Shelly -

May. 22nd, 2007

01:46 pm

Previous Entry Add to Memories Tell A Friend Next Entry

Un pats trakākais, ka pēc visām suņu izstādēm mēs laikam gribam kaķi.
Nē, suņi man joprojām sirds dziļumos patīk labāk par kaķiem, bet suņiem pats galvenais ir cilvēki. Un es esmu ārpus mājas 11 stundas dienā piecas dienas nedēļā kā minimums, un es nevaru būt nevienam un nekam galvenais. Turklāt kucēni - un es gribēju kucēnu - vispār ir jābaro piecas reizes dienā, un tas viss kļūst aizvien sarežģītāk un sarežģītāk.
Kaķi ir daudz patstāvīgāki. Kaķiem vajag māju, un to es varu piedāvāt.
Tiesa, tas nozīmē atkal aktualizēt pāris gadus veco strīdu par būtisko jeb:
- runci vai kaķeni?
- ņurcīt pa māju vai laist pa āru?
Man liekas, šie jautājumi visskaidrāk atklāj sieviešu un vīriešu pasaules skatījumu atšķirības.
Visi vīrieši, ar kuriem man nācies par to runāt, izvēlas runci, kas dzīvo pa āru. Ar argumentāciju - brīvība ir būtiska! Un kaķene var apbērnoties, runcis nevar apbērnoties! Es iebilstu, ka Rīga nav laba vieta kaķim. Tur ir miskastes, slimības, mašīnas, suņi, maniaki, trūkst vēl tikai anakondu un zemestrīču. Turklāt - mūsu pa āru dzīvojošais, pagaidām tīri teorētiskais runcis varētu teorētiski apbērnot kādu pavisam reālu piemājas bomžu kaķenīti. Un ko tad mēs darīsim? Kurš uzņemsies morālo atbildību par nabaga mazajām dzīvībiņām? Beidzamajā reizē vīrs lepni pasmaidīja un teica:
- Kaimiņiene. Viņa jau tā viņus visus baro, lai pabaro vēl piecus!
Es konstanti balsoju par kaķeni, kas dzīvo pa iekšu.

(54 comments | Leave a comment)

Comments:

