Chloroform Sauna ([info]martcore) rakstīja,
@ 2008-08-15 14:04:00

Previous Entry  Add to memories!  Tell a Friend!  Next Entry
lūk, cibiņi anekdotes anekdotēm par džordžijas štatu, bet es tiešām nesaprotu, no kurienes amerikā ar tik fantastiskām izglītības iespējām, ir tik nenormāli zems zināšanu līmenis. lūk, mēs savā mazajā banānu valstiņā, tipa, zinam, kur atrodas ekvadora, kaljari pilsēta vai barenca jūra. mums to visu māca kurā, piektajā klasē? a ko māca mazajiem amerikas pavalstniekiem tā vietā?


(Ierakstīt jaunu komentāru)


[info]susure
2008-08-15 14:09 (saite)
aha. no access.

(Atbildēt uz šo) (Diskusija)


[info]mikii
2008-08-15 14:10 (saite)
http://i35.tinypic.com/2802wyq.jpg

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]degeneralis
2008-08-15 14:10 (saite)
War is peace, freedom is slavery?

(Atbildēt uz šo)


[info]dekaels
2008-08-15 14:12 (saite)
A tu esi tik ļoti pārliecināts, ka pie mums visi patiešām tik labi zina, kur ir Ekvadora, Klajari vai Barenca j.?

(Atbildēt uz šo) (Diskusija)


[info]martcore
2008-08-15 14:15 (saite)
nu, pasaki, kur atrodas ekvadora, kaljari pilsēta un barenca jūra? zini? :)

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]dekaels
2008-08-15 14:17 (saite)
A vot atzīstos, ka nezinu, kur ir Kaljari. Pieņemu, ka kaut kur Vidusāzijā.

Bet es nevaru būt kritērijs, es vidusskolas laikā valsts ģeogr. olimpiādē piedalījos :) (ar uzsvaru uz "piedalījos", protams).

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]antuanete
2008-08-15 14:18 (saite)
Es arī nezinu, kur ir Kaljari :)

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]martcore
2008-08-15 14:19 (saite)
pilsēta itālijā, sardīnijas galvaspilsēta vidusjūras krastā!

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]begemots
2008-08-16 12:57 (saite)
Kaljari nav rādītājs. Bet pārējos, domāju, pa lielākai daļai zina.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]antuanete
2008-08-15 14:12 (saite)
Viņiem tā valsts ir tik liela, ka pietiek galvas piebāšanai ar atliektiem galiem. Ja mums ir jāatceras pāris garākās upes un jāzina 26 rajonu galvaspilsētas, tad padomā, kā var uzkārties uz faktu bagātību un daudzveidību tik milzīgā valstī!
Cik dzirdēts, viņiem ir ļoti liels uzsvars uz pašu valsts dabu, vēsturi un saimniecību, un tāds apvienotais priekšmets a ļa vēsture+pasaules ģeogrāfija, kurā iemāca, ka ASV nav vienīgā valsts pasaulē :)

(Atbildēt uz šo) (Diskusija)


[info]degeneralis
2008-08-15 14:15 (saite)
Bet pat to mācību daudzi aizmirst...

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]martcore
2008-08-15 14:18 (saite)
figņa, es gada laikā PSRS karti apguvu dažās stundās, un zinu, kur tek oba un kur tek oka, un ka omska ar tomsku ir sibīrijā, bet kēnigsberga/kaļiņingrada ir pavisam citā vietā
tam visam nav nepieciešama kaut kāda ultraakadēmiskā izglītībā
man šķiet, lielos vilcienos pasaules karti var vispār divās stundās izstāstīt

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]degeneralis
2008-08-15 14:28 (saite)
Mums skolā 1. klasē bija tāda forša spēlīte, kur bija jāsaliek valstu galvaspilsētas kopā ar valstīm, kaut kā tā. Viena no retajām lietām, ko skolā tiešām labi iemācījos - dažādu jocīgu valstu galvaspilsētas!

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]marina
2008-08-15 14:19 (saite)
tas, ka kādam ir ģeogrāfiskas zināšanas, neliecina par viņa stulbumu vai muļķību, bet ģeogrāfijas mācību plānu. man liekas, ka tas ir diezgan padomisks stils rēkāties apr cilvēkiem, kuriem nav iezubrītu zināšanu. mani vecāki šito visu zina perfekti, ebt tas nav viņiem palīdzējis kļūt veiksmīgiem vai laimīgiem vai bagātiem cilvēkiem. Ar šitiem ģeogrāfijas, fizikas u.tml. pimpīšiem vērts ir mērīties skolā, jo tas ir vienīgais periods, kad tam ir reāla vērtība.

