Paldies par laba vēlējumiem. Uzskatiet tos par bumerangiem. - [entries|archive|friends|userinfo]
aborigens

[ userinfo | sc userinfo ]
[ archive | journal archive ]

[Jun. 8th, 2023|04:37 pm]
Previous Entry Add to Memories Tell A Friend Next Entry
https://satori.lv/article/rugtuma-neredzama-puse

Es laikam dzīvoju kaut kur citur, jo vispār neatpazīstu Kaprāna piesaukto problēmu. Neoliberālisma radikāļi Latvijā. Kur?
LinkLeave a comment

Comments:
[User Picture]
From:[info]ctulhu
Date:June 8th, 2023 - 05:25 pm
(Link)
Nu varbūt neoliberālisma radikāļi ir kaut kas tāds kā zazis, piemēram, bet tur vajadzētu korekti nodefinēt kas tas neoliberālisms tāds ir un ar ko atšķiras no liberālisma parastā kas ir OK lieta.
[User Picture]
From:[info]aborigens
Date:June 8th, 2023 - 07:19 pm
(Link)
Tur jau tas joks, ka vispār nav zazis, bet brīvais tirgus, kamēr zazis pēc šīs pieejas būtu konservatīvs komunists. "Neoliberalism is contemporarily used to refer to market-oriented reform policies such as "eliminating price controls, deregulating capital markets, lowering trade barriers" and reducing, especially through privatization and austerity, state influence in the economy."
[User Picture]
From:[info]ctulhu
Date:June 8th, 2023 - 07:26 pm
(Link)
OK, taisnība. Tad sanāk ka es te vairāk redzu komunistiski orientētus cilvēkus kamēr šis ir par mazāk ierobežotu kapitālismu.
[User Picture]
From:[info]aborigens
Date:June 8th, 2023 - 07:28 pm
(Link)
Jā, un es nesaprotu no kura brīža un vai vispār šāda definīcija ieviesās. Man neoliberālisms bija ķip progresīvie
[User Picture]
From:[info]krii
Date:June 8th, 2023 - 07:34 pm
(Link)
Nē, te ir par ekonomisko pozīciju, par "laissez-faire", pilnīgi pretēji tai nosacītajai sociāldemokrātijai, ko atbalsta Progresīvie.

[User Picture]
From:[info]aborigens
Date:June 8th, 2023 - 07:35 pm
(Link)
Aha. Bet lokāli to tā nelieto un esmu apjukusi :)
[User Picture]
From:[info]krii
Date:June 8th, 2023 - 07:37 pm
(Link)
Jā, tas ir tikpat apjucinoši kā "griba" un "vēlme". :)
From:[info]vins
Date:June 9th, 2023 - 11:35 pm
(Link)
Vēlme taču ir parasta iegriba
[User Picture]
From:[info]ctulhu
Date:June 8th, 2023 - 07:39 pm
(Link)
Jā te ir nedaudz tāsacīt bardaks terminos, piemēram neopuritāņus apzīmē kā ``liberastus`` kamēr liberāļi ir vairāk par brīvo tirgu utt. Neopuritāņi starp citu ir par spēcīgāku valsts tipa kontroli, tur ir dažādas pieejas - kontrole no valsts, kontrole no nevalstiskām organizācijām, bet organizēta, vairāk vai mazāk centralizēta strukturēta kontrole
[User Picture]
From:[info]aborigens
Date:June 8th, 2023 - 07:41 pm
(Link)
Neobardaks :D
[User Picture]
From:[info]ctulhu
Date:June 8th, 2023 - 07:44 pm
(Link)
Diezgan permanents bardaks.
[User Picture]
From:[info]krii
Date:June 8th, 2023 - 07:45 pm
(Link)
+
[User Picture]
From:[info]krii
Date:June 8th, 2023 - 07:41 pm
(Link)
Vispār, kad fiziķi mēģina ironizēt par "svara" un "masas" nekorektiem lietojumiem, es vienmēr nodomāju - bļā, palasiet soctīklos, kā cilvēki piesmej jebkuru sociālo zinātņu terminu. :/
[User Picture]
From:[info]ctulhu
Date:June 8th, 2023 - 07:45 pm
(Link)
aha
[User Picture]
From:[info]dzeltens
Date:June 8th, 2023 - 10:56 pm
(Link)
Es savā burbulī nekad neesmu dzirdējusi, ka progresīvos sauktu par neoliberāļiem, tiešām dzīvoju pārliecībā, ka neoliberāļi ir vienotība un reirs kā finanšu ministrs.
[User Picture]
From:[info]ctulhu
Date:June 8th, 2023 - 07:36 pm
(Link)
To kas ir tipa "progresīvie", tas ir tipa BLM - LGBT - utt + vegāni/ zaļie ir vairāk šķiet zināms ar nosaukumu neopuritāņi.
[User Picture]
From:[info]aborigens
Date:June 8th, 2023 - 07:39 pm
(Link)
Un tad ir puritāņi, kas būtu šokā par neopuritāņiem. "Neo" ir tas pats kas "ne"?
[User Picture]
From:[info]ctulhu
Date:June 8th, 2023 - 07:41 pm
(Link)
Protams ka puritāņi klasiskie stipri atšķiras no neopuritāņiem. Neo šeit ir jaunie. Jaunie puritāņi.

