viedoklis
« previous entry | next entry »
Apr. 25., 2012 | 04:47 pm
posted by: skaudri in pajautaa
šis ir nopietns jautājums un nomoka jau kādu laiku.
ja dvēsele tiek uzskatīta par t.s. perfekciju, pēc kuras tiekties, ja dvēsele ir tas mistiskais ideāls, tad kāpēc dvēselei ir nepieciešama miesa ? ja dvēselei kaut kas ir nepieciešams, tātad tā nav ideāla, tai ir mīnuss.
atbilde, ka dvēsele nav ideāla, man šķiet pārāk vienkārša.
varianti ?
ja dvēsele tiek uzskatīta par t.s. perfekciju, pēc kuras tiekties, ja dvēsele ir tas mistiskais ideāls, tad kāpēc dvēselei ir nepieciešama miesa ? ja dvēselei kaut kas ir nepieciešams, tātad tā nav ideāla, tai ir mīnuss.
atbilde, ka dvēsele nav ideāla, man šķiet pārāk vienkārša.
varianti ?
from: shvep
date: Apr. 25., 2012 - 04:58 pm
#
Atbildēt | Diskusija
from: skaudri
date: Apr. 25., 2012 - 05:07 pm
#
bet ja atmetam ateistiski - materiālistisko skatījumu un tiešām pieņemam, ka šie institūti, reliģ. un bla nav ar ekspluatācijas ievirzi un darbojamies pašas doktrīnas ietvaros, tad patiesi - kāpēc ideāltipiskajai dvēselei ir vajadzīga miesa ?
Atbildēt | Iepriekšējais | Diskusija
from: mikii
date: Apr. 25., 2012 - 05:58 pm
#
tad jau jēdzīgāka ir budistu doktrīna (vismaz tas ko es zinu par viņu izpratni), ka dvēsele atdzimst tik daudz reižu dažādās būtnēs un pasaulēs, cik tas ir nepieciešams, lai dvēsele attīstītos līdz apgaismībai vai kaut kā tā. un arī, sākotnējā dvēsele nav ideāla.
da vispār uzsiti vēlmi atkal pameklēt, palasīt ko par šo jautājumu..
Atbildēt | Iepriekšējais
from: shvep
date: Apr. 25., 2012 - 06:18 pm
#
Baidos, ka pat Vatikānā uz šo jautājumu Tev neviens nesniegs precīzu atbildi, bet mēģinās izlīdzēties ar mistērijām un muldēsies garām un apkārt.
Atbildēt | Iepriekšējais | Diskusija
mhm
from: ugunszirgs
date: Apr. 26., 2012 - 12:37 pm
#
Atbildēt | Iepriekšējais | Diskusija
Re: mhm
from: shvep
date: Apr. 26., 2012 - 04:03 pm
#
Atbildēt | Iepriekšējais | Diskusija
Re: mhm
from: skaudri
date: Apr. 26., 2012 - 04:30 pm
#
Atbildēt | Iepriekšējais
from: iokaste
date: Apr. 25., 2012 - 04:59 pm
#
Atbildēt
from: unpy
date: Apr. 25., 2012 - 05:01 pm
#
Atbildēt | Diskusija
from: skaudri
date: Apr. 25., 2012 - 05:04 pm
#
Atbildēt | Iepriekšējais | Diskusija
from: unpy
date: Apr. 25., 2012 - 05:14 pm
#
Atbildēt | Iepriekšējais | Diskusija
from: skaudri
date: Apr. 25., 2012 - 05:23 pm
#
un jā, saīsinot, kristietībā dvēsele ir no Dieva, tātad apriori ideāla bet dvēsele kļūst tainted, ja tā var teikt, tikai sadarbībā ar miesu, miesa ir tas corrupting force. bet tad nafig iemiesoties ?
Atbildēt | Iepriekšējais
from: negaisiic
date: Apr. 25., 2012 - 05:06 pm
#
Atbildēt | Diskusija
from: skaudri
date: Apr. 25., 2012 - 05:12 pm
#
Atbildēt | Iepriekšējais | Diskusija
from: negaisiic
date: Apr. 25., 2012 - 05:25 pm
#
bet, lai dvēsele varētu attīstīties un augt, tai tomēr arī zemes dzīves ietvaros ir jāierobežo miesiskie aspekti, lai tā pārlieku nepieķertos zemes dzīvei un ikdienišķajam, kas to novērš no tās galvenās mācības, kas ir jāapgūst.
Atbildēt | Iepriekšējais | Diskusija
from: skaudri
date: Apr. 25., 2012 - 05:28 pm
#
Atbildēt | Iepriekšējais
from: skaudri
date: Apr. 25., 2012 - 05:09 pm
#
Atbildēt
from: huinja
date: Apr. 25., 2012 - 05:51 pm
#
"Dvēsele kā ideāls, uz ko tiekties" Tātad tas ir kaut kas, kas cilvēkam nepiemīt un pie kā tam ir jātiecas?
