xxl - [entries|archive|friends|userinfo]
toadbeauty

[ userinfo | sc userinfo ]
[ archive | journal archive ]

[Jan. 17th, 2013|12:17 pm]
Previous Entry Add to Memories Tell A Friend Next Entry
Šo iniciatīvu gan vajadzētu nožmiegt jau iedīglī:
http://nra.lv/latvija/87098-vac-parakstus-lai-aizliegtu-sunu-turesanu-pie-kedes.htm

A kur tad viņus turēt?! Istabā?
Nēnu es jau varētu palaist, lai skrien, bet kaut kā man liekas, ka kaimiņi un bekotāji/ogotāji nepriecāsies. :D
linkpost comment

Comments:
[User Picture]
From:[info]inese_tk
Date:January 17th, 2013 - 12:27 pm
(Link)
radiosēta
[User Picture]
From:[info]toadbeauty
Date:January 17th, 2013 - 12:33 pm
(Link)
Tas sist suni ar strāvu ir humānāk nekā piesiet?
Ou kei...
[User Picture]
From:[info]inese_tk
Date:January 17th, 2013 - 12:40 pm
(Link)
dabūt ar strāvu tomēr ir suņa paša izvēle. dažas reizes atrausies un vairs nelīdīs. neticu, ka kāds suns jelkad pats izvēlētos dzīvot piesiets pie ķēdes
[User Picture]
From:[info]sirdna
Date:January 17th, 2013 - 12:49 pm
(Link)
Lauku sētu perfekto elektrības apgādi mēs neapskatīsim.
[User Picture]
From:[info]inese_tk
Date:January 17th, 2013 - 12:53 pm
(Link)
nulabi, tad lai būtu voljērs
[User Picture]
From:[info]toadbeauty
Date:January 17th, 2013 - 01:06 pm
(Link)
Tad man viss pagalms var voljeru jāpārtaisa? Nu paldies!
Un kā paliek ar suņa sarga darbu?
Ja suns ir pie ķēdes, tad viņam ir vismaz kāda iespēja iebrucējam ieķert stilbos.
Suns nav tikai tas štrunts, ko duras azotē nēsā. Manus lopus nekāds voljers neapturēs - vai nu pa augšu pārrāpsies vai pārleks, vai izraksies pa apakšu. Man pat ķēdei āķis viņām bija kā govēm jāpiemeklē, jo visus rāva pušu.

Lielākoties tomēr suns lauku sētā ir sargs un strādnieks nevis greznumlieta, ko nezin kādos zelta būros jāglabā. Un pasaki lauku tantei, lai nopērk elektrosētu par pārsimt latiem vai pārsimt latus iegulda voljera izbūvei... kur viņa tevi pasūtīs?

Es vēl atbalstītu kaut kādu iniciatīvu, kas pārbaudītu, vai suņi paēduši un vai vakcinēti.
[User Picture]
From:[info]pikaczu
Date:January 17th, 2013 - 01:09 pm
(Link)
piekrītu
[User Picture]
From:[info]inese_tk
Date:January 17th, 2013 - 01:10 pm
(Link)
sargs, strādnieks un dzīva būtne. nevis vergs.
[User Picture]
From:[info]toadbeauty
Date:January 17th, 2013 - 01:14 pm
(Link)
Voljerā nav vergs? Kur ir tā milzīgā atšķirība?
Un tad davai kazas arī nesiesim! Un ar kādām tiesībām tad govis?! Ar ko tās sliktākas! Un pa ielu kāpēc suņi pavadā iet? Tā taču ir diskriminācija!
[User Picture]
From:[info]inese_tk
Date:January 17th, 2013 - 01:20 pm
(Link)
voljērs vai pavada, ejot pa ielu, bieži vien nozīmē vairāk drošības dzīvniekam, par kuru esam uzņēmušies atbildību.
pa manam jāsien nav neviens dzīvnieks, arī ne govs un kaza. priekš tam ir aploki un elektriskie gani.
man pašai ir zirgs un man ne prātā nenāk, nedz siet viņu ķēdē, nedz turēt iespundētu stallī.
[User Picture]
From:[info]toadbeauty
Date:January 17th, 2013 - 01:22 pm
(Link)
Pagaidi, vēlreiz un lēnam!
"voljērs ..., ejot pa ielu, bieži vien nozīmē vairāk drošības dzīvniekam,"

