Nepabeigtā dienasgrāmata


11. Aprīlis 2010

(bez virsraksta) @ 10:18

Internets ir pilns ar naida izvirdumiem, kas vērts pret tiem man nezināmajiem anonīmajiem komentētājiem, kas it kā esot kaut kur atļāvušies ciniskas piebildes sakarā ar lidmašīnas avāriju un Polijas prezidenta bojāeju. Un vienlaikus vērojama masveida līdzjūtības un solidaritātes akcija "ar Polijas tautu". Es tikai vienu nesaprotu: vai gadījumā, ja būtu nokritusi lidmašīna ar Lukašenko, mēs tikpat kvēli sērotu līdz ar baltkrievu tautu? Vai arī te ir "pilnīgi cits gadījums"? Jā, es zinu, ka lidmašīnā bija vēl arī citi Polijai nozīmīgi cilvēki, ziņās raksta: "Polijas elite". Es tikai iedomājos, ko par "Latvijas eliti" domā Latvijas tauta.

p.s. protams, jebkura pēkšņa nāve ir traģiska un liek mums par kaut ko padomāt, es tikai nesaprotu, kāpēc prezidenta nāve būtu emocionāli nozīmīgāka par jebkura cita cilvēka nāvi
 

Comments

 
[User Picture Icon]
From:[info]mdog
Date: 11. Aprīlis 2010 - 10:31
(Link)
kad lasu šo-
http://www.delfi.lv/news/national/politics/lems-par-seru-dienas-izsludinasanu-latvija.d?id=31168429

arī īsti nevaru iebraukt sistēmā, proti, kad haiti vai taizemē vienā dienā aiziet bojā 100+ tūkstoši, tad nekādas lemšanas par sēru dienām dienas kārtībā ar nebija!
[User Picture Icon]
From:[info]dienasgramata
Date: 11. Aprīlis 2010 - 10:34
(Link)
poļi tomēr ir zināma Latvijas pilsoņu minoritāte, mums ir poļu skolas utt. galu galā daudzi latvieši ir etniski puspoļi vai ceturtdaļpoļi, es arī.
From:[info]dzeina
Date: 11. Aprīlis 2010 - 10:36
(Link)
tā arī ir atbilde. Sava veida identificēšanās, tāpēc sēras.
From:[info]unpy
Date: 11. Aprīlis 2010 - 10:39
(Link)
Kā man vakar izskaidroja, tā ir empātija, kuras daudziem, acīmredzot, arī Tev, pietrūkst.
From:[info]decembris
Date: 11. Aprīlis 2010 - 10:44
(Link)
nevis viens prezidents, bet milzīga daļa no valsts varas elites. līdzīgi kā latvijā vienā dienā nomirtu zatlers ar kundzi, rimšēvičs, kažociņš, āboltiņa, rasnačs, rinkvevičs, maklakovs, vrubļevskis utt. utjp.
From:[info]unpy
Date: 11. Aprīlis 2010 - 11:05
(Link)
Tu sērotu? Ja bojāgājušo starpā nebūtu rads, draugs vai labs paziņa?
From:[info]decembris
Date: 11. Aprīlis 2010 - 11:06
(Link)
nē, nesērotu.
[User Picture Icon]
From:[info]analgiins
Date: 11. Aprīlis 2010 - 12:24
(Link)
sadosimies rokās un cerēsim, ka tā arī notiks.
[User Picture Icon]
From:[info]mamuts
Date: 11. Aprīlis 2010 - 12:46
(Link)
+100!
[User Picture Icon]
From:[info]kihelkonna
Date: 11. Aprīlis 2010 - 10:50
(Link)
nu daudzi tūkstoši par šo cilvēku ir balsojuši. viņš tātad kaut ko nozīmē šiem daudzajiem tūkstošiem. es kaut ko nozīmēju labi ja dažiem desmitiem.
[User Picture Icon]
From:[info]pastkartes
Date: 11. Aprīlis 2010 - 11:54
(Link)
By the same token būtu jāsēro 'American Idol' finālistu bojāejas gadījumā.
[User Picture Icon]
From:[info]chimera
Date: 11. Aprīlis 2010 - 10:55
(Link)
man polijā milzu daļa radu+turēju īkšķus par poliju kā par valsti, kuri bija kruti un vienīgie [?] neniekojās ar starptautiskajiem aizdevējiem, bet tagad viņiem šitāds pizģec. tobiš "kas nu tagad būs".
[User Picture Icon]
From:[info]dienasgramata
Date: 11. Aprīlis 2010 - 17:29
(Link)
Kačinska partija bija arī tā, kas cīnījās pret gejiem
From:[info]fedrs
Date: 11. Aprīlis 2010 - 10:56
(Link)
Sabiedrības viedokli varētu noskaidrot, uzsākot līdzekļu vākšanu, lai nofraktētu vienu vecu TU-154, kurā sasēdināt simts deputātus un 12 Ministru kabineta locekļus. Ja izdodas savākt, tad neko darīt, bet ja ne, tad saziedotos līdzekļus var nodot Zoo dārzam, zelta zivtiņu akvārija, piemēram, rekonstrukcijas fondam.
[User Picture Icon]
From:[info]usne
Date: 11. Aprīlis 2010 - 11:02
(Link)
es vakar visu dienu domāju, kāpēc tas nevarēja notik ar kādas citas valsts eliti vai savā laikā ar hitleru vai staļinu, bet šinī gadījumā dezgan liela valsts paliek bez galvas, lai gan tā galva neko ļaunu nedarīja.
[User Picture Icon]
From:[info]virginia_rabbit
Date: 11. Aprīlis 2010 - 11:12
(Link)
/arī nesaprot
[User Picture Icon]
From:[info]dzha
Date: 11. Aprīlis 2010 - 11:12
(Link)
1:1 ko vakar padomaaju. a par p.s., laikam tak taadelj, ka, liidziigi, kaa dziive ta ir tik publiska. viegli piesleegties un sakjert puulja emociju
[User Picture Icon]
From:[info]pzrk
Date: 11. Aprīlis 2010 - 11:30
(Link)
Latvijā vispār nemitīgi notiek naida izvirdumi pret citādi domājošajiem. Mani, piemēram, tracina tie cilvēki, kuri "nesaprot" (lasi - nod**š) tos, kuri sēro līdzi poļiem.

