Petrovichs ([info]petrovichs) rakstīja,
@ 2011-04-27 09:03:00

Previous Entry  Add to memories!  Tell a Friend!  Next Entry
Profesors Taivāns: Latvieši kā mērkaķi ļoti cenšas kādam līdzināties
Latvijas Universitātes Āzijas studiju nodaļas profesors Leons Taivāns šodien intervijā "Neatkarīgajai" atzīst, ka latviešiem ir līdzīgas īpašības kā primitīvajām Āfrikas ciltīm.

"Es domāju, ka mums ir tas pats defekts, kas daudzām Āfrikas ciltīm un šur tur trešajā pasaulē. Mēs kā tādi mērkaķi ļoti cenšamies kādam līdzināties. Cenšamies Rietumiem līdzināties patēriņā, bet ne radošā darbā. Nebūtu jau mums burbuļa, ja nebūtu patēriņa alkatības. Mēs vienmēr esam ļoti izcēluši un bez gala sūdzējušies par savu verdzību vāciešiem un Rietumu kristietībai. Ja mēs to uzskatām par verdzību un mūs uz to ir piespieduši, tad mēs nekādi rietumeiropieši neesam. Atbilde vienkārša – tad jau mēs piederam pie primitīvās cilšu sabiedrības – tāds neparasts anklāvs Eiropas viducī. Ar kristietību uz Latviju taču atnāca lasīt un rakstīt prasme, mūra celtniecība, naudas ekonomika, pilsētu civilizācija, izglītība, grāmatas – vārdu sakot, Livonijā dzīvojošās ciltis varēja tieši iepazīties ar Eiropas sava laika sasniegumiem un mēģināt visā tajā tieši piedalīties. Vieni to darīja, citi, laikam vairums – dzēra miestiņu un sūrojās," intervijā stāsta profesors Leons Taivāns.

Viņš arī atklāj, ka latvieši tā arī nespēj atbrīvoties no verdzības sindroma: "Verdzības sindroms ir tik iesīkstējis, ka visur – no preses līdz sarunām ar ārzemju diplomātiem – atskan vaimanas par okupāciju. Tas viss ir sen apriebies jo daudziem. Nesenās vizītes laikā Singapūras diplomāti brīnījās, ka nekur pasaulē neesot redzējuši no ārzemniekiem tik nobijušos tautu. Latvijai kā valstij un latviešiem kā nācijai arī Eiropā ir vissliktākā reputācija. Diemžēl. Liela daļa nelaimes ir neprasme atbrīvoties no vēstures klišejām. Tā ir intelektuāla kūtruma pazīme. Domāšana nav mūsu tikums."

http://www.tvnet.lv/zinas/viedokli/375280-latviesi_ka_merkaki_loti_censas_kadam_lidzinaties


(Ierakstīt jaunu komentāru)


[info]unpy
2011-04-27 09:08 (saite)
Jā, lasīju šo un priecājos. Nevar noliegt, ka daudz kur Taivāna kungam taisnība. Man pašam visvairāk kremt tā baisā vēlme kaut ko kopēt, nepiedomājot.

(Atbildēt uz šo) (Diskusija)


[info]petrovichs
2011-04-27 09:15 (saite)
Nevēlēšanās domāt - tā ir liela sērga :(
Mājās man ar īso cilvēku mūždien par to ir strīdi. Izvairās pat no sīkākās garīgās piepūles.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]mamuts
2011-04-27 10:00 (saite)
+1!

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]divi_g
2011-04-27 09:09 (saite)
Viņš gan tur imho bik pretrunās nonāk, bet nu tās varbūt ir manas iedomas.

(Atbildēt uz šo) (Diskusija)


[info]petrovichs
2011-04-27 09:10 (saite)
Domāju, ka tad jāredz viss raksts NRA, nevis tikai izvilkums.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]aizliegts_v
2011-04-27 09:17 (saite)
Lasījis neesmu, bet viedokli izteikšu :)

Patiesībā šai sakarā iedomājos, ka (un tas laikam izriet no Tevis citētā par verdzības sindromu) mēs ļoti daudz skatāmies atpakaļ, kavējamies atmiņās, sērojam. Tā vietā, lai raudzītos uz priekšu. Ja tā dara bērni, viņiem saka, skaties kur ej, citādi paklupsi. Ko lai saka tautai?