Kurā vietā voljerā ir vairāk drošības? Ar ko ķēde ir tik nedroša?
[User Picture]
From:[info]inese_tk
Date:January 17th, 2013 - 01:29 pm
(Link)
Tu izlaidi pavadu. voljēram ar iešanu pa ielu nav nekāda sakara.
es neredzu problēmu apmācīt suni respektēt teritorijas robežas arī bez radiosētas. it īpaši, ja dzīvnieks ir kastrēts/sterilizēts.
mans suns arī ar vaļā vārtiem no sava pagalma ārā neiet, pat nebūdams speciāli mācīts. ķēde nav nedroša, bet pazemojoša un traumējoša suņa psihei. voljērs ir drošs no tāda viedokļa, ka kamēr saimnieki dodas prom, suni tur var ievietot uz laiku, lai būtu droši, ka to "ja nu kas" gadījumā nenošaus mednieki vai nesabrauks mašīna.
[User Picture]
From:[info]toadbeauty
Date:January 17th, 2013 - 01:40 pm
(Link)
Es tev par voljeru jautāju.
Kamēr dodas prom? Un kad saimnieki mājā? Tad var laist, lai bizo? Un man visu laiku pa logu jāskatās un jāvaktē, ko tās kuces atkal strādā?
Vārdsakot, nav jēgas ar tevi te vispār kaut ko apspriest. Gribas teikt vienkārši - dura, bet šoreiz būšu intelijenta un teikšu - mums ir pārāk atšķirīga pieredze šajā jomā.
Kādiem bļin vārtiem! Kas to platību spēj vispār ar sētu apvilkt? Tāpēc jau man ir pa sunim pie katra stūra, ka sētas nav. Un normāls vesels dzīvnieks spēka gados nesēdēs uz vietas. Tas nav normāli. It sevišķi, ja meža zvēri gar degunu vazājas.
Un es neuzskatu, ka visus kastrēt ir pašsaprotami. Varbūt labāk iedot kādu nomierinošu tableti, lai neskrien? ;D
[User Picture]
From:[info]inese_tk
Date:January 17th, 2013 - 01:53 pm
(Link)
es gan uzskatu, ka ir pašsaprotami kastrēt visus, kas nav domāti vaislai. pati raksti, ka Tev govs ķēdes jāmeklē, jo raujas nost. nu un, ja noraujas un aizskrien pie bezatbildīgu cilvēku nesterilizētajām kucēm un tad ir nevienam nevajadzīgi kucēni, kas jāslīcina vai jāsien mežos pie kokiem vai jāpamet pie patversmju vārtiem.
par vārtiem, es teicu sava konkrētā suņa, konkrētajam piemēram. es nevienā brīdī neteicu, ka Tev platība ar sētu jāapvelk. es zinu ka laukos ir lielas tās platības un ne vienmēr ir iespējams uzlikt sētu vulgaris.
un visi nezkāpēc suņa mācīšanu uztver kā kaut kādu ekstru. protams, vienmēr vieglāk paņemt suni, pielikt pie ķēdes un dzīvot kā jau cilvēki gadiem dzīvojuši. jo tā ir pieņemts un mans tēvs tā darīja. manliekas ka vajadzētu būt otrādi - ekstra ir pats suns un kā pret ekstru arī vajadzētu attiekties. ja nav naudas suņu treniņiem, var mazliet palasīt internetā vai nopirkt grāmatiņu un mācīt pats. nezinu, kas tie Tev par suņiem un cik daudz kvalitatīva laika Tu esi ar viņiem pavadījusi, bet es savam sunim uzticos arī, ja vārti ir vaļā. un arī, ja braucam ciemos uz laukiem, kur teritorija nav iežogota man nav problēmu pašai sēdēt iekšā un palaist viņu ārā. zinu, ka viņa būs kaut kur max 100m radiusā, parasti jau tuvāk.
[User Picture]
From:[info]toadbeauty
Date:January 17th, 2013 - 02:23 pm
(Link)
Suns nav ekstra, suns ir nepieciešamība.
[User Picture]
From:[info]toadbeauty
Date:January 17th, 2013 - 02:29 pm
(Link)
1) Manējās ir vaislai;
2) Viņas lav lezbas un pie kucēm neskrien;
3) Par sētu teici gan - voljers un elektrosēta ir sēta;
4) Tu brauc ciemos uz laukiem, un tā ir tā galvenā atšķirība - gan tava domāšana ir pilnīgi citāda, gan tavs suns svešā vietā nelēkšos apkārt, manējām viņu teritorija viņuprāt ir tik tālu, cik redz + vēl drusku.
[User Picture]
From:[info]rkktzd
Date:January 17th, 2013 - 02:52 pm
(Link)
suni var iemācīt neskriet prom arī bez speciāla skolotāja un milzu izdevumiem, internets ir pilns ar informāciju kā to izdarīt. esmu savam sunim šo to iemācījis, gan ar skolotāja palīdzību, gan bez un tas strādā. tas gan prasa laiku un pacietību, bet man liekas, ka cilvēkiem, kam nav ne laika ne pacietības ko veltīt savam sunim, nevajadzētu vispār atļaut viņu turēt. normāla izmēra suns savā ziņā ne ar ko neatšķiras no auto vadīšanas vai šaujamieroča turēšanas mājās. suns jau tāpēc arī bēg, ka visu laiku ir pie ķēdes, kas nepārtraukti pazemo viņa sunisko, aktīvo būtību. protams, ka viņš izmantos iespēju iztrakoties, ja visu laiku tas ir bijis liegts. mans suns nekad mūžā nav bijis pie ķēdes un nebēg arī no savas teritorijas pat ja visas durvis un vārti ir vaļā
[User Picture]
From:[info]toadbeauty
Date:January 17th, 2013 - 02:59 pm
(Link)
Tu pazīsti dauz suņus, kas neskrien pakaļ zaķim, kas aizlēkšo gar degunu?
[User Picture]
From:[info]rkktzd
Date:January 17th, 2013 - 03:06 pm
(Link)
divus. bet ir speciāla apmācības disciplīna, kas māca, kā neskriet pakaļ kustīgiem objektiem bez atļaujas, neēst visu, ko atrod zemē, neņemt barību no sveša cilvēka un neķert visu, ko kāds met gaisā
[User Picture]
From:[info]toadbeauty
Date:January 17th, 2013 - 03:11 pm
(Link)
Bet man to suni tieši tam vajag, lai bizo pakaļ un trenkā visu kas kustas.
[User Picture]
From:[info]rkktzd
Date:January 17th, 2013 - 03:16 pm
(Link)
1)priekškam?
2)manliekas, te parādījās vēl viens labs iemesls sētai.
[User Picture]
From:[info]toadbeauty
Date:January 17th, 2013 - 03:23 pm
(Link)
1) Tev pilnu faunas sarakstu piestādīt vai kā? Žurkas, piemēram.
2) Sēta top, nesatraucies. Bet, skat. iepriekšējo punktu... Žurkas, piemēram...
[User Picture]
From:[info]rkktzd
Date:January 17th, 2013 - 03:52 pm
(Link)
bet ja suns aizskrējis pakaļ zaķim, tad viņš neķers žurku.
[User Picture]
From:[info]toadbeauty
Date:January 17th, 2013 - 04:05 pm
(Link)
Viņas ir divas - kamēr viena zaķi, tikmēr otra žurku. Ja nepaspēj, tad piesaista papildspēkus - kaķus.
[User Picture]
From:[info]rkktzd
Date:January 17th, 2013 - 05:10 pm
(Link)
vispār nēesmu pētījis, bet manšķiet, vajadzētu būt arī citiem variantiem kā izvairīties no žurkām
[User Picture]
From:[info]mufs
Date:January 17th, 2013 - 03:10 pm
(Link)
muahahahhahahah

