Ilse Kahrklis ([info]ld) rakstīja,
@ 2015-09-15 21:01:00

Previous Entry  Add to memories!  Tell a Friend!  Next Entry
no kara bēg ne tikai dienaszagļi
Man kā iebraucējai no bijušās padomju savienības arī nereti nākas saskarties ar stereotipisku domāšanu.
Tie jautājumi un iedomas par to kādos apstākļos es esmu augusi ir diezgan fantastiski. Piemēram, man ir ticis jautāts vai es nodarbojos ar prostitūciju, jo Baltijas prostitūtas ir taču slavenas. Studentītes, kas piepelnās, lai izdzīvotu un tiktu uz zaļa zara. Man ir ticis jautāts vai bija grūti apgūt sadzīves tehniku - ledusskapi, veļas mašīnu etc. Un to jautāja izglītoti cilvēki. Izglītoti cilvēki, kas vadījās pēc stereotipiem.

Man liekas, ka jebkurš, kurš ar ko tādu ir saskāries ātri saprat, ka pēc viņa paša izpausmēm arī spriedīs par visu nāciju. Es iespējams būšu vienīgā latviete, ko mani līdzcilvēki sastaps un tas kā es prezentēšu savu valsti vai arī vienkārši ikdienā uzvedīšos, radīs viņiem priekšstatu par visiem latviešiem kā tādiem.

Tieši tāpēc es atsakos visus musulmaņus uztvert kā radikāļus un visus šobrīd Vācijā esošos bēgļus - kā pabalstu meklētājus. No kara bēg ne tikai dienas zagļi. 2PK laikā caur Vāciju izgāja bēgļu bari. Daži palika šeit, bet daļa labākas dzīves meklējumos devās uz ASV, Kanādu utt.

Tas nav nekas slikts vēlēties izdzīvot un vēlēties savai ģimenei nodrošināt maksimālu labumu. Tas ir normāli! Nu palasiet kaut to pašu Anšlavu Eglīti!

Vācijā ir tāda lieta kā Hartz IV. Te ieskats: https://en.wikipedia.org/wiki/Hartz_concept. Bieži presē parādās saistīti raksti. Saiedrība šūmējas. Ir vācieši, kas dzīvo uz šiem pabalstiem un ir lepni, ka jau 2 paaudzēs neviens nav strādājis. Ir cilvēki, kas dara visu, lai tikai nekad, nekad nenonāktu šajā kategorijā. Tas ir absurds, ja darbinieks, kurš uzraksta atlūgumu un pēc tam ir bezdarbnieks, 3 mēnešus nesaņem ne centa pabalstos, bet cits, kurš savā mūžā nevienu dienu nav strādājis, dzīvo uz pabalstiem svilpodams. Absurds, bet es par to nesatraucos un nešokējos, jo tas nav man. Es piederu pie tiem, kas drīzāk podus berzīs, nevis dzīvošu uz pabalstiem. un vienalga vai tas ir pabalsts no valsts, tēva vai vīra.

Es tiešām nesaprotu jūs visus, kas apskauž bēgļus un saka, ka par 2000 Eiro arī ietu sporta zālē dzīvot. Maksājiet man kaut 20 000, es nepiekritīšu! Man vērtība ir pašas sarūpētais. Man nav bagātu vecāku un ietekmīgu onkuļu, kas palīdzētu izkārtot šo vai to. Es uzņemos atbildību par savu dzīvi un par saviem lēmumiem. Ja mani lēmumi noved pie 359 eiro lielas mēnešalgas, tad nevis šūmēšos par to, cik bēgļiem dzīve salda dzīvojot uz pabalstiem, bet domāšu kā es tādā situācijā varēju nokļūt, kur es pieļāvu kļūdu un kā to visu mainīt. Protams ir ārēji aspekti kā finansu krīze, pēkšņs sfēras uzplaukums vai noriets, politiskās situācijas maiņa vai karš, bet būtībā manu dzīvi veidot un mainīt varu tikai es pati.