(Atbildēt uz šo)


[info]observer
2011-04-27 09:22 (saite)
Manuprāt latviešu problēma ir, ka viņi cenšas vispārināt:)

(Atbildēt uz šo) (Diskusija)


[info]petrovichs
2011-04-27 09:26 (saite)
Vispār Tev taisnība ;-)

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)

latviešu problēma ir
[info]formica
2011-04-27 09:35 (saite)
latvieshu dziivi maitaa kaare uz perfekcionismu un tieksme buut sveetaakiem par Romas paavestu :P

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)

Re: latviešu problēma ir
[info]petrovichs
2011-04-27 10:07 (saite)
No tā izriet arī milzīgi lielais partiju skaits, jo neviena partija nav perfekta. Bet manējā būs! :)

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]ievapasaule
2011-04-27 09:37 (saite)
kaut kads sviests pilnigs

(Atbildēt uz šo) (Diskusija)


[info]petrovichs
2011-04-27 09:59 (saite)
Kādā ziņā?

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]sirdna
2011-04-27 09:52 (saite)
"Nesenās vizītes laikā Singapūras diplomāti brīnījās, ka nekur pasaulē neesot redzējuši no ārzemniekiem tik nobijušos tautu."

Un propesors Taivāns tipiski latviskā verdzībā uz vietas pieslapina pamperi. Vaimandieniņ, ārzemnieki par mums slikti padomāja, vaimanuvai, ko nu lai dara?!

(Atbildēt uz šo) (Diskusija)


[info]mamuts
2011-04-27 10:01 (saite)
Tamdēļ arī Tu neesi propesors, ka nebaidies no ārzemniekiem da priekšniekiem... :D

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]sirdna
2011-04-27 10:17 (saite)
Es baidos (esmu bikls un drebelīgs puisis).

Nu, varbūt ne no ārzemniekiem.

Da i Taivāns, cik varu spriest, ir sakarīgs kungs. Mani tikai kaitina izteicieni par mērkaķiem, un vēl sazin ko. Profesors tā arī sāk savas lekcijas? Ienāk auditorijā un pasludina klātesošos par bezsmadzeņu kretīniem, mērkaķiem un Āzijas deģenerātiem?

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]petrovichs
2011-04-27 10:19 (saite)
Un kāpēc lai tā neizdarītu, lai auditoriju pamodinātu un liktu tai klausīties? :)

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]sirdna
2011-04-27 10:45 (saite)
jo modināšanas paņēmiens automātiski noskaņo auditoriju (vismaz mani) uz naidīga viļņa. Aiz kam arī momentā atrodu propesora tekstā pretrunas un bezjēdzības, un pasūtu viņu tālāk.

He, atgādina to, kā sievas kundze bija ar jaunekļa jauno klases audzinātāju parunāties. Pēc garās tirādes par to, ka jūsu sīcis tāds un šitāds negatīvs tēls, sieva uzdeva jautājumu, varbūt ir arī kas labs pasakāms? Tas audzītei kaut kā nebija pašai ienācis prātā. Ka varētu ne tikai ķengāties.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]sirdna
2011-04-27 10:49 (saite)
disklaimeris - ej nu sazini, ko profesors teica un ko un kā intervētājs pēc tam uzskatīja par vajadzīgu sarakstīt un kas ar to tekstu vēl pa vidam nav izdarīts.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]petrovichs
2011-04-27 10:20 (saite)
Taivāns, cik esmu pamanījis diezgan ilgu gadu gaitā sekojot viņa rakstītam vārdam, ir visnotaļ sakarīgs kungs.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]dunduks
2011-04-27 10:46 (saite)
vienīgā lieta viņu lasot ir ņemt vērā, ka pēc profesora domām kristietībā ir otra labākā lieta tūlīt pēc šokolādes :-)

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]petrovichs
2011-04-27 11:04 (saite)
Konkrētajā fragmentā to nojaust nevar :)

