kihelkonna - psihotropās zivis [entries|archive|friends|userinfo]
kihelkonna

[ website | kihelkonna - apdzīvota vieta sāremā salā ]
[ userinfo | sc userinfo ]
[ archive | journal archive ]

psihotropās zivis [23. Jan 2016|11:43]
Previous Entry Add to Memories Tell A Friend Next Entry
[Tags|, ]

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC4540034/
Clin Psychopharmacol Neurosci. 2015 Aug; 13(2): 129–137.
Omega-3 Polyunsaturated Fatty Acids in Prevention of Mood and Anxiety Disorders
Kuan-Pin Su,1,2 Yutaka Matsuoka,3 and Chi-Un Pae4


- cilvēkiem, kas ēd zivis, mazāk izplatīta depresija un bipolārie traucējumi.
- cilvēkiem, kam ir depresija, asinīs ir mazāk Omega 3. nekā tiem, kam depresijas nav.
- Omega 3 līmenis saistīts arī ar pēcdzemdību depresiju un social anxiety disorder - nezinu, kā sauc.

- bipolāro traucējumu ārstēšanai - vismaz 4 mēnešus Omegu 3 (bet iespējams, ka kaut kas nav pietiekami kārtībā ar šiem pētījumiem).

- vairāki neatkarīgi pētījumi: depresijas ārstēšanā omega 3 bija efektīvāka par placebo un par antidepresantu fluoksetīnu (aizdomas gan, ka šajos pētījumos kaut kas nebija kārtībā).

========

es nesaku, ka šī visa ir taisnība. bet par speķamaizēm te tiešām nekas nav teikts. es arī nesāku meklēt. bet zināms, ka cūkai ir diezgan slikts Omega profils. resp cūka nav zivs.

========

UPD
pēdējā rindkopa bija sakarā ar cienījamām noskaņām Latvijā.
http://nra.lv/latvija/98788-belevics-cilveks-ir-tas-ko-vins-ed.htm
Veselības ministrs Guntis Belēvičs: "Cilvēks ir tas, ko viņš ēd"
"Ja kādam ir depresija, nevajag tūlīt sniegties pēc antidepresanta tabletes, bet gan apēst speķa maizi, un depresija visticamāk pāries."

UPD 2
es tagad zinu, ko darīt vegāniem. viņi var lietot Omega 3 preparātus, kas iegūti no aļģēm.
Linkir doma

