smadzeņu darbības blakusprodukts
Ļoti zinātniska zinātne 
26th-May-2015 10:33 am
Feisbuk lentē parādījās šāds kāda jaunā censoņa citāts.
""man patīk tas, kā visi iepozē ar saviem bakalaura / maģistra darbiem, nevis, piemēram, cenšas uzrakstīt savus pārsteidzošākos atklājumus vai secinājumus. no šīm bildēm mēs pat neuzzinām, par ko tad attiecīgais darbs ir rakstīts, jo redzam tikai izprintētus darbus vienādos vākos. tātad šo darbu galvenā vērtība arī pašiem studentiem ir tos vienkārši uzrakstīt un iegūt grādu, nevis atklāt kaut ko jaunu savā tēmā. (arī man, protams, bija līdzīgi, es neesmu uzrakstījis nekādu rakstu par savu darbu vai veicis apkopojumu.)"

Visnotaļ piekrītu jaunietim un domāju, ka mēs visi tikai iegūtu, ja katram "vāciņu postētājam" būtu jāieliek savā socportālā darba apkopojums vienkāršiem cilvēkiem, kas nav šaurās jomas speciālisti. Šāda iniciatīva liktu izsvērt darba autoram, kāda tad ir jēga no visa šī papīra blāķa zaļajos vai sarkanajos vāciņos, kā arī, manā skatījumā, tas varētu palīdzēt cīņā pret zinātnes marginalizāciju.
Comments 
26th-May-2015 10:59 am
Bet no savas pieredzes varu teikt, ka baigi demotivē arī tas, ja tu savā darbā tiešām centies ko izpētīt un arī ko izpēti, bet pasniedzēji tādā copy-paste režīmā nonivelē tavu darbu vienā līmenī ar tādiem, kuros secinājumi ir no "2x2=4" sērijas.
26th-May-2015 11:05 am
domā vērtējot nonivelē?
26th-May-2015 11:07 am
Aha. Neredz starpību starp darbu, kurā esi daudz ielicis un darbu-haltūru,
26th-May-2015 11:47 am
Kā to vēl definēt, ja dažādas kvalitātes darbi tiek novērtēti vienādi?
26th-May-2015 11:53 am
tā arī jādefinē. Un manā ideālismā tas nav forši, jo vēl jo vairāk veicina "atrakstīšanos".

es, protams, kā vienmēr dzīvoju vienradžu pasaulē un manā dārziņā darbus vērtē, man šķiet pietiekoši personalizēti. Nenoliegsim, ka jaunākiem vērtētājiem ir stingrāka roka un ir vispārēja atzīmju inflācija (7i tiek uzskatīts par zemāko pieļaujamo atzīmi), bet kopumā man šķiet, ka BF ar personalizēto pieeju studentiem (katrs pasniedzējs vada 1-4 studentus), darba kvalitātei un autora ieguldījumam var sekot līdzi ļoti labi.
26th-May-2015 12:02 pm
Nu par bakalauru vēl so so, bet savlaik maģistra darba aizstāvēšana (redzot kādas atzīmes tika ieliktas dažiem citiem darbiem ar "ģeniāliem secinājumiem") man tiešām uzdzina žulti.
26th-May-2015 02:45 pm
Anonymous
lol, prieķš kam skatīties uz citiem, un savu rīcību pakārtot tam, tu taču to dari sevis dēļ
26th-May-2015 07:27 pm
Vēlme lai labi padarīts darbs tiek novērtēts ir normāla jebkuram cilvēkam. Iesaku pamēģināt - varbūt tev būs stimuls uzlabot savu nožēlojamo eksistenci.
26th-May-2015 11:18 am
pie kam varētu secināt cik daudzas reizes tiek "pētīts" viens un tas pats.
26th-May-2015 11:40 am
neapšaubāmi, pats bakalaura darbs savā ziņā ir vingrinājums arī akadēmiskajā rakstībā, un bakalaura darbā zāles pret vēzi neatradīsi, tomēr man šķiet, ka būtu tikai jēdzīgi, ja jaunietis spētu definēt, ko tad viņš ar šo darbiņu sasniedz

