annuska ([info]annuska) rakstīja,
@ 2014-11-20 21:01:00

Previous Entry  Add to memories!  Tell a Friend!  Next Entry
Gribu bērniem skolu, kurā ir latviešu valoda, literatūra, svešvalodas, matemātika, dabaszinības, ģeogrāfija, vēsture. Nekādu citu priekšmetu. Stundas būtu no desmitiem līdz trijiem, pilnīgi pietiktu. Mūzika, zīmēšana, rokdarbi un sports var būt pēc stundām kā neobligāti bezmaksas pulciņi. Ētika un sociālās zinības integrētas pārējos priekšmetos. Labi, vidusskolā kāds no priekšmetiem var būt padziļināts, piemēram, dabaszinības sadalās bioloģijā, fizikā un ķīmijā, vai klāt nāk kultūras vēsture.
Mēs celtos astoņos, izgulējušies un laimīgi.


(Lasīt komentārus) - (Ierakstīt jaunu komentāru)


[info]muhacakatuha
2014-11-21 12:09 (saite)
Izlasīju un sajutos vientuļa un nesaprātīga. Vienmēr esmu gribējusi bērnam skolu, kur mūzika un vizuālā māksla ir tikpat nopietns spēlētājs kā pārējie. Nepiekrītu "spēju priekšmetu" definēšanai. Matemātikā neviens neprasa, vai tev ir spējas vai nav. Bet "zīmēšanu" un "dziedāšanu" par nenopietnām štellēm pārvērš nenopietna attieksme. Es nesaprotu, kāpēc vidējās izglītības standartā pieļaujams, piemēram, muzikāls analfabētisms. Tad jau saskaitīt un atņemt arī varētu tikai spējīgie, kas apmeklē papildu pulciņus. Pārējie stundās lai rotaļājas ar skaitāmkociņiem un āboliem.

(Atbildēt uz šo) (Diskusija)


[info]annuska
2014-11-21 12:18 (saite)
patiesībā uz to jau iet, jo arī matemātikā pamazām sāk dominēt tikpat slikti skolotāji, programmas un grāmatas, kādi parasti ir mūzikā un vizuālajā

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]putnusieva
2014-11-21 16:02 (saite)
vot, vot. es irbi (un nu jau arī meldru) aizsūtīju uz mūziķeni tāpēc, ka viņi bija (nevis talantīgi un megamuzikāli), bet pilnīgi neattīstīti dunduki, kas mūzikā nejēdza pat elementāras pamatlietas un dziedāja tik šķībi, ka to vairs nevarēja izturēt.
ij neko, ar laiku atvērās iekšējā dzirde un kļuva megamuzikāli un talantīgi.
bet vēl, protams, mūzika jāapgūst arī tāpēc, ka tā attīsta matemātisko domāšanu.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]annuska
2014-11-21 12:27 (saite)
lai nebūtu gluži analfabētisms, pietiktu ar mūzikas un mākslas vēsturi kultūras vēstures ietvaros. īstenībā ar mūziku pašlaik ir tieši otrādi, nekā tu saki - tie bērni, kas neiet mūzikas skolā, nespēj saprast vispārizglītojošo mūzikas programmu

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]muhacakatuha
2014-11-22 11:17 (saite)
Man laikam ir augsti standarti par to, kas ir "alfabētisms" mūzikā un mākslā. Mūzikā - elementārā līmenī spēlēt vienu mūzikas instrumentu, mācēt lasīt nošu rakstu, dziedāt. Vizuālajā mākslā - grūtāk definēt, varbūt tā: pārvaldīt zīmuli tā, lai varētu uzskicēt k-ko gadījumos, kad domas ilustrācijai nepieciešama vizualizācija. Tās ir lietas, kas man dzīvē reāli pietrūkušas. Nevis prasme aprēķināt integrāļus un izskaitļot molmasas.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]annuska
2014-11-22 11:28 (saite)
nē, manā valstī tev skolas nebūs, taisi privāto :)

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]annuska
2014-11-22 11:29 (saite)
es nemūžam negribētu, lai man vai dēlam liek spēlēt instrumentu. āāā. bet meitu, kurai to vajag, sūtu mūzikas skolā

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]muhacakatuha
2014-11-22 13:36 (saite)
Izskatās, ka nostādnes pamato subjektīvā pieredze - man atkal gauži žēl, ka neesmu apguvusi instrumenta spēli skolā. Arī ķīmiju/fiziku "lika" un neprasīja, gribu vai nē. Labāk būtu piespieduši stabulēt :)

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]annuska
2014-11-22 19:33 (saite)
tu gadījumā negāji skolā ar ķīmijas novirzienu?

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]annuska
2014-11-22 19:40 (saite)
bet vispār instrumenta apguve "elementārā līmenī" prasa nenormāli daudz laika. manai meitai mūzikas skolā ir jābūt 3-4 reizes nedēļā pa 2-3-4 stundām, šogad ir piektais gads, un tagad nu viņa beidzot būs apguvusi to, ko tu raksti, ka gribētu apgūt vispārizglītojošā skolā. ā, pirms tam no 3 gadu vecuma dziedāšanas studija. un viņa nav ne speciāli netalantīga, nedz arī ārkārtīgi talantīga. tā kā padomā, cik stundu būtu jāpavada skolā, lai visi prieksmeti vienlīdzīgi būtu tik nopietnā līmenī. es zīmēšanu mācījos 13 gadus pa daudzām stundām un protu "elemetārā līmenī". jā, protams, tas pats jautājums ir par matemātiku - pieļauju, ka tā dažkārt tiek pārspīlēta un ka ir lietas arī eksaktajos priekšmetos, ko būtu derīgi no obligātā līmeņa pārcelt uz pulciņiem. vienīgi dzimto valodu un literatūru nē, jo bez tām nevar izteikt viedokli.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


(Lasīt komentārus) -

Neesi iežurnalējies. Iežurnalēties?