Kas tomēr ir kopīgs?

Kopīgi ir pazemības un inducētas vainas apziņas elementi un paklausīgums kaut kādam ideju kompleksam. OK, mazliet cits ideju komplekss, bet ļoti līdzīgas reakcijas.
[User Picture]
From:[info]ctulhu
Date:June 8th, 2023 - 07:43 pm
(Link)
Vēl līdzība: Gan puritāņi klasiskie gan neo puritāņi ir ieinteresēti cilvēku seksualitātē un tās kontrolē. Klasiskie - tās ir visas tikumības, gaidošās īstās mīlestības utt. Neo - tas ir pārāk liels uzsvars uz visām šīm identifikācijām. Baos gadījumos mērķa grupas tiek mēģināts ietekmēt kaut kādos virzienos.
[User Picture]
From:[info]aborigens
Date:June 8th, 2023 - 08:00 pm
(Link)
Bet uz šīs līdzības centienos intensīvi pārliecināt balstīt kaut ko ar pilnīgi pretējiem uzskatiem ir kas? Intensīvai pārliecināšanai ir veltīti vārdi radikālisms, fanātisms, ne pats termins taču.
[User Picture]
From:[info]ctulhu
Date:June 8th, 2023 - 08:05 pm
(Link)
Es teiktu ka radikālisms/ fanātisms drīzāk ir par ideju realizācijas intensitāti, bet puritānisms ir par specifisku veidu. Tas specifiskais veids ietver a) dažu ideju pasludināšanu par nekritizējamām b) cilvēku pasludināšanu par apriori vainīgiem ( vienā variantā tas ir "grēcīgums", otrā "būšana par balto apsiedēju")
[User Picture]
From:[info]aborigens
Date:June 8th, 2023 - 08:13 pm
(Link)
Nu labi, bet atgriežoties pie sākotnējā uzstādījuma. Mums lv ir problēma ar brīvā tirgus radikāliem proponētājiem?
[User Picture]
From:[info]ctulhu
Date:June 8th, 2023 - 08:16 pm
(Link)
/Mums lv ir problēma ar brīvā tirgus radikāliem proponētājiem?/

Ne vairāk kā citur. Ir biznesa grupas un viņu intereses, reizēm tās nesakrīt ar vispārības interesēm, reizēm sakrīt. Ja nesakrīt, tad regulēšanai ir visādas valsts un iekšlietu iestādes kas to uzrauga. Viss kā parasti.
[User Picture]
From:[info]aborigens
Date:June 8th, 2023 - 08:17 pm
(Link)
Lūk.
[User Picture]
From:[info]dzeltens
Date:June 8th, 2023 - 10:56 pm
(Link)
šo arī pirmo reizi dzirdu. tas ir vispāratzīts vai tevis izgudrots?
[User Picture]
From:[info]ctulhu
Date:June 8th, 2023 - 10:58 pm
(Link)
Reti lietots, bet es neizdomāju.
From:[info]formica
Date:June 8th, 2023 - 10:22 pm
(Link)
Neoliberaalisms ir viigjes lapa, ar ko korporaacijas piesedzas, kad faktiski piekopj nekrokapitaalismu

