-- ([info]ripp) rakstīja,
@ 2017-01-25 15:38:00

Previous Entry  Add to memories!  Tell a Friend!  Next Entry
Es neesmu par sieviešu tiesībām. Es esmu par cilvēka tiesībām. Tiesībām būt tam un tā, kam un kā tas vēlas (nedarot pāri citiem, protams un, velams, iekļaujoties sabiedrībā). Dalīšana dzimumos nešķiet īsti godīga nevienā no virzieniem.


(Ierakstīt jaunu komentāru)


[info]zetinja
2017-01-25 15:55 (saite)
Uhh, skaties, ka neatnāk kāda aptrakusi trešā viļņa feministe rozā anti-Trampa cepurītē un nesāk tevi "izglītot". :D

(Atbildēt uz šo) (Diskusija)


[info]ripp
2017-01-25 15:59 (saite)
Nē nu tramps man arī nepatīk :) plus, ar sieviešu tiesībām tiešām ir švakāk kā ar vīriešu, bet ne tik švaki kā ar vispārcilvēciskajām.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]zetinja
2017-01-25 17:08 (saite)
Kā uz to skatās. Ir daudz vīrieštiesību pārkāpumu, kurus par tādiem sabiedrībā neuzskata.

Piemēram šāda reklāma mūsdienās izraisītu nenormālu sabiedrības sašutumu: http://i.dailymail.co.uk/i/pix/2012/12/30/article-0-16B0E78E000005DC-570_964x852.jpg
Par šādām karikatūrām mūsdienu sabiedrība vēlaizvien tikai pasmejas: https://undertheturniptruck.files.wordpress.com/2012/07/cartoon-woman-chasing-her-husband-with-a-rolling-pin.jpg

Bet runājot par sieviešu tiesībām, es piekrītu, ka ir nepieciešamas vienlīdzīgas iespējas, bet ne vienāds rezultāts. Diemžēl mūsdienu feminisma retorika ir balstīta uz vienādu rezultātu, nevis uz iespējām un tam es pilnībā nepiekrītu.

Piemērs: Prasīt statistiski vienādu dzimumu attiecību uzņēmuma darbiniekiem ir nepareizi, ja šis uzņēmums ir jomā, kurā sievietes retāk izvēlas izglītoties. Tas rada situāciju, kad tiek diskriminēti vīrieši, kuri iespējams ir labāk kvalificēti, jo uzņēmums dod priekšroku tām retajām dāmām, kuras izdodas atrast tikai tādēļ, ka tās ir dāmas.

Diemžēl mūsdienu feminisma retorika lielākoties ir balstīta uz rezultātorientētu statistiku, neanalizējot cēloņus. Esmu nodaļā 1 sieviete starp puikām. Pēc šīs sistēmas sanāk, ka manā darbavietā un/vai profesijā valda izteikts seksisms un diskriminācija. Kaut arī pilnīgi droši zinu, ka stājoties universitātē man bija identiskas iespējas un eksāmenos bija identiskas prasības kā puikām, savukārt savu specifisko novirzienu izvēlējos laikam es no kursa lēdijām teju vienīgā.

Un var mācīt bērniem, ka dzimumi ir vienādi un dot dzimumu neitrālas rotaļlietas, bet dabu apmānīt nevar - ir ļoti daudz pētījumi, kuri pierāda, ka katram dzimumam dabiski ir noslieces uz atšķirīgām lietām. Meitenes ir vairāk orientētas uz cilvēkiem (tapēc ari izvēlas profesijas, kas ir saistītas ar cilvēkiem) un puikas vairāk nosliecas uz lietām (un tapēc vairāk izvēlas tehniskas profesijas). Tas nozīmē, ka ja dzimumu līdztiesību mērīs tikai pēc rezultāta nevis iespējām, tad dzimumu līdztiesība de facto nav iespējama.

Sanāca baigi garais viedoklis, bet nu kaut kā tā. :)

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]echoes
2017-01-25 17:10 (saite)
iesaku šo grāmatu: https://www.amazon.com/Delusions-Gender-Society-Neurosexism-Difference/dp/0393340244

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]zetinja
2017-01-25 23:39 (saite)
Iesaku šo: https://www.amazon.co.uk/Flat-Earth-Clues-Skys-Limit/dp/1523851430/ref=sr_1_3?ie=UTF8&qid=1485380249&sr=8-3&keywords=flat+earth
:)))

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]vakardiena
2017-01-26 18:25 (saite)
Tas jau vairāk Tev pašai, ņemot vērā, ka zinātniski pētījumi neinteresē un liekas joka vērti

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]degeneralis
2017-01-25 22:49 (saite)
+daaaaudz

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]f
2017-01-25 16:11 (saite)
vai tad nevar būt par vienu un par otru?

(Atbildēt uz šo) (Diskusija)


[info]ripp
2017-01-25 16:34 (saite)
Bet kādēļ tik ļoti jādala?

