nu kā, ja tev ir kaut vai pavisam maziņš atstarotājs, tu kā maziņš lēkājošs gaismas punktiņš būsi redzama jau pa milzu gabalu. Bet tumšas krāsas drēbes no tumsas fona starmešu gaismā var izšķirt vairs tikai nelielā attālumā, un tad vēl vajag laiku reaģēt. Arī ja nestaigā gluži pa ielas vidu - ejot pa pārejām, pa visādām pie-ceļa-teritorijām (nu stāvlaukumi, benzīntanki utml), ejot pa lielceļa malu (negribas pa grāvi brist, pa asfaltu foršāk) -- pašam drošāk un vadītājam daudz mierīgāk, ja var ieraudzīt jau pa gabalu, nevis pēdējā brīdī. | |
Jautājums jau galvenokārt - īsti pa cik lielu gabalu tad ieraudzīs? Uz pārejas pat Sekundēs cik liela tā atšķirība? | |
Var redzēt, un kā vēl var redzēt. Tāpatās kā ceļa zīmes jau pa gabalu ir manāmas, tā arī mazs atstarotājs. Vislabākie esot tie lentu atstarotāji, bet arī piekaramais ir redzams labāk nekā nekas. Jebkurā laikā, kad ir tumšs atstarotājs noderēs. Arī pilsētā. Ne visas ielas (gājēju pārejas) tumšajā laikā ir apgaismotas pietiekami. Tagad atstarotāji ir gan pietiekami glīti (man ir melns spociņš :) gan pietiekami nemanāmi, lai tos varētu nesāt, piekārtus pie somas vai kur nu piekārtus, visu laiku. Effektu uzreiz manīsi, kad nofotogrāfēsies ar zibspuldzi. ;) | |
vsp es varētu runāt daudz un dikti, bet laikam atturēšos :) piebildīšu, ka man nepatīk tās negatīvās reklāmas ar beigtajiem neredzamajiem cilvēkiem - negatīvi programmē cilvēkus. | |
Bez atstarotāju es gājējus tumsā ieraugu, nu, 20 metru attālumā vai mazāk. Ar atsatrotāju es lielākā gabalā redzu - aha, spīd, tur kaut kādi sūdi uz ceļa būs, un jau sāku skatīties. Bet, ja braucu un guļu, tad ij ar visiem atstarotājiem pamanu par vēlu, lai nobremzētu, ja gājējs pagadītos trajektorijā. Nēsā pie rokas ceļa pusē. Bet tā pro-atstarotāju propogandas akcijas jau ir gājušas par tālu - uz nerviem jau krīt. Būtu labāk taisījuši akciju - kvalitatīvi uzbūvēts ceļš = drošs ceļš! | |