šitas izklausās kā tās mātes,kurām bērni flegmas un ,kas citām,kam bērni hiperaktīvi stāsta,ko viņas visu nepareizi dara.

zini,suņi atšķiras ne tikai ar to,ka ir dažādas šķirnes,ar dažādiem instinktiem, tāpat arī suņiem var būt personības īpatnības, un Tu vari skriet ar galvu sienā,bet to neizmainīsi.

(man ir suns,kas guļ dīvānā un iet ar mani uz krogu, bet man nenāk ne prātā mācīt citus, kā turēt suni laukos, kamēr tiešām nav tā,ka sit un nebaro)
[User Picture]
From:[info]rkktzd
Date:January 17th, 2013 - 03:15 pm
(Link)
nu ir ir. un suņi atšķiras arī ar intelekta pakāpi, ir kam vienkārši nepielec, ir kam pielec ātri un kas māk aizfunktierēt arī līdz tam, ka saprast viņam ir pagalam neizdevīgi. bet cik tad to suņu īpašnieku, īpaši laukos, ir tādi, kas mēģinājuši kautko ar viņu reāli pastrādāt?
[User Picture]
From:[info]mufs
Date:January 17th, 2013 - 03:30 pm
(Link)
un Tev liekas,ka ja aizliegs suņus turēt pie ķēdes, šie visi , līksmi sprinģodami, metīsies savus suņus apmācīt?

