viedoklis

« previous entry | next entry »
Apr. 25., 2012 | 04:47 pm
posted by: skaudri in pajautaa

šis ir nopietns jautājums un nomoka jau kādu laiku.
ja dvēsele tiek uzskatīta par t.s. perfekciju, pēc kuras tiekties, ja dvēsele ir tas mistiskais ideāls, tad kāpēc dvēselei ir nepieciešama miesa ? ja dvēselei kaut kas ir nepieciešams, tātad tā nav ideāla, tai ir mīnuss.
atbilde, ka dvēsele nav ideāla, man šķiet pārāk vienkārša.
varianti ?

# | jā, ir doma! | Add to Memories


Comments {33}

from: [info]shvep
date: Apr. 25., 2012 - 04:58 pm
#

Nu jau gan labrīt. Miesa dvēselei nepieciešama, lai dvēsele varētu grēkot un arī grēkus nožēlot. Nevienam nav vajadzīga ideāla, bezgrēcīga dvēsele. Uz kā gan rēķina baznīca (kristiešiem) un citi garīgās vadības institūti dzīvos?

Atbildēt | Diskusija


from: [info]skaudri
date: Apr. 25., 2012 - 05:07 pm
#

sounds almost legit
bet ja atmetam ateistiski - materiālistisko skatījumu un tiešām pieņemam, ka šie institūti, reliģ. un bla nav ar ekspluatācijas ievirzi un darbojamies pašas doktrīnas ietvaros, tad patiesi - kāpēc ideāltipiskajai dvēselei ir vajadzīga miesa ?

Atbildēt | Iepriekšējais | Diskusija


from: [info]mikii
date: Apr. 25., 2012 - 05:58 pm
#

kristīgajā izpratnē mani šis jautājums arī mulsina - ja dvēsele nāk no dieva, nodzīvo dzīvi uz zemes un pēc tam atgriežas pie dieva, tad kāda ir jēga pasākumam? ok, dzīve un ciešanas attīsta dvēseli, palīdz tai kļūt labākai utt, bet tad atkal tas paredz, ka tā sākotnēji nav ideāla. turklāt, tā kā dvēseles neatgriežas, bet tiek tikai norūtētas uz paradīzi vai elli, tad tam, kā Tu nodzīvo savu dzīvi, it kā ir izšķiroša nozīme. tjipa, sistēma, ka atšķirot perfektās dvēseles no neperfektajām..
tad jau jēdzīgāka ir budistu doktrīna (vismaz tas ko es zinu par viņu izpratni), ka dvēsele atdzimst tik daudz reižu dažādās būtnēs un pasaulēs, cik tas ir nepieciešams, lai dvēsele attīstītos līdz apgaismībai vai kaut kā tā. un arī, sākotnējā dvēsele nav ideāla.
da vispār uzsiti vēlmi atkal pameklēt, palasīt ko par šo jautājumu..

Atbildēt | Iepriekšējais


from: [info]shvep
date: Apr. 25., 2012 - 06:18 pm
#

Nevaru atmest ateistiski-materiālistisko skatījumu. Jo mana cieša parliecība ir, ka dvēseles nav vispār, ne ideālas, ne kādas citādas. Ir tikai ķīmija un elektriskie impulsi. Un tie nekādā ziņā nav nedz ideāli, nedz grēcīgi, vienkārši turpina savu darbu evolūcijas lielajā ķēdē.
Baidos, ka pat Vatikānā uz šo jautājumu Tev neviens nesniegs precīzu atbildi, bet mēģinās izlīdzēties ar mistērijām un muldēsies garām un apkārt.

Atbildēt | Iepriekšējais | Diskusija


MikusR

mhm

from: [info]ugunszirgs
date: Apr. 26., 2012 - 12:37 pm
#

ieteiktu padzīvot vietā, kur IR spoki. Bez ķīmijas un elektroimpulsiem.

Atbildēt | Iepriekšējais | Diskusija


Re: mhm

from: [info]shvep
date: Apr. 26., 2012 - 04:03 pm
#

Spoki vai nu ir galvā, vai nu tiem atrodas kāds racionāls izskaidrojums. Pat, ja šķiet, ka racionāla izskaidrojuma nav, tad, visdrīzākais, tāds vēl nav atrasts.