upd.: pārlasīju vēlreiz pēc komentāru saņemšanas. Es daļēji/pilnībā piekrītu, ka lēmums ielaist to nenormālo bēgļu skaitu ir pielīdzināms ES pašnāvības mēģinājumam. Pat ja tagad aiztaisa robežas ciet, tad esošo bēgļu skaits Eiropā ir pārāk liels. un tas ir tas, ko es apzīmēju ar tornado. Kad tas viss beigsies, tad varēs sākt uzskaitīt zaudējumus.

Bet te nu viņi ir un ar naidu, stereotipiem un aizspriedumiem, mēs varam panākt tikai to, ka pašnāvības mēģinājums beidzas ar nāvi. Bēgļu decentralizācija un integrācija savukārt var Eiropu paglābt. Un tāpēc Latvijai & Co vajag piedalīties un uzņemt bēgļus. Lai nesašķeltu Eiropu, lai nepieļautu geto rajonu izveidi, lai nepieļautu, ka pelēko masu savervē radikāļi. Ja vienā svaru kausā ir šis melnais scenārijs, bet otrā bēgļi sporta hallē un 359 eiro, ko es kā nodokļu maksātājs līdzfinansēju. Tad es viennozīmīgi balsoju par otro variantu un tas ir tas, ko es visu laiku mēģinu pateikt.


(Ierakstīt jaunu komentāru)


[info]svari
2015-09-15 22:47 (saite)
Par musulmaņu (ne)ekstrēmismu: https://www.youtube.com/watch?v=Ry3NzkAOo3s

Par Sīrijas bēgļiem u.c.: https://www.facebook.com/paul.j.watson.71/videos/10153650320321171/?pnref=story

(Atbildēt uz šo) (Diskusija)


[info]ld
2015-09-15 23:08 (saite)
abi linki ļoti labi!
par ekstrēmistiem piekrītu un FB video beigām arī piekrītu - šis viss ļoti iespējams beigsies diezgan traki. vienīgā iespēja saglābt politiķu iesākto, ir parastajiem iedzīvotājiem ar izpratni un skaidrošanu palīdzēt mierīgajiem bēgļiem integrēties rietumu sabiedrībā.

Attiecībā uz maskētajiem bēgļiem un radikāļiem man nav ideju. Paļaujos uz veselo saprātu un sabiedrību kā tādu. Kā jau rakstīju - tornādo ir sācies un tā apmērus un radītos zaudējumus mēs aptversim tikai pēc tam. Katrā ziņā Eiropas kārtis tiks sajauktas no jauna.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]heda
2015-09-15 23:29 (saite)
Vai tev ir kāda laba domā par to, kā Taivāna minētajiem "rindā esošajiem" Tuvo Austrumu 25 miljoniem Vācija palīdzēs integrēties rietumu sabiedrībā? Jo tas, kurš gaida rindā, jau ne ar ko nav sliktāks par to, kurš ieradās vakar.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]ld
2015-09-16 01:03 (saite)
kas par rindu Taivānā?

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]heda
2015-09-16 01:10 (saite)
Atvaino par atsauces trūkumu. Viens no pāris latviešiem, kas pārzina tēmu - http://ltv.lsm.lv/lv/raksts/15.09.2015-11-gundars-reders--leons-taivans.id56147/

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]heda
2015-09-15 23:33 (saite)
Politiķu sastrādātais nav nekāds nemaināmais, ar noliektu galviņu akceptējams lielums.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]ld
2015-09-16 00:35 (saite)
nav nekādas noliektas galvas. ja būs idejas kā darīt zināmu nostāju un ietekmēt procesus, tad tas tiks darīts.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]virginia_rabbit
2015-09-15 22:50 (saite)
man arī ir nācies atspēkot un apstiprināt stereotipus par A-Eiropu. bet Vācijā prostitūcija ir taču legāls normāls darbs ne?
btw, es dzīvē esmu pazinusi tikai superkrutus un ļoti inteliģentus, erudītus sīriešus, lieliskus blogerus un matemātiķus. un man no sākta gala, tieši šo priekšstatu dēļ, par viņiem sāp sirds pat vēl vairāk nekā par ukraiņiem.