tas nav kautkas,ko var izmainīt tagad un arī ne pēc 10 gadiem, ja vispār var. un no tā,ka mēs pilsētā cepsimies, nekas nemainīsies. vispirms vajag panākt,ka katrā lauku sētā suņi tiek vakcinēti pret trakumsērgu. sapņot,ka laukos suņus kāds kastrēs es pat neuzdrošinos.
pa lielam,vienīgais,ko mēs varam darīt- būt atbildīgi saimnieki katrs savam lopam, rūpēties, audzināt un aiz viņa savākt. ar to jau būs gana liels ieguldījums.
[User Picture]
From:[info]rkktzd
Date:January 17th, 2013 - 03:47 pm
(Link)
tieši tā! es nezinu ko domāt par to likumu, laikam jau ir pārāk drīz no vienas puses. no otras, tas tomēr var dot kautkādu impulsu mēģināšanai saprast, kā tas lops īsti ir iekārtots un kādas ir viņa vajadzības. man vienkārši liekas, ka jēdzīgāk ir mēģināt un mācīties lai sanāktu labāk, nevis sēdēt un vaimanāt par to cik viss un visi ir slikti
[User Picture]
From:[info]ravejsledzejs
Date:January 17th, 2013 - 12:53 pm
(Link)
ok. turpmāk suņus nesies pie ķēdes. būs jāsien pie dzeloņstieples. ļoti gumāni ij mīļi.
[User Picture]
From:[info]black_data
Date:January 17th, 2013 - 05:28 pm
(Link)
Tā vietā suns labprātāk izvēlētos siksnu ar elektrošoku?
[User Picture]
From:[info]antuanete
Date:January 17th, 2013 - 01:15 pm
(Link)
Pret šito idiotismu iebilst pat daudzi zvērināti suņumīļi, ibo reālā situācija nav tāda, lai no šādiem noteikumiem būtu kāds labums, tieši otrādi.
[User Picture]
From:[info]pikaczu
Date:January 17th, 2013 - 01:21 pm
(Link)
Cilvēki laukos, kas knapi spēj savus bērnus izbarot, voljērus nebūvēs, vazāsies tie suņi nepiesieti, plēsīs bērnus, ogotājus un meža zvēru mazuļus un ies bojā zem mašīnu riteņiem.
[User Picture]
From:[info]toadbeauty
Date:January 17th, 2013 - 01:24 pm
(Link)
Vot vot lūk!
[User Picture]
From:[info]inese_tk
Date:January 17th, 2013 - 01:30 pm
(Link)
ja nespēj izbarot bērnus, kāpēc ņem lieku suņa muti?
[User Picture]
From:[info]pikaczu
Date:January 17th, 2013 - 01:33 pm
(Link)
lai, kamēr paši ogās, kāds neielien mājā, piemēram
ļoti jauki, ka ir cilvēki, kas var atļauties izturēties pret dzīvniekiem kā miluļiem, bet ir cilvēki, kuru ikdiena ir cīņa par eksistenci un nebūtu pareizi viņiem to padarīt vēl nedaudz sarežģītāku
[User Picture]
From:[info]inese_tk
Date:January 17th, 2013 - 01:39 pm
(Link)
es īsti neredzu ķēdes suņa iespēju pasargāt māju saimnieku prombūtnē. ja ļoti vajag iekļūt tai nabadzīgajā mājā, kuras iedzīvotājiem nav naudas lai izbarotu bērnus, tad paņem lomiku ievelk sunim pa galvu un iet mierīgi iekšā. tas, protams, tādā gadījumā, ja suns vispār ir piesiets tā, lai varētu nosargāt ieeju. bieži tie suņi ir piesieti tā, ka tiem mierīgi var paiet garām/apiet apkārt un vienīgā sargājošā funkcija ir troksnis t.i. riešana, no kuras jēga ir tad, ja kāds ir mājās vai, ja ir labas attiecības ar kaimiņiem.
[User Picture]
From:[info]rkktzd
Date:January 17th, 2013 - 02:55 pm
(Link)
kāda velna pēc lai kāds līstu nabadzīgā mājā, kurā pat ēst nav ko?
[User Picture]
From:[info]toadbeauty
Date:January 17th, 2013 - 02:59 pm
(Link)
Kam ir, kam nav...
Nelien jau tikai cilvēki.
[User Picture]
From:[info]rkktzd
Date:January 17th, 2013 - 03:03 pm
(Link)
vēl trakāk! kādā veidā pieķēdēts suns var izglābt tādu māju, kurā lien ne-tikai-cilvēks?
[User Picture]
From:[info]pikaczu
Date:January 17th, 2013 - 03:04 pm
(Link)
zvēri no meža nenāks mieloties pa dārzu, ja dzierdēs sētā žvankstam suni
[User Picture]
From:[info]toadbeauty
Date:January 17th, 2013 - 03:08 pm
(Link)
Nu ja. Man likās, ka katrs normāls cilvēks par to ir informēts.
[User Picture]
From:[info]rkktzd
Date:January 17th, 2013 - 03:10 pm
(Link)
nu tad uzliec tumbu ar bēthovenu uz palodzes pilnā skaļumā, ja tikai troksnī tā vaina. gudrākā meža zvēru daļa spēj ar laiku ierubīties, ka tas suns pie savas ķēdes var tikai pariet
[User Picture]
From:[info]pikaczu
Date:January 17th, 2013 - 03:12 pm
(Link)
:D pietiks jau trollēt
[User Picture]
From:[info]toadbeauty
Date:January 17th, 2013 - 03:13 pm
(Link)
Gudrāka meža zvēru daļa, kā reiz, neriskēs, jo zina, ka suns ne vienmēr ir piesiets.
Nav jau tikai troksnis vajadzīgs, bet plēsīgs dzīvnieks ar zobiem.
[User Picture]
From:[info]pikaczu
Date:January 17th, 2013 - 03:15 pm
(Link)
nē, inteliģentākajiem meža zvēriem Bēthovens šķiet popsa un tie neparko neiet tādos meinstrīma pagalmos
[User Picture]
From:[info]rkktzd
Date:January 17th, 2013 - 03:31 pm
(Link)
ja ir kā Tu saki, ka Tavs suns palaists vaļā aizbēg ēst mazus zaķīšus un ogotājus, tad mājās nav suņa vispār. vai nu piesiets vai aizmucis. hmmm...
man laukos (nu galīgos galīgos laukos) ir kaimiņš, kam ir saimniecība bez žoga. viņam ir divi suņi, ko izmanto gan medībām, gan sargāšanai un viņi mierīgi tusē pa to sētu nepiesieti.
manliekas, ka galvenā lieta ir komunikācijā, ja tas suns jutīsies piederīgs Tavai ģimenei, ja tas būs viņa bars, viņš nekur nemuks. bet lai viņš tā justos ir jāvelta laiks un uzmanība tam lopam. minētajā lauku sētā, visi iemītnieki tos abus suņus pa laikam pačubina, padauzās, iet medībās utt tie suņi tur nevienam nav tikai priekšmets pie ķēdes, kas skaļi rej. vergs jau mūk tāpēc, ka ir vergs un negrib tāds būt
