Furious sleep

Furious sleep

of colourless green ideas

of colourless green ideas

ehh 

crescendo (crescendo)
Alignment: Lawful Good, Class: Ranger. Savējie sapratīs ;)
- kāda cibiņa personal info lika aizdomāties... Ko es rakstītu par sevi šādā stilā?
Hm... šķiet Alignment: Lawful Good, varbūt Lawful Neutral, Class: Cleric, varbūt Sorceress Un nesapratīs neviens.

Ak jā, stāsts ir par D&D 3, tādā veidā, kā es to izprotu – kas var arī neatbilst pareizajai šo noteikumu izpratnei. Mēģinot to piemērot realitātei, kurā neviens nekādas ugunslodes nemētā, dievišķu dziedināšanu vai miroņu augšāmcelšanu neveic, pa mežu dzīvniekus aizsargādams neskraida un ar rokām nevienu neklapē.
Jā, šis tas no minētā, protams, notiek – bet negribētu klases ierobežot tikai ar šīm šaurajām grupām.

Lawful/Chaotic – lai ko jūs domātu, tomēr lawful. Noteikumi ir, lai tos ievērotu, solījumus, kas tomēr doti, ir jāizpilda. Tas neliedz meklēt interpretācijas iespējas - bet es tās meklēju, nevis vienkārši ignorēju noteikumu.
Kaitēt-palīdzēt – īpašu prieku kaitniecība man nesagādā, nodarīšana kādam pāri sava prieka pēc man šķiet muļķīga. No otras puses - likt, lai kāds izdara kaut ko sev kaitniecisku, lai ieraudzītu rezultātu – tas gan – lai gan kopumā cenšos rīkoties tā, lai pēc iespējas mazāk kaitētu apkārtējiem. Citiem palīdzēt – o jā, reizēm man tas sagādā prieku, mans lielais mērķis ir darīt kaut ko, kas galu galā ir noderīgs sabiedrībai kā tādai – bet tikai, kamēr tas nekaitē man. Lawful Neutral? Vai tomēr Lawful Good?
*
Tu mazini ciešanas pasaulē, bet dari to tikai likuma ietvaros. *Tev sagādā prieku palīdzēt citiem un Neutral good kā izpaudīsies, m? *Tu mazini ciešanas pasaulē. Ja kāds likums nodara ļaunu apkārtējiem – jo sliktāk likumam, tu to ievērot netaisies.
Tu vienmēr rīkojies saskaņā ar likumu. Tev īpašu prieku nesagādā palīdzēšana vai kaitēšana citiem. Tu uzskati, ka likumi mēdz kļūdīties, bet zini, ka mēdz kļūdīties arī pats – pirms rīkosies pretrunā likumam, novērtēsi visus apstākļus. Tu uzskati, ka atvieglojot ciešanas vienam, tu vari nodarīt kaitējumu kādam citam; bet sodot vienu sniegt kādam citam nevajadzīgu palīdzību. Galvenais, lai viss ritētu savu dabīgo gaitu. Tu rīkojies tā, kā uzskati par pareizu pats. Vai tas dara ko labu vai sliktu pārējiem – mazsvarīgi. Likums? Tu pats zini labāk par visiem citiem, kas izdomājuši likumus. Solījumi? Šodien Tu visu zini labāk, nekā zināji solījuma došanas brīdī.
*Tu vairo ciešanas pasaulē, bet vienmēr rīkojies likuma ietvaros. Tev patīk sāpināt apkārtējos, ieriebt kādam, kaut vai tādēļ vien, ka bijis pārāk neapķērīgs, lai pilnvērtīgi izmantotu likumīgās tiesības. Tu nedod solījumus, kurus nevari izpildīt (un no kuru izpildīšanas nevari pilnīgi godīgi izvairīties). Apkārtējie ir pelnījuši, lai tu viņiem darītu pāri un... Neutral evil kā izpaudīsies? Tev ir vienaldzīgi jebkādi likumi vai agrāk doti solījumi, tu rīkojies saskaņā ar savām vēlmēm šajā brīdī. Tev vienkārši patīk darīt pāri apkārtējiem – tas taču ļauj justies tik labi, zināt, ka kādam atkal ir slikti.Vai arī – viņi visi ir pelnījuši, lai viņiem darītu pāri. Tāpēc jau viņi ir. Likums? To savai aizsardzībai var piesaukt tie, kam trūkst mugurkaula par sevi pastāvēt.

