annuska ([info]annuska) rakstīja,
@ 2014-11-20 21:01:00

Previous Entry  Add to memories!  Tell a Friend!  Next Entry
Gribu bērniem skolu, kurā ir latviešu valoda, literatūra, svešvalodas, matemātika, dabaszinības, ģeogrāfija, vēsture. Nekādu citu priekšmetu. Stundas būtu no desmitiem līdz trijiem, pilnīgi pietiktu. Mūzika, zīmēšana, rokdarbi un sports var būt pēc stundām kā neobligāti bezmaksas pulciņi. Ētika un sociālās zinības integrētas pārējos priekšmetos. Labi, vidusskolā kāds no priekšmetiem var būt padziļināts, piemēram, dabaszinības sadalās bioloģijā, fizikā un ķīmijā, vai klāt nāk kultūras vēsture.
Mēs celtos astoņos, izgulējušies un laimīgi.


(Ierakstīt jaunu komentāru)


[info]milda
2014-11-20 21:25 (saite)
Tu kā tāds joks. Es sparīgi adu šalli tagad novembra vakaros. Skolotāja esot teikusi, ka ļoti labi. Tā tik jāturpina.

(Atbildēt uz šo) (Diskusija)


[info]ululate
2014-11-20 22:25 (saite)
pagājšgad uzadīju cepuri, šogad ar meitu uz pusēm - cimdus =) paldies dievam, šogad mājturība viņiem pēdējo gadu. bet vienu gadu meita gāja puišu darbmācībā, viņai ļoti patika un atzīmes bija labākas nekā meiteņu darbmācībā.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]zirka
2014-11-21 10:25 (saite)
:D

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]shelly
2014-11-20 21:37 (saite)
Jā!

(Atbildēt uz šo)


[info]nord
2014-11-20 21:38 (saite)
kāpēc?

(Atbildēt uz šo) (Diskusija)


[info]annuska
2014-11-20 21:42 (saite)
jo no pārējiem priekšmetiem nav jēgas, bet laiku un spēkus izsūc, kā arī ietekmē kopējo vērtējumu

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]nord
2014-11-20 21:46 (saite)
ā, tādā ziņā- jā. sportu vienīgais varētu atstāt, tādu, bez atzīmēm, bet obligātu.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]annuska
2014-11-20 21:49 (saite)
varbūt kā obligātu dalību vismaz vienā kustību pulciņā pēc izvēles. citādi, tomēr pārāk liela varas iespēja

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]kihelkonna
2014-11-20 21:57 (saite)
paziņu bērniem vācijā tieši tā ir - bērnam obligāti jāiet kādā no skolas piedāvātajiem sporta pulciņiem, turklāt šie pulciņi ik pēc kaut kāda laika jāmaina.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]bozena
2014-11-20 22:08 (saite)
Es vienu laiku arī tā domāju (sevišķi jau noskatoties, kā Līžele pa nakts mellumu zīmē visādas tur Vidberga kopijas A1 formātos un mēģina nofotogrāfēt mazo māsu aļa Renesenses portrets, bet pēcāk tomēr nolēmu, ka šie te it kā ne-priekšmeti parāda dzīves daudzveidību vidējam cilvēkbērnam, kurš nemācās mūzikas vai mākslas skolā, nelasa avīzes un neskatās ziņas. Nelaime tā, ka mēs neviens īsti nezinām, ko tieši būtu vērtīgi mācīties šajos laikos. Varbūt aust segas un cirst guļbūves. :)

(Atbildēt uz šo) (Diskusija)


[info]annuska
2014-11-20 22:14 (saite)
baidos, ka neparāda

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]vilibaldis
2014-11-20 22:08 (saite)
pie kam visas šīs mājturības un zīmēšanas nebūt nav lēts prieks. šogad viena nājturības filcējuma radīšanai iztērējās pāri par 30 Eur, tūlīt būs sarakstiņš nākamajam uzdevumam...