[User Picture]
From:[info]rkktzd
Date:January 17th, 2013 - 03:33 pm
(Link)
un kā jau augstāk minēju plēsīgs zvērs ar zobiem kautkādā ziņā līdzinās šaujamierocim, tāpēc savai un citu drošībai gudrāk ir būt ar tiem zobiem pa draugam un zināt kā ar viņiem apieties
[User Picture]
From:[info]toadbeauty
Date:January 17th, 2013 - 04:09 pm
(Link)
Oi, ar draudzēšanos nav problēmu, bet kā tu nesaproti, ka tas suns nebēg! Kur es teicu, ka bēg?! Viņš priecīgi spriņģo. Cik tur tā darba - aizskriet palūrēt, kas pāris kilometrus tālāk notiek. Žvikc, te, žviks - tur. Viņas priecīgi atlēkšo atpakaļ pēc minūtes. ko es zinu, ko viņas pa ceļam sadara...
[User Picture]
From:[info]pikaczu
Date:January 17th, 2013 - 03:00 pm
(Link)
cilvēkiem, kas laukus ir redzējuši tikai grāmatu ilustrācijās nevajadzētu līst ar savu dziesmu gramāmatu svešā baznīcā
ja tai lauku sieviņai ikonu no sienas nokabinās, kamēr viņa aiz mājas pa dārzu rušinās? un starp paņemt, kas nav piesiets un nosist kaimiņiem suni ar lomiku, lai paņemtu - lauku deģītim var būt ir atšķirība
[User Picture]
From:[info]rkktzd
Date:January 17th, 2013 - 03:01 pm
(Link)
galvenā problēma ir slinkums - visi grib suni, bet neviens negrib ar viņu ņemties, tāpēc labāk tam iemaukt ar nūju pa muguru, kad tas sataisījis sūdus un pielikt pie ķēdes lai nemaisās pa kājām. es zinu no pieredzes, ka suņus var disciplinēt un ar tiem var ļoti daudz ko sarunāt un iemācīt bez vardarbības, bet tas prasa laiku un darbu. es te nerunāju par īpašiem gadījumiem, kad suns ir klapēts no bērnības un neko citu nepazīst kā vardarbību
[User Picture]
From:[info]kramers
Date:January 17th, 2013 - 03:23 pm
(Link)
Tavs mācītais suns visu diennakti apsargā māju un projam neskrien arī ja tu neesi tuvumā?
[User Picture]
From:[info]rkktzd
Date:January 17th, 2013 - 03:40 pm
(Link)
neteikšu, ka viņš ir baigi baigi daudz un vispārizglītojoši apmācīts un neteikšu, ka viņš speciāli sargā, bet modrību saglabā un nelūgtus viesus prom aiztriec ar prieku. prom arī nebēg, kādu +/- 50m rādiusā paliek
[User Picture]
From:[info]toadbeauty
Date:January 17th, 2013 - 04:19 pm
(Link)
Bet viņš ir viens. Tas ir savādāk. Man ir divas māsas, kas kopš dzimšanas ir kopā. Saskatās - davai? davai! saimniek, sorī, atā! un ausis un astes vien nokust kaut kur tālēs zilajās.
[User Picture]
From:[info]noisiite
Date:January 17th, 2013 - 01:40 pm
(Link)
mani vecāki, labu gribēdami, paņēma suni no kura atteicās iepriekšējie saimnieki, diemžēl nav citu iespēju, kā turēt 50% laika pie ķēdes. Lai arī māja ir iežogota, suns tāpat izkašā visādas spraugas, lai ārā tiktu. Un kad tiek ārā, baida cilvēkus, nu tā īsti nekož nevienam, bet pieiet dikti tuvu cilvēkiem un rej virsū. Kad kāds ir pagalmā, suns var skraidīt pa to, bet pa nakti vienmēr ķēde.
Ja aizliegtu ķēdi, ko tad darīt? nav valdāms tas suns citādāk.
Tiem dzīvnieku aizstāvjiem reizēm tajā prātiņā aiziet kaut kas pavisam uz īso.
[User Picture]
From:[info]mufs
Date:January 17th, 2013 - 02:29 pm
(Link)
nu, pie mums jau mūždien pieņem pašas stulbākās iniciatīvas, tā,ka nemaz nebrīnīšos,ja šo arī pieņems.
foršāk taču,ja visi nevakcinētie lauku kranči apkārt tusē, varēs mednieki pašaudīties
[User Picture]
From:[info]toadbeauty
Date:January 17th, 2013 - 02:45 pm
(Link)
Tas tāpēc, ka ir pilns ar šitādām inesēm_tk, kas reizēm aizbrauc uz laukiem ciemos un kam ir viens zirgs. Kam liekas, ka visu saprot un zina, kā ir pareizi, un tāpēc visskaļāk bļauj.
Fašizm ņi praiģot! Es arī šoreiz bļaušu.
[User Picture]
From:[info]pikaczu
Date:January 17th, 2013 - 02:53 pm
(Link)
Ja šis stulbums tiešām tiks bīdīts tālāk, es nebūšu slinka parakstīt pretēju iniciatīvu. Protams, gribētos, lai tautas kalpu laiku un līdzekļus nenāktos tērēt tik nelietderīgi...
[User Picture]
From:[info]rkktzd
Date:January 17th, 2013 - 03:42 pm
(Link)
tādas ineses_tk vienkārši domā līdzi tam ko dara un kādas sekas tas atstāj. vienvārdsakot - ja tu esi idiots - visticamāk arī tavs suns būs idiots
[User Picture]
From:[info]toadbeauty
Date:January 17th, 2013 - 04:16 pm
(Link)
Jā, bet ir jāsāk no cita gala.
Idotiem jo īpaši būtu jābūt piesietiem pie ķēdes.
From:[info]dute
Date:January 17th, 2013 - 04:59 pm
(Link)
:D
[User Picture]
From:[info]auksts_entelekt
Date:January 17th, 2013 - 07:16 pm
(Link)
:))
[User Picture]
From:[info]rasbainieks
Date:January 17th, 2013 - 04:35 pm
(Link)
tas gan ir lieki. gan tev ir māja un suns, gan inesei.
[User Picture]
From:[info]inese_tk
Date:January 17th, 2013 - 04:45 pm
(Link)
visu cieņu. es nevienā mirklī neesmu skaļi bļāvusi un neesmu arī teikusi, ka taisos parakstīties zem oficiāla aizlieguma turēt suni pie ķēdes.
viss sākās ar to, ka es vienkārši atbildēju uz Tavā postā uzstādīto jautājumu "A kur tad viņus turēt?! Istabā?"