https://journals.sagepub.com/doi/full/10.1177/1024529420910382
[User Picture]
From:[info]pikaczu
Date:June 8th, 2023 - 06:37 pm
(Link)
Taads kas nav iejuutiigais marksists? Bet ja nopietni, tad tur ir atsauce Uz rakstu. Briivaa briidii apskatiiszos.
[User Picture]
From:[info]gnidrologs
Date:June 8th, 2023 - 06:42 pm
(Link)
Wokes nē?
[User Picture]
From:[info]aborigens
Date:June 8th, 2023 - 07:20 pm
(Link)
Nē. Es šokā.
[User Picture]
From:[info]dzeltens
Date:June 8th, 2023 - 08:33 pm
(Link)
Nu, labrīt! Kas tad ir visas pie varas esošās partijas pēdējos 20 gadus, ja ne īsti neoliberāļi, kas to pat, šķiet, īpaši neslēpj (Vienotība, Latvijas Attīstībai, Par!, arī visi ZZS un AS). Nevajag jau skatīties uz kaut kādiem "viedokļu līderiem", bet tiem, kas ietekmē valsts reālās rīcības – nozaru, nodokļu politikas utt.
[User Picture]
From:[info]aborigens
Date:June 8th, 2023 - 08:45 pm
(Link)
O, tātad tu saproti par ko viņš runā
[User Picture]
From:[info]dzeltens
Date:June 8th, 2023 - 09:06 pm
(Link)
Jā, man šķiet, ka es ļoti labi saprotu, par ko viņš runā.
Mēs visu laiku ievēlam "mazāko ļaunumu", kurš mums stāsta, ka "katrs pats savas laimes kalējs", vienlaikus smuki pieņemot likumus, kas veicina nevienlīdzību. Tas ir tas kā strādā centriski labēja politika jeb rietumu valodā neoliberālisms.
[User Picture]
From:[info]aborigens
Date:June 8th, 2023 - 09:11 pm
(Link)
Labi zināt
[User Picture]
From:[info]ctulhu
Date:June 8th, 2023 - 09:35 pm
(Link)
Vai vienlīdzība ir viennozīmīgi laba? Vienmēr?
[User Picture]
From:[info]aborigens
Date:June 8th, 2023 - 09:41 pm
(Link)
Kaut neliels savējie/svešie nošķīrums to apstrīdēs
[User Picture]
From:[info]dzeltens
Date:June 8th, 2023 - 09:43 pm
(Link)
Droši vien vienmēr nē, bet nevienlīdzība ir pierādīti slikta vienmēr.
[User Picture]
From:[info]aborigens
Date:June 8th, 2023 - 09:51 pm
(Link)
Ir vēl trešais variants kas atbilstu viemēr nē, ja nevienlīdzība ir slikta vienmēr?
[User Picture]
From:[info]gnidrologs
Date:June 8th, 2023 - 09:51 pm
(Link)
Vai Latvijā pastāv partijas, kas vēlētos ieviest pretēju vai citādu politku, bet netiek ievēlētas? Rietumos? Kurš tur ir par to vienlīdzību?
[User Picture]
From:[info]ctulhu
Date:June 8th, 2023 - 09:54 pm
(Link)
Nevienlīdzība ne vienmēr ir slikta. Ir lidmašīnas kabīne. Daži drīkst iet iekšā un pacelt lidmašīnu, citi nē. Nevienlīdzība.
[User Picture]
From:[info]dzeltens
Date:June 8th, 2023 - 10:05 pm
(Link)
Es jau nojautu, ka šis tiks novests līdz absurdam, nav resursu iesaistīties diskusijās par dumībām, sorry.
Tomēr nevar noliegt, ka sabiedrībās ar vienlīdzīgāku ienākumu līmeni dzīve mūsdienās tomēr rit gludāk, skat., banālo salīdzinājumu starp garlaicīgo rietum/ziemeļeiropu ar viņu progresīvajiem nodokļiem un wild east postpadomju telpu, ieskaitot putina krieviju.
[User Picture]
From:[info]ctulhu
Date:June 8th, 2023 - 10:25 pm
(Link)
Bet ASV kur ( ja pareizi saprotu) ir mazāk vienlīdzības ir dinamiskāka ekonomika.