Comments:
[User Picture]
From:[info]vilibaldis
Date:23. Janvāris 2016 - 11:50
(Link)
nu nezinu, es ļoti labprāt un bieži ēdu zivis, bet depresija man ir kā māja, kaut gan protams allaž paliek jautājums, kas būtu ja neēstu.
[User Picture]
From:[info]kihelkonna
Date:23. Janvāris 2016 - 11:53
(Link)
ee tā jau tikai statistika un nevis ka viens obligāti izraisa otru. ja kādiem 70% tās zivis palīdz, tad pārējie dzīvo ar depresiju kā māju :(
[User Picture]
From:[info]up
Date:23. Janvāris 2016 - 11:51
(Link)
nupat apēdu brokastīs maizīti ar treknu, mazsālītu skumbriju. vēlāk ēdīšu lasi. lai izbalansē manu pilnmēness vēlmi kādu nožņaugt
[User Picture]
From:[info]kihelkonna
Date:23. Janvāris 2016 - 11:54
(Link)
bet tas drīzāk iedarbojas nevis uzreiz, bet pēc 12 nedēļu regulāras zivēšanas!
[User Picture]
From:[info]up
Date:23. Janvāris 2016 - 11:57
(Link)
es zinu, tapēc man vannasistabā stāv milzu burka ar zivju eļļas kapsulām, ko es, kad atceros, apēdu, jau kopš rudens. es domāju, ka tas un D vitamīns mani šogad "izvelk". vismaz pirmā ziema, ko es atceros, kad analīzes D vit uzrāda normas robežās
[User Picture]
From:[info]up
Date:23. Janvāris 2016 - 11:58
(Link)
p.s. deva ko man zivju eļļai ieteica, bija 2 g dienā
[User Picture]
From:[info]kihelkonna
Date:23. Janvāris 2016 - 12:00
(Link)
ja? minimālā norma bija ap 600 mg, sirdsslimniekiem ap gramu. ar ko tu izpelnījies šādu ieteikumu?
[User Picture]
From:[info]up
Date:23. Janvāris 2016 - 12:01
(Link)
nu acīmredzot ar vēlmi visus nožņaugt :D
[User Picture]
From:[info]dooora
Date:23. Janvāris 2016 - 12:07
(Link)
izskatās, ka man arī tā :D vitamīna krietni trūkst.
{labi, ka rociņas maziņas}
[User Picture]
From:[info]kihelkonna
Date:23. Janvāris 2016 - 12:08
(Link)
:D vitamīns. labi.
[User Picture]
From:[info]dooora
Date:23. Janvāris 2016 - 12:09
(Link)
mhm, ar :C vitamīnu vien nav aršana, ghh
[User Picture]
From:[info]up
Date:23. Janvāris 2016 - 12:05
(Link)
bet vispār laikam ar to, ka man arī sirds ļurinās. tipa ir vesela pēc visiem parametriem, bet veģ. dist iespaidā ir pārsitieni utml. un vēl es tādos gadījumos dzeru Panangin, kas ir magnijs ar kāliju. pieņemu, ka to visu var;ētu regulēt kā tu - ar pareizu diētu, bet tam es emsu par histērisku un neorganizētu/
[User Picture]
From:[info]kihelkonna
Date:23. Janvāris 2016 - 12:08
(Link)
tu gan lieto godīgu zivju eļļu, nevis kaut kādu koncentrātu? tie 600 ir kā plika EPA un DHA summa.
[User Picture]
From:[info]up
Date:23. Janvāris 2016 - 12:11
(Link)
1 kapsula satur omegu- 540mg un eps un dhs 450. es ēdu pa 2 kapsulām
[User Picture]
From:[info]sw
Date:23. Janvāris 2016 - 12:11
(Link)
par pēdējo teikumu zāle ceļas kājās un drudžaini aplaudē.
[User Picture]
From:[info]divi_g
Date:23. Janvāris 2016 - 12:31
(Link)
Steigšus apēd pa speķmaizītei.
[User Picture]
From:[info]sw
Date:23. Janvāris 2016 - 12:33
(Link)
nē, tobrīd pēdējais bija par to, ka cūka nav zivs. bet speķmaizīte arī īpaši neatpaliek, tas gan :/
[User Picture]
From:[info]sirdna
Date:23. Janvāris 2016 - 12:30
(Link)
a ja cūku noslīcina?
[User Picture]
From:[info]divi_g
Date:23. Janvāris 2016 - 12:32
(Link)
A ja ēd jūrascūciņu?
[User Picture]
From:[info]kihelkonna
Date:23. Janvāris 2016 - 12:35
(Link)
zivis, tāpat kā cūkas un mēs, nav nekādas Omega 3 ražotnes. Omegu (ALA formu) saražo aļģes - fitoplanktons. tālāk nāk zooplanktons un zivis, barojas ar aļģēm. pēc tam ūdens radības visādās kombinācijās rij viena otru, Omega uzkrājas barības ķēdē. beigtas cūkas te neiekļausies, kā arī ar graudiem barota zivs būs gandrīz kā cūka.
[User Picture]
From:[info]kihelkonna
Date:23. Janvāris 2016 - 12:35
(Link)
(ceru, ka jūties sabiedēts.)
[User Picture]
From:[info]divi_g
Date:23. Janvāris 2016 - 12:40
(Link)
Bet var cūku barot ar planktonu un iegūt omega-speķi :D
[User Picture]
From:[info]kihelkonna
Date:23. Janvāris 2016 - 12:42
(Link)
jā, ir tādas omega3 cūkas, kuras barotas ar omega 3. dārga gaļa.
From:[info]divi_g
Date:23. Janvāris 2016 - 12:45
(Link)
Speķis kā alfa un omega.
[User Picture]
From:[info]dooora
Date:23. Janvāris 2016 - 12:46
(Link)
:D
[User Picture]
From:[info]gedymin
Date:23. Janvāris 2016 - 13:27
(Link)
tas nra raksts vispār ir milzīgs wtf. Var uzzināt, ka pēc veselības ministra domām, nātrija glutamāts izraisa vecuma demenci pirmklasnieku vidū.
[User Picture]
From:[info]kihelkonna
Date:23. Janvāris 2016 - 13:39
(Link)
ō, tas arī ir iedvesmojoši!
[User Picture]
From:[info]snorke
Date:23. Janvāris 2016 - 15:05
(Link)
sitas tiesaam taa ir, bet terapeitiskos nolukos omega 3 jalieto lielaas devas - tie petijumi ir ap 2 g dienaa, bet norma ir kadi 300 mg
[User Picture]
From:[info]klusums
Date:24. Janvāris 2016 - 10:35
(Link)
Vot interesanti, jāpaskatās kā ar tām dozām. Kad ierauju trīs kapsulas efektu jūt riktīgi un samērā drīz (nu 12+h?), no vienas... ne pārāk, varbūt ilgākā laika posmā.
[User Picture]
From:[info]kihelkonna
Date:24. Janvāris 2016 - 11:10
(Link)
Snorke, iespējams, domāja EPA un DHA kopā ar ALA - to, kas linsēklās uc, tad ir viegli sakasīt tos 3 gramus. apsties uz savām kapsulām, tev vajadzētu dabūt dienā vismaz 650 mg EPA + DHA, un ar vienu kapsulu tur nez vai pietiks. kādus 2 gramus tu varbūt ieēd augu izcelsmes omegu 3, kas ir daudz kur, tie palielina tavu omega 3 dozu, bet neaizstāj EPA un DHA.

