smadzeņu darbības blakusprodukts
laiki un tikumi 
27th-Oct-2015 08:57 pm
privātskolniecei skaidroju enzīmu darbības principus.

"Enzīms ir molekula, kas atvieglo ķīmiskās reakcijas gaitu, to bieži sauc par biokatalizatoru". Šeit cilvēkiem sāk vārīties galva no daudziem burtiem un viņi pasniedzējā verās ar bezpalīdzīgu skatienu.
parasti mācību grāmatās lieto šādas bildes

Skaidrs, ka pēc šādas bildes nekas nav skaidrs, Vidējam izglītojamam.
tādēļ paziņoju, ka enzīms dara šitā


Drīz būšu savākusi alegorijas visai bioloģijas programmai.
Comments 
27th-Oct-2015 09:17 pm
Tu esi burvīga!
27th-Oct-2015 09:32 pm
jā, un tava cepumiņu alegorija, cik zinu, arī kalpo godam :)
27th-Oct-2015 09:35 pm
:) man ir papildinājums - sēnes cepumiņos vārtās.

bet prieks, ja/ka palīdz!
28th-Oct-2015 04:53 pm
Es nezinu cepumiņa alegoriju!
28th-Oct-2015 05:00 pm
Lai bērniem apskaidrotu fotosintēzes būtību un saknē izsistu ārā no galvām ideju, ka augi ieelpo co2 un izelpo o2, es lietoju cepumiņu kā "organisko vielu/barības vielu" aizstājēju.

Sak, cilvēki cepumiņus bāž mutē un ēd (uz tāfeles uzzīmē stick man un cepumu)
Bet augi cepumiņus ražo paši. (CO2 + H2O = barības vielas(atkal cepuma zīmējums) + O2)

Nu, un 7. klasē, kad mēģinu ieskaidrot atšķirības starp dzīvo organismu grupām, es stāstu, ka dzīvnieki aktīvi uzņem pārtiku (bāž mutē cepumus), augi ražo barības vielas paši (taisa savus cepumus) un sēnes barības vielas absorbē ar visu virsmu (vārtās cepumos)
27th-Oct-2015 09:38 pm
Svarīgi, lai jaunieši nošķir alegoriju no īstenības. Un skolotāja skolā pietiekoši saprotoši izturas pret spiedzienu - augi taisa cepumiņus! :D
27th-Oct-2015 09:42 pm
:DDD
cik saprotu skaļi neizpaužas, bet procesa saprašanai palīdz gan
27th-Oct-2015 09:46 pm
brīnišķīgi!
27th-Oct-2015 10:18 pm
es arī gribētu pie tevis privātskoloties
This page was loaded May 11th 2024, 2:57 am GMT.