angliskidelfiski(jau iepriekš brīdinu - pārējās saites ved tikai uz rakstiem angliski. Jā, man šķiet pašsaprotami, ka šā vai tā visi, kam tas varētu interesēt, spēj saprast arī tīkla natīvo valodu)Raksts, kas pirmajā brīdī šķita tik dīvains, ka noticēt apakšā piemestajam "Wired galvenais redaktors" varēja tikai ar grūtībām, mēģinot pievilkt izskaidrojumus, kā "tas ir tikai fragments" vai "nepareizi iztulkots".
Skaļš, pretenciozs... un patiesības izjūtu aiz sevis neatstājošs pārpsriedums, kuru bez nedaudz sīkākas iedziļināšanas izprast ir grūti.
Kopsavilkums? - Autors paredz, ka pēc rakstītajiem masu mēdijiem un mūzikas tirgoņiem, nākamais interneta upuris būs televīzija&televīzijas reklāmas.
Lai gan par rakstītajiem masu mēdijiem tas šķiet nedaudz pārspīlēti teikts - un es patiešām nestādos priekšā, kāda īsti varētu būt patiesā situācija, tomēr daži atgadījumu saistībā ar populāru autoru populāriem romāniem šķiet teoriju atbalstām, vismaz dažās situācijās. Avīzēm varbūt veicas tādēļ, ka vismaz šejienes pašreizējā interneta paaudze šā vai tā nebūtu avīžu mērķauditorija. Varbūt kļūdos.
Bet, mazliet tālākām pārdomām par tēmu - krietni mazāk atraktīvi, bet vismaz taustāmāk pseidozinātiski par interneta ietekmi var palasīt
ekur.Bet tieši par televīzijas (seriālu) finansējumu attīstību un tā iespējamajām prognozēm - daudz saturīgāk būs
šeit Ar saturīgāk domājot - pa pieri iesitošāk.
Paskaties apkārt cibā.
Seriālu skatīšanās tendences ir mainījušās. Mums visiem patīk turēt vadības pulti savās rokās, skatīties to ko gribam, tad kad gribam. Nevarētu teikt, ka mainījusies laika cena - nu nevajag stāstīt, ka izklaidēm tagad tiek tērēts mazāk (cik daudzi no jums spēj iedomāties, kā savā dienas režīmā iekļautu dienišķu kooperatīva dārziņa apkopšanu?).... Bet kaut kas ir mainījies paradumos. Mobilie telefoni. Take-away internets. Tā ir tā pati tendence.
no kā ~500 000 000 ir rezervēts tiesas prāvām un autortiesību jautājumu nokārtošanai - kas faktiski daļēji jau IR nokārtots (nebūt ne mazsvarīgi, pie viena panākot iznīcinošu tiesas procesu uzsākšanu pret dažiem iespējamajiem YouTube konkurentiem) kas savukārt nozīmē vismaz potenciālus ienākumus. Youtube bija par mazu, lai panāktu vienošanās ar milzīgajiem autortiesību turētājiem. Gigants vārdā Google savukārt.... Ne jau vienu reizi vien ir pierādījis, ak to spēj. Yahoo un Microfost paraušana līdz tiesas prāvās kā līdzatbildētājus arī par ļaunu nenāk.
+ tiek novērsts, ka kāds CITS dabū mmežonīgi milzīgo tirgu, ko sauc "Reklāmu izvietošana YouTube. (Salīdzinājumam -NewsCrop nopirka MySpace par 580 miljoniem. Pēc tam Google samaksāja NewsCrop 900 miljonus par tiesībām izvietot adsense reklāmas tajā pašā MySpace.)
+ Google ir ticis pie vienas monstrozas zināšanu bāzes par lietotāju paradumiem un demogrāfiju + reāli funkcinoējošas megaspēļkastes, kur to visu izmēģināt, neapgrūtinot Google brandotos produktus. Kas savukārt ļauj potenciāli attīstīt jaunas reklāmas tehnoloģijas un, kas zin, droši vien arī jaunus tirgojamus produktus. Un ja nu reiz kādai no megakoroporācijām ir inžinieri, kas šādu zināšanu bāzi spēj izmantot un pārvērst ienākumos - tad Google tādi ir.
Nu tas tā, acīmredzamākais.
Bez Google YouTube esot strādājis ar smagiem zaudējumiem un bez saprātīgām ienākumu gūšanas idejām.