viedoklis

« previous entry | next entry »
Apr. 25., 2012 | 04:47 pm
posted by: skaudri in pajautaa

šis ir nopietns jautājums un nomoka jau kādu laiku.
ja dvēsele tiek uzskatīta par t.s. perfekciju, pēc kuras tiekties, ja dvēsele ir tas mistiskais ideāls, tad kāpēc dvēselei ir nepieciešama miesa ? ja dvēselei kaut kas ir nepieciešams, tātad tā nav ideāla, tai ir mīnuss.
atbilde, ka dvēsele nav ideāla, man šķiet pārāk vienkārša.
varianti ?

# | jā, ir doma! | Add to Memories


Comments {33}

from: [info]kurikoer
date: Apr. 25., 2012 - 07:44 pm
#

man liekas tās problēmas risinājums būtu, ka dvēsele un miesa gluži vienkārši piedzimst reizē - un tas nozīmē, ka saistība ar ķermeni ir tikai tāda dvēseles jaunība un nekādas izvēles 'ņemt to miesu, vai nē' te gluži vienkārši nav. Un tad, ja dvēsele savā ķermeniskajā jaunībā daudz sagrēko, pēc tam visa nemirstīgā dzīve sačakarēta, vispār diezgan labas analoģijas sanāk.

Atbildēt | Diskusija


from: [info]skaudri
date: Apr. 25., 2012 - 07:46 pm
#

interesanti.
bet pēc doktrīnas dvēsele ir nemirstīga, tātad bez gala un sākuma.

Atbildēt | Iepriekšējais | Diskusija


from: [info]kurikoer
date: Apr. 25., 2012 - 08:12 pm
#

pag, bet esot bez sākuma tač tās dvēseles būtu vienā vecumā ar pašu to Kungu. Vai tad tiešām vairs nevar būt nemirstīgs, ja tomēr sanācis vienreiz piedzimt?

es neko advancētu par šīm lietām nezinu, bet vienmēr bija licies, ka nemirstība nav obligāti arī nedzimtība un bezgalībai pietiek kaut ar vienu no divām. Tā nav?

Atbildēt | Iepriekšējais | Diskusija


from: [info]skaudri
date: Apr. 25., 2012 - 08:41 pm
#

nu, ja kristīgi, tad man šķiet, ka dvēselēm teorētiski būtu jabūt 'vienā vecumā' ar Dievu, jo tās ir no Dieva.
bet.
tikko papētīju, ir tricky, jo nav viņiem tur šķeļās, slinkums, atstāstīt (http://en.wikipedia.org/wiki/Soul#Christianity) iepeistošu katoļu ''The present Catechism of the Catholic Church defines the soul as "the innermost aspect of humans, that which is of greatest value in them, that by which they are most especially in God's image: 'soul' signifies the spiritual principle in man."[53] All souls living and dead will be judged by Jesus Christ when he comes back to earth. The souls of those who die unrepentant of serious sins, or in conscious rejection of God, will at judgment day be forever in a state called Hell[citation needed]. The Catholic Church teaches that the existence of each individual soul is dependent wholly upon God: "The doctrine of the faith affirms that the spiritual and immortal soul is created immediately by God."[54]'' vai - http://en.wikipedia.org/wiki/Soul_in_the_Bible

īsāk sakot, kā es to redzu, pat ja individuāla dvēsele dzimst vienlaikus ar miesu, tā ir no Dieva, un šajā ziņā nemirstīga, tiesa, var pieņemt, ka tai ir sākums, proti, noformējoties atsevišķai identitātei (kind of separation from God bet saglabājot saikni ar pirmavotu) mijiedarbībā ar miesu dvēsele sākas kā atskaites punkts.
pieņemsim šādu ainu, Dievs ir ūdens, kas tek no krāna, tukšas glāzes ir cilvēka miesas, daudzas piepildītas glāzes ir šīs dvēseles/cilvēki, kas it kā ir šķirtas no krāna ūdens tajā nozīmē, ka vairs nav tas pats, kas tekošais krāna ūdens, bet tas jau nenozīmē, ka šajās atsevišķajās glāzēs pats ūdens kā tāds ir zaudējis savu īpašību būt par ūdeni, proti, visu to īpašību kopu, kas kopā veido to, ko mēs saprotam, kā ūdeni. un šī tāpatība, identitāte īpašībās, iespējams, ir tā dvēseles saikne ar savu pirmavotu - Dievu.
nu kaut kā tā.

Atbildēt | Iepriekšējais | Diskusija


zivs

from: [info]zivs
date: Apr. 26., 2012 - 03:38 am
#

Pēdējā rindkopa ir labi formulēta.
Uzskatu, ka Cilvēks ir Viens. Katrs atsevišķs indivīds ir šī viena cilvēka n-tās personības.
Šo miljardu kopums ir katrs ar savu un tomēr ar vienu kopēju apziņu.

Atbildēt | Iepriekšējais