[User Picture]
From:[info]ululate
Date:May 22nd, 2007 - 02:12 pm
(Link)
Man pašai ir kastrēts runcis (hm, kādus gadus 3 laikam jau), kas dzīvo tikai pa māju (ārā bijis precīzi 2 reizes savā dzīvē), un ļoti labi dzīvo, skraida un lēkā, lec uz krāsns un skapjaugšām, dauzās pa naktīm... nekādas vainītes viņam, nekādas mājas dzīves izraisītas slimības (tpu, tpu, tpu).
(Reply to this) (Thread)
[User Picture]
From:[info]annuska
Date:May 22nd, 2007 - 02:14 pm
(Link)
manam kastr. runcim jau 18:) vēl gluži veselīgs.
(Reply to this) (Parent) (Thread)
[User Picture]
From:[info]ululate
Date:May 22nd, 2007 - 02:26 pm
(Link)
ilgdzīvotājs, īsts nemirstīgais kaščejs :)
(Reply to this) (Parent)
[User Picture]
From:[info]antuanete
Date:May 22nd, 2007 - 02:13 pm
(Link)
Attiecībā uz to, kur dzīvoties - lopiņš pats var izvēlēties; ir kaķi, kas bez problēmām dzīvojas iekšā (piemēram, Krii vai Kūmiņa kaķenes), ir tādi, kuri ārā vien plēšas.
Jebkuru no dzimumiem var sterilizēt, un tad jau nekāda starpība, vai skraida pa āru vai ne (nesterilizēts kaķis iekštelpās - mokas gan kaķim, gan saimniekiem), tik daudz ka slimības nevar salasīt; viss gan atkarīgs no rajona.
(Reply to this)
[User Picture]
From:[info]annuska
Date:May 22nd, 2007 - 02:13 pm
(Link)
Dzimumam, manuprāt, nav nozīmes, jo ja nav baigais sudzenieks, ar kura pārošanu gribas noņemties, tad noteikti vajag laicīgi sterilizēt. Bet es arī par tādu, kas dzīvo pa iekšu (Tu jau pateici, kāpēc). Turklāt ir laba pieredze ar kaķiem, kas Rīgā dzīvo pa iekšu, bet vasarā laukos - pa āru. Nekādu problēmu.
(Reply to this)
[User Picture]
From:[info]ravena
Date:May 22nd, 2007 - 02:15 pm
(Link)
es arī gribu kaķi, bet sieviešu dzimtes, kura nedzemdētu bērnus:))
bet es gribu lai kaķītis vienmēr ir maziņš un mīļš:P
(Reply to this) (Thread)
[User Picture]
From:[info]mena
Date:May 22nd, 2007 - 02:16 pm
(Link)
Kaķenītes ie maziņas un mīļas.
(Reply to this) (Parent) (Thread)
[User Picture]
From:[info]ravena
Date:May 22nd, 2007 - 02:18 pm
(Link)
bet visiem sieviešu dzimtes dzīvniekiem ir meņkas un TAS mani reāli uztrauc..negribu, lai pa dzīvokli, kaut kas nesājās smerējot visu
(Reply to this) (Parent) (Thread)
[User Picture]
From:[info]antuanete
Date:May 22nd, 2007 - 02:19 pm
(Link)
Wtf? Nekad nav novērots.
(Reply to this) (Parent) (Thread)
[User Picture]
From:[info]ravena
Date:May 22nd, 2007 - 02:20 pm
(Link)
nu kā tad, vismaz suņiem pati savām acīm redzēju - kā iet uz apsēžas tā asins pleķis.
(Reply to this) (Parent) (Thread)
[User Picture]
From:[info]ripp
Date:May 22nd, 2007 - 04:01 pm
(Link)
tā kā kaķi ir ļoti kārtīgi (uz mazgāšanos kāri) dzīvnieki un protas sevi sakopt, tad nekādi asins pleķi kaķenēm nav :)
(Reply to this) (Parent)
[User Picture]
From:[info]shelly
Date:May 22nd, 2007 - 04:16 pm
(Link)
Sunenes tiešām pil. Bet tas nav nekas krimināls. Uzklāj kaut kādu vecu palagu uz mīkstajām mēbelēm, no grīdām gadās, ka šie paši salaiza pat. Un nav jau grūti noslaucīt, tiešām. Tās asinis nesmird un ir ļoti viegli novācamas.
(Reply to this) (Parent) (Thread)
[User Picture]
From:[info]ravena
Date:May 22nd, 2007 - 04:18 pm
(Link)
nē nu protams viss ir viegli savācam - it sevišķi, ja tu atstāj savu mīluli visu dienu mājās vienu un tad atnākot mājās skaties nu kas tev tik nebūs jāberž - vai arī vienk jātiek vaļā no paklājiem un gaišām mēbelēm.
(Reply to this) (Parent) (Thread)
[User Picture]
From:[info]shelly
Date:May 22nd, 2007 - 04:21 pm
(Link)
Ko tu tagad dirs. Tu vispār manu iepriekšējo komentāru izlasīji?
varētu padomāt, ka suns ar mēnešreizēm ir kaut kāda asiņojošā cūka. Mūsu famīlijai kuce bija 11 gadus, un nevienu mēbeli nenācās izmest.
Un jums tagad ir gaišas mēbeles un paklāji? :P
(Reply to this) (Parent) (Thread)
[User Picture]
From:[info]ravena
Date:May 22nd, 2007 - 04:23 pm
(Link)
nelamājies;))
un jā esmu pieredzējusi ka kuce ir kā tu izsakies 'asiņojoša cūka'.
mums ir gaišas mēbeles un neviena paklāja un mājas suns arī nekad vairs nebūs, izņemot laukus.
(Reply to this) (Parent) (Thread)
[User Picture]
From:[info]shelly
Date:May 22nd, 2007 - 04:28 pm
(Link)
Kā lai nelamājas! Es tiešām sadumsojos.
Ja suns ir kā asiņojoša cūka, tad pēc pirmajām mēnešreizēm vismaz ir miers - pēc loģikas, viņai būtu jānoasiņo :))
(Reply to this) (Parent) (Thread)
[User Picture]
From:[info]ravena
Date:May 22nd, 2007 - 04:30 pm
(Link)