viss, ko es gribēju pateikt ir tas, ka uzskatu ka ļoti daudzi cilvēki vienkārši nav cienīgi turēt suni un pie tādiem pieskaitu arī tos, kuri ķēdi izmanto kā pirmo un vieglāko, ne pēdējo līdzekli, kad viss cits (apmācība, radiosēta, voljērs, parasta sēta) jau ir cietis neveiksmi. un, ka suns (un jebkurš cits dzīvnieks) nav uzskatāms par pašsaprotamu inventāru, kā tas diemžēl ir lielākajai daļai cilvēku, kuri tur tos pie ķēdes.

man jāatzīstas, ka pati neesmu ilgstoši dzīvojusi laukos, bet man ir bijusi iespēja gana daudz pa laukiem izdzīvoties. mammas māsīcas lauku saimniecībā, piemēram, bija veseli 5 lieli, dažādu dzimumu suņi, kuri neviens netika likti pie ķēdes un nekur nebēga. saimnieks pats bija mednieks un arī medībās viņus ņēma līdzi, bet laikā kad medību nebija viņi kaukā netika manīti lobjam uz tuvējo mežu.
un arī mans viens zirgs dzīvo kopā ar 10 citiem zirgiem un es labi zinu, ko nozīmē, ja barā ir kāds ganam caurlīdējs vai gana rāvējs un zinu, ko nozīmē klīst tumsā pa mežu un meklēt izmukušus zirgus.