(Atbildēt uz šo) (Diskusija)


[info]ld
2015-09-15 23:45 (saite)
Prostitūcijas tēma bija CH, ne DE.
Toreiz biju jauna un dumja.

Man līdzīgi ar turkiem, kolumbiešiem vai spāņiem. Superīgi inteliģenti cilvēki.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]ieve
2015-09-15 22:59 (saite)
Es ar Tevi. Man tā vietējā aprobežotība te smacē, te uzdzen asinis. Daaaaadz vieglprātības!

(Atbildēt uz šo)


[info]fedrs
2015-09-15 23:04 (saite)
Mums neskauž bēgļi, mums zajebaļi sludinātāji.

(Atbildēt uz šo)


[info]eermaniitis
2015-09-15 23:07 (saite)
ēēēē-ēēēē

es saprastu, ja viņu valsti okupējis igils isis vai kā to sūdu sauc,

es saprastu, ja kurdu apgabalus ieņēmuši galvgrieži un kurdi meklē kur patverties

bet nē - mūk, jo asads nekontrolē robežas

mūk, jo nav vairs kadafijs, kas piever nelegālo imigrāciju

sauksim lietas īstajos vārdos, no bēgļiem tur nav tik cik melns aiz naga - tā ir migrācija!!!!

jo paskaties uz palestīnu - tur bēg? nē, tur šauj, jā, tur brūk mājas, jā, bet nebēg - no sīrijas bēg, no afganistānas bēg utt utjp

šarli hebo jau atkal pajokoja - pat noslīkušā puisēna fāteris bija tas, kas organizēja to nelaimīgo vojāžu un pats vēl cilvēkus vervēja

uz viņu šobrīd tur šauj - nē!

(Atbildēt uz šo) (Diskusija)


[info]santa_be
2015-09-16 09:27 (saite)
No Palestīnas nebēg?
No Palestīnas nebēg?

Ko lūdzu?

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]eermaniitis
2015-09-16 10:56 (saite)
to arī lūdzu, ja bēgtu kā no sīrijas, tad nekāda kašķa vairs tur sen nebūtu ;) tie, kas pasprukuši ir izņēmums nevis likumsakarība - es tikai brīnos, kas viņus tur notur, kā vienīgi naids pret semītiem

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]oblica
2015-09-16 10:17 (saite)
Ha-ha! No Palestīnas nudien nebēg, ja? Pajautā jordāņiem un ēģiptiešiem, piemēram. Un pajautā palestīniešiem, kāpēc tik slikti bēg.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]unpy
2015-09-15 23:12 (saite)
1."Dienaszagļi" raksta kopā.
2.Nu, nez vai vācieši ir tādi pamuļķi, it īpaši, ja izglītoti, ka pēc viena cilvēka spriež par visu nāciju, mož vienkārši izskatījies pēc prostitūtas, kurai ir sarežģījumi ar sadzīves tehniku?:))

(Atbildēt uz šo)


[info]svari
2015-09-15 23:18 (saite)
Lai gan esmu rasists, ksenofobs un homofobs, esmu vienlaicīgi pacifists ("Imagine" ir brīnišķīgs sapnis), un man nav žēl, ka kāds tumšādainais saņems vairāk, kā kāds mūsu pensionārs.

Tomēr, tas kas notiek Eiropā pašlaik, ir vienkārši neprāts. Vai tiešām nav redzams, ka pēc gadiem 25 Eiropā varēs sākties tas, kas notika, piem., Libānā?

https://www.youtube.com/watch?v=PFO1AtjoUoo

Kombinācijā ar iespējamajiem "grēku plūdiem" ledāju izkušanas dēļ apokalipse varētu būt krāšņa.