/gaidu troļļu uznācienu
From:[info]affair
Date: 11. Aprīlis 2010 - 11:50
(Link)
latviešiem vienmēr svešas problēmas tuvākas par savējām.
[User Picture Icon]
From:[info]dzha
Date: 11. Aprīlis 2010 - 12:01
(Link)
+100
[User Picture Icon]
From:[info]tessera
Date: 11. Aprīlis 2010 - 12:58
(Link)
Nu bet loģiski. Svešas problēmas vieglāk risināt un sava pakaļa arī nav jākustina.
[User Picture Icon]
From:[info]analgiins
Date: 11. Aprīlis 2010 - 13:05
(Link)
Jo poļi kasās ar krieviju un latviešiem tas patīk.
krievu starpā viedoklis vienkārši ir vai nu ir miris rusofobs un tas ir dieva sods rusofobam, vai arī ļoti korekta līdzjūtība, jo savādāk taču ņe po hrisķianski.
[User Picture Icon]
From:[info]mafia
Date: 11. Aprīlis 2010 - 13:16
(Link)
jaaaa!!! tracinošs fenomens!
lai gan man vakar skaidroja, ka esot tak traģēdija poļu tautai un tāpēc jājūt līdzi. Es gan joprojām nesaskatu kā dzīvības vērtība var pacelties dēļ amata...
[User Picture Icon]
From:[info]junona
Date: 11. Aprīlis 2010 - 13:46
(Link)
Pēc šādas loģikas tad arī, piemēram, prezidenta apsardze ir lieka greznība. Vai nu katram cilvēkam ir jāpieliek miesassargs (arī miesassargam) vai arī nevienam nedrīkst būt miesassargs, jo visu cilvēku dzīvības ir vienlīdz svarīgas.
Laikam jau ierastā prakse liecina tikai par to, ka patiesībā cilvēki neuzskata, ka visas dzīvības ir vienādi svarīgas un apgalvojums, ka visas dzīvības ir vienādi svarīgs ir lip service.
From:[info]unpy
Date: 11. Aprīlis 2010 - 13:58
(Link)
Prezidents pats mūsu valsts pārvaldes sistēmā ir lieka greznība.
[User Picture Icon]
From:[info]junona
Date: 11. Aprīlis 2010 - 14:05
(Link)
Tad ierosini mainīt satversmi. Bet jebkurā gadījumā tava piebilde neattiecas uz jautājumu par ko te visi cepas.
[User Picture Icon]
From:[info]mafia
Date: 11. Aprīlis 2010 - 14:10
(Link)
imho apsardze ir baiļu, nevis dzīvības vērtības liecinieks
[User Picture Icon]
From:[info]junona
Date: 11. Aprīlis 2010 - 14:11
(Link)
Tu gribi teikt, ka tāda vajadzīga tikai mīzējiem - tādiem kā, piemēram, Romas Pāvests, Baraks Obama utt.?
[User Picture Icon]
From:[info]junona
Date: 11. Aprīlis 2010 - 14:13
(Link)
Turklāt bailes jau vienmēr būs saistītas ar raizēm par kaut kā vērtīga zaudēšanu. Par lietām, kuras netiek augstu vērtētas neviens nebaidās.
[User Picture Icon]
From:[info]garamgajejs
Date: 11. Aprīlis 2010 - 14:43
(Link)
Jo vairāk cilvēku par kādu dzīvību baidās, jo tā ir vērtīgāka? T.i., ja par kāda pusaudža dzīvību baidās tikai viņa piederīgie, kas ir skaitā mazāk par prezidenta komandu, atbalstītājiem utt., tad šī pusaudža dzīvība ir salīdzinoši mazāk vērtīga?
Vai varbūt tomēr sociālās lomas un statusi nav līdzvērtīgi?
[User Picture Icon]
From:[info]junona
Date: 11. Aprīlis 2010 - 17:49
(Link)
Tas ir pārpratums. Es gribēju norādīt tikai uz to acīmredzamo faktu, ka mēs baidāmies tikai par to lietu zaudēšanu, kuras uzskatām par svarīgām. Nekur neesmu teicis, ka svarīgumu nosaka tas, cik daudz konkrētu cilvēku par kaut ko baidās vai uztraucas.
[User Picture Icon]
From:[info]mafia
Date: 11. Aprīlis 2010 - 15:26
(Link)
labi, labi, es sapratu Tavu nostāju, bet tik un tā nevaru pievienoties vienādojuma "1 pāvesta dvēsele = x skaits mirstīgo dvēseles". nav te jēgas cīnīties, kurš kuru pārliecinās :D
[User Picture Icon]
From:[info]junona
Date: 11. Aprīlis 2010 - 17:46
(Link)
Kāpēc tev būtu jāpievienojas apgalvojumam, kuru te neviens nav paudis? Es nekur neesmu teicis, ka ir kaut kādi rēķini par to, cik reizes vērtīgāka ir pāvesta dzīvība par, piemēram, manējo.
[User Picture Icon]
From:[info]ostankina
Date: 11. Aprīlis 2010 - 15:01
(Link)
Nē, tas ir tikai pēc tavas loģikas. Apsardze, privilēģijas utt. nav absolūti nekādā veidā saistīti ar to cilvēka vērtību, kuras dēļ sēro un uztraucas. Sargā amatpersonu, nevis cilvēku, un ja noteikumos ir norādīta miesassardze, tad tā būs jebkuram, kas ieņem attiecīgo vietu. Apsargā arī slepkavas tiesas procesā.