(Atbildēt uz šo) (Diskusija)


[info]annuska
2014-11-20 22:16 (saite)
bezmaksas izglītība saucas

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]vilibaldis
2014-11-20 22:31 (saite)
lūk, lūk
un ja vēl to "rotaļlietu" pēc tam būtu kur likt, taisīja līdz trijiem naktī...

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]pelnufeja
2014-11-20 22:13 (saite)
Tu esi tik saprātīga. Un humāna.

(Atbildēt uz šo)


[info]ululate
2014-11-20 22:24 (saite)
pilnībā atbalstu! es domāju tieši tāpat, ka ir daudz lieku priekšmetu, kas tikai izstiepj skolas dienu.

(Atbildēt uz šo)


[info]blond
2014-11-20 22:39 (saite)
Nu, tā apmēram Anglijā ir. Ir kaut kāds obligāto priekšmetu minimums, neatceros- laikam pieci. ietilpst valoda un literatūra, dabas zinības (tās uzreiz jau sadalās spējīgajiem atsevišķajos priekšmetos, nespējīgajiem - viss kopā), bizness (tipa, ekonomika), kas tur vēl bija? Nezinu. Nu, un tad var ņemt klāt izvēles priekšmetus. Tie, kuri mērķtiecīgi un jau domā par nākamo profesiju, izvēlas visādus atbilstošus. Citi neizvēlas neko. Citi - kaut ko tādu vieglu un patīkamu, kā māksla vai, piemēram, teātris, kas tur ir milzīgi modē. Kad tu beidz (faktiski to, ko pie mums beidz kā 9. klasi), protams, jo vairāk atzīmju tev ir, jo tu esi krutāks un vari iet tālāk labākās skolās. Jo (tas līmenis, ko pie mums sauca par vidusskolu) - A level - jo krutāka skola, jo augstākas prasības, lai iestātos: minimums tik un tik atzīmju, minimums tik un tik A, tik un tik B, tik un tik C vērtējumu. Mans A. kaut kā sakasīja 9 novērtējumus, un visus sekmīgus, pat labus, par ko es vēl šobaltdien nevaru beigt brīnīties. Tikai viņam tas viss nekur tālāk nenoderēja, jo atbrauca atpakaļ uz LV.

(Atbildēt uz šo) (Diskusija)


[info]annuska
2014-11-20 22:47 (saite)
jā, es atceros, ka viņam Anglijā mācībās bija progress. un kā tad nenoderēja, otrreiz taču lv pamatskolā vairs nebija jāiet.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]blond
2014-11-20 22:50 (saite)
Nē, nu tādā ziņā jau noderēja, protams! Lai slavēts Dievs.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]zirka
2014-11-21 10:51 (saite)
izklausās tiešām saprātīgi

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]martcore
2014-11-20 22:54 (saite)
atgriežiet politinformāciju!

(Atbildēt uz šo) (Diskusija)


[info]dooora
2014-11-21 10:13 (saite)
!!

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]aktrise
2014-11-20 22:57 (saite)
tā būtu mana ideālā skola.

(Atbildēt uz šo)


[info]muhacakatuha
2014-11-21 12:09 (saite)
Izlasīju un sajutos vientuļa un nesaprātīga. Vienmēr esmu gribējusi bērnam skolu, kur mūzika un vizuālā māksla ir tikpat nopietns spēlētājs kā pārējie. Nepiekrītu "spēju priekšmetu" definēšanai. Matemātikā neviens neprasa, vai tev ir spējas vai nav. Bet "zīmēšanu" un "dziedāšanu" par nenopietnām štellēm pārvērš nenopietna attieksme. Es nesaprotu, kāpēc vidējās izglītības standartā pieļaujams, piemēram, muzikāls analfabētisms. Tad jau saskaitīt un atņemt arī varētu tikai spējīgie, kas apmeklē papildu pulciņus. Pārējie stundās lai rotaļājas ar skaitāmkociņiem un āboliem.