Un tad jautājums "Bet kāpēc dvēselei ir nepieciešama miesa?"
Kas to teica? Pēc tavas loģikas, kad dvēsele kā mērķis būs sasniegts, tad nav teikts, vai to miesu vēl vajadzēs. Bet to mēs nemaz neuzzināsim, jo tas ir tikai ideāls, uz kuru jātiecas.
"Ja kaut kas ir nepieciešams, tad tai ir mīnuss" Pamatojums?
Džīzas kraist, ja uzdod tipa-filozofiskus jautājumus, tad vismaz dod kaut kādu pamatu, no kura sākt domāt, nevis kaut kādu šizohuiņu, kas izklausās labi, bet neko nenozīmē.
Atbildēt | Diskusija
from: skaudri
date: Apr. 25., 2012 - 06:35 pm
#
nav noslēpums, ka ļaudis mudina būt ''garīgiem'' un nosodīt savus miesiskos aspektus, dziņas, kāres, utt, tā vienkārši ir, standarta izpratnē mēs skatāmies nosodoši uz nimfomānu, zagli, utt, kas būtībā balstās šajā visur un vienmēr esošajā domā, ka ķermenis - slikti, 'dvēsele' (lai vai kas tas būtu) - labi. tātad dvēseliskais ir tas, pēc kā jātiecās, ja vēlies, lai PRECIZĒJU.
jā, tas, kam kaut kas ir vajadzīgs, tam kaut kas trūkst, ja kaut kas trūkst, tātad nav vesels (veseluma kā nedalītības, nesašķeltības izpratnē), ja nav vesels, nav pilnvērtīgs. nav pilnvērtīgs - ir ar mīnusiem. tas, kas prasa pēc kaut kā vēl, proti, kaut vai ir spiests to darīt (teiksim, cilvēkam vajag ūdeni, lai izdzīvotu) šajā ziņā viņš nav pilnīgs.
bet dvēsele ir pilnība. un dvēsele iemiesojas miesā, dara to dzīvu, miesa bez dvēseles ir nekas, tātad dvēselei ir nepieciešama miesa, ja tā nevar mierīgi pastāvēt pati par sevi savā teorētiskajā pilnībā, vienota ar Dievu, jo dvēsele ir tā saikne, kas mums ir ar Dievu, tā ir no Dieva, caur to cilvēks savā ziņā ir dievišķs (cilvēks, kas radīts pēc Dieva tēla un līdzības) . utt. vēl kaut kas, mm ?
Atbildēt | Iepriekšējais | Diskusija
from: shvep
date: Apr. 25., 2012 - 06:53 pm
#
Dievs radīja cilvēku no 1)māliem (matērijas) 2)dvēseles(iepūstās dzīvības). Māli = miesa, dvēsele = izdzīvošanas instinkts.
Tad Dievs blenza, blenza uz šo savu veidojumu un viņam ne visai patika, jo cilvēks darīja blēņas un uzvedās slikti, kā jau jebkas, kur ir vairāk par vienu komponenti. Mēģināja pats cilvēku iznīdēt, bet nožņaudzās, jo ir praktisks Dievs un neko ārā nemet.
Tagad Dieva koncepts varētu būt aptuveni šāds :
Izdzīvošanas instinkts (dvēsele) ir labi, jo katram ir tiesības uz esību. Miesa (māli), savukārt, ir substance, kas ļauj tīram izdzīvošnas instinktam nodarīt pāri citiem izdzīvošanas instinkta nesējiem. Tātad miesas loma nebūt nav tik viennozīmīga. Tā dvēseli var gan pazudināt(padarot iespējamu nodarījumu citām dvēselēm vai savai), gan glābt(padarot patīkamāku citu vai savas dvēseles izdzīvošanas instinkta apmierināšanu).
Un, tātad.
Dvēselei pašai par sevi nav nekā. Tā sevi nevar ne glābt, ne pazudināt. Bet Dievam patīk, ka dvēseles ar sevi kaut ko dara, savādāk Dievam pietrūks darba un viņu kāds lielāks Dievs palaidīs bezalgas atvaļinājumā.
Ja kāds kaut kur ir teicis, ka dvēsele ir ideāla, tad tur kaut kas nav kārtībā ar interpretācijām. Tāpat var teikt, ka jebkura substance ir ideāla, kamēr uz to neiedarbojas kāda griba vai jebkurš cits spēks, bet tā ir arī amorfa un nekādiem mērķiem nepielietojama.
Un pie kā mēs nonākam? Ideālajai dvēselei ir jābūt iekš miesas, lai Dievs varētu nolūkoties, kā dvēseles darbojas. Savādāk - jēgas nav.