(Atbildēt uz šo) (Diskusija)


[info]extranjero
2015-09-15 23:46 (saite)
Tas, kas notiek Latvijā, ir vēl lielāks neprāts (algu un pabalstu ziņā ;)

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]ld
2015-09-16 00:28 (saite)
ko darīt, lai nepieļautu Libānas situāciju?

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]extranjero
2015-09-15 23:28 (saite)
Mēģini saprast arī to, ka latviešu negativitāte ir viņu zemās pašapziņas dēļ. Nu iedomājies, pat bēgļi no reālas karadarbības, kam palaimējies iekļūt ES, lūdzas, sūtiet mani kur gribat, tikai ne uz Latviju. Latviešiem ir grūti pieņemt, ka tā ir tikai viņu pašu vaina, ka viņu algas un pabalsti ir tik zemi, bet vēl grūtāk ir pieņemt bēgļu retoriku – kāpēc, jūs, būdami ES valsts ar visām brīvajām iespējām, ne velna nedarat, lai uzlabotu savu ekonomisko situāciju? Jo caurmēra bēglis ir daudz uzņēmīgāks – tur vajag drosmi, lai riskētu šķērsot jūru, ierastos svešā kultūrā, kur, iespējams, nemaz viņus tik nemīl, mācītos jaunas valodas, paražas utt.

Taču daudz vieglāk ir nevis pieņemt šo faktu un kritiski paskatīties uz sevi, bet vienkārši vainot bēgļus – dīkdieņi, slaisti, pabalstu meklētāji.

Te daudzi liek saites par bēgļu radītajām nekārtībām. Es ielikšu citu saiti par to, cik cūcīgi latvieši paši izturas pret savējiem: http://viestursbundza.webs.com/apps/blog/

Īsumā: divreiz bankrotējis uzņēmējs saslimst ar mutes vēzi smagā stadijā. Vēzi gan izoperē (izgriež daļu mutes un mēles), un cilvēks ir kļuvis invalīds, nevar normāli ēst un runāt. Viņš turpina apņēmīgi cīnīties, vāc ziedojumus, noliek tiesības uz fūrēm ar visiem sertifikātiem, darbu Latvijā atrast nevar, jo nevienam tāds invalīds, kurš nevar parunāt, nav vajadzīgs. Tagad viņš ir atradis darbu Vācijā, un jau nupat drīz pārcelsies uz turieni.

Bet pēdējais viņa posts vienkārši spridzina. Cilvēks iet uz firmu iztulkot dokumentus vāciski, bet apsargs viņu nelaiž iekšā, jo izskatās pēc narkomāna.

Tā kā nemaz nevajag kļūt par bēgli, lai ar šausmām izturētos pret tevi, neatkarīgi no tā, cik tu esi centīgs.

(Atbildēt uz šo) (Diskusija)


[info]ld
2015-09-15 23:55 (saite)
Tu viņu pazīsti?

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]extranjero
2015-09-15 23:58 (saite)
Nē. Vienkārši sekoju viņa blogam jau kādu pailgu laiku. Kontroversiāla persona, kā viņš pats atzīst, bet nu tas notiekošais ar vēzi utt., ir reāls, un būtībā jau nav svarīgi, ko viņš ir pats agrāk darījis utt. Slimība jau nešķiro.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]heda
2015-09-16 00:11 (saite)
Kāpēc nepadalījies ar šo agrāk, bet tikai tagad kā pārmetumu, ka nepalīdz? Latvieši ļoti palīdz, ja ir konkrētas lietas, plāni, bet nevis kaut kāda ziepju burbuļu ideoliģija, pret kuru totālu imunitāti radījusi kaut piedzimšana bij. padomju propagandas telpā vien.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]extranjero
2015-09-16 00:24 (saite)
Šis blogs ir publisks un es to publiski atradu, tāpēc pieņēmu, ka tie, kam tas interesē, to tieši tāpat būs paši atraduši.