Atbildēt | Iepriekšējais | Diskusija


Re: mhm

from: [info]skaudri
date: Apr. 26., 2012 - 04:30 pm
#

lūk. tieši tā, jāmāk lasīt dabas grāmatā. lasot dabas grāmatā, mēs iemācāmies lasīt ''Dieva'' grāmatu. bet. pārlieka visa racionalizācija ir bīstama. tas ir tāpat kā pateikt - visi gulbji ir balti, un visi tā tiešām daudzus gadsimtus domāja, bet tad pēkšņi atradās melnais gulbis.

Atbildēt | Iepriekšējais


iokaste

from: [info]iokaste
date: Apr. 25., 2012 - 04:59 pm
#

ja tev nebūtu vajadzīga miesa, tad tīri labi varētu ganīties kaučkur kosmosā.. un kur rāvi, ka dvēsele ir perfekta, vispār kas tas tāds - perfekts? fotoobjektīvs?

Atbildēt


from: [info]unpy
date: Apr. 25., 2012 - 05:01 pm
#

Kurā tieši vietā dvēsele tiek uzskatīta par perfekciju?

Atbildēt | Diskusija


from: [info]skaudri
date: Apr. 25., 2012 - 05:04 pm
#

gan kristietībā, gan platonismā (kas ir viena no krist. bāzēm) un pašlaik es operēju un vēlos saprast tieši šo sistēmu ietvaros, kas ir pārsvarā ietekmējušas to, ko rietumu doma saprot, kā dvēseli.

Atbildēt | Iepriekšējais | Diskusija


from: [info]unpy
date: Apr. 25., 2012 - 05:14 pm
#

Izklausās ļoti dīvaini, ir kaut kādas konkrētas atsauces? Arī par platonismu kā kristietības bāzi?

Atbildēt | Iepriekšējais | Diskusija


from: [info]skaudri
date: Apr. 25., 2012 - 05:23 pm
#

http://www.newadvent.org/cathen/10742b.htm patinot uz leju līdz influence of neplatonism, bet vispār, viss raksts.
un jā, saīsinot, kristietībā dvēsele ir no Dieva, tātad apriori ideāla bet dvēsele kļūst tainted, ja tā var teikt, tikai sadarbībā ar miesu, miesa ir tas corrupting force. bet tad nafig iemiesoties ?

Atbildēt | Iepriekšējais


mākonis debesīs

from: [info]negaisiic
date: Apr. 25., 2012 - 05:06 pm
#

dvēsele nav ideāla un miesa tai ir nepieciešama, lai apgūtu kādu noteiktu mācību, ko nu kuro reizi vajag.

Atbildēt | Diskusija


from: [info]skaudri
date: Apr. 25., 2012 - 05:12 pm
#

ja dvēsele nav ideāla, tad priekš kam nosodīt miesisko pretstatā garīgajam. ņemsim vērā, ka faktiski visa pasaules reliģiskā tradīcija dod priekšroku garīgajam/transcendentālajam, nevis cilvēka miesiskajiem, ikdienai un mirklim piesaistītajiem aspektiem.

Atbildēt | Iepriekšējais | Diskusija


mākonis debesīs

from: [info]negaisiic
date: Apr. 25., 2012 - 05:25 pm
#

reliģijai ar dvēseli patiesībā nav nekāda sakara. tas ir vienmēr ir bijis veids, kādā kontrolēt tautas masas, lai tās ietilpinātu vismaz kaut kādos rāmjos.
bet, lai dvēsele varētu attīstīties un augt, tai tomēr arī zemes dzīves ietvaros ir jāierobežo miesiskie aspekti, lai tā pārlieku nepieķertos zemes dzīvei un ikdienišķajam, kas to novērš no tās galvenās mācības, kas ir jāapgūst.

Atbildēt | Iepriekšējais | Diskusija


from: [info]skaudri
date: Apr. 25., 2012 - 05:28 pm
#

varbūt. bet mani šobrīd interesē interesē doktrīna.

Atbildēt | Iepriekšējais


from: [info]skaudri
date: Apr. 25., 2012 - 05:09 pm
#

ar perfektu šeit gluži vienkāršotā formā saprotu kaut ko pašpietiekamu, bez vajadzībām un tāda tipa nepieciešamībām, kas liek no kaut kā atteikties. perfekts - neierobežots.

Atbildēt


from: [info]huinja
date: Apr. 25., 2012 - 05:51 pm
#

Tu, manuprāt, pats nesaproti jautājumu, ko uzdod.