[User Picture]
From:[info]snorke
Date:24. Janvāris 2016 - 13:08
(Link)
es domaju EPA+DHa, normalas kapsulas ir kadi 300 mg, kas ir normala doza, bet terapeitiska doza ir 2g
[User Picture]
From:[info]snorke
Date:24. Janvāris 2016 - 13:23
(Link)
subjects were assigned to receive 1200 mg EPA plus 900 mg DHA = 2.1 g EPA+DHa tiem, kas depresee ! tas ir reali daudz, man sanak 7 manejas normalas kapsulas (man liekas, daudzi kludas, jo tur visadi var izteikt to omega)
[User Picture]
From:[info]snorke
Date:24. Janvāris 2016 - 11:27
(Link)
Rupju rekinot, terapeitiska deva ir 4-5 + normalas dienas devas. Ar taam terpaitiskam devam tiesam nverots efekts gan depresijai, gan anxiety - bet nu ilgtsiaa laikaa gan. Un citas lieta sarii - sis ir viens nor reatijiem supplementiem, kam ir zinatnisks pamatojums un pieradijums. Pardzoet vinas nevar ! tikai dargas - es perku ieks myprotein.it bundzu ar 1000 kapsulaam
[User Picture]
From:[info]kihelkonna
Date:24. Janvāris 2016 - 11:42
(Link)

tu neatbildēji, cik tavā dozā ir EPA + DHA. jo tie ir tie, kas parastajās kapsulās.
nekas nav dārgi, ja salīdzina ar Latvijas cenām. es pērku iherbā.