Bet citādi es nejūtu, ka latviešiem daudz interesētu manas idejas par Eiropas solidaritāti. Esmu pietiekami daudz piedalījis asās cibas diskusijās par tām, bet vairums uzskata, ka "katrs pats savas laimes kalējs", tāpēc manas idejas par solidaritāti un pabalstiem vairums noraida.

Par bēgļiem es domāju, ka svarīgi nošķirt loģistikas apsvērumus (tas nav reāli īsā laikā uzņemt miljonus, ir bažas par ekstrēmistu iekļūšanu un izplatību Eiropā utt.) no cilvēktiesību principiem. Un mana attieksme ir tāda, ka bēgļi ir tādi paši cilvēki kā mēs. Jā, ar citu valodu, reliģiju, kultūru un tradīcijām, bet tas neko daudz nenozīmē. Viņi ir tādi paši cilvēki, kas grib dzīvot, priecāties, pelnīt naudu un veidot ģimenes, un attiecīgi viņi ir pelnījuši tādu pašu izturēšanos kā visi pārējie cilvēki vai ES pilsoņi. Loģistikas jautājumi ir jārisina, izvairoties vainot šos cilvēkus par kaut ko.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]heda
2015-09-16 00:33 (saite)
Vai zini, kā to sauc, kad ideoloģija prevalē pār loģikas (un loģistikas) apsvērumiem? Man šķiet, ka mēs vai vismaz mūsu vecāki tur jau reiz ir bijuši.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]extranjero
2015-09-16 00:33 (saite)
Visiem cilvēkiem ir ideoloģija. Jautājums ir tikai par to, kāda tā ir? Un būt reāliem ikdienā nenozīmē, ka cilvēkiem ir jāatmet savi ideāli.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]ld
2015-09-16 00:50 (saite)
piekrītu

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]ld
2015-09-16 00:48 (saite)
Pašapziņa vispār ir tāda lieta, kas bieži tiek ignorēta kā faktors. Darbā es redzu gana daudz nozares speciālistu, kas nespēj pielietot savas zināšanas zemās pašapziņas dēļ, kas nespēj sadarboties zemās pašapziņas dēļ, kas nespēj uzklausīt kritiku etc. un rezultātā viss pasākums tiek apdraudēts.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]sara
2015-09-15 23:46 (saite)
Sorry, ka tik radikāli, bet tas arī var ienākt tavā ikdienā- tāpēc pauźot šādu pozīciju- vienkārši gribu zināt

Tu par sevi saki, piekrītu- padomju laikā dzimušas sievietes ir tieši tādas- sama, sama- sama umeju i mogu! Tas ir ok.

Bet jàutājums, ja vińi izvaros tavu bērnu vai piekaud, vai sakroplos uzbrukumā uttt- Tu turpināsi domāt tāpat? Tas vairs neksars tavu komforta zonu, bet gimeni. ja Tu turpināsi arī tad domāt tāpat- tad respect!

Saku to tāpēc, ka man meita dzīvo Vācijā- un ir reāli saskarusies ar šādu situāciju, kad studēj

(Atbildēt uz šo) (Diskusija)


[info]ld
2015-09-16 00:07 (saite)
Ja kāds man vai manai ģimenei nodarīs pāri, tad es vainošu tieši to cilvēku, kas to izdarīja nevis veselu nāciju vai reliģiju.

Mans kolēģis - gejs tika sadurts praida gājienā Vācijā. viņš teica, ka tie nebija vācieši, kas viņu sadūra. Mana fantāzija ir ļoti ierobežota, es varu iedomāties tikai to, ko es pati darītu vai nedarītu. Es nekad nebrauktu ne uz vienu gājienu, lai kādu barā durtu, tāpēc nespēju iedomāties motīvus, kas šos cilvēkus vadīja. Es nespēju arī iedomāties, ka es uz kādu metu kakas kā to darīja Latvijā praida gājienā. un tur nu gan to darīja paši latvieši. pie Vācijas atgriežoties - ik pa laikam neonacisti organizē gājienus un vervē jauniešus.