"Dvēsele kā ideāls, uz ko tiekties" Tātad tas ir kaut kas, kas cilvēkam nepiemīt un pie kā tam ir jātiecas?

Un tad jautājums "Bet kāpēc dvēselei ir nepieciešama miesa?"
Kas to teica? Pēc tavas loģikas, kad dvēsele kā mērķis būs sasniegts, tad nav teikts, vai to miesu vēl vajadzēs. Bet to mēs nemaz neuzzināsim, jo tas ir tikai ideāls, uz kuru jātiecas.

"Ja kaut kas ir nepieciešams, tad tai ir mīnuss" Pamatojums?

Džīzas kraist, ja uzdod tipa-filozofiskus jautājumus, tad vismaz dod kaut kādu pamatu, no kura sākt domāt, nevis kaut kādu šizohuiņu, kas izklausās labi, bet neko nenozīmē.

Atbildēt | Diskusija


from: [info]skaudri
date: Apr. 25., 2012 - 06:35 pm
#

eh, man likās, ka tas ir gana saprotami, bet nu labi.
nav noslēpums, ka ļaudis mudina būt ''garīgiem'' un nosodīt savus miesiskos aspektus, dziņas, kāres, utt, tā vienkārši ir, standarta izpratnē mēs skatāmies nosodoši uz nimfomānu, zagli, utt, kas būtībā balstās šajā visur un vienmēr esošajā domā, ka ķermenis - slikti, 'dvēsele' (lai vai kas tas būtu) - labi. tātad dvēseliskais ir tas, pēc kā jātiecās, ja vēlies, lai PRECIZĒJU.
jā, tas, kam kaut kas ir vajadzīgs, tam kaut kas trūkst, ja kaut kas trūkst, tātad nav vesels (veseluma kā nedalītības, nesašķeltības izpratnē), ja nav vesels, nav pilnvērtīgs. nav pilnvērtīgs - ir ar mīnusiem. tas, kas prasa pēc kaut kā vēl, proti, kaut vai ir spiests to darīt (teiksim, cilvēkam vajag ūdeni, lai izdzīvotu) šajā ziņā viņš nav pilnīgs.
bet dvēsele ir pilnība. un dvēsele iemiesojas miesā, dara to dzīvu, miesa bez dvēseles ir nekas, tātad dvēselei ir nepieciešama miesa, ja tā nevar mierīgi pastāvēt pati par sevi savā teorētiskajā pilnībā, vienota ar Dievu, jo dvēsele ir tā saikne, kas mums ir ar Dievu, tā ir no Dieva, caur to cilvēks savā ziņā ir dievišķs (cilvēks, kas radīts pēc Dieva tēla un līdzības) . utt. vēl kaut kas, mm ?

Atbildēt | Iepriekšējais | Diskusija


from: [info]shvep
date: Apr. 25., 2012 - 06:53 pm
#

Principā jau uz problēmu var paskatīties arī šādi:
Dievs radīja cilvēku no 1)māliem (matērijas) 2)dvēseles(iepūstās dzīvības). Māli = miesa, dvēsele = izdzīvošanas instinkts.
Tad Dievs blenza, blenza uz šo savu veidojumu un viņam ne visai patika, jo cilvēks darīja blēņas un uzvedās slikti, kā jau jebkas, kur ir vairāk par vienu komponenti. Mēģināja pats cilvēku iznīdēt, bet nožņaudzās, jo ir praktisks Dievs un neko ārā nemet.
Tagad Dieva koncepts varētu būt aptuveni šāds :
Izdzīvošanas instinkts (dvēsele) ir labi, jo katram ir tiesības uz esību. Miesa (māli), savukārt, ir substance, kas ļauj tīram izdzīvošnas instinktam nodarīt pāri citiem izdzīvošanas instinkta nesējiem. Tātad miesas loma nebūt nav tik viennozīmīga. Tā dvēseli var gan pazudināt(padarot iespējamu nodarījumu citām dvēselēm vai savai), gan glābt(padarot patīkamāku citu vai savas dvēseles izdzīvošanas instinkta apmierināšanu).
Un, tātad.
Dvēselei pašai par sevi nav nekā. Tā sevi nevar ne glābt, ne pazudināt. Bet Dievam patīk, ka dvēseles ar sevi kaut ko dara, savādāk Dievam pietrūks darba un viņu kāds lielāks Dievs palaidīs bezalgas atvaļinājumā.
Ja kāds kaut kur ir teicis, ka dvēsele ir ideāla, tad tur kaut kas nav kārtībā ar interpretācijām. Tāpat var teikt, ka jebkura substance ir ideāla, kamēr uz to neiedarbojas kāda griba vai jebkurš cits spēks, bet tā ir arī amorfa un nekādiem mērķiem nepielietojama.