*Likums – tas nav tieši rakstītā norma, bet vispār jebkāda sabiedriski pieņemta ētiskā sistēma. Paražas, kas pieņemtas personas sabiedrībā – arī, teiksim, nelielas mantu paņemšanas bez prasīšanas vienā sabiedrībā tiks uzskatītas par zādzību, otrā – par pieņemamu rīcību.
-------------------------------
Klase – ak, pavisam cits jautājums bet, iespējams, krietni vienkāršāks. Laikam jau Kleriks – savas pārliecības izplatītājs. ak jā, labam klerikam nepieciešam laba dzīvesziņa. Es neteicu, ka esmu labs kleriks ;)
Var būt burvis sorceress - no dabas talantīgie, apkārtējo cieņu iemantot gribošie (veids kā tas notiek - caur mīlestību, apbrīnu respektu vai bailēm – tas jau ir otršķirīgi. ) Labi burvji gan ir harizmātiski un daudz zinoši. Nē, es neteicu, ka esmu labs burvis. Es tikai brīžiem uzvedos tā, it kā tā domātu.

Neesmu es gudrais zintnieks wizard – tie ne tikai ir gudri, bet arī rūpīgi un sistemātiski strādā. Neesmu es stāstnieks bard, visu pa drusciņai, neko tā īsti protošs – neaicina mani slava.
Paladins? Ak, nu neesmu cīnītājs par taisnību un godīgumu citiem, šādu iniciatīvu neuzņemšos un citus aiz sevis nevedīšu.
Gribas meistars monk - not even close, tas drīzāk būtu mans antipods. Pēdzinis ranger - viņi vienmēr ir pati uzmanība pret apkārt notiekošo, precizitātes meistari – tas nav par mani.
Blēdis rogue -. Meklēt pretinieka vājības-nav man tas vajadzīgs. da nē... zināmos apstākļos man patīk tādu spēlēt, bet no manis tur nav nekā.
Cīnītājs fighter – tie būtu karjeristi, kas ir lepni par to ko sasnieguši un vienmēr skatās kā sasniegt vairāk. Not me.
Barbars – nu... ē.... a kas viņiem būtu svarīgs, attālinoties no spēles stereotipiem? Druīds – ē, nu arī, nolobot spēles stereotipus paliek tikai piesaiste noteiktam ētiski-morālajam virzienam – bet tāds var būt arī jebkurai citai klasei. Tādi lokāli paladini vien iznāk - tik, cik morāli ētiskie principi varbūt atšķiras.

Comments 

15.-Nov-2005 04:50 pm
nikonesaprot! :)
15.-Nov-2005 05:36 pm
Nu, tur ir mazliet jāzin, lai saprastu... mēģinu gan skaidrot - bet nu...

Spēle tā ir tāda. Spēļu kategoija drīzāk jau...

Gan datorspēlu līmeni (Baldurs Gate, Neverwinter Nights, Icewing Dale - tieši. Veselā kaudzē spēļu - mazliet atšķirīgi) gan arī tā dēvēto 'tabletop'... bet tās izskaidrot es neņemos. Nu tā pati datorspēle, tikai aprēķinus veic ar zīmuli, papīru un metamkauliņiem, spēle iznāk interaktīvāka (un pastāv krietni ilgāk par datoriem).