Neviena nācija nav pasargāta no "sliktajiem". Jautājums ir - kā veidojas šī ēnas sabiedrība? Kurā brīdī indivīds paliek rūgts un sāk vainot visus citus savās ķibelēs nevis atzīst savas kļūdas un sāk darbu ar sevi?

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]eermaniitis
2015-09-16 00:02 (saite)
Tu runā tieši to, ko Zanders teica, ka Junkeram bija jāuzstājas, nevis ar interventu matemātisku sadali pa teritoriju

bet ACHTUNG par eiropas sociālo pabalstu vienotu izlīdzinājumu

un tev būtu nevis jāmaksā par bēgli 359 eur vācijā, bet arī par bēgli itālijā un somijā un latvijā

jo latvija nespēj savus ciktur simtus pacelt līdz 359 kā vācijā vai 2k kā zviedrijā

un blame apkures katlu (aka junkeru)

(Atbildēt uz šo) (Diskusija)


[info]ld
2015-09-16 00:15 (saite)
katra valsts pati nosaka savus pabalstus. Neviens nav teicis, ka jābūt DE līmenī.

Es maksāju 37%, vīrs 39% nodokļos un nomaksās. Ar to būs bēgļiem, bezdarbniekiem, pensionāriem & co jāpietiek.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]eermaniitis
2015-09-16 00:20 (saite)
nu! kad tu glābies no slīkšanas tu nešķiro, tas vācijas glābšanas riņķis, tad fū-pē tas kaut kādas latvijas vai lietuvas

nē, tu ķeries pie salmiņa

a vot šitā te bēgļu migrācija caur visai eiropai tieši dēļ sociālo pabalstu nevienlīdzības - aiz kā secinājums, eiropai jāpārņem savā kontrolē sociālā sistēma, tad nebūs vācijā kipiš un kaut kur citur ārprāc ārprāc mums nāk virsū bēgļu pūļi

parasti sarežgītām lietām ir vienkārši risinājumi

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]ld
2015-09-16 00:42 (saite)
1) es nesapratu šī Tava komentāra jēgu
2) Tu rakstīji par 2000 eiro, es Tavu izteikumu dēļ sameklēju cik tieši tiek maksāts un 359 eiro nav ne tuvu 2000.
3) zivs meklē, kur dziļāks, cilvēks, kur labāk. Palasi emigrējušos latviešu klasiķus kā letiņi savulaik meklēja, kur labāk/ērtāk.
4) to, ka nav iespējams, ka "visi ir vienlīdzīgi", pierādīja jau Orvels.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]spuldziite
2015-09-16 22:25 (saite)
Lūk lūk par naudām runājot, mani absolūti tracina, ka visur runā par to, cik kas kuram izmaksās. Nu, tur bēgli uzņemt, bēgli uz pabalstiem atbalstīt, tālāk nosūtīt utt. Vieniem pašiem neesot ko ēst, tāpēc žēl, otriem it kā neērti, jo kaimiņi sāk ar pirkstiem radīt.. Pēc visa šī naida un kauna un ignorances aizmirstam, ka Eiropa, rietumu pasaule, it sevišķi Vācija savu naudu pelna ar ieroču eksportu. Uz kurieni? Ja, na wohin denn wohl.. Visa šitā vētra par sekām, bet par problēmas sakni neviens nerunā. Tāda tipiska mūsdienu problēma, kaukt un maukt mākam, bet kad jādara, vairāk par smuku ķērkšanu nemākam.

(Atbildēt uz šo)


Neesi iežurnalējies. Iežurnalēties?