Un pie kā mēs nonākam? Ideālajai dvēselei ir jābūt iekš miesas, lai Dievs varētu nolūkoties, kā dvēseles darbojas. Savādāk - jēgas nav.

Atbildēt | Iepriekšējais | Diskusija


from: [info]skaudri
date: Apr. 25., 2012 - 07:10 pm
#

šis ir interesanti.

Atbildēt | Iepriekšējais


from: [info]huinja
date: Apr. 25., 2012 - 06:56 pm
#

Nu, ja tu pieņem tik kristietisku dvēseles un pasaules izpratni, tad jau tev atbilde jāmeklē Bībelē, nevis Cibā. Tu reāli ierobežo iespēju tev atbildēt ar pašu jautājuma uzstādījumu. Tu saki, ka dvēsele ir pilnīga, jo dvēsele ir pilnīga un ķermeniskais ir slikts, jo tā kaut kas saka. A ja nu dvēsele bez miesas nav pilnīga, nevis otrādi? Kas teica, ka nimfomānei un zaglim problēmas ceļas no miesas, nevis no dvēseles? Ja dvēsele ir tas, kas miesai dod dzīvību, kā tu saki, ja miesa bez dvēseles ir nekas.

Atbildēt | Iepriekšējais | Diskusija


from: [info]skaudri
date: Apr. 25., 2012 - 07:09 pm
#

jā, tā ir, mani interesē vairākuma viedoklis un vairākums garīgo uzskata par ''labi'' un ķermenisko par ''slikti'' , nu bāc, tā ir klasiska izpratne un man tiešām slinkums ar visām atsaucēm & shit, tāpēc, protams, sliktākajā gadījumā no malas izklausās, kā ''viena tante teica'' niekošanās.

bet ja godīgi, tad jā, slinkums rakties bībelē un dažādu teologu doktrīnās (kas varbūt pat ir krasi pretējas) , tāpēc jautāju pēc viedokļa šeit. ņemot kaut vai kā domu eksperimentu, spēli, pieņemot likumus, ka, jā, dvēsele ir pilnīga, jā, miesa, slikta, utt.
bet ne tikai par krist. deep shit iet runa, jo platonisma vadmotīvi ir ļoti līdzīgi, teiksim, filozofisks dzīvesveids, kā attīrīšanās, nolobot miesu, kas saista cilvēku pie alas, lai atgrieztos (? vai tiešām atgrieztos) pie idejiskā pirmavota - dvēseles, kas eksistē t.s. platoniskajā ideju valstībā. platonismā dvēsele ir pilnība. tas , ko šeit saucu par ''labi''/''slikti'' ir stipri vienkāršoti, bet katrā ziņā paldies par konstruktīvo viedokli.
citādi šeit var izplūst bezgalīgi par to ko katrs saprotam ar dvēseli, tāpēc vēlējos izdibināt, kā tad ir vismaz ar to klasisko, ikdienišķo skatījumu.

Atbildēt | Iepriekšējais


from: [info]blue
date: Apr. 25., 2012 - 08:53 pm
#

+

Atbildēt | Iepriekšējais


redz, neredz

from: [info]redz
date: Apr. 25., 2012 - 06:37 pm
#

mēs šeit visi izliekamies? neviens nepieminēs faktu, ka nav tāda lieta kā dvēseles?

Atbildēt | Diskusija


Kemune

from: [info]kemune
date: Apr. 25., 2012 - 06:51 pm
#

factum, supīns, "(kaut kas) izdarīts, paveikts"

Atbildēt | Iepriekšējais


from: [info]shvep
date: Apr. 25., 2012 - 06:54 pm
#

Kā nu nepieminēs, es jau pašā sākumā uz to norādīju :)

Atbildēt | Iepriekšējais


from: [info]skaudri
date: Apr. 25., 2012 - 07:09 pm
#

spēles noteikumi šoreiz ir, ka ir dvēsele, utt. vārdi ir tikai vārdi.