[User Picture]
From:[info]snorke
Date:24. Janvāris 2016 - 13:06
(Link)
1 kapsula= 180 mg EPA + 120 mg DHA
researchers recommend healthy people consume 500 milligrams daily of EPA plus DHA
BET - petijumos par realu iedarbibu tiek lietoti 2-3 g . Ta ka principaa man buyu nevis 4-5 jaed, bet vairaak
[User Picture]
From:[info]kihelkonna
Date:24. Janvāris 2016 - 13:29
(Link)
nezinu. ja tu ēd tik daudz, tad labāk to darīt ar zivīm. viena laša šķēle līdzinās kādiem 2-3 gramiem.
un papēti šo rakstu http://chriskresser.com/when-it-comes-to-fish-oil-more-is-not-better/
(man patiesībā tā omega nav tik aktuāla, vienkārši rakstu taisu)
tur ir tik lieli zāļu pārdevēju lobiji, ka zinātnisko patiesību diez vai savā dzīves laikā uzzināsim.
[User Picture]
From:[info]snorke
Date:24. Janvāris 2016 - 13:37
(Link)
wow - bt sitas izskatas pec ta cod oil reklametaja ! nu, labi, tatad, parspilet nevajag ari ar omega3! zivis edu - bet atkla problema- lasis pamataa audzets un piesarnots, parejas zivis tapat, nu, varbut vienigi tas talo okeanu zivis, bet tas nav treknas
[User Picture]
From:[info]kihelkonna
Date:24. Janvāris 2016 - 13:41
(Link)
audzētavu laši ir sliktāki par savvaļas lašiem, bet ne galīgi. nu tur kaut kāds cipars bija vieniem 20, otriem 18. tik un tā labāk kaut kāda zivs nekā nekāda zivs.
ja bīsties piesārņojuma - izvēlies nelielas un īsmūžīgas zivis, tās nav augstu tikušas barības ķēdēs.
[User Picture]
From:[info]snorke
Date:24. Janvāris 2016 - 13:10
(Link)
gribeju sen jau jautaat: Tu juuti efektu tam wahl`s protokolam ? iesaki ?
[User Picture]
From:[info]kihelkonna
Date:24. Janvāris 2016 - 13:28
(Link)
efekts ir teicams, nav nekā slikta. bet nezinu, vai var ieteikt, jo, pirmkārt, grūti uz to pāriet. otrkārt, čakars. ir cilvēki, kas saka, ka viņiem patīkamāk ir braukt invalīdu ratos nekā atteikties no maizes! un tamlīdzīgi. bet patiesībā - uz daudzmaz striktas diētas esmu tikai 3 mēnešus, un šai laikā jūtu zināmus "ņem savu gultu un staigā" efektus. reāls uzlabojums. pēc dažiem mēnešiem atslepenošu zematslēgas ierakstus; tagad vēl nevar :D
[User Picture]
From:[info]snorke
Date:24. Janvāris 2016 - 13:38
(Link)
forsi! es ar meginu pariet nu vismaz ta auz 80%! brokastis: omlete ar darzenjiem un sula ir ideali, ari pusdienas var darzenjus ar zivi vai galju, vienigi vakarpusee gribas komfortfudu, vismaz kadu piadinu ar mozarellu
[User Picture]
From:[info]kihelkonna
Date:24. Janvāris 2016 - 13:45
(Link)
problēma tāda, ka šī pieder pie "visu vai neko" diētām, pēc manas pašreizējās saprašanas. konkrētā efekta nebija, kamēr es turpināju brokastīs ēst nelielu porciju ar pilngraudu auzām, aizdarītām ar ūdeni un meža ogām. iekš gandrīz nulle glikēmiskā indeksa ir svars. un tava sulu strēbšana vispār ir no citas ōperas.
[User Picture]
From:[info]snorke
Date:24. Janvāris 2016 - 13:54
(Link)
kapec sulu strebsna no citas operas ? 100 darzenji un seklas un augli
[User Picture]
From:[info]kihelkonna
Date:24. Janvāris 2016 - 14:02
(Link)
pirmkārt, augļiem ir augsts glikēmiskais indekss. wahls variantā tur bezmaz vai viens skābs ābols dienā. otrkārt, kaut kāds kaloriju un sķiedrvielu disbalanss. barības vielu ziņā labāko daļu tu izmet ārā. ja tu sajauc kopā sulu un izspaidas un apēd visu kopā - tas jau skaitītos.

[User Picture]
From:[info]snorke
Date:24. Janvāris 2016 - 14:09
(Link)
sulu adepti saka ko citu:ka izspiets tiek vislabaakais un sulaa mes baudam jaunibas un veselibas eliksiru koncentreetaa veidaa ! nee, nu skaidrs, ka tikai sula butu ne-ok, bet es jau esu darzenjus tiiraa veidaa ar. Tmer liekas, ka brokastits ta kaudze ar selerijam, brokoliem, ingveru, citronu un zukini ir kaut kas tads, ko nav iespejams apest tira veidaa, bet sula loti ok. Augli mazaas devaas un mikseeti ar darzenjiem
[User Picture]
From:[info]kihelkonna
Date:24. Janvāris 2016 - 14:14
(Link)
tev ir nosliece uz veģetārismu un svaigēdību. paleo diēta (kuras papildinājums ir wahls) ir gaļēdāju diēta, un kalorijas pamatā nāk no taukiem :)
[User Picture]
From:[info]snorke
Date:24. Janvāris 2016 - 13:55
(Link)
nu ja visu vai neko, tad nesanaks, bet it tacu tik dauz padomi par 80 veseligi un tad tie 20 neko daudz neskaadee ... a ka ar kafiju tai protololaa ?
[User Picture]
From:[info]kihelkonna
Date:24. Janvāris 2016 - 14:06
(Link)
veselīgi, protams. uzturēt esošo. bet ja tu gribi ņemt savu gultu un staigāt, vai arī ilgtermiņā dzīvot ketozē un nomest svaru (es neesmu ketozē), tad laikam vajag kaut ko vairāk.