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]dienasgramata
2017-01-25 16:14 (saite)
https://www.youtube.com/watch?v=-dLPsw3i_P8

(Atbildēt uz šo)


[info]sirdna
2017-01-25 16:28 (saite)
Tiesību nav.

Re, vēl viens puisis, kurš man piekrīt
https://www.youtube.com/watch?v=m9-R8T1SuG4

(Atbildēt uz šo)


[info]src
2017-01-25 16:54 (saite)
oh plz, vairums feministu vārdu feminists tieši tā arī saprot - būšanu par cilvēka tiesībām.

(Atbildēt uz šo) (Diskusija)


[info]ripp
2017-01-25 16:56 (saite)
Bet kādēļ jadala?

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]src
2017-01-25 17:01 (saite)
vēsturiski izveidojies nosaukums.

"Viens no visbiežāk lietotajiem antifeministu smagsvara "argumentiem" ir šāds: ja reiz feminisms iestājas par dzimumu vienlīdzību, tad to nevajadzētu saukt par feminismu, bet gan par egalitārismu. Paturot tik sievišķīgu nosaukumu, kustība atklāti norādot uz tās seksistisko dabu."

Brīdinu. daudz teksta, sarežģīti lasīt. http://www.satori.lv/raksts/12040/Anna_Zabicka/Meitenes_kuras_iznicinaja_feminismu

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]ripp
2017-01-25 22:45 (saite)
lai vai kā, arguments "daļa nemaz nedala dzimumus" ir tik pat labs arguments kā "daļa cilvēku nav šovinisti". problēma nav ar tiem, ar kuriem nav problēma. problēma ir ar pārējiem.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]src
2017-01-26 00:54 (saite)
daļa kristiešu ir fanātiski raganu uz sārta dedzinātāji -> visi kristieši ir slikti.

vai es arī nesapratu šo komentāru pareizi?

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]adele_varbut
2017-01-25 17:08 (saite)
Ir virzieni, kas dala, ir tādi, kas, ja ne nedala, tad uzskata, ka tas nav svarīgākais. Dala gan tāpēc, ka uzskata, ka ir specifiski jautājumi, kas attiecas uz sievietēm (piemēram, reproduktīvās tiesības), gan arī tāpēc, ka bez īpašas uzsvēršanas šīs cilvēku tiesības nez kāpēc attiecībā uz sievietēm mēdz nedarboties. Piemēram, droši vien liela daļa cilvēku piekristu, ka cilvēkam nedrīkst pieskarties bez viņa piekrišanas un ka sieviete ir cilvēks, bet, neskatoties uz to, var novērot tendenci, ka daudzi rīkojas pēc pieņēmuma, ka sievietei drīkst pieskarties bez viņas piekrišanas.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]ripp
2017-01-25 22:52 (saite)
protams, ka ir dažādi virzieni. mans ieraksts ir par tiem cilvēkiem un to virzienu pārstāvjiem, kurus un kuru viedokļus es personīgi esmu sastapusi itin bieži. ne par to, ka visi feministi domātu šādi.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]usne
2017-01-25 16:57 (saite)
Tās labas pārmaiņas, bet cibā to vēl grūti sazīmēt.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]ripp
2017-01-25 22:52 (saite)
arī.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]seehearfeel
2017-01-25 18:47 (saite)
Es pilnībā pievienojos!

(Atbildēt uz šo) (Diskusija)


[info]ripp
2017-01-25 22:53 (saite)
:)

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]eos
2017-01-25 18:56 (saite)
Prieks, ka gudri cilvēki raksta to pašu, ko es teiktu. Ciba nevaid mirusi.

(Atbildēt uz šo) (Diskusija)


[info]ripp
2017-01-25 22:53 (saite)
ne tas, ka es sevi sauktu par gudru :D
bet es reāli vienmēr, kopš bērnības, esmu uztvērusi sevi primāri kā "cilvēku". un citus cilvēkus kā "cilvēkus", tikai tad kā kāda dzimuma pārstāvjus.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]eos
2017-01-26 06:41 (saite)
Nu jā, bet tieši šās lietas dēļ mēs ar Tevi varējām dzīvē saprasties. Es pat nobrīnījos, cik iejūtīga un toleranta esi, jo nu visi no Tavas/manas paaudzes Latvijā tiešām tādi nav.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]dute
2017-01-26 10:01 (saite)
man nav rozā cepurītes, arī pārliecināt nevienu negribu, bet šis uzskats ir populārs un problemātisks. negribu atkārtot to, par ko citi daudzreiz jau ir izteikušies, tāpēc iemetīšu linku, ja interesē, palasi:

http://www.rebellesociety.com/2015/12/04/why-feminism-cant-be-replaced-by-equalism-or-humanism/

(Atbildēt uz šo)


Neesi iežurnalējies. Iežurnalēties?