26th-May-2015 11:46 am
vai vismaz ko un kāpēc gribēja noskaidrot :)
26th-May-2015 11:52 am
ak, tu romantiķe :) bet nu varbūt jūsu sfairā ir savādāk, tur tiešām var kaut kādu jēgu tam darbam atrast. es skaidri apzinājos, ka nespēju radīt neko ievērības cienīgu, viss, ko es daru, ir kaut kāda miljonā informācijas atgremošana, turklāt ne jau augstākajā līmenī. tas mani sagrāva un tāpēc arī man ir tikai viens diploms. un tas pats ļoti smagi nācis.
26th-May-2015 11:54 am
es jau pinjonam norādīju, ka protams, man no mana alabastra troņa runāt ir ērti. :)
26th-May-2015 12:01 pm
nav gadījumā ideja tāda (vismaz humanitārajā dārziņā), ka bakalaura darbā tu mācies pētīt, mācies darba ar info/domāšanas prasmes? a pētījuma sabdžekts var būt vispār da pofig kas. manuprāt, tieši otrādāk šitā "izdomā kaut ko jaunu" bliešana pa studentiem ir, lielākoties, bezjēdzīga un demotivējoša. lai tiešām uzrakstītu atklāsmēm pilnu darbu soc/human, ir jāiegulda ļoti lieli laika/finansiāli resursi (nu būtībā umberto eko "kā uzrakstīt diplomdarbu" to visu ļoti labi pasaka). kā ir eksaktajās - nav ne jausmas.
26th-May-2015 12:05 pm
jā, bet vai viena no jauniegūtajām domāšanas prasmēm sevī neietver spēju pastāstīt dažos teikumos, da kaut 140 zīmēs, kas tad bija tas, ko tu izpētiji, apkopoji, da saskaitīji. To vajadzētu mācēt arī pēc skolas laboratorijas darba.

Protams, ka neviens negaida no bakalaura darba kādu dižu atklāsmi.
26th-May-2015 12:11 pm
jā, man arī ir interesanti, par ko ta raksta
tikpat labi varētu postēt bildes no sērijas "es tagad lasu šitādu grāmatu", bet grāmata ielikta ādas ievāciņos un tāpēc vāku nemaz neredz
26th-May-2015 12:15 pm
Par gradācijām runājot. Manā galvā darbu apjoms, sarežģītība ir šādi

Kursa darbs - autors parāda, ka spēj izmantot kādu noteiktu metodi, apzinās metodes ierobežojumus, saprot ar šo metodi iegūtos rezultātus

Bakalaura darbs - spēj veikt pētījumu (tam nav jābūt unikālam vai inovatīvam) izmantojot noteiktas metodes, saprot, uz ko norāda iegūtie rezultāti, spēj salīdzināt iegūtos rezultātus ar citu cilvēku iegūtiem rezultātiem

Maģistra darbs - spēj risināt kādu problēmu (var būt iepriekš definēta, var būt lielāka jautājuma daļa), izmantojot atziņas, ko ieguvis no literatūras, pielietot jaunas pieejas problēmas risināšanai. Apzinās sevis iegūto rezultātu vietu kopējā savas zinātnes ainavā

Doktora darbs - dod būtisku pienesumu kopējai zin. nozarei, spēj risināt darba sākumā uzstādīto jautājumu. Tb. šī ir pirmā pozīcija, kurā es sagaidu atklāsmes :)
26th-May-2015 12:01 pm
Bet tas man šķiet kārtējo reizi norāda, ka mūsu valstī nez kādēļ ir izdomāts, ka akadēmiskā izglītiība ir labi un tehniskā/pielietojamā slikti/nerespektabli. Tad nu jaunieši šturmē augstskolas un cer no akadēmiskām programmām sagaidīt pielietojamas lietas, viļās un tupi raksta papīru blāķus, jo tā vajag, lai dabūtu diplomu.
26th-May-2015 12:42 pm
Daudz, daudz plusu, tiešām.
Es šobrīd uzskatu, ka man akadēmiskā augstākā izglītība īstebībā nebija labākā izvēle.
26th-May-2015 09:22 pm
Lūk, lūk, tas tomēr ir mācību darbs, kur galvenajam uzsvaram vajadzētu būt uz akadēmisku prakšu apgūšanu.
This page was loaded Apr 20th 2024, 9:21 am GMT.