Comments: |
Ja mēs par Rīgu, tad jo ātrāk, jo labāk. Uz šosejas ir pilnīgi vienalga, vai tie ir desmit vai četrdesmit, neko pēc būtības tas nemaina.
var palūgt konkrētāk? teiksim, kādu skaitli.
Skaidrs, ka uz piecdesmit neviens nenesīsies, bet ja brauktu uz trīsdesmit, es tikai pricātos. Jebkurā gadījumā, tas ir tikai līmenī "priecātos", jo tā reāli velosipēdistu ātrums nudien nav tā lielākā problēma. Mani, piemēram, vairāk satrauc velosipēdistu redzamības spoguļos, un man pat labāk patiktu, ja viņi brauktu garām pa kreiso, nevis labo pusi. Reizēm tu tā lēnām ripinies pirms luksofora, mēģini apbraukt visas RĪgas bedres, un reāli rausties, vai labajā pusē uz brauktuves neparādīsies kāds velosipēds, ko tu šitā nepamanījis nonesīsi. Līdzīgs stress gan ir arī pašam braucot ar riteni gar brauktuves malu, reizēm slaloms starp mašīnām ir neizbēgams, bet bieži vien, kad visi tupa stāv pie sarkanā, vieglāk vienkārši visus apbraukt pa kreiso pusi.
nu, šorīt uz mani taurēja un kliedza par ātrumu biš zem 30 man ir tāds nelāgs niķis nemīt max ātri tur, kur velo ir vieta tikai noparkoto mašīnu durvju vēršanas zonā
Var jau saprast, pa pilsētu braukt ar auto vispār nav patīkama nodarbe, tā rodas gan stress, gan kunģa čūla, bet akurāt bļaut uz kādu arī ir kretīnisms. Es parasti rēķinos ne tikai ar velosipēdistiem, bet arī ar kretīniem, kam vajag pēkšņi vajag apstāties, lai izkrautu kumodi, vai slinkums rādīt pagriezienus, takšiem in dženeral, gulošiem gājējiem, ja tas viņus vispār kvalificē kā gājējus, suņiem piecmetrīgās pavadiņās u.t.t. Ja uzkāpj stresa līmenis, arī mēdzu izlādēties, bet ekskluzīvi mašīnas iekšpusē.
taurēt arī ir kretīnisms, vai taurēt ok?
CSN mums diezgan skaidri pasaka, kad mums vajadzētu taurēt, bet gan jau taurēšana no taurēšanas atšķiras tik pat ļoti, cik viena zvaniņa zvanīšana no otras.
vieta pārdomām, vai velosipēdista eksistence uz brauktuves ir avārijas situācija, aha
| From: | f |
Date: | April 7th, 2017 - 04:43 pm |
---|
| | | (Link) |
|
uz velosipēdistu (un vispār) diezgan liels kretīnisms. ja nu vienīgi tas, kam pīpina, ir pohujistisks kretīns, kas uzprasās uz avārijas situācijas radīšanu. nezinu gan, vai tā pēc likuma arī ir :)
bet velosipēdistam es gan netaurētu, tā tak var ar sirdi aiziet, un nez vai tas ir mērķis.
Es lūdzu dievu un braucu super lēni tādās zonās. Es zinu ar ko var beigties šādas pēkšņi atrautas durvis.