Atbildēt | Iepriekšējais | Diskusija
from: skaudri
date: Apr. 25., 2012 - 07:10 pm
#
Atbildēt | Iepriekšējais
from: huinja
date: Apr. 25., 2012 - 06:56 pm
#
Atbildēt | Iepriekšējais | Diskusija
from: skaudri
date: Apr. 25., 2012 - 07:09 pm
#
bet ja godīgi, tad jā, slinkums rakties bībelē un dažādu teologu doktrīnās (kas varbūt pat ir krasi pretējas) , tāpēc jautāju pēc viedokļa šeit. ņemot kaut vai kā domu eksperimentu, spēli, pieņemot likumus, ka, jā, dvēsele ir pilnīga, jā, miesa, slikta, utt.
bet ne tikai par krist. deep shit iet runa, jo platonisma vadmotīvi ir ļoti līdzīgi, teiksim, filozofisks dzīvesveids, kā attīrīšanās, nolobot miesu, kas saista cilvēku pie alas, lai atgrieztos (? vai tiešām atgrieztos) pie idejiskā pirmavota - dvēseles, kas eksistē t.s. platoniskajā ideju valstībā. platonismā dvēsele ir pilnība. tas , ko šeit saucu par ''labi''/''slikti'' ir stipri vienkāršoti, bet katrā ziņā paldies par konstruktīvo viedokli.
citādi šeit var izplūst bezgalīgi par to ko katrs saprotam ar dvēseli, tāpēc vēlējos izdibināt, kā tad ir vismaz ar to klasisko, ikdienišķo skatījumu.
Atbildēt | Iepriekšējais
from: blue
date: Apr. 25., 2012 - 08:53 pm
#
Atbildēt | Iepriekšējais
from: redz
date: Apr. 25., 2012 - 06:37 pm
#
Atbildēt | Diskusija
from: kemune
date: Apr. 25., 2012 - 06:51 pm
#
Atbildēt | Iepriekšējais
from: shvep
date: Apr. 25., 2012 - 06:54 pm
#
Atbildēt | Iepriekšējais
from: skaudri
date: Apr. 25., 2012 - 07:09 pm
#
Atbildēt | Iepriekšējais
from: kurikoer
date: Apr. 25., 2012 - 07:44 pm
#
Atbildēt | Diskusija
from: skaudri
date: Apr. 25., 2012 - 07:46 pm
#
bet pēc doktrīnas dvēsele ir nemirstīga, tātad bez gala un sākuma.
Atbildēt | Iepriekšējais | Diskusija
from: kurikoer
date: Apr. 25., 2012 - 08:12 pm
#
es neko advancētu par šīm lietām nezinu, bet vienmēr bija licies, ka nemirstība nav obligāti arī nedzimtība un bezgalībai pietiek kaut ar vienu no divām. Tā nav?
Atbildēt | Iepriekšējais | Diskusija
from: skaudri
date: Apr. 25., 2012 - 08:41 pm
#
bet.
tikko papētīju, ir tricky, jo nav viņiem tur šķeļās, slinkums, atstāstīt (http://en.wikipedia.org/wiki/Soul#Chri
īsāk sakot, kā es to redzu, pat ja individuāla dvēsele dzimst vienlaikus ar miesu, tā ir no Dieva, un šajā ziņā nemirstīga, tiesa, var pieņemt, ka tai ir sākums, proti, noformējoties atsevišķai identitātei (kind of separation from God bet saglabājot saikni ar pirmavotu) mijiedarbībā ar miesu dvēsele sākas kā atskaites punkts.
pieņemsim šādu ainu, Dievs ir ūdens, kas tek no krāna, tukšas glāzes ir cilvēka miesas, daudzas piepildītas glāzes ir šīs dvēseles/cilvēki, kas it kā ir šķirtas no krāna ūdens tajā nozīmē, ka vairs nav tas pats, kas tekošais krāna ūdens, bet tas jau nenozīmē, ka šajās atsevišķajās glāzēs pats ūdens kā tāds ir zaudējis savu īpašību būt par ūdeni, proti, visu to īpašību kopu, kas kopā veido to, ko mēs saprotam, kā ūdeni. un šī tāpatība, identitāte īpašībās, iespējams, ir tā dvēseles saikne ar savu pirmavotu - Dievu.
nu kaut kā tā.
Atbildēt | Iepriekšējais | Diskusija
from: zivs
date: Apr. 26., 2012 - 03:38 am
#
Uzskatu, ka Cilvēks ir Viens. Katrs atsevišķs indivīds ir šī viena cilvēka n-tās personības.
Šo miljardu kopums ir katrs ar savu un tomēr ar vienu kopēju apziņu.
Atbildēt | Iepriekšējais