Varbūt labāka ideja ir nevis progresīvi bet fokusēti nodokļi. Ja uzņēmējs dara kaut ko vajadzīgi (kā Masks piemēram) - samazinma viņam nodokļus. Ja kaut ko bezjēdzīgu vai kaitīgu ( kā Zuzāns, piemēram) - palielinam.
[User Picture]
From:[info]krii
Date:June 8th, 2023 - 10:32 pm
(Link)
Personiski man Eiropas valstis kā vieta dzīvošanai šķiet nesalīdzināmi simpātiskākas.
[User Picture]
From:[info]ctulhu
Date:June 8th, 2023 - 10:36 pm
(Link)
Viņas ir drošākas, tam es piekrītu un štatos ir daudz turienei raksturīgu problēmu kam es arī piekrītu bet tieši dzīvošanas ziņā ir visādas interesantas nianses. Daudzās Eiropas valstīs sabiedrībai un kopienai ir pārāk daudz teikšanas pār indivīda privāto dzīvi. Daudz noteikumu. Daudz aizliegumu. Daudz kas obligāts.
[User Picture]
From:[info]dzeltens
Date:June 8th, 2023 - 10:45 pm
(Link)
Kas ir tie noteikumi un aizliegumi, kas nabaga eiropiešiem traucē dzīvot, salīdzinot ar ASV? Eksistējoša sociālās aizsardzības un valsts veselības aprūpes sistēma lielākajā daļā valstu? Bezdarbnieku pabalsti un māmiņu algas?
Nu jā, riktīga iejaukšanās privātajā dzīvē, nav vārdam vietas, patiess ļaunums.
[User Picture]
From:[info]ctulhu
Date:June 8th, 2023 - 10:50 pm
(Link)
Nu 2 izolēti piemēri - viens par Norvēģiju: Viņu tā saucamais bērnu aizsardzības dienests ir ar neadekvāti plašām pilnvarām atņemt vecākiem bērnus, pamatojoties tajā skaitā uz denunciācijām. Nu vai atkal piemērs #2: obligātās atkritumu šķirošanas ar ko es saskāros piemēram UK - kur cilvēkam mājās ir nu jau 5 miskastes un viņš ir spiests uzkrāt smirdīgus pārtikas atkritumus jo tos izved tikai 1x 2 nedēļās. Kad normāli šo šķirošanu vajadzēja noorganizēt savākšanas poligonos nevis uzkraut iedzīvotājiem. Tie tikai izolēti piemēri.
[User Picture]
From:[info]jan09
Date:June 9th, 2023 - 12:06 pm

ps

(Link)
Ja būtu dzīvojis UK, tad zinātu, kā dažādām pašvaldībām ir dažādi atkritumu savākšanas nosacījumi, un arī atkritumu šķirošanas poligoni pieejami bez maksas.
[User Picture]
From:[info]krii
Date:June 8th, 2023 - 11:00 pm
(Link)
ASV dzīvojošie arī sūdzas par bezjēdzīgiem likumiem un aizliegumiem - man nāk prātā kaut kādi debili zālāju regulējumi utml., protams, tie atšķiras dažādos štatos.
[User Picture]
From:[info]ctulhu
Date:June 8th, 2023 - 11:01 pm
(Link)
Jā šitas ir līdzīgi, ceļas no tā ka vietējo komūnu pašpārvaldēm ir tiesības regulēt mājsaimniecības.
[User Picture]
From:[info]dzeltens
Date:June 8th, 2023 - 10:40 pm
(Link)
Domāju, ka ir nozares, kurās tas jau notiek, neko jaunu tu nepiedāvā, ne tieši nodokļu veidā, bet subsīdiju un grantu veidā jau sen. Jautājums vienmēr ir par to, kurš ir tas, kurš pasaka, kas ir labs un derīgs. Piemēram, ja ES subsidē intensīvo lauksaimniecību vai Latvijas valdība ļauj zāģēt aizvien tievākus kokus, tad tas ir konkrētu uzņēmēju, ne sabiedrības interesēs (jo sabiedrības interesēs ir arī vides aizsardzība (un nevajag te ķērkt par zaļajiem, tas ir piemērs, kurš varētu būt arī par jebko citu, kur saduras dažādu grupu intereses, kuras visas vienlaicīgi nav iespējams ievērot).
Ja valsts iegulda zinātnē, tam var būt pozitīvs efekts, tomēr ar to visdrīzāk nepietiek. Jābūt dažādiem diezgan klasiskiem mehānismiem, kas tomēr līdzekļus pārdala par labu plašākam interesentu lokam (lai uzturētu konkurenci un kvalitāti, piemēram) = risinājumi vienlīdzības virzienā.
[User Picture]
From:[info]ctulhu
Date:June 8th, 2023 - 10:46 pm
(Link)
/Jautājums vienmēr ir par to, kurš ir tas, kurš pasaka, kas ir labs un derīgs./