Tie liekuļi, kuri citus krata aiz apkakles un sejā bļauj: "BET KUR TAD IR TAVAS ASARAS???" acīmredzot skumst pēc apmēram tāda vispasaules žēlabu pasākuma kā Staļina bēres, kur viss bija patiesi un kā vajag.
[User Picture Icon]
From:[info]junona
Date: 11. Aprīlis 2010 - 17:45
(Link)
1) Nevajag pārspīlēt. Kurš tad tev sejā bļauj un pieprasa asaras? Ja kāds tā dara, tad pasūti vienu māju tālāk.
2) Noziedziniekus parasti apsargā tāpēc, lai viņi nenodara kādu ļaunumu citiem. Pāvestu aizsargā no iespējamiem draudiem viņa dzīvībai. Tāpēc nevajag bāzt vienā maisā divus dažādus gadījumus.
3) Jā, pāvestu un prezidentu aizsargā tāpēc, ka noteikumos ir norādīta apsardze. Bet kāpēc noteikumos ir norādīta apsardze? Laikam jau tāpēc, ka runa ir par amatiem, kas ir sabiedriski svarīgi.
4) Apsardze un privilēģijas nav saistīti ar cilvēka vērtību? Vienā būtiskā nozīmē ir. Tas ir tas par ko es jau runāju iepriekš - dažu cilvēku dzīvības tiek uzskatītas par svarīgākām, lai arī tajā pašā laikā cilvēki mēdz arī teikt, ka visu cilvēku dzīvības ir vienādi vērtas. Līdzīgi cilvēki arī mēdz teikt, ka dzīvība ir svēta, lai gan daudzi no tiem, kas to apgalvo nebūt nav pacifisti.
[User Picture Icon]
From:[info]ostankina
Date: 11. Aprīlis 2010 - 18:29
(Link)
Jā, zināšanu avotiņ. Bet izlasi tomēr vēlreiz svarīgo punktu: nav saistīti ar vērtību, kuras dēļ sēro un uztraucas. Prezidenta apsargāšanas iemesls nav tas, ka uz viņa pleca var paraudāt labāk, nekā uz citiem. Tāpat arī Pāvests nav mīlīgākais baznīcas džeks pasaulē. Viņu apsardze ir piesieta amatam - nevis cilvēciskajai vērtībai. Tu taču neraudi par mirušu radinieku tikai tāpēc, ka viņš ir Radinieks.