viņa vienk gāja un atstāja aiz sevis ļoti pamanāmus pleķus un mīlēja rāpties uz dīvāniem un nesaprata, kapēc to neļauj.
un es neteicu ka tā ir asiņijoša cūka - tie bija tavi vārdi.
un vispār ja es negribu pat tos mazos traipiņus, tad man arī nebūs nekādas kuces mājās un es varu to likt kā galveno argumentu. viss
(Reply to this) (Parent) (Thread)
[User Picture]
From:[info]shelly
Date:May 22nd, 2007 - 10:57 pm
(Link)
Stulbs lops :)
Nu, varu piebilst tikai to, ko man te masveidā bļauj komentāros - sterilizācija atrisina visas problēmas.
(Reply to this) (Parent)
[User Picture]
From:[info]chimera
Date:May 22nd, 2007 - 02:20 pm
(Link)
nu gan :) suņiem šad tad kkas nopil. kaķiem tas notiek klusi un nemanāmi :)
(Reply to this) (Parent) (Thread)
[User Picture]
From:[info]ravena
Date:May 22nd, 2007 - 02:21 pm
(Link)
pofig kā - bet traips ta paliek
(Reply to this) (Parent) (Thread)
[User Picture]
From:[info]chimera
Date:May 22nd, 2007 - 02:22 pm
(Link)
nu nepaliek kaķiem taču! kas man, kaķeņu nav bijis? :)
(Reply to this) (Parent)
[User Picture]
From:[info]kuminjsh
Date:May 22nd, 2007 - 02:21 pm
(Link)
Nekas tāds nav! Vot auro - jā, un galvenokārt pa nakti, glaužas klāt - jā, viļajas pa zemi - jā. Bet nekas nekur nesmērējas. + no visa augšminētā var izvairīties, sterilizējot:)
(Reply to this) (Parent) (Thread)
[User Picture]
From:[info]ravena
Date:May 22nd, 2007 - 02:23 pm
(Link)
un tad tas dzīvnieks apveļas un paliek depresīvs un vispār var saslimt ar visādiem vēžiem..nežēlīgi
(Reply to this) (Parent) (Thread)
[User Picture]
From:[info]vineta
Date:May 22nd, 2007 - 02:26 pm
(Link)
Tieši otrādāk - audzēju drauds ir lielāks, ja nesterilizē un dzīvniekam liedz pārošanās prieku.
Apvelšanās un depresija arī ir tikai mīts.
(Reply to this) (Parent) (Thread)
[User Picture]
From:[info]chimera
Date:May 22nd, 2007 - 02:27 pm
(Link)
apvelšanās nav gluži mīts (lai gan tiek pārspīlēti apjomi/apmēri), un tāpēc ietaicams ar kaķi spēlēties un visādi citādi viņu kustināt. par pārējo gan piekrītu.
(Reply to this) (Parent) (Thread)
[User Picture]
From:[info]vineta
Date:May 22nd, 2007 - 02:31 pm
(Link)
Tur esot bišķi atkarīgs no miesasbūves&ģenētikas - var būt, ka vispār nekas nemainās, var būt, ka jāpamaina ēdienkarte...un kaķis fiziski jānodarbina - tas pats par sevi - lielākoties jau minči no dabas ir kustīgi, varbūt tādu laiskāku vajag arī pakustināt ;)
(Reply to this) (Parent) (Thread)
[User Picture]
From:[info]chimera
Date:May 22nd, 2007 - 02:41 pm
(Link)
arī taisnība.
(Reply to this) (Parent)
[User Picture]
From:[info]kuminjsh
Date:May 22nd, 2007 - 02:26 pm
(Link)
1) Ne vienmēr apveļas, esmu redzējusi visai kalsnus sterilizētus lopiņus.
2) Depresīvs - arī ne obligāti. Gluzi pretēji: esmu dzirdējusi par kaķenītēm, kam "bērnība atgreižas" tieši pēc sterilizācijas.
3) Arī gluzi otrādi: visbiežāk ar piena dziedzeru/dzemdes vēzi slimo tieši nesterilizētie lopiņi, kam vienkārši tabletes dotas.
(Reply to this) (Parent)
[User Picture]
From:[info]antuanete
Date:May 22nd, 2007 - 02:29 pm
(Link)
Tad, ja nevar tikt pie izskriešanās, un vielmaiņa arī ietekmē. Audzēji rodas tām kaķenēm, kas ar tabletēm barotas (brālis savējai tikai tāpēc operāciju samērā lielā vecumā taisīja).
(Reply to this) (Parent)
From:[info]
Date:May 22nd, 2007 - 02:16 pm
(Link)
sterilizeet blje. tapeec dziivniekus meedz sterilizeet!
(Reply to this)
[User Picture]
From:[info]mena
Date:May 22nd, 2007 - 02:16 pm
(Link)
Ārā ir blusas, zarnu tārpi, un nav izslēgtas arī ērces. + vēl kaķiem ir nelabs paradums palīst zem mašīnām, un tad viņus sabrauc.
(Reply to this)
From:[info]affair
Date:May 22nd, 2007 - 02:18 pm
(Link)
runcis, kas dzīvo pa āru ;)
(Reply to this)
[User Picture]
From:[info]sirdna
Date:May 22nd, 2007 - 02:21 pm
(Link)
Muusdienu mediciina dara briinumus - var izdariit taa, ka tie lopi neapbeernojas un nevienu arii neapbeerno.