Eksperti, protams.

/Piemēram, ja ES subsidē intensīvo lauksaimniecību vai Latvijas valdība ļauj zāģēt aizvien tievākus kokus, tad tas ir konkrētu uzņēmēju, ne sabiedrības interesēs/

Nu jā un šeit noteicošam būtu jābūt ekspertu slēdzieniem - mežs: Botānika, kā koki atražojas, cik daudz laika vajag - tās visas ir izpētītas lietas. Par lauksaimniecību tāpat: Kas jādara lai pārtikas sortimentu un cenas saglabātu esošajā līmenī.

/jo sabiedrības interesēs ir arī vides aizsardzība/

Ne vienmēr. Noteikta veida vides aizsardzības pasākumi var pazemināt dzīves līmeni. Samazināt ērtības. No tādiem jāizvairās par labu tiem pasākumiem kas šo negatīvo efektu nedod.

//Ja valsts iegulda zinātnē, tam var būt pozitīvs efekts, tomēr ar to visdrīzāk nepietiek.//

Protams. Otrs komponents ir lai šie sagatavotie speciālisti, eksperti atrodas lēmumu pieņemšanas pozīcijās.

//kas tomēr līdzekļus pārdala par labu plašākam interesentu lokam //

Domāju ka nē. Tā vietā jābūt mehānismam kas līdzekļus pārdala zinošo un protošo lokam. Vienkārši tāpēc, ka tad radīsies vairāk līdzekļu, pietiks visam.
[User Picture]
From:[info]dzeltens
Date:June 8th, 2023 - 10:53 pm
(Link)
Tieši meži ir interesants piemērs attiecībā uz ekspertiem, jo dažādu nozaru eksperti teiks radikāli pretējas lietas, atkarībā no tā, vai viņi ir vides zinātnieki, ekosistēmu pakalpojumu rēķinātāji, vai mežsaimniecības nozares eksperti. Nav tāda viena ekspertu viedokļa par lielāko daļu lemjamo jautājumu. Līdz ar to, kurš ir tas, kurš pieņem lēmumu, kurus ekspertus ielikt lēmumu pieņemšanas pozīcijās. Kuram ir augstākā autoritāte?
Ja uz šo nevar atbildēt, tad nav iespējams izveidot funkcionējošu sistēmu, kurā lēmumus pieņem eksperti, lai cik pievilcīga šī ideja nešķistu pirmajā brīdī.
[User Picture]
From:[info]ctulhu
Date:June 8th, 2023 - 10:56 pm
(Link)
/ jo dažādu nozaru eksperti teiks radikāli pretējas lietas, atkarībā no tā, vai viņi ir vides zinātnieki, ekosistēmu pakalpojumu rēķinātāji, vai mežsaimniecības nozares eksperti./

nu lūk un te risinājums ir debate. Godīga debate vienmēr nonāks pie faktiem un secinājumiem no tiem.