man vēl ir arī niķis nomest ātrumu, kad man ļoti tuvu brauc garām auto, jo tomēr jau pie aizķeršanas būs (tfu tfu tfu) jākrīt man, nevis kādam citam
| From: | src |
Date: | April 7th, 2017 - 02:49 pm |
---|
| | | (Link) |
|
vislabāk vienmērīgu un prognozējamu
ja viņi brauc pa braucamo daļu, tad esmu pateicīga, ja nemuļļājas un pārvietojas raiti un godīgi rāda pagriezienus kārtīgi vicinoties ar rokām (t.i. paturot to roku kādu mirkli, lai var paspēt pamanīt un saprast, nevis kaut kā nenoteikti novēcinot un viss). ja brauc pa ietvēm un veloceliņiem, tad es ļoti ceru, ka šķērsojot brauktuvi, piem, pa gājēju pāreju vai pie luksofora, kur var braukt mašīnas, kas griežas pa labi, viņi brauks maksimāli lēni un mierīgi. jo, ja kāds nesas, tad pilnībā pietiek ar to mirkli, kas ir starp galvas pagriešanu pa labi, lai pārliecinātos, ka neviena nav un galvas pagriešanu atpakaļ braukšanas virzienā, lai turpinātu kustību, lai paņemtu kādu ātrumu mīlošu velosipēdistu uz kapota. man ritīgi bail no tā. es pati ar riteni braucu ātri, bet pilnīgi vienmēr, arī kad man ir visas priekšrokas, paturu galvā variantu, ka mani var nepamanīt (es gan to daru arī braucot ar mašīnu, piem, pa galveno ielu un redzot, ka kāds lien ārā no mazākas nozīmes ceļa). sorī, par tik saliktiem teikumiem un daudzajiem komatiem, man drusku nestrādā galva :D
| From: | basta |
Date: | April 7th, 2017 - 03:05 pm |
---|
| | | (Link) |
|
visu pareizi dari.
| From: | basta |
Date: | April 7th, 2017 - 03:09 pm |
---|
| | | (Link) |
|
smejies?
| From: | basta |
Date: | April 7th, 2017 - 03:06 pm |
---|
| | | (Link) |
|
apdzīvotā vietā >50km/h, ārpus apdzīvotām vietām >90km/h
ar šitādu kungu man kā reiz bija darīšana, aha
| From: | basta |
Date: | April 7th, 2017 - 03:47 pm |
---|
| | | (Link) |
|
jūs te kaut ko ne tā, kundzīt, esiet sapratusi, jo mēģinu norādīt, ka vienīgais nepareizais ātrums ko velosipēdistam var pārmest ir pārsniegts ātrums.
| From: | basta |
Date: | April 7th, 2017 - 03:48 pm |
---|
| | | (Link) |
|
aj, da nē, lohs pats <> zīmes nepareizi salicis esmu. dooookh.... piesadzu sasarkušo seju un atvainojos.
un es domāju, ka jūs kundziņ aronizējat :) jo manu pārdomu avotiņš kā reiz acīmredzot sagaidīja, ka es braukšu vismaz uz 50 (pilsētā)
| From: | basta |
Date: | April 7th, 2017 - 03:54 pm |
---|
| | | (Link) |
|
jā, nu, ko jūs, mēs te par drošu un patīkamu satiksmi vienmēr stāvam un krītam.
Iesēdies tādam astē un taupi degvielu.
| From: | basta |
Date: | April 7th, 2017 - 05:33 pm |
---|
| | | (Link) |
|
| From: | zin |
Date: | April 7th, 2017 - 03:12 pm |
---|
| | | (Link) |
|
es nezinu, es vnk baidos no tā, ka pēkšņi blakus/priekšā/aizmugurē varēu būt velosipēdists. bet es baidos arī no autobusiem, trolejbusiem un smagajiem auto. un joprojām tikai mācos braukt.
| From: | sw |
Date: | April 7th, 2017 - 03:38 pm |
---|
| | | (Link) |
|
es vnk gribētu, lai viņi ir prognozējami, turas joslas malā un nebrauc pretējā virzienā pa vienvirziena ielām (kad iegriez auto purnu tādā ielā un pretī nesas lisapēdists, kuru nekādi nevarēji pamanīt, sajūtas ir, em, atmodinošas). un lai izņem no ausīm austiņas, ja brauc satiksmē. vismaz no vienas auss.