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)

:-)
[info]dunduks
2011-04-27 11:10 (saite)
Mēs vienmēr esam ļoti izcēluši un bez gala sūdzējušies par savu verdzību vāciešiem un Rietumu kristietībai. Ja mēs to uzskatām par verdzību un mūs uz to ir piespieduši, tad mēs nekādi rietumeiropieši neesam. Atbilde vienkārša – tad jau mēs piederam pie primitīvās cilšu sabiedrības – tāds neparasts anklāvs Eiropas viducī. Ar kristietību uz Latviju taču atnāca lasīt un rakstīt prasme, mūra celtniecība, naudas ekonomika, pilsētu civilizācija, izglītība, grāmatas – vārdu sakot, Livonijā dzīvojošās ciltis varēja tieši iepazīties ar Eiropas sava laika sasniegumiem un mēģināt visā tajā tieši piedalīties.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)

Re: :-)
[info]petrovichs
2011-04-27 11:14 (saite)
Fragments ir OK, bet tajā maz jūt to, ka kristietība ir otra labākā lieta aiz... Es tur saskatu vairāk attīstītākas civilizācijas aprakstu nekā kristietības sludinājumu.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)

Re: :-)
[info]dunduks
2011-04-27 11:18 (saite)
ok, man, protams, ir pretējā virzienā ienesiens attiecībā uz kristietību, bet to, ka minētajā citātā pasaka, ka kristietība bauriem atnesa gaismu, resp., tas ir kaut kas Dikti labs, tur ieraudzīt var.

bet kā jau es teicu - man, protams, ir pretējā virzienā ienesiens attiecībā uz kristietību :-)

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)

Re: :-)
[info]petrovichs
2011-04-27 11:22 (saite)
Man kā pofigistam reliģiju jautājumos konkrētais fragments paslīdēja garām bez uzbudinājuma :)

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]mamuts
2011-04-27 10:05 (saite)
http://perevodika.ru/articles/18453.html

(Atbildēt uz šo) (Diskusija)


[info]petrovichs
2011-04-27 10:08 (saite)
Uz šo jau es linku devu iepriekšējā pukstā.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]pzrk
2011-04-27 10:42 (saite)
Bet ja nu neizlasīji ;)

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]petrovichs
2011-04-27 11:03 (saite)
Tad vienalga neizlasītu. Es [info]mamuts linkus nekad neatveru ;-))

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]dunduks
2011-04-27 10:55 (saite)
"Nebūtu jau mums burbuļa, ja nebūtu patēriņa alkatības." - khm, un cik valstīs tajos pašos viss-baltā Rietumos nebija burbuļa?!

"Ja mēs to uzskatām par verdzību un mūs uz to ir piespieduši, tad mēs nekādi rietumeiropieši neesam. Atbilde vienkārša – tad jau mēs piederam pie primitīvās cilšu sabiedrības – tāds neparasts anklāvs Eiropas viducī." - and so what?!

"Livonijā dzīvojošās ciltis varēja tieši iepazīties ar Eiropas sava laika sasniegumiem un mēģināt visā tajā tieši piedalīties" - lai nu Mūka k-gs mani palabo, bet nu cik tajā pašā R-Eiropā plaši cilvēki nevis dzēra miestiņu un sūrojās, cik vispār prata lasīt utt. utml.

"Verdzības sindroms ir tik iesīkstējis, ka visur – no preses līdz sarunām ar ārzemju diplomātiem – atskan vaimanas par okupāciju. Tas viss ir sen apriebies jo daudziem." - nu jā, bet holokausts nav apriebies ?!

"Latvijai kā valstij un latviešiem kā nācijai arī Eiropā ir vissliktākā reputācija." - aga, sliktāka nekā rumāņiem, jā, protams.

Piekrītu tam, ka ir vērts atbrīvoties no klišejām un skatīties uz priekšu un, pāri visam, domāt, bet kopumā vismaz šī citātu izlase ir elegants klišejām pārbagāts vaimanoloģijas piemērs, kas, protams, arī bija jāpierāda.

