējais) (Link)
x-ƒ[info]x_f on 12. Janvāris 2007 - 11:37
WTFGAYLOL, ko Tu tur vēl vienkāršāku gribi? Tev nekas nav jādara, ja esi iežurnalējies, pat neviens čekbokss nav jāaiztiek, tikai jāuzraksta komentāra saturs un jānospiež poga.
Tagad ej baksti savu WordPress, lai tam būtu OpenID atbalsts (ir taču 2007. galu galā), tad varēsi ievadīt TIKAI sava bloga adresi, ffs!
Savā slavenajā attēlā Tu esi izvēlējies Cibas pavisam senā stila komentēšanas formu, kas tiek izmantota reti, taču katrs savam žūrnālam var izmantot tādu noformējumu, kādu tas vēlas, tāpēc arī ir dažviet redzami šie defoltie stili.
Ir Cibā arī Web 2.0, ir, turklāt vēl publiski pieejamajos stilos, kurus var izvēlēties no dropdown izvēlnes, turklāt tieši komentēšanas formām!
"Threaded" komentāri ir tieši tas, kā trūkst citviet. Mani savukārt ļoti kaitina tie komentāri blogos, kas sākas ar "@23", "@kautkādsniks", jo tur nekādai diskusijai īsti nevar izsekot līdzi. Tagad maini to, jo es tā teicu, esmu cilvēks no malas šiem blogiem!
(Atbildēt) (Iepriekšējais) (Diskusija) (Link)
[info]0nkulis on 12. Janvāris 2007 - 12:18
savā attēlā es esmu izvēlējies to, ko es redzu gandrīz katrā cibas blogā, arī šajā,
web 2.0 es te vēl neesmu pagaidām manījis.
Tas kā izkārtojas komentāri ir gaumes jautājums, es gribētu redzēt kad Threaded komentāri parādīsies Delfos, Tvnetā, Politikā.lv un citos nopietnos portālos. Tur to nav, tātad arī viņiem šķiet, ka nav vajadzības veidot šādu bazaru iekš komentāriem.
OpenID ir labs variants, bet drīzāk domāts tiem IT cilvēkiem, kas reģistrējušies 115 portālos un figņās.
Ja tavā blogā iekomentēt grib tavs lauku radinieks kāpēc viņam vispār kaut kur reģistrēties?
Ja es ieraugu tekstu un vēlos ko pateikt, kāpēc nepietiek ar šo vēlmi vien? Kāpēc man ir jāaizpilda visas tās formalitātes. TVNETā vispār ir tikai viens lauks: Lietotāja vārds, un pastāv papildu iespēja īpaši reģistrēties, ja ir tāda vēlme.
(Atbildēt) (Iepriekšējais) (Link)
[info]kuhtene on 11. Janvāris 2007 - 21:38
un nesapratīsi ar.
(Atbildēt) (Iepriekšējais) (Diskusija) (Link)
[info]0nkulis on 11. Janvāris 2007 - 21:42
un negribas ar
(Atbildēt) (Iepriekšējais) (Link)
AS[info]puika on 12. Janvāris 2007 - 10:14
redz', krimināls izskats ir ļoti daudzām lapām. bet vai tāpēc mēs tās neveram vaļā un nelasām, ja informācija, kas tajās ir atrodama, ir tiešām noderīga? es nerunāju par lapām, kur "dizainā" ir rozā, salātzaļā un violetā krāsa.
(Atbildēt) (Iepriekšējais) (Diskusija) (Link)
[info]0nkulis on 12. Janvāris 2007 - 10:18
un kāpēc gan to atstāt kā normu?
(Atbildēt) (Iepriekšējais) (Diskusija) (Link)
AS[info]puika on 12. Janvāris 2007 - 10:21
ja tādam blogam/portālam/vortālam/whatever-kā-to-nosaucam ir stabils savs lasītaju pulks, tas šīs vietas īpašniekus/adminus nepamudinās mainīt kaut ko uz labo pusi. paskaties kaut vai to pašu boot.lv. cik ir lasītāju un kas ir mainījies. šķiet, ka tikai m79 bannerīši klāt nākuši. bet izskatās anāli.
(Atbildēt) (Iepriekšējais) (Link)
[info]kendo on 11. Janvāris 2007 - 16:56
Jokaini ir tas, ka Tevi tas uztrauc...
Pa manam Po, ka kāds indivīds cepjas par kaut ko...
(Atbildēt) (Diskusija) (Link)
sviesta cibas neoficiālais viedoklis[info]scibologs on 11. Janvāris 2007 - 17:00
nespēju atturēties no iespējas kādam eleganti uzbraukt ;)
(Atbildēt) (Iepriekšējais) (Diskusija) (Link)
[info]0nkulis on 11. Janvāris 2007 - 17:05
eleganti?
(Atbildēt) (Iepriekšējais) (Diskusija) (Link)
sviesta cibas neoficiālais viedoklis[info]scibologs on 11. Janvāris 2007 - 17:07
vai tad nebija gana eleganti?
is there room for improvement?
bet vispār, es rakstīju par statistiku ļaunumu virtuālajā komunikācijā.
(Atbildēt) (Iepriekšējais) (Diskusija) (Link)
[info]0nkulis on 11. Janvāris 2007 - 17:22
es gan nezinu kas statistikai kā tādai ir vainas. varbūt paskaidrosi?
zinu tikai to, ka slikta ir dzīšanās par katru cenu pēc augstas statistikas. Statistikai ir nozīme ja cenšas rakstīt ne tikai par to ko ēdu brokastīs, bet arī par noteiktām strukturētam tēmām. Tad vari izsvērt tās tēmas, kuras ir vērts izvērst un kuras nav jēgas cilāt jo nav aktuālas. Tas nozīmē to, ka netiek tērēts laiks uz tām tēmām, kurās es nespēju labi izteikties, piemēram, mūzika. Ja mūzikas raksti netiek lasīti es labāk rakstu par to kā biju laukos bildēt mežu un skārda vannas.
Varbūt nav veiksmīgākais piemērs, bet pašā statistikas faktā es neko sliktu nesaskatu. Drīzāk, ja statistika tiek pacelta kā mērķis un lapā liec iekšā fotogrāfijas ar smukām tantēm.
(Atbildēt) (Iepriekšējais) (Link)