Par to arī runāja oriģinālais komentētājs, kad teica, ka cilvēka vērtību nepaceļ amats, bet tu sāki runāt par formālu vērtību - nozīmīgumu valstij, politikai, utt. Es nezinu, varbūt jau arī ir sabiedriskie entuziasti, kas raud par faktu, ka nomira prezidents, vienalga kas, kāds, cik vecs, cik labs, kā izskatās, vai vispār bija cilvēks, vai tomēr robots.
From:[info]slikts
Date: 11. Aprīlis 2010 - 19:01
(Link)
sadod viņiem
From:[info]asiize
Date: 11. Aprīlis 2010 - 13:37
(Link)
es nesaprotu, ko tu nesaproti
[User Picture Icon]
From:[info]dienasgramata
Date: 11. Aprīlis 2010 - 17:32
(Link)
atkārtoju - vai mēs tāpat justu līdzi baltkrievu tautai, ja būtu gājis bojā Lukašenko?
[User Picture Icon]
From:[info]junona
Date: 11. Aprīlis 2010 - 17:36
(Link)
Kas tie "mēs" tādi ir? Te taču skaidri redzams, ka arī šajā gadījumā daudzi šaubās par līdzjušanas nepieciešamību.
[User Picture Icon]
From:[info]sveetaa_seeta
Date: 11. Aprīlis 2010 - 16:00
(Link)
es, piemēram, bēdājos, jo es mīlu poliju.
[User Picture Icon]
From:[info]morraa
Date: 11. Aprīlis 2010 - 18:30
(Link)
Protams, vienmeer ir zheel jebkuru cilveeku kursh iet bojaa. Polijas "eliite" arii ir to starpaa. No mana viedoklja vai tas buutu Lukashenko, vai Kim Chen Irs, vai Bills Klintons vai arii Vasjonkulis - visi vienaadi naaves priekshaa, to, laikam, nav jaasaka, bet:

Vienkaarshi konstateeju to, ka vidulaiku nekur nav aizgaajushi.
Kaa agraak kad kungam niez tad 10 kalpi mekleeja kur tad kungam niez, un kad kungs nomiris tad kalpi mirst liidzi, taa arii tagad eliites dziiviiba tiek veerteeta augstaak nekaa jebkura cita cilveeka dziiviiba. Diemzheel.
[User Picture Icon]
From:[info]junona
Date: 11. Aprīlis 2010 - 19:20
(Link)
Kādi argumenti?
[User Picture Icon]
From:[info]anonymous
Date: 11. Aprīlis 2010 - 22:28
(Link)
Nu, man laikam tāpēc, ka esmu caurkritis ceturtdaļ vai kuru tur to daļ polis
[User Picture Icon]
From:[info]dienasgramata
Date: 11. Aprīlis 2010 - 22:46
(Link)
vai tiešām tas var būt kaut kāds arguments?
[User Picture Icon]
From:[info]anonymous
Date: 11. Aprīlis 2010 - 22:50
(Link)
Par ko gan ne? + vēl tas, ka lai nu kur, bet Krievijā, lidojot uz savu tuvinieku piemiņas pasākumu, nokrist ar lidmašīnu gribētos krietni vien mazāk, nekā tāpat vien
From:[info]nord
Date: 12. Aprīlis 2010 - 10:08
(Link)
es gan visu saprotu
[User Picture Icon]
From:[info]dienasgramata
Date: 12. Aprīlis 2010 - 10:30
(Link)
lucky you!

Nepabeigtā dienasgrāmata