uz mani šorīt taurēja un kliedza kaut ko par aizmigušiem velosipēdistiem par to, ka es pilnīgi prognozējami, pieklājīgā bet ne pārmērīgā ātrumā (diemžēl ne uz 50) minos pa šauru vienvirziena ielu tās visšaurākajā un aizparkotākajā vietā un velobraucējiem bīstamākajā zonā, kur auto ir divas iespējas – vai nu ļoti rūpīgi pabīdīties man garām (to var ne pārāk resni auto) vai pabraukt aiz manis uz 30 pārsimt metru, kur es uz saviem 30 tā arī aizbraukšu tālāk, bet auto būs jāsabremzējas, lai pārbrauktu guļošo policistu, un tad mēs vēl pēc 100 metriem satiksimies pie allaž dzīva krustojuma, bet varbūt arī nesatiksimies, jo es jau būšu tikusi tam pāri. tātad, kādu ātrumu jūs sagaidāt no velosipēdistiem?
| From: | sw |
Date: | April 7th, 2017 - 03:50 pm |
---|
| | | (Link) |
|
"mums" nav prasību attiecībā uz ātrumu, "mēs" tādā situācijā pavelkamies aiz velosipēdista, līdz varam atkal mierīgi tikt garām. jo kas gan ir tā 30 sekunžu kavēšanās pret pāris stundu čakaru ar policiju, ja nesoties garām aizķer pašu velosipēdistu vai otrā pusē saparkotās mašīnas (joks, protams, bet ar daļu joka). slimie diemžēl ir visur, arī pie stūres, uz mani šodien no aizmugures nikni taurēja par to, ka palaidu sev pa priekšu citu auto, kuram citādi būtu bijis ilgi jāgaida. man liekas, ir svarīgi tādos gadījumos domāt par šiem īpatņiem kā orkiem, kuri līdz cilvēka līmenim vēl nav izauguši.
tai jokā gadījumā nebija paredzēts kaut kas ne tikai par stundām ar policiju, bet arī satraumētiem cilvēkiem? visādi orki ir redzēti, bet nu to, ka no velo sagaida auto ātrumu (turklāt tam visnotaļ nepiemērotā vietā) man bija kas pilnīgi jauns. starp citu, šajā vienvirziena ielā parkings ir labajā pusē, kas arī liek velo samazināt ātrumu – ja es tur esmu vienīgā braucēja, braucu ātrāk un drošā attālumā no saparkotajiem auto, bet tiklīdz parādās satiksme, bīdos malā un braucu tā, lai (vismaz cerams) varētu nobremzēt.
| From: | sw |
Date: | April 7th, 2017 - 08:08 pm |
---|
| | | (Link) |
|
izklausās pēc debīlas vietas, to nevar kaut kā circ..., cerc..., apbraukt?
traumēti cilvēki ir pārāk baisa doma, lai to vispār apzināti turētu galvā, tāpēc labāk piesegt ar laika aprēķiniem.
es tādus ar līdzjūtību saucu par dzemdētājiem, jo dzemdības taču ir pasaulē vienīgais iemesls steigties :D
kicīts tādiem piedēvē caureju :) šis bija jūsu ielā, starp citu, brīnišķīgajā garajā posmā starp muzeju un slokas ielu, kur vispirms nākas vilkties, jo jāminas kalnā, un pēc tam skriet, lai nekavētu satiksmi
ai, man tur nervi netur, tāpēc, es mēdzu vnk nobraukt malā un palaist garām vai kursēt starp brauktuvi un ietvi pēc vajadzības. bļāvis neviens nekad neko nav, bet nepatīkama sajūta, ka kāpj uz papēžiem gan ir
vietas, kur piestāt malā un palaist garām tur arī ir uz vienas rokas pirkstiem saskaitāmas :) pluss ir tas, ka šauro bezizeju daudz mazāk ir tajā posmā, kurš iet kalnā, tur var mierīgāk izmainīties. nu un lejā no kalna, ja ierēķina gulošo policistu un krustojumu, tad reāli auto nav starpības, vai palien garām tam velo vai nē. ietves gan tur ir šauras un nebraucamas. bet nu jā, taurējis uz mani tur vēl neviens nebija.