(Atbildēt uz šo) (Diskusija)


[info]petrovichs
2011-04-27 11:02 (saite)
Par Holokaustu - principā tur gadu gaitā ir sākusies jau veiklu ļaužu industrija. Bet līdzīgā nišā strādā arī ukraiņi ar Golodomoru, armēņi ar turku genocīdu, poļi ar Katiņu un vēl viens otrs. "Mums ir nodarīts gauži" jomā pasaulē ir konkurence un konkurentus necieš :)

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]dunduks
2011-04-27 11:09 (saite)
par to jau arī ir stāsts, ka teikt, ka mēs visiem esam apnikuši un vispār esam lohi ar savu ņaudēšanu, ir muļķīgi, vienīgais, ko var pārmest ir kopēšana :-)

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]petrovichs
2011-04-27 11:15 (saite)
Kopēšanu arī ne visi pārmetīs. Ķīnieši, piemēram, uzskata, ja tu vari nokopēt meistaru, tad tu pats esi meistars ;-)

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]dunduks
2011-04-27 11:19 (saite)
japāņi, šķiet, vēl vairāk spieda uz kopēšanu. loģiski galu galā, jo kāda mārrutka pēc vēlreiz izdomāt velosipēdu?! :-)

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]petrovichs
2011-04-27 11:23 (saite)
Domāju, ka sākumposmā visi spiež uz kopēšanu. Pavei Mākslas Akadēmijā - sākumā tur ģipša galvas vien zīmē :)

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]sirdna
2011-04-27 11:10 (saite)
un tāpēc mēs tagad padosimies un pacelsim rociņas, ka konkurenti mūs nemīl? Cīņai sveiks! Uz priekšu, bāriņi no kreisā flanga, atraitnes no labā, vēl dzīvie aculiecinieki centrā!

To jau tie konkurenti grib, mūs nokaunināt, lai aizvācamies no labās siles. Nekā nebija!

Te rodas jautājums, kā labā strādā Taivāns? Singapūras spalvainā roka, e?

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]petrovichs
2011-04-27 11:17 (saite)
Neenu, kāda daļa lai turpina ņaudēt un vaimanāt. Labi iesāktu pasākumu atmest nevajag. Galu galā, uz Okupācija muzeju viesus jāved un tā. Bet vai tas jādara tik masveidīgi? Kādam tak jāstrādā ar, vai ne? :)

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]eermaniitis
2011-04-27 13:32 (saite)
paga - tu gribi teikt, tas taivāns tā klusām mudina latgalē atvērt eiropas lielāko čainataunu?

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]sirdna
2011-04-27 13:57 (saite)
man grūti spriest par masveidību, pats nepiedalos bēdu un ciešanu pasākumos, pa TV un tīkliem tiem nesekoju un īsti nezinu, cik diži tie ir.

Vienīgais, ko es redzu ir sērojošo krievu festivāls, kuri apgalvo, ka latvieši sagrāvuši PSRS, sabāzuši to kabatās un tagad nevienam nedod. Bet, ja gana skaļi bļausim, tad atdos un būs mums raķete un rublis (nu, 9,maija pasākums pie Uzvārītā pieminekļa)

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]blondulla
2011-04-27 11:06 (saite)
vismaz viens ir skaidrs - latvieši nav cēlušies no Ādama un Ievas, bet no mērkaķiem ;)

(Atbildēt uz šo) (Diskusija)


[info]eermaniitis
2011-04-27 13:33 (saite)
paldies dievam, kreacionismam beidzot pielikts punkts ;)

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]nulle
2011-04-27 11:08 (saite)
kārtējā huiņa, lai ir par ko cepties :) ja nopietni, man šķiet, ka vajadzētu, ja par to runā, tad ar lielāku cieņu vai kaut kā tā. skaidrs, ka "medijiem" publicēt vārdu "mērkaķis" ir īstā medusmaize.

(Atbildēt uz šo) (Diskusija)


[info]petrovichs
2011-04-27 11:24 (saite)
- Kāpēc jūsu bērns tā kliedz?
- Tāpēc, ka viņš grib kliegt.

:)

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


Neesi iežurnalējies. Iežurnalēties?