(Atbildēt uz šo) (Diskusija)


[info]annuska
2014-11-21 12:18 (saite)
patiesībā uz to jau iet, jo arī matemātikā pamazām sāk dominēt tikpat slikti skolotāji, programmas un grāmatas, kādi parasti ir mūzikā un vizuālajā

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]putnusieva
2014-11-21 16:02 (saite)
vot, vot. es irbi (un nu jau arī meldru) aizsūtīju uz mūziķeni tāpēc, ka viņi bija (nevis talantīgi un megamuzikāli), bet pilnīgi neattīstīti dunduki, kas mūzikā nejēdza pat elementāras pamatlietas un dziedāja tik šķībi, ka to vairs nevarēja izturēt.
ij neko, ar laiku atvērās iekšējā dzirde un kļuva megamuzikāli un talantīgi.
bet vēl, protams, mūzika jāapgūst arī tāpēc, ka tā attīsta matemātisko domāšanu.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]annuska
2014-11-21 12:27 (saite)
lai nebūtu gluži analfabētisms, pietiktu ar mūzikas un mākslas vēsturi kultūras vēstures ietvaros. īstenībā ar mūziku pašlaik ir tieši otrādi, nekā tu saki - tie bērni, kas neiet mūzikas skolā, nespēj saprast vispārizglītojošo mūzikas programmu

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]muhacakatuha
2014-11-22 11:17 (saite)
Man laikam ir augsti standarti par to, kas ir "alfabētisms" mūzikā un mākslā. Mūzikā - elementārā līmenī spēlēt vienu mūzikas instrumentu, mācēt lasīt nošu rakstu, dziedāt. Vizuālajā mākslā - grūtāk definēt, varbūt tā: pārvaldīt zīmuli tā, lai varētu uzskicēt k-ko gadījumos, kad domas ilustrācijai nepieciešama vizualizācija. Tās ir lietas, kas man dzīvē reāli pietrūkušas. Nevis prasme aprēķināt integrāļus un izskaitļot molmasas.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]annuska
2014-11-22 11:28 (saite)
nē, manā valstī tev skolas nebūs, taisi privāto :)

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]annuska
2014-11-22 11:29 (saite)
es nemūžam negribētu, lai man vai dēlam liek spēlēt instrumentu. āāā. bet meitu, kurai to vajag, sūtu mūzikas skolā

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]muhacakatuha
2014-11-22 13:36 (saite)
Izskatās, ka nostādnes pamato subjektīvā pieredze - man atkal gauži žēl, ka neesmu apguvusi instrumenta spēli skolā. Arī ķīmiju/fiziku "lika" un neprasīja, gribu vai nē. Labāk būtu piespieduši stabulēt :)

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]annuska
2014-11-22 19:33 (saite)
tu gadījumā negāji skolā ar ķīmijas novirzienu?

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]annuska
2014-11-22 19:40 (saite)
bet vispār instrumenta apguve "elementārā līmenī" prasa nenormāli daudz laika. manai meitai mūzikas skolā ir jābūt 3-4 reizes nedēļā pa 2-3-4 stundām, šogad ir piektais gads, un tagad nu viņa beidzot būs apguvusi to, ko tu raksti, ka gribētu apgūt vispārizglītojošā skolā. ā, pirms tam no 3 gadu vecuma dziedāšanas studija. un viņa nav ne speciāli netalantīga, nedz arī ārkārtīgi talantīga. tā kā padomā, cik stundu būtu jāpavada skolā, lai visi prieksmeti vienlīdzīgi būtu tik nopietnā līmenī. es zīmēšanu mācījos 13 gadus pa daudzām stundām un protu "elemetārā līmenī". jā, protams, tas pats jautājums ir par matemātiku - pieļauju, ka tā dažkārt tiek pārspīlēta un ka ir lietas arī eksaktajos priekšmetos, ko būtu derīgi no obligātā līmeņa pārcelt uz pulciņiem. vienīgi dzimto valodu un literatūru nē, jo bez tām nevar izteikt viedokli.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


Neesi iežurnalējies. Iežurnalēties?