kafiju var. autoimūnais protokols noliedz arī to, tā ka šis, pie kā turos, atļauj ļoti daudz.
[User Picture]
From:[info]snorke
Date:24. Janvāris 2016 - 14:11
(Link)
man tagad vajdzetu ieiet ketozee uz lacinju un mest svaru ! problema ir vakarinjas: kas ir tads, kas atslabina, nomierina un tomer ir labs,,, drosi vien karija sautejumi, bet lai vini butu nomierinosi, viniem jabut trekniem un sierigiem, atkla nav labi, vienkarsi burkani ar kariju apkaisiti nedr
[User Picture]
From:[info]kihelkonna
Date:24. Janvāris 2016 - 14:15
(Link)
tajā wahls grāmatā ir laba nodaļa par ketozi. ieliec adresi šeit un nodzēs, piesūtīšu :)
[User Picture]
From:[info]yeux_glauques
Date:23. Janvāris 2016 - 18:32
(Link)
hei, nesaistītās ziņās, bet - tu zināji, ka marka rotko gleznu, kas tev jūzerattēlā, tikko pārdeva par 46,5 miljoniem $$$? :) pretty neat, huh.
[User Picture]
From:[info]kihelkonna
Date:24. Janvāris 2016 - 09:54
(Link)
manējā ir drusku cita, ar maliņu apkārt :)
[User Picture]
From:[info]snorke
Date:24. Janvāris 2016 - 14:35
(Link)
par to ministru; nu, pamataa jau vins pareizi runaa, nu, nokludijas par spekmaizi, vajadzeja tekt: karpeljus ar silki, tad butu pavisam ideali
[User Picture]
From:[info]snorke
Date:25. Janvāris 2016 - 18:47
(Link)
paldies par graamatu! bet vai nav taa, ka taa var est tad, ja cilveks ir relativi briivs vai strada ko smadzenes parak nenoslogojosu? man te tagad paris konceptuaali maili jauzraksta un bez cukura man smadzenes isti labi nedarbojas, un tad liekas, ka tauku pika uz vedera nav tik svariga kaa nesalaist griistee projektu un publikacijas (kaut arii vajdzetu dzert teeju un tureeties)
[User Picture]
From:[info]kihelkonna
Date:26. Janvāris 2016 - 07:44
(Link)
es esmu otrā pusē. aiz. lai šeit tiktu, jātiek cauri divām nedēļām ar low carb flu un brain fog. es visu laiku saku, ka uz šo diētu ir grūti pāriet!

turklāt esmu uz to gājusi pa stadijām, un katra jauna stadija ir ar to pašu. pat pēdējās auzu pārslu saujas iznīdēšana.

te man ieraksts saglabājies
http://klab.lv/users/kihelkonna/563151.html
tava vielmaiņa visu laiku ir balstījusies uz ogļhidrātiem. milzīgs daudzums zarnu mikroorganismu gaida, kad dabūs ogļhidrātus. tagad viņi brēc badā, sprāgst, aizpilda tevi ar saviem līķiem.
te ir apskati
http://www.dietdoctor.com/low-carb/side-effects http://paleoleap.com/low-carb-flu/

šī nav ātrā diēta. es, piemēram, esmu sataisījusies šādi ēst visu atlikušo mūžu. tad tās divas nedēļas ir sīkums, plus vēl pāris mēneši, kamēr pierod un arvien retāk noraujas.