(Reply to this) (Thread)
[User Picture]
From:[info]shelly
Date:May 22nd, 2007 - 02:29 pm
(Link)
Un vīrieši to neuztver slimīgi? :)
(Reply to this) (Parent) (Thread)
[User Picture]
From:[info]zan
Date:May 23rd, 2007 - 03:42 am
(Link)
uztver jau uztver, bet pat vīriešiem daudz ko var iestāstīt :)
(Reply to this) (Parent)
[User Picture]
From:[info]viipsna
Date:May 22nd, 2007 - 02:24 pm
(Link)
Jāsterilizē tas kaķs ir jebkurā gadījumā, līdzarto jautājums par dzimumu atkrīt - javien nau doma par kautkādas smalkas šķirnes kaķi ar plānu nodarboties ar kaķubērnu audzēšanu.
Pirms barons sāka pie manis dzīvot, es domāju, ka gribu kaķeni - liekaska iedarbojās stereotipi, ka kaķenes ir jaukākas, mīlīgākas un tīrīgākas. Akad tas kaķs teu rokās - aizmirstas visi stereotipi :)
(Reply to this) (Thread)
From:[info]raganish
Date:May 22nd, 2007 - 04:01 pm
(Link)
+1 par pēdējo teikumu ;)
(Reply to this) (Parent)
From:[info]blondulla
Date:May 22nd, 2007 - 02:38 pm
(Link)
runčuks, kas dzīvo "pa iekšu" + ar atņemtām tiesībām ražot pēcnācējus. un te nav runa tikai par atbildību viņa bērnu priekšā, tā tu saglabāsi arī normālu aromātu savās mājās:)
principā var arī kaķeni, bet viņas ir medīgākas, viņām patīk vairāk darboties, tāpēc viņām labāk der āra variants. runcim lielāks pofigs par dzīvi "tur ārā" - viņš var omulīgi gulēt 22 stundas diennaktī:)
(Reply to this)
From:[info]
Date:May 22nd, 2007 - 02:45 pm

:)