15.-Nov-2005 05:45 pm
Nekad neesmu dzirdējusi. Bet laikam jau šeit būs sarežģīti izskaidrot :)
15.-Nov-2005 09:13 pm
Ja angļu valoda acis nemežģī - http://en.wikipedia.org/wiki/Dungeons_and_dragons (to daļu, kas ir "play overview" līdz "adventure" - tur, izskatās, galvenais tā kā būtu)
http://en.wikipedia.org/wiki/Tabletop_role-playing_game
15.-Nov-2005 09:16 pm
paldies!
15.-Nov-2005 05:02 pm
Mjā... ir tikai viena plaisa. Šajā pasaulē alignmentam ļauj pastāvēt uzskats, ka ļaunums ir konstanta un sataustāma parādība, kas tevi bezmaz kontrolē un kura robežas ir pilnīgi skaidri saskatāmas. Tā gan ir pārejoša. Un atkal uznākoša. Un tā līdz bezgalībai. Tas ļauj pastāvēt tādiem speļļiem kā Detect Evil/Good. Reālajā pasaulē šāds spellis ar blīkšķi izgāztos, jo neviens cilvēks nav pavisam melns vai pavisam balts. D&D pasaulē pelēkā krāsa nepastāv. Neutral ir tāds chars, kurš vienkārši neko nedara un nav aizgājis ne uz slikto, ne labo pusi.
15.-Nov-2005 05:29 pm
Skatīt disklaimeri - speļļi nedarbojas vispār.
Un ir cilvēki, kam sagādā baudu nodarīt citiem pāri - nu nesaki, ka tu nevienu tādu nepazīsti. Tas arī ir tas ļaunums. Jā, arī 'practical jokes' cienītāji pārsvarā būs evil. Tie, kas izdomāja "slēptā kamera" šovus - evil. Nē, 100% evil, protams, nepastāv -bet tādi, kuriem tā ir izteikta rīcības motivācija gan. tāpat arī 100% good vai 100% neutral - ir ievirze tajā vai citā virzienā.

Bet par neitrālu...
Tāds, kas neko nedara viennozīmīgi ir neitrāls, jo viņa ievirzi nav iespējams konstatēt. Tas nenozīmē, ka arī tāds, kas dara ļoti daudz nevarētu būt neitrāls... Iedomājies True Neutral druīdu, kas nikni aizsargā līdzsvaru un nokauj katru, kas to aizskar? Ne ar ko diži neatšķiras no paladina – nu tik ar to, ka cilvēku labklājība druīdam ir vienaldzīga, viņš par puķītēm un kociņiem uztraucas. Lai gan, ideālā gadijumā, protams, True Neutral visu laiku pavadīs pārdomās un vispār nespēs izdarīt pilnīgi neko.

Neitrāls būs arī tas, kam lawful/chaotic ievirze stāv tālu pāri good/evil. Viņam vienkārši ir pofig, kas notiek ar pārējiem, kamēr tiek piepildīta viņa iekšējā, pašreizējā (chaotic) vai ārējā pastāvīgā (lawful) vērtību sistēma.


Iedomājies – tu sēdi eksāmenā, un redzi, ka tavs kolēģis špiko. Tu aizej un paziņo par viņu pasniedzējam.
Atkarībā no apstākļiem šāda rīcība var būt gan lawful gan chaotic (ja kolektīvā tomēr norakstīšana ir bieža prakse un nav pieņemts tā iet un nodot) - bet tā ir viennozīmīgi evil. Kamēr neiešana un neteikšana (līdz brīdim, kad tev tiek tieši pajautāts) - tā vispār nav nekāda rīcība. Pasivitāte nav aligments.
15.-Nov-2005 05:41 pm
nujā, tev taisnība, bet tomēr tieši tur jau tā lieta, ka D&D pasaulē neviens nav par kaut kādiem procentiem uz vienu vai otru pusi. tur pastāv tikai un vienīgi galējības. piemēram Druīds, kas nogalina visu, kas traucē mežam, ir labs, jo tie uzbrucēji noteikti ir ļauni, ja jau sadomājuši darīt pāri mežam.

redzi... tikko sākas prātošana par to, vai uzbrucēji gadījumā nevēlējās tikai saskaldīt malciņu ziemai, lai viņu bērni nenosaltu, tā uzreiz visa alainmentu sistēma aiziet pa pieskari un būtībā vairs nav izmantojama.

lidz kaut kādai pakāpei ja to visu reālajā dzīvē var piemērot, bet pilnīgi asimilēt to nekādi neizdosies.
16.-Nov-2005 12:38 am
druīds, kas nogalina visus, kas uzbrūk mežam, visticamāk ir tas pats nelaimīgais true neutral. Un bērniņi, kas nenosals, tad viņam patiešām nav svarīgi - mežs jāuztur. Bērniņiem ja lemts nosalt, nosals tāpat, viens koks neko neglābs - arī spēlēt.

Pilnībā piemērot nevar, katr cilvēks un situācija ir individuāla. A tā, vispārīgi - kāpēc ne.
This page was loaded Dec 24. 2024, 7:23 am GMT.
hackers counter system TunT counter v=0.09