(es tur braucu nu jau katru dienu)
es, kad tikko sākām te dzīvot, braucu abos virzienos (nepareizajā pa ietvi, protams), kad man vajadzēja uz Torņkalnu (parasti reizi nedēļā), bet tad es atklāju, ka var izbraukt caur pagalmiem (tās daudzstāvenes, kas ir starp Smiļģeni un parku) un pārsvarā braucu pa turieni
hodiņi mūsu viss :) es gan braucu godīgi vienā virzienā pa smiļģa un otrā pa nometņu. bet man arī ir savi līkumi zināmos posmos, lai apbrauktu pietirgus satiksmi, kad tai ir praimtaims.
man uz Torņkalnu pa Nometņu baigi lieks līkums, nu, ja grib trāpīt uz Hermaņa ielas un tad tālāk cauri parkam utt., kamēr nepazinu rajonu braucu pa Smiļģenes ietvi, tagad caur pagalmiem (pagalmos gan mēdz būt lielāks potenciāls kaut kur pārdurt riepu, stiklu lauskas kā zvaigznes spīguļo)
Tu pa Amālijas ielu neesi mēģinājusi braukt?
vot bišu riktīgi nē, jo tā jau slokas ielai pāri tikt nav viegli, tur sanāktu baigi zaudēt laiku (un tajā virzienā es braucu uz vingrošanu, tb kavēšanās nav opcija), amālijas vispār varētu pamēģināt, varbūt ir forši. bet tev vai tad uz torņkalna pusi nesanāk vienkārši uzreiz laist cauri parkam? vai pa parka malu?
nezinu, man liekas, ka caur pagalmiem ir visīsāk. gar parku rāda 200m īsāk, nekā pa Smiļģa, bet man vienmēr kaut kā likās, ka ir otrādi
| From: | starro |
Date: | April 7th, 2017 - 08:47 pm |
---|
| | | (Link) |
|
Kā velobraucējs un auto šoferis atbalstu velo braukšanu pa vienvirziena ielām pret spalvu: 1. Abiem pretī braucējiem ir iespējas uz acu kontaktu pārliecībai ka pamanīti un respektē viens otru, savlaicīgi ieņem drošas vietas un pozīcijas uz ceļa. 2. Izmainīšanās brīdis ir īsāks, neviens nevienam nemaisās pa ceļu, abi kontrolē situāciju un var adekvāti reağēt.
Satiksmē ar "nesties" nozīmē vai nu pārkāpt atļauto ātrumu vai to ātrumu kur bremzēšanas ceļš garāks par redzamības ceļu. Savukārt agresīvas uzvedības pazīmes satiksmē ir tās pašas visiem satiksmes dalībniekiem tās pašas.
Austiņas satiksmē būtu sodāmas gan gājējiem, gan braucējiem, gan skrējējiem - visiem. Gan uz ietvēm, gan šķērsojot brauktuves.
vot par tām "sodāmajām austiņām". kungs tak pats lieto endomondo, cik zinu. kā tad šitas iet kopā?
| From: | starro |
Date: | April 13th, 2017 - 06:18 pm |
---|
| | | (Link) |
|
Endomondo ieslēdzu kā trakeri, bez audio, pirms došanās satiksmē
un visiem citiem endomondo ir jālieto tāpat kā tev? citādi nekādi nedrīkst?
| From: | starro |
Date: | April 13th, 2017 - 07:28 pm |
---|
| | | (Link) |
|
Lietojiet droši, bet droši. Mani novērojumi ka austiņas uz ausīm ir satiksmē bīstamāk kā mērena promile asinīs.