(Link)
1.teikums - žeņiaļ!
(Reply to this)
[User Picture]
From:[info]angra
Date:May 22nd, 2007 - 03:24 pm
(Link)
tikai un vienīgi kaķeni, tikai un vienīgi sterilizētu,un tikai un vienīgi iekšā dzīvojošu. pats foršākais zvērs, atraktīvs, mīļš un lecīgs. pieskata mani gluži kā māmiņa, un guļ man uz rokām, kad es rakstu ar datoru. spēlējas ar vienu no suņiem (vilceni) kura ar dzīvo iekšā. vārdu sakot ļoti jauks dzīvnieciņš. var ņemt tādu kurš ir uz ielas. mana kaķene mani akurāt šitā adoptēja. un neceri, ka tiksi galā bez sterilizācijas. tās kas bļaustās kaķu laikā ir kaķenes, un ja vienu reizi šito izbaudīsi, sapratīi kas ir kas. un kaķenes nepaliek resnas, ja nu kas.
(Reply to this)
[User Picture]
From:[info]uks
Date:May 22nd, 2007 - 03:45 pm
(Link)
Neņem dzīvnieciņu, ja neesi tam gatava. Tam pašam kaķītim nepavisam nav vienalga, vai saimnieks ir mājās vai nav. Arī viņam ir nepieciešama sabiedrība un dzīvnieks ir laimīgs tikai tad, kad apkārt ir viņam tuvie cilvēki. Nu, tā vismaz es varu teikt par savu kaķi, kurš nesen nosvinēja 19. dzimšanas dienu.
(Reply to this) (Thread)
[User Picture]
From:[info]shelly
Date:May 22nd, 2007 - 03:54 pm
(Link)
Es esmu gatava. Es nezinu, vai tam ir gatavs dzīvnieks :))
(Reply to this) (Parent) (Thread)
[User Picture]
From:[info]rasbainieks
Date:May 22nd, 2007 - 04:23 pm
(Link)
ņem divus uzreiz, lai ir pašiem sava sabiedrība, kamēr divkāju nav mājās. eamu redzējusi, kā atplaukst vientuļš mājas kaķis, kad parādās vēl kāds bračka. tieši tāpēc arī mums mājās tūliņ būs 2 kaķēni reizē.
(Reply to this) (Parent)
[User Picture]
From:[info]kaitnieks
Date:May 22nd, 2007 - 04:03 pm
(Link)
Dari kā mēs (jo es vienmēr rīkojos pareizi) - paņem maziņu kaČēnu (2os mēnešos var atšķirt no mātes) ar nenosakāmu dzimumu.
Par ārā iešanu - man bija tā, ka, skatoties uz tā kača spīdīgo spalvu un karalisko seju, zvēram augot, sapratu, ka ārā laišana to neatgriezeniski izplūkātu un sarobotu runču cīniņās, tāpēc lai dzīvo iekšā. Ar 3 istabām (jums taču arī 3, cik esi rakstījusi) un diviem maziem balkoniem pietiek kur izskraidīties un izgulēties un pamedīt mušas, lecot pusotra metra augstumā.
(Reply to this) (Thread)
[User Picture]
From:[info]shelly
Date:May 22nd, 2007 - 04:08 pm
(Link)
Istabas ir trīs, balkons viens, bet rūmes tiešām pietiek, man domāt.
Nu, tad jau redzēs. Laikam tiešām jādara vienkārši tā, kā grib pats kaČēns - galu galā, viņam/ai tak ar ir kāds vārds šajā lietā sakāms!
(Reply to this) (Parent)
[User Picture]
From:[info]antuanete
Date:May 22nd, 2007 - 04:26 pm
(Link)
Grāmatās par kaķiem raksta, ka tieši kaķis ir jālaiž ārā, lai būtu veselīgs un spalva spīdētu. Bet varbūt tie rakstītāji kaķi pilsētā nav turējuši :) Katrā ziņā mūsu jaunkundze baigi raujas dzīvoties ārā, bet mums gan arī ir lauki.
(Reply to this) (Parent)
[User Picture]
From:[info]zimbabve
Date:May 22nd, 2007 - 04:50 pm
(Link)
Dzimums - vienalga, sterilizēts, ārā savu kaķi laistu tikai tad, ja dzīvotu kādā nomaļākā Rīgas rajonā, nevis centrā.
(Reply to this) (Thread)
[User Picture]
From:[info]shelly
Date:May 22nd, 2007 - 10:59 pm
(Link)
Nu, es it kā nedzīvoju centrā, bet par kluso nomali Ķengaragu arī nenosauksi.
(Reply to this) (Parent)
From:[info]sii
Date:May 22nd, 2007 - 05:26 pm
(Link)
par to ārā laišanu - nu nezinu. ja runa ir par daudzdzīvokļu nama pagalmiem, kur jau labi izvērsusies vietējā sētas/pagraba/miskastu kaķu populācija, jāuzmanās. man ir nelāga pieredze, jo mums reiz istabas kaķis, izšmaucis ārā pa tiem vīteņiem, kas apvij lodžiju, pēc pāris šādām pastaigām atgriezās ne tikai viegli saskrāpēts, bet līdzi atnesdams arī kaut kādu ēdi, kuru sākumā nepratām noidentificēt (neaizstiepām uzreiz pie vetārsta, bet skrāpējumu apkopām un sasmērējām kā "parastu skrāpējumu"). bet nu jā, mums vienk laikam nepaveicās..
(Reply to this) (Thread)
[User Picture]
From:[info]shelly
Date:May 22nd, 2007 - 11:01 pm
(Link)
Mūsu ģimenes kaķis, pa miskastēm vazājoties, norāva kaķu mēri un nomira...
Tā kā tas neveiksmes procents ir baisi augsts.
(Reply to this) (Parent) (Thread)
[User Picture]
From:[info]ripp
Date:May 23rd, 2007 - 11:20 am
(Link)
un vēl, reizēm mājās indē žurkas un peles. vecvecāku kaķis pirms vairākiem gadiem, acīmredzot, saēdās un arī nomira.
(Reply to this) (Parent)
[User Picture]
From:[info]kuskus
Date:May 22nd, 2007 - 08:38 pm
(Link)
Nu, nav tā, ka dzimumam nav nozīmes. Pat ja kaķene ir sterilizēta, viņa vienalga būs ar neatkarīgāku raksturu par runci. "Mīļās kaķenītes" ir kaut kāds vīriešu aizspriedumos cēlies mīts.
(Reply to this) (Thread)
[User Picture]
From:[info]shelly
Date:May 22nd, 2007 - 11:00 pm
(Link)
Normāli. Lauvām arī medī dāmas. Manam krusstēvam un tantei ilgus gadus bija kaķene - nešpetnākais un neatkarīgākais radījums, kādu man nācies sastapt. Bet to tomēr individuālais raksturs laikam arī ietekmē.
(Reply to this) (Parent)
[User Picture]
From:[info]zan
Date:May 23rd, 2007 - 03:39 am
(Link)
nu, man ir runcītis un kaķīte, abi vēl maziņi un dzīvojas pārsvarā pa iekšu, ar izņēmumiem, kad aizvedam viņus pastaidzināt pa tuