Alignment: Lawful Good, Class: Ranger. Savējie sapratīs ;)- kāda cibiņa personal info lika aizdomāties... Ko es rakstītu par sevi šādā stilā?
Tu mazini ciešanas pasaulē, bet dari to tikai likuma ietvaros. | *Tev sagādā prieku palīdzēt citiem un Neutral good kā izpaudīsies, m? | *Tu mazini ciešanas pasaulē. Ja kāds likums nodara ļaunu apkārtējiem – jo sliktāk likumam, tu to ievērot netaisies. |
Tu vienmēr rīkojies saskaņā ar likumu. Tev īpašu prieku nesagādā palīdzēšana vai kaitēšana citiem. | Tu uzskati, ka likumi mēdz kļūdīties, bet zini, ka mēdz kļūdīties arī pats – pirms rīkosies pretrunā likumam, novērtēsi visus apstākļus. Tu uzskati, ka atvieglojot ciešanas vienam, tu vari nodarīt kaitējumu kādam citam; bet sodot vienu sniegt kādam citam nevajadzīgu palīdzību. Galvenais, lai viss ritētu savu dabīgo gaitu. | Tu rīkojies tā, kā uzskati par pareizu pats. Vai tas dara ko labu vai sliktu pārējiem – mazsvarīgi. Likums? Tu pats zini labāk par visiem citiem, kas izdomājuši likumus. Solījumi? Šodien Tu visu zini labāk, nekā zināji solījuma došanas brīdī. |
*Tu vairo ciešanas pasaulē, bet vienmēr rīkojies likuma ietvaros. Tev patīk sāpināt apkārtējos, ieriebt kādam, kaut vai tādēļ vien, ka bijis pārāk neapķērīgs, lai pilnvērtīgi izmantotu likumīgās tiesības. Tu nedod solījumus, kurus nevari izpildīt (un no kuru izpildīšanas nevari pilnīgi godīgi izvairīties). | Apkārtējie ir pelnījuši, lai tu viņiem darītu pāri un... Neutral evil kā izpaudīsies? | Tev ir vienaldzīgi jebkādi likumi vai agrāk doti solījumi, tu rīkojies saskaņā ar savām vēlmēm šajā brīdī. Tev vienkārši patīk darīt pāri apkārtējiem – tas taču ļauj justies tik labi, zināt, ka kādam atkal ir slikti.Vai arī – viņi visi ir pelnījuši, lai viņiem darītu pāri. Tāpēc jau viņi ir. Likums? To savai aizsardzībai var piesaukt tie, kam trūkst mugurkaula par sevi pastāvēt. |
Nu, tur ir mazliet jāzin, lai saprastu... mēģinu gan skaidrot - bet nu... Spēle tā ir tāda. Spēļu kategoija drīzāk jau... Gan datorspēlu līmeni (Baldurs Gate, Neverwinter Nights, Icewing Dale - tieši. Veselā kaudzē spēļu - mazliet atšķirīgi) gan arī tā dēvēto 'tabletop'... bet tās izskaidrot es neņemos. Nu tā pati datorspēle, tikai aprēķinus veic ar zīmuli, papīru un metamkauliņiem, spēle iznāk interaktīvāka (un pastāv krietni ilgāk par datoriem). | |
Ja angļu valoda acis nemežģī - http://en.wikipedia.org/wiki/Dungeons_a http://en.wikipedia.org/wiki/Tabletop_r | |
Mjā... ir tikai viena plaisa. Šajā pasaulē alignmentam ļauj pastāvēt uzskats, ka ļaunums ir konstanta un sataustāma parādība, kas tevi bezmaz kontrolē un kura robežas ir pilnīgi skaidri saskatāmas. Tā gan ir pārejoša. Un atkal uznākoša. Un tā līdz bezgalībai. Tas ļauj pastāvēt tādiem speļļiem kā Detect Evil/Good. Reālajā pasaulē šāds spellis ar blīkšķi izgāztos, jo neviens cilvēks nav pavisam melns vai pavisam balts. D&D pasaulē pelēkā krāsa nepastāv. Neutral ir tāds chars, kurš vienkārši neko nedara un nav aizgājis ne uz slikto, ne labo pusi. | |
Skatīt disklaimeri - speļļi nedarbojas vispār. Un ir cilvēki, kam sagādā baudu nodarīt citiem pāri - nu nesaki, ka tu nevienu tādu nepazīsti. Tas arī ir tas ļaunums. Jā, arī 'practical jokes' cienītāji pārsvarā būs evil. Tie, kas izdomāja "slēptā kamera" šovus - evil. Nē, 100% evil, protams, nepastāv -bet tādi, kuriem tā ir izteikta rīcības motivācija gan. tāpat arī 100% good vai 100% neutral - ir ievirze tajā vai citā virzienā. Bet par neitrālu... Tāds, kas neko nedara viennozīmīgi ir neitrāls, jo viņa ievirzi nav iespējams konstatēt. Tas nenozīmē, ka arī tāds, kas dara ļoti daudz nevarētu būt neitrāls... Iedomājies True Neutral druīdu, kas nikni aizsargā līdzsvaru un nokauj katru, kas to aizskar? Ne ar ko diži neatšķiras no paladina – nu tik ar to, ka cilvēku labklājība druīdam ir vienaldzīga, viņš par puķītēm un kociņiem uztraucas. Lai gan, ideālā gadijumā, protams, True Neutral visu laiku pavadīs pārdomās un vispār nespēs izdarīt pilnīgi neko. Neitrāls būs arī tas, kam lawful/chaotic ievirze stāv tālu pāri good/evil. Viņam vienkārši ir pofig, kas notiek ar pārējiem, kamēr tiek piepildīta viņa iekšējā, pašreizējā (chaotic) vai ārējā pastāvīgā (lawful) vērtību sistēma. Iedomājies – tu sēdi eksāmenā, un redzi, ka tavs kolēģis špiko. Tu aizej un paziņo par viņu pasniedzējam. Atkarībā no apstākļiem šāda rīcība var būt gan lawful gan chaotic (ja kolektīvā tomēr norakstīšana ir bieža prakse un nav pieņemts tā iet un nodot) - bet tā ir viennozīmīgi evil. Kamēr neiešana un neteikšana (līdz brīdim, kad tev tiek tieši pajautāts) - tā vispār nav nekāda rīcība. Pasivitāte nav aligments. | |
nujā, tev taisnība, bet tomēr tieši tur jau tā lieta, ka D&D pasaulē neviens nav par kaut kādiem procentiem uz vienu vai otru pusi. tur pastāv tikai un vienīgi galējības. piemēram Druīds, kas nogalina visu, kas traucē mežam, ir labs, jo tie uzbrucēji noteikti ir ļauni, ja jau sadomājuši darīt pāri mežam. redzi... tikko sākas prātošana par to, vai uzbrucēji gadījumā nevēlējās tikai saskaldīt malciņu ziemai, lai viņu bērni nenosaltu, tā uzreiz visa alainmentu sistēma aiziet pa pieskari un būtībā vairs nav izmantojama. lidz kaut kādai pakāpei ja to visu reālajā dzīvē var piemērot, bet pilnīgi asimilēt to nekādi neizdosies. | |
druīds, kas nogalina visus, kas uzbrūk mežam, visticamāk ir tas pats nelaimīgais true neutral. Un bērniņi, kas nenosals, tad viņam patiešām nav svarīgi - mežs jāuztur. Bērniņiem ja lemts nosalt, nosals tāpat, viens koks neko neglābs - arī spēlēt. Pilnībā piemērot nevar, katr cilvēks un situācija ir individuāla. A tā, vispārīgi - kāpēc ne. | |