Jēdziens 'satiksmes dalībnieks' nozīmē to cilvēks PIEDALĀS satiksmē. Līdzdarbojas, sadarbojas, ir uzmanīgs, mijiedarbojas.Ir uzmanīgs gan pieklājības nozīmē, gan piesardzības nozīmē. Un uzmanībā piedalās visas maņas. Austiņas sabiedriskā telpā ko dala ar citiem ir arī žests, demonstrējot attieksmi. Tas kurš demonstratīvi ignorē citus, nedrīkst gaidīt labvēlīgi laipnu izturēšanos. Labi, štrunts ar kultūru. Tas vienkārši palielina bīstamību vai incidentu riskus.
bet kas tā ir par modi, pieņemt, ka tajās austiņās skan kaut kas skaļš un uzmanību novēršošs un vēl sazin kāds (un vispār ka skan visu laiku)? un tad izejot no saviem ļaunākajiem pieņēmumiem būvēt apsūdzības visiem, kam vispār ir austiņas?
| From: | starro |
Date: | April 18th, 2017 - 12:18 pm |
---|
| | | (Link) |
|
Depešmode. Ir līdzīga mode pieņemt, ka alkohola procents asinīs korelē ar neadekvātu uzvedību uz ceļa. Bet katrs taču zina, ka alkohols katru ietekmē savādāk - kāds paliek agresīvs, cits - melanholisks. Kāds dzer un saka ka var braukt. Taču ir pētījumi par risku palielinošiem apstākļiem. Protams, ka mēs pieņemam, ka austiņas satiksmes dalībnieks uzliek, lai tajās nekas neskanētu, lai nekas neslāpētu vides skaņu fonu. Sodi tiešām ir brīvības ierobežojums. Visi sodi. Gribu pasauli kurā nebūtu sodu, kara un dzīvnieku mocīšanas.
nu lūk, tāpat arī uz katru citādi iedarbojas skaļa mūzika austiņās, klusa mūzika austiņās, ikkilometra statistikas reports austiņās, handsfree sarunas austiņās
| From: | starro |
Date: | April 7th, 2017 - 04:27 pm |
---|
| | | (Link) |
|
57
| From: | tiga |
Date: | April 7th, 2017 - 05:19 pm |
---|
| | | (Link) |
|
sagaidu vienīgi to, lai spēji neparādās uz braucamās daļas brīdī, kad man tieši tur jābrauc. piemēram, šķērsojot ielu pie neregulējamām pārejām un tamlīdzīgi. sagaidu arī to, lai tumsā būtu veste un lampiņas.
jo lēnāk, jo labāk, apbraucu un aizmirstu.
un ja apbraukšanai nav gana vietas?
tad velkos mierīgi nopakaļis, ilgstoši jau tā nemēdz būt.
bieži nav tā gadījies, bet, kad ir tāda situācija bijusi, velosipēdisti parasti kaut kā paši izlemj palaist garām, uzbraucot uz mirkli uz ietves. bet tas jau nav obligāti.
nu,jā, droši vien auto gribēja, lai tu viņu kaut kādā veidā palaid garām. iespējams, viņam šķita, ka to var gana ērti izdarīt.
ē, viņš uz mani taurēja vietā, kur velo totāli nav kur nobraukt malā, jo tā jau brauc cieši gar saparkotām mašīnām, bet auto var pabraukt garām, ko viņš arī izdarīja. kad pēc 300 metriem krustojumā satikāmies (baigi tālu tika), viņš uz mani kliedza par aizmigušiem velosipēdistiem un vēl kaut ko lamājās (aha, gandrīz 30 km/h ir aizmidzis).
Nezinu Rīgu, bet man, pavasarim iestājoties, pietrūkst dūraiņu. Mana pusē jebkurš riteņošanas ātrums no autovadītāju redzesloka ir vismaz 10kmh par lēnu. Abet ar dūraiņiem vismaz vidējo varēja parādīt, nebaidoties, ka pogainos uzjundīs.
Pilnīgi vienalga. Apdzīšā velo +/-5km/h neko neizsaka. Kaut vai lai stāv uz vietas. | |