Kurvjzieža kontemplācijas

Krāšņais Kurvjziedis

Previous Entry Add to Memories Tell A Friend Next Entry
Vai man tikai tā šķiet, vai tiešām vēl pirms dažiem gadiem saguglēt, kā ar sabiedrisko autobusu aizbraukt no Rīgas līdz Rundāles pilij tomēr nebija tik nožēlojami nolādēti maucīgi pretīgi neērti?
Izmantojot iespēju, kaut arī neviens mani nav lūdzis izteikties, - starp visām apbraukātajām pasaules zemēm dzimtā Latvija diemžēl izceļas ar absolūtu neiespējamību kaut kur ārpus galvaspilsētas nokļūt bez personiskā transporta. Es esmu varējusi ielīst visos pekles dirsascaurumos visādos dīvainos planētas nostūros, kur neprotu pateikt ne vārda vietējā valodā, tikai bakstot kartē un kāpjot sabiedriskajā transportā, vai, labi - ļoti, ļoti reti kaut kur piedevām dažus kilometrus nostopējot, vai noejot kājām. Taču savā dzimtenē es nespēju aizkulties uz valsts promotētu superduper kultūras pieminekli, nepilnus 100 km no mana dzīvokļa sliekšņa, ja man nav savas mašīnas, ka tavu māti. Un šādā stāvoklī mēs kaut kādu simtgadi taisāmies svinēt, ja?
  • Bet mums ir dimanta oliņa. Ielaid oliņu savā sirdī!
  • uz to pusi aizkultes ar sabiedrisko allažiņ bijis sasodīti sarežģīti, vismaz koncerti Rundālē pēdīgos divdesmit gadus man bijuši nesasniedzamā misija.
  • jā, šis man arī ļoti nepatīk. Un problemātiski kļūst vel krietni pirms tiem 100
  • Promocija nozīmē pērc tūrisma produkta paketi
  • nu, jāiet uz 1188.lv, pie autobusu satiksmes jāatrod konkrētās dienas autobusi maršrutā Rīga- Bauska, kā arī autobusi maršrutā Bauska- Pilsrundāle, un tad jāsaliek kopā. Vismaz šovasar vislabākais maršruts bija izbraukt no Rīgas ap desmitiem, tad pēc divpadsmitiem (laikam 12.30) autobuss uz Pilsrundāli. Ja autobusu sanāk nokavēt vai notiek kāda cita ķibele, līdz pilij var no Bauskas aizbraukt arī ar taksi par piecīti. Bet jā, piekrītu, būtu jābūt kādam labākam un tiešākam transporta risinājumam no Rīgas.
    • Es vienvasar biju sameklējusi arī agrāku kombināciju, tā, lai var jau ap desmitiem būt pilī.
      Bet tagad 1188 ir samudījuši lapu, lai katru vienu klikšķi pārvērstu sešos, un es viņus nīstu.
  • Bauskas robežās taksis ir 3 eiro. Ar autobusu var tikt, iet diezgan reti, bet tev droši vien tur vajag ilzu laiku pavadīt uz vietas. Arī ārzemju tūristi aizbrauc uz turieni un tad prasa vietējiem

    vispār bez maksas jaunākā info no autoceļu direkcijas ir autoosta.lv. šobrīd izskatās ka 1188 vairs nav piejūgta tai datubāzei
    • Cik jauki, vai ne! Pat nav jāsagaida pilnmēness, nedz arī caur priedes saknes izliekumu plikai jālien!
      • Es vakar stundām ilgi meklēju vienu eksistējošu telefonu vienā lielā ēku kompleksā. Beidzot samekēlēju sarkanā krustrta humpalas. Kā tur strādajošā tante apvainojās, ka viņai pieci soļi jāpiet pie socalālā mājas dežuranta. ja teva mājas lapas deti novecojusi, tad novāc tos neeksistējošos telefonus, nevis apmierināts gaidi klikšķīšus.
  • tikko iegāju 1188.lv maršruta plānotājā, uz rītrītu piedāvāja 3 variantus. apmēram 2h10min ceļā, ieskaitot iešanu 700m no autobusa Rundālē līdz pilij.
  • ja varēji iebraukt pakaļcaurumos, kāda problēma Bauskā kasē , turklāt latviski, paprasīt biļeti uz rundāles pili?? nē, es vienkārši gribu saprast, kā pakaļas caurumi bijuši vienkāršāki par šo apmēram 20 sekundes ilgo darbību?? turklāt laiki ir iepriekš jau redzami, kā jau te aprakstīts (un nē, es negribu teikt, ka viss te forši un vienkārši ar tieši busiem pie mums)
    • Man nez kāpēc bija licies, ka Eiropas Savienības valstī nokļūšana no galvaspilsētas līdz ļoti tuvu (<100 km) esošam valsts nozīmes kultūras piemineklim varētu būt ļoti viegli plānojama - t.i., ja es šovakar izlemju, ka gribu nokļūt pilī xx datumā tieši uz vaļā vēršanās laiku, ka man varētu pietikt ar vienu, maksimums, diviem klikšķiem internetā. Kādas ilūzijas!
  • Normāli sabiedriskā transporta braucienus visur pasaulē var apskatīties ar google maps, bet Latvija laikam ir vienīgā čuhņa pasaulē (neskaitot ZK), kur tas nav iespējams. Google maps pat labi strādāja Ukrainas miestos, kur dabā pieturas nav redzamas, jo korupcijas dēļ vienkārši nav uzceltas. Toties google maps jau pirms vairākiem gadiem zināja, ka ar maršrutku Nr. XXX jābrauc 8 pieturas, un pārsteidzošākais, ka tiešām maršrutka atbrauc uzrādītajā laikā un vadītājs arī pietur visās google maps norādītajās pieturās.

    Bet varbūt plāns ir tāds, ka latviešiem ir jābūt bagātiem un nav ar sabiedrisko jākratās. ;) Brauc ar personisko vai pasūti taksi :) Bomži var pārcelties uz UK :D
    • Es apbrīnoju, ka Vācijā redzu visus transporta veidus un attiešanas laikus caur gūgle map. Cikos un ar kādiem transportiem un brīnos, ka Latvijā nepieciešami speciāli appi. Kādam laikam bija jānopelna, vai ne?
    • Man šķiet, dēļ google arī neviens negrib neko lokāli attīstīt. gaida, kad google kaut kā maģiski to sabtransp karti uztaisīs.

      Lai gan, pirms te lielie google maps, specifiski Londonā tā ar precizitāti nez kāpēc neizceļas, citymappers bija daudz, daudz labāk.

      Latvieši jā, visu cenšas būvēt uz 'katram kārtīgam cilvēkam vajag savu mašīnu', diemžēl.
      • Nē, tas ir otrādi, google maps nevar parādīt, ja viņiem netiek atļauts legāli lietot publiski pieejamos datus. Es atceros vēl vienu pilsētu, kur nestrādā google maps – Parīze! Jo francūži ienīst visu anglisko un aizbildinās, ka nav godīga konkurence utt. Bet viņu vietējā aplikācija ir sūds, un es pat būtu gatavs samaksāt Parīzes mērijai tūrista nodokli utml., ja viņiem tā vajag,, lai tikai varētu normāli lietot google maps, ja vienas dienas tūristam tas ir daudz ērtāk.
        • Nē, un Rīgā jau viss strādā un ļoti labi. Jo google kombinē sabtransp grafiku ar ļoti bagātīgo informāciju par satiksmes situāciju. Londonā tieši satiksmes intensitātes infa Google nez kāpēc ir pilnīgi garām.


          Bet par visu pārējo, tā īsti jau nevienas publiskas datubāzes arī nav.
          • Kad pēdējo reizi Rīgā lietoju, nestrādāja pārsēšanās uz dažādiem transportiem.

            Londonā viss strādā korekti. Ar mašīnu uz centru cenšos nebraukt, jo 1) nodoklis, 2) vidējais kustības ātrums ir kā velosipēdistam. To jau katrs zina arī bez google.
          • Bet par tavu pēdējo teikumu – ja nav publiski pieejamas informācijas, tad kā cilvēki vispār var zināt, cikos transports kursē? Laikam valsts noslēpums :D
            • Ja nu krievu spiegi grib neuzkrītoši iebraukt valsts teritorijā. Nevar neko saplānot. Nolaidībiņa.
    • ē, vienmēr esmu skatījusies sabtransu latvijā caur google maps, no probz.
  • Jā, mēs esam pasākuši īrēt auto ned nogalēm, lai aizbrauktu 100 km no Rīgas. Jo ļoti daudzkur sab transports nemaz regulāti neiet, ar diviem klikšķiem internetā var atrast vidējo pirkstu.
    • Transporta ministrija taupīja, taupīja. Likvidēt jau infrastruktūru ir viegli. Bet atjaunot, vai cik dārgi. Nu ir visi mājas uzdevumi, ko uzdeva EU izpildīti. Nu EU uzņems Balkanu valstis un Baltiju atstās kā lielisku buferi starp Krieviju un Rietumiem. Nesakārtoti ceļi ir labs pierādījums. Pie tam paši muļķa bāleliņi savā mantrausībā spēlēja līdzi.
  • Nu sūdīgi, nu.
Powered by Sviesta Ciba