(Atbildēt uz šo) (Diskusija)


[info]marina
2008-08-15 14:24 (saite)
pie tam vēl, arī Latvijā ir afigenna daudz cilvēku, kas pat nezina, kā sauc mūsu ministru prezidentu, kā arī tādu kā es ar slikti attītītu šī īpašā veida atmiņu. Es, piemēram, neatceros ne sūda no Latvijas rajonu pagastiem, lai gan pirms 3 gadiem zināju tos visus no galvas, varēju 3 sek laikā sameklēt uz kartes un iebakstīt ar pirkstu jebkuru LV pagastu un nokārtoju eksi par šito uz 10. es vnk vairs neatceros un viss.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]martcore
2008-08-15 14:33 (saite)
Latvijā ir afigenna daudz cilvēku, kas pat nezina, kā sauc mūsu ministru prezidentu
----------------------
nu takš, skolā var iemācīt tikai konstatntas lietas, salvadora būs vienmēr, kamēr ministru prezidenti mainīsies. es arī nespētu nosaukt esošās valdības sastāvu.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]marina
2008-08-15 14:38 (saite)
jā, bet es, piemēram, nezinu, kur ir salvadora un kas ir salvadora. bet es vnk nespēju sevi pārliecināt un iekomplekost, ka tāpēc esmu stulba.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]martcore
2008-08-15 14:41 (saite)
labi, nu tu esi cilvēks, kam vienkārši mācītais nav palicis galvā, tāpat kā man kaut kādas algebras formulas nav palikušas.
bet enīvei, man šķiet, nu ka ģeo ir jāzin
savādāk tu nespēj saprast procesus, kas notiek pasaulē

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]divi_g
2008-08-15 14:25 (saite)
Vēl jau ir TV spēle Miljonārs, kur var pamērīties.

Bet vispār piekrītu.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]martcore
2008-08-15 14:25 (saite)
da man nav nekādu tādu īpašu ģeogrāfisku zināšanu, ģeogrāfija galīgi nav tā nozare, kas mani interesē.
bet kad mana valsts sāks, teiksim, karot ar namībiju, un es vispār nezināšu, kur tas atrodas, un kas tur par cilvēkiem dzīvo, nu tas ir shameful drusku

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]mr_brightside
2008-08-15 14:27 (saite)
Bet vai tad šitās meitenes dzimtā Džordžija ar kādu karo?

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]martcore
2008-08-15 14:29 (saite)
viņai no sākuma likās, ka jā

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]susure
2008-08-15 14:25 (saite)
Nu zini, ja cilvēks nezinās kas piemēram ir Hitlers vai Staļins un paziņos, ka karu uzvarēja Austrālija, tad jā, es viņu uzskatīšu par stulbu. Un ar stulbu cilvēku neviens īpaši negrib slēgt biznesa darījumus vai ko tamlīdzīgu. Un arī tās ir iezubrītas zināšanas.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]noisiite
2008-08-15 14:24 (saite)
Foršiņi!
You don't have permission to access /users/dzeina/1490392.html on this server.

(Atbildēt uz šo)


[info]mr_brightside
2008-08-15 14:25 (saite)
tik pat labi tā anekdote var būt arī feiks

(Atbildēt uz šo) (Diskusija)


[info]martcore
2008-08-15 14:31 (saite)
da nu ir noteikti arī feiks, bet nu nav dūmu bez uguns

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]divi_g
2008-08-15 14:26 (saite)
Cik labi, ka mēs to visu zinām, aiz kam dzīvojam laimīgāk un labāk par stulbajiem amerikāņiem! ;)

(Atbildēt uz šo) (Diskusija)


[info]martcore
2008-08-15 14:50 (saite)
pielaid latvijā desmit ebrejus pie stūres, te viss plauks un zels

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]dzeina
2008-08-15 14:26 (saite)
Martkōre, tu joprojām neesi iemācījies, ka mana žurnāla ieraxtus linkot nav vērts? :)

(Atbildēt uz šo) (Diskusija)


[info]martcore
2008-08-15 14:30 (saite)
paranoiķi, bļ :)

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]brock
2008-08-15 14:37 (saite)
martcore, nesalīdzini psrs laika izglītības sistēmu un pašreizējo. Piem, es visas pasaules valstis varēju nosaukt un iebakstīt kartē, bez jebkādiem uzrakstiem, kur tikai kontūras ir, jau pirms pamatenes, jo man ļoti interesēja tas. Ģeogrāfija katrā gadījumā bija viens no mīļākajiem priekšmetiem. Toties tagad es apšaubu vai mūsu jaunatne būs labāka par to pašu ASV Džordžijas štata iedzīvotāju vidējo līmeni (vēl joprojam atceros radio interviju ar Mariah Carey, kur viņa izgāzās tieši tāpat kā šis tips un pēc tam apvainoja intervētāju uz provocēšanu un to ka viņu nebrīdināja, ka ir tāda valsts :D). Pie mums ir jau tagad ļoti daudzi, kas pat neorientējas Latvijas ģeogrāfijā un nespēj nosaukt un apmēram pateikt kurā vietā atrodas kāds no novadiem. Katrā gadījumā ir nācies sastapt cilvēkus Rīgā, kam nav nojausma kurā pusē no Rīgas ir Bauska.