Atbildēt | Iepriekšējais


from: [info]kurikoer
date: Apr. 25., 2012 - 07:44 pm
#

man liekas tās problēmas risinājums būtu, ka dvēsele un miesa gluži vienkārši piedzimst reizē - un tas nozīmē, ka saistība ar ķermeni ir tikai tāda dvēseles jaunība un nekādas izvēles 'ņemt to miesu, vai nē' te gluži vienkārši nav. Un tad, ja dvēsele savā ķermeniskajā jaunībā daudz sagrēko, pēc tam visa nemirstīgā dzīve sačakarēta, vispār diezgan labas analoģijas sanāk.

Atbildēt | Diskusija


from: [info]skaudri
date: Apr. 25., 2012 - 07:46 pm
#

interesanti.
bet pēc doktrīnas dvēsele ir nemirstīga, tātad bez gala un sākuma.

Atbildēt | Iepriekšējais | Diskusija


from: [info]kurikoer
date: Apr. 25., 2012 - 08:12 pm
#

pag, bet esot bez sākuma tač tās dvēseles būtu vienā vecumā ar pašu to Kungu. Vai tad tiešām vairs nevar būt nemirstīgs, ja tomēr sanācis vienreiz piedzimt?

es neko advancētu par šīm lietām nezinu, bet vienmēr bija licies, ka nemirstība nav obligāti arī nedzimtība un bezgalībai pietiek kaut ar vienu no divām. Tā nav?

Atbildēt | Iepriekšējais | Diskusija


from: [info]skaudri
date: Apr. 25., 2012 - 08:41 pm
#

nu, ja kristīgi, tad man šķiet, ka dvēselēm teorētiski būtu jabūt 'vienā vecumā' ar Dievu, jo tās ir no Dieva.
bet.
tikko papētīju, ir tricky, jo nav viņiem tur šķeļās, slinkums, atstāstīt (http://en.wikipedia.org/wiki/Soul#Christianity) iepeistošu katoļu ''The present Catechism of the Catholic Church defines the soul as "the innermost aspect of humans, that which is of greatest value in them, that by which they are most especially in God's image: 'soul' signifies the spiritual principle in man."[53] All souls living and dead will be judged by Jesus Christ when he comes back to earth. The souls of those who die unrepentant of serious sins, or in conscious rejection of God, will at judgment day be forever in a state called Hell[citation needed]. The Catholic Church teaches that the existence of each individual soul is dependent wholly upon God: "The doctrine of the faith affirms that the spiritual and immortal soul is created immediately by God."[54]'' vai - http://en.wikipedia.org/wiki/Soul_in_the_Bible

īsāk sakot, kā es to redzu, pat ja individuāla dvēsele dzimst vienlaikus ar miesu, tā ir no Dieva, un šajā ziņā nemirstīga, tiesa, var pieņemt, ka tai ir sākums, proti, noformējoties atsevišķai identitātei (kind of separation from God bet saglabājot saikni ar pirmavotu) mijiedarbībā ar miesu dvēsele sākas kā atskaites punkts.
pieņemsim šādu ainu, Dievs ir ūdens, kas tek no krāna, tukšas glāzes ir cilvēka miesas, daudzas piepildītas glāzes ir šīs dvēseles/cilvēki, kas it kā ir šķirtas no krāna ūdens tajā nozīmē, ka vairs nav tas pats, kas tekošais krāna ūdens, bet tas jau nenozīmē, ka šajās atsevišķajās glāzēs pats ūdens kā tāds ir zaudējis savu īpašību būt par ūdeni, proti, visu to īpašību kopu, kas kopā veido to, ko mēs saprotam, kā ūdeni. un šī tāpatība, identitāte īpašībās, iespējams, ir tā dvēseles saikne ar savu pirmavotu - Dievu.
nu kaut kā tā.

Atbildēt | Iepriekšējais | Diskusija


zivs

from: [info]zivs
date: Apr. 26., 2012 - 03:38 am
#

Pēdējā rindkopa ir labi formulēta.
Uzskatu, ka Cilvēks ir Viens. Katrs atsevišķs indivīds ir šī viena cilvēka n-tās personības.
Šo miljardu kopums ir katrs ar savu un tomēr ar vienu kopēju apziņu.

Atbildēt | Iepriekšējais