vienmēr ir vairāk nekā tikai viena iespēja. pat vairāk nekā divas.
[User Picture]
From:[info]zhora
Date:January 17th, 2013 - 02:46 pm
(Link)
aha. suņu mīļi. zinām šitos. šitās dāmiņas, kas ar pirkstiem veijerā spiedzīgās balstiņās stāsta, ka - mans sunītis nevienam nekož, mans sunītis jau ir audzināts - aha, audzināts, jā, līdz brīdim, kamēr neizēd kādam bērnam seju un tad nu lielie brīnumiņi, bērniņš pats vainīgs, nevajadzēja baidīties. man personīgi arī ir bail no svešiem suņiem, pateikšu atklāti. ieraugot tālumā suni bez pavadas es apstājos kā iemiets un varu stāvēt tā stundām, kamēr tas suns nepazudīs no horizonta. man vienkarši ir bail. esmu savā laikā arī sakosts, tā kā ir pamats. un suņi reaģē uz adrenalīnu vai uz ko tur cilvēks bailēs izdala un saodis šīs vielas suns metas virsū. un tā kā man IR bail, tad skaidrs, kas mani sagaida. un es negribu nevienu fakinu suni, un labi audzinātos vēl jo vairāk, redzēt skraidām bez pavadas, uzpurņa un nepiesietu un āmen. un nevajag man nekādus paskaidrojošos vai pamācošos stāstiņus.

voljēri arī. baigie voljēri. kādi vēl tur voljēri. mums kaimiņos ir vieniem voljērs. tāds voljērs, ka viņu bingo suņi ik pārdienas 5km rādiusā pa visiem pagalmiem un sētām, brīnums, ka vēl nav nošauti.
[User Picture]
From:[info]toadbeauty
Date:January 17th, 2013 - 02:57 pm
(Link)
Tā viš i.
Par nekustīgo stāvēšanu varu vienīgi piebilst, ka tā arī ir vienīgā pareizā taktika. Pat ja adrenalīns būs saožams, suņi parasti gaida pirmo soli no apēdamā - ahā! pakustējies, tātad vainīgs un apēdams. Ja nekustas, tad viņi tā īsti nesaprot, no kura gala sākt un liekas mierā. Nu, mēdz jau arī būt psihi izņemumi.
[User Picture]
From:[info]mufs
Date:January 17th, 2013 - 03:14 pm
(Link)
sīka piezīme - pēc likuma, uzpurnim nav jābūt.
bez pavadas nedrīkst uz ielas, bet mežā piesieties nevari.

protams,ja blakus sunim nav saimnieka,tad jebkurā gadījumā diskusija bezjēdzīga.nu,ar suni.
[User Picture]
From:[info]kramers
Date:January 17th, 2013 - 03:21 pm
(Link)
Kur tu tādu likumu par uzpurni izrāvi?
[User Picture]
From:[info]mufs
Date:January 17th, 2013 - 03:24 pm
(Link)
tieši par ko Tu šobrīd piesienies?
man pa lielam po,vai tas ir likums vai ministru kabineta noteikumi - tākā man ir suņa izmēra suns,man ir būtiski zināt - un es zinu,ka uzpurni man jāliek tikai sabiedriskajā transportā.
uz ielas uzpurnim jābūt tikai suņiem,kas atzīti par bīstamiem, whatever that means.
[User Picture]
From:[info]kramers
Date:January 17th, 2013 - 03:30 pm
(Link)
sory- es izlasīju ka uzpurnim IR jābūt.
[User Picture]
From:[info]nova
Date:January 17th, 2013 - 03:19 pm
(Link)
paldies, šo lasot, atcerējos, ka taisījos bērniem mācīt, kā jārīkojas, ja viņu virzienā lēkšo nezināms suns (tb, jāguļas zemē uz vēdera un jāaizsedz seja)
[User Picture]
From:[info]udensroze
Date:January 17th, 2013 - 06:08 pm
(Link)
ja? man maacija,ka jastav nekustigi un nedriskt skatities aciis - lidz sim ir ari palidzejis
[User Picture]
From:[info]nova
Date:January 18th, 2013 - 09:25 am
(Link)
nu, šo izlasīju kaut kādā profesionālā literatūrā kā pašu, pašu drošāko veidu - it īpaši ja tuvojas ļoti agresīvs suns. gulošam uz sejas nekodīšot. un seja tāpat jāsargā.
[User Picture]
From:[info]psihs
Date:January 18th, 2013 - 04:32 pm
(Link)
drošākais ir to suni nosist
From:[info]dute
Date:January 17th, 2013 - 05:07 pm
(Link)
maniem vecākiem mazpilsētā ir ķēdes suns - sargs, darba suns, kā tu saki. man viņa ir ļoti žēl, jo viņš pie tās ķēdes ir 24/7 jau kādus 10 gadus. nav jau ne slims, ne vārgs, lai arī pieklājīgā vecumā, bet man sāp sirds par dzīvnieku, jo vairāk tāpēc, ka man pašai ir pilsētas klēpju sunītis, kas visādi tiek mīļots. es dusmojos uz vecākiem, ka viņš ir pie ķēdes, bet zinu, ka viņš tur tika piesiets, jo kā traks jaunībā bēga prom, ārdīja sētu un visu, kas pagadījās ceļā. es ķēdes neatbalstu, bet uzskatu, ka likums par šo tēmu ir bulšits, tā ir katra saimnieka paša darīšana
[User Picture]
From:[info]blond
Date:January 17th, 2013 - 05:41 pm
(Link)
tieši manas domas. es arī ķēdes neatbalstu, bet, acīmredzot, ir gadījumi, kad citādi nevar. un tā nu nav lieta, ko vajadzētu regulēt ar likumu.
[User Picture]
From:[info]black_data
Date:January 17th, 2013 - 05:43 pm
(Link)
Nu, beidzot man ir dalekušas atblāzmas par šo tēmu.

Pretstatam varu piedāvāt likumu, atsevišķas sugas aizliegt turēt pilsētā. Haskijus es ierindotu saraksta augšgalā.
[User Picture]
From:[info]toadbeauty
Date:January 17th, 2013 - 05:59 pm
(Link)
Nu tam gan es piekristu. Man ir laikas, tām līdzīgi raksturiņi. Šito temperamentu pilsētā... Mjā.
[User Picture]
From:[info]black_data
Date:January 17th, 2013 - 06:03 pm
(Link)
Nu, ne tikai temperamentu. Vēl jau iespēja izskrieties.
[User Picture]
From:[info]antuanete
Date:January 17th, 2013 - 10:46 pm
(Link)
Faktiski jau iespēju izskrieties tik un tā būtu jānodrošina saimniekam - neba nu haskijus laukos drīkst tāpat vien palaist paskrieties, savukārt, nekāda sēta vai voljērs tam zvēram nav šķērslis. Pilsētā vismaz viņam ir mazāk iespēju kaut kur aizmukt (un attiecīgi noplēst kādu stirniņu), ja tiek turēts slēgtās telpās :)
[User Picture]
From:[info]black_data
Date:January 17th, 2013 - 11:23 pm
(Link)
Ja es pārdienās neklausītos par Rīgā pazudušu haskiju, es varbūt piekristu apgalvojumam, ka viņam pilsētā ir mazāk iespēju pazust.
[User Picture]
From:[info]bljanna
Date:January 17th, 2013 - 05:54 pm
(Link)
Hmm, vai tad nav jāaizliedz arī seglot un iejūgt zirgus?
[User Picture]
From:[info]gorgona
Date:January 17th, 2013 - 10:25 pm
(Link)
o, cik forši, kamēr izlasīju, tikām man te tika tāda normāla vakara izklaides deva.