(Atbildēt uz šo) (Diskusija)


[info]martcore
2008-08-15 14:46 (saite)
a arīdzan PSRS ģeogrāfijā bija kaut kāda latvijas ģeogrāfija, tiesa, tur pilnīgi cits naratīvs bija mācīšanā, likās, ka viss ir drausmīgi tālu, tobiš tur PILSĒTA BAUSKA, vēlāk izrādijās, ka tā ir stunda ar automašīnu cauri iecavai, un nekā šajā pilsētā vispār nav
tas vietējiem būtu pozitīvi pabraukāt kā imantam ziedonim pa savu dzimto zemi!

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]brock
2008-08-15 15:05 (saite)
Vispār esmu ievērojis, ka tieši rīdziniekiem (kas dzimis un visu laiku dzīvojis Rīgā) ir problēmas ar Latvijas ģeogrāfiju, lieta tāda, lielai daļai, kam nav tāds darbs, nav lauku kaut kur ārpus Rīgas, ir maz nojausma par to kā ir ārpus Rīgas, un nebrīnītos, ka ir padaudz cilvēku, kas tā arī savā mūžā pat neizbrauc nekur tālāk par Rīgas rajonu, un tad nav brīnums, ka viņam Bauska liekas kaut kas tāls, laigan tas ir smieklīgi tuvu (vismaz man tā šķiet, jo katru dienu šo ceļu mēroju no Bauskas braucot uz darbu Rīgā.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]martcore
2008-08-15 15:10 (saite)
thhh, jā tieši rīdziniekiem
ventspils iedzīvotāji kaut ko ahujenna rubī par latgales reālijām

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]brock
2008-08-15 15:19 (saite)
nu varbūt man sanācis vienkārši ar rīdziniekiem kontaktēties vairāk :D
Protams, kā jau teicu, manu zināšanu līmeni ģeogrāfijā nebūtu objektīvi salīdzināt ar viduvējo cilvēku zināšanu līmeni, ja ģeogrāfijas zināšanas man pat pirms pamatskolas jau bija tādā līmenī kādām jābūt pēc pamatskolas. Es pats novērtējot šajā jomā citus cilvēkus noteikti esmu neobjektīvs, jo man uzreiz ir jautājums - nu kā to var nezināt.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]polaris
2008-08-15 14:53 (saite)
piekrītu, kā arī domāju, ka kaut kas "iezubrīts" nav nekas slikts, jo kā var zināt un domāt par kaut ko, ja nezina pamatu, tad arī nav, bet cik tas katram ir vajadzīgs - tas atkal atkarīgs no cilvēka un vides. Citam nekas no tā visa nav vajadzīgs, nezina un labi, citādi vēl domāt sāks:))

(Atbildēt uz šo)


[info]vedjmah
2008-08-15 15:02 (saite)
jaunie (ar dz. gadu pēc 1993.) LR pilsoņi reizēm uzrāda tādu zināšanu līmeni, ka amīšu joki par ASV iedzīvotāju pasaules ģeogrāfijas zināšanu līmeni šķiet tādi maznozīmīgi. Mana 14 gadīgā atvase vēl nesen kapitāli jauca Austriju un Austrāliju, ar mokām atšķīra valsts un pilsētas jēdzienus pat par 'tuvajām' ārzemēm; kā arī dažādus vēstures notikumus interpretē tādā formā, apmēram kā A. Skaiļa humoreskas. Un nevis tamdēļ, ka pie mums mājās visi ir kaut kādi imbecīli idejoti, bet nē, skolā vairs neko tādu sistemātiski nemāca. Es nezinu, kamdēļ. Mani centieni regulāri upgreidot viņas zinības šai jomā nenesa panākumus.

(Atbildēt uz šo) (Diskusija)


[info]martcore
2008-08-15 15:12 (saite)
užosi. māci atvasei tu, ja skolā neko nemāca, ko lai vēl es varētu pateikt

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]brock
2008-08-15 15:22 (saite)
lieta tāda, ka viņiem pofig uz to visu. Skolā ir tagad nepiespiestā mācīšanas metodika, un tā vērtēšanas sistēma vispār ir kaut kas čau. Vienreiz pavēroju vienu nodarbību kaut kādiem 6 klases skolēniem, un salīdzinot ar to, kā man mācīja, tas izskatījās itkā skolotājs rotaļātos ar skolniekiem nevis viņus mācītu :D

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]vedjmah
2008-08-15 17:00 (saite)
Ai. es nespēju, starp citu, noticēt, ka tā nav kaut kāda apzināta sabotāža ar mērķi audzēt idiotus.
Tajos 2 priekšmetos, kur skolotāja more or less atbilst tam, kā mūs pašus skoloja, būtnei bija vai nu nesekmība, vai vājš '4'. Patiesībā, šobrīd ir tā, ka vienīgais veids kā ar to cīnīties, bija deportēt atvasi uz aizdīķi (ne US), lai iet tur privātskolā un cīkstās. Zadolbalo LR izglītības sistēma.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]dunduks
2008-08-15 15:42 (saite)
piekriitu, skukjis beidz 9o klasi, bet valstis un pilseetas jaucas, piedevaam nevis kaut kaadas banderseribegavanas un brunejas, bet gan Pariizes-Romas-Beljgjijas liimenja sarakstos, pilniiga pakalja, pardon my french.

un par veestures maaciishanu labaak pakluseeshu ...

censhos jau arii pats apgreidot, bet rezultaats kaads ir taads ir ...

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]vedjmah
2008-08-15 17:08 (saite)
es brīvo laiku spēju atlicināt tikai tik, lai izcīnītu kauju pār algebru un ģeometriju (tās man tādas tuvākas sirdij), jo pretējā gadījumā būtu pilnīga tūta. Angleni pati sagrābstīja līmenī, komatus kaut kā saliek. Vēsture paliek novārtā, ģeogrāfiju cenšamies apgūt empīriski - ceļojot.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]dunduks
2008-08-15 18:39 (saite)
algebraa/gjeometrijaa godiigu seshinieku izciiniijaam, jaa, bet nu briizhiem ciinjas laikaa gribas visu pamest un saakt galvu pret sienu dauziit, bet veel nesaaku - galu galaa 3 vidusskolas gadi jaapaardziivo veel.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]ib
2008-08-15 15:12 (saite)
mļin, martcore, nu cilvēki ir dažādi!!!
es domāju, ka ir cilvēki Latvijā, kas nesaprastu, kur šajā bildē ir minēta lāpsta, par ko smieties.

(Atbildēt uz šo) (Diskusija)


[info]martcore
2008-08-15 15:14 (saite)
protams, ka dažādi. vieni kaut ko zin, citi ņihuja nezin, tās varētu būt globālās atšķirības.
vieniem ir interesanti kaut ko uzzināt, citiem viss pie dirsas.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]ib
2008-08-15 15:20 (saite)
Pat ne pie dirsas, citiem var vienkārši nepadoties viens vai otrs priekšmets. Ir tak humanitārie ļaudis, eksaktie ļaudis un retardi. Es, piemēram, neuzskatu sevi par galīgu retardu, bet neko, kas jāzubra, neesmu spējusi iemācīties. Tai skaitā ģeogrāfiju. Nu nepatika man dabas, klimatu un iedzimto apraksti. Nav tā, ka ar to lepojos, bet nav arī tā, ka naktīm neguļu un mokos ar mazvērtības kompleksiem. Ka nav kazai piena, ta nav!

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]brock
2008-08-15 15:35 (saite)
par to padoties vai nepadoties, bet zināšānām ir jābūt vispusējām, ja vēlies veiksmīgi pēc tam turpināt savu karjeru utt. ģeogrāfija katrā gadījumā nav no tiem priekšmetiem, kam būtu jārada grūtības apgūt, nav jau augstākā matemātika. Šajā gadījumā domāju nostrādā drīzāk vai cilvēks maz vēlas to zināt un iemācīties. Neviens jau neliek tev atcerēties katras valsts pat vismazākās pilsēteles un ko tik vēl. OK, vēl saprotu nespēj nosaukt visas valstis utt, bet nu jābūt cilvēkam nojausmai vismaz apmēram kur tas ir un kas tas ir.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]ib
2008-08-15 17:04 (saite)
Nu nojausma par pasaules politisko karti ir viens, zināt Kaljari pilsētu kas pavisam cits.
Bet enīveij, tas nemaina to, ka es uzskatu to bildi par tīru provokāciju!

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]madame_silence
2008-08-15 22:50 (saite)
es vienmēr esmu brīnijusies par amerikaņiem lasot imdb komentārus. divi mani mīļākie:
1. pie "operas spoka" sašutušais teksasas štata pilsētas parīzes iedzīvotājs. kurš sūdzas par to ka viņa pilsētā neesot sēnas un operas nama. tas viss esot tufta.

2. pie Murnau "Nosferatus" sašutušais komentētājs kurš nekādi nevar saprast par ko ir domājis režisors neierakstot dialogus bet tikai klaviermūziku.

(Atbildēt uz šo)


Neesi iežurnalējies. Iežurnalēties?