/ kurus ekspertus ielikt lēmumu pieņemšanas pozīcijās. Kuram ir augstākā autoritāte?/

Akadēmiskos fundamentālos pētniekus - skatoties pēc viņu publikācijām. Apmēram tie paši mehānismi kādus lieto izvēloties kandidātus prestižām zinātnes balvām, vadošām pozīcijām pētnieciskās iestādēs un kā augsta līmeņa zinātniski žurnāli izvēlas ko publicēt un ko noraidīt.
From:[info]formica
Date:June 8th, 2023 - 11:50 pm
(Link)
augsta līmeņa zinātniski žurnāli izvēlas ko publicēt un ko noraidīt, turot degunu pa veejam (The Grievance Studies Scandal) un/vai izpildot kriminaalu korporaaciju paveeles (The Surgisphere Scandal).


https://www.science.org/content/article/two-elite-medical-journals-retract-coronavirus-papers-over-data-integrity-questions
[User Picture]
From:[info]hedera
Date:June 9th, 2023 - 01:04 am
(Link)
+ miljons
[User Picture]
From:[info]hedera
Date:June 9th, 2023 - 01:10 am
(Link)
"Bet ASV kur ( ja pareizi saprotu) ir mazāk vienlīdzības ir dinamiskāka ekonomika."

Bet kāds labums no dinamiskākas ekonomikas sabiedrībai, kur cilvēks ar vidusmēra ienākumiem var vienā mirklī bankrotēt neplānotu medicīnas izdevumu dēļ, vai arī kļūt par bezpajumtnieku, kamēr turpina strādāt algotu darbu? Šie ir ikdienišķi ASV dinamiskās ekonomikas realitātes piemēri, nekas tāds ārkārtējs.
[User Picture]
From:[info]ctulhu
Date:June 9th, 2023 - 08:56 am
(Link)
Nu ar to medicīnu ir 2 grāvji - viens kā ASV kur ``nav rociņu, nav cepumiņu`` variants, tipa neapdrošinājies => pats vainīgs, otrs tā kā pie mums LV kur it kā ir valsts uzturēta veselības aprūpe un reāli no viņas ir maz jēgas, ja kas nopietns gadās, tāpat labāk ir iet pie privātajiem vai kaimiņu valstīs.
[User Picture]
From:[info]hedera
Date:June 9th, 2023 - 11:34 am
(Link)
variants a) valsts subsidēta medicīna, kuru var atļauties praktiski visi, ja nepatīk piedāvājums, ir opcija pie privātajiem

variants b) medicīnas izdevumi ir astronomiski, apmeklēt ārstus var atļauties tikai turīgie, ja tev kā nabagam nepaveiksies nokļūt slimnīcā un izdzīvot, visu mūžu varēsi maksāt parādu

*groza galvu* Mnjā, tiešām 2 grāvji.
[User Picture]
From:[info]ctulhu
Date:June 9th, 2023 - 01:04 pm
(Link)
Bet pag, medicīniskā apdrošināšana tak tajās ASV ir? Nu un tātad vai nu tev ir daudz naudas un tu neapdrošinies bet izvelc no maka ja vajag vai arī tev ir maz naudas un tu apdrošinies, ne?

Okej es saprotu - nav ideāli, jo ir tādi kam nav naudas arī tai apdrošināšanai. Tas ko es gribēju piezīmēt - ka valsts subsidētā medicīna arī nav ideāli jo tad viņa it kā ir pieejama visiem bet tā visiem pieejamā kvalitāte ir rindas, gaidīšana, gultas koridorā. Tipa kamēr pienāk tava rinda uz CT vai operāciju, audzējs jau ir ieaudzis videnē un pozdno doktor. Rezultātā ir tāda visiem pieejamās medicīnas ilūzija.
[User Picture]
From:[info]hedera
Date:June 9th, 2023 - 03:06 pm
(Link)
The average national monthly health insurance cost for one person on an Affordable Care Act (ACA) plan without subsidies in 2022 is $438.
[User Picture]
From:[info]hedera
Date:June 9th, 2023 - 03:10 pm
(Link)
"kamēr pienāk tava rinda uz CT"

Un nevajag burt drāmu, pie CT var tikt uzreiz, ja ir akūta vajadzība. Uz MRI bija jāpagaida kādas 3 nedēļas.
[User Picture]
From:[info]krii
Date:June 9th, 2023 - 11:09 pm
(Link)
Mūsējā diemžēl kļūst arvien grūtāk pieejama, bet kas būtiski - dzīvībai bīstamās situācijās (onkoloģiskās slimības, sirds slimības) pie mums tomēr cilvēku izglābj, darbojas "zaļie koridori", ļoti sarežģītas operācijas apmaksā valsts ar minimālu pacienta līdzmaksājumu.

(Pateicoties tam, divi mani ģimenes locekļi joprojām ir dzīvi, ASV situācijā tā diez vai būtu, vai arī mums visiem būtu jāpārdod mājokļi.)

Arī "Ātrā palīdzība" pie mums brauc bez maksas. ASV, ja nokrīti ar sirdslēkmi un ātros kāds izsauc, tad rēķins var būt tāds, ka labāk samaņu neatgūt.
[User Picture]
From:[info]ctulhu
Date:June 8th, 2023 - 10:33 pm
(Link)
Jeb vispārinājums: Mums nevajag vienlīdzību. Mums vajag veicināt visu to kas paātrina zinātniski tehnisko progresu un kavēt visu to kas palēnina zinātniski tehnisko progresu. Tik vienkārši.
[User Picture]
From:[info]dzeltens
Date:June 8th, 2023 - 10:41 pm
(Link)
Ko tik visu mums nevajag.
[User Picture]
From:[info]ctulhu
Date:June 8th, 2023 - 10:46 pm
(Link)
Pa citu nezinu bet tieši šo - jā vajag. Mums visiem.
From:[info]antiprojekcija
Date:June 9th, 2023 - 10:09 am
(Link)
Dzeltens jau pareizi skaidro. Neoliberālisms ir ideoloģija, kas uzskata, ka ekonomikas audzēšana ir valsts pārvaldes galvenais morālais uzdevums.

Man spilgtākais piemērs liekas mūsu reakcija uz 2008. gada krīzi, kurā Latvija bija "konsolidācijas" čempione visas eiropas līmenī, bet tauta to mierīgi "norija" (salīdzini ar Grieķijas reakciju, kur objektīvi bija pat mazāka jostas vilkšana). Tieši tā gatavība norīt visu, ko iesaka kaut kādi starptautiski baņķieri, arī ir tas Latvijas "neoliberālais ekstrēmisms" par kuru runā Kaprāns. https://www.tandfonline.com/doi/pdf/10.1080/01629778.2019.1635174
[User Picture]
From:[info]aborigens
Date:June 9th, 2023 - 10:29 am
(Link)
Hmm. Tad sanāktu, ka radikālisms izpaužas neprotestēšanā un pieņemšanā? Jeb ekstrēmists ir Dombrovskis ar konsolidācijas plānu?
Un ja bez pretenzijām pieņem pabalstus un minimālās algas celšanu, tas arī ir ekstrēmi?
From:[info]antiprojekcija
Date:June 9th, 2023 - 10:38 am
(Link)
Vai tad tas, ka krievi akceptē "speciālo kara operāciju" neliecina par zināmu pasaules uzsktata ekstrēmismu? Ekstrēms uzskats te ir domāts pasaules kontekstā, nevis lokāli.

"Latvia’s austerity measures were the biggest among the three Baltic states, and were “unprecedented by historical and international standards,” according to the IMF."

un tomēr

"Latvians returned Prime Minister Valdis Dombrovskis to office with an increased mandate even after unemployment more than doubled and average wages dropped almost 14 percent since he took office 19 months ago."

(https://www.bloomberg.com/news/articles/2010-10-04/latvian-voters-give-dombrovskis-increased-mandate-even-as-budget-cuts-bite)
[User Picture]
From:[info]aborigens
Date:June 9th, 2023 - 10:58 am
(Link)
Man liekas, tas tomēr ir jautājums par to kā mēs lietojam valodu. Krievu akceptu es sauktu par vienaldzību, apātiju, egoismu, domājot tikai par savu kabatu un vēderu. Ne velti arī vienaldzība un remdenība ir tikusi atzīta par grēku kristīgajā kontekstā. Ekstrēmismu es lietotu saistībā ar aktīvu rīcību. Varbūt domāju nepareizi, nezinu.
From:[info]antiprojekcija
Date:June 9th, 2023 - 11:16 am
(Link)
No valodas viedokļa Tev, protams, taisnība. Es to uztveru kā hiperbolu, lai akcentētu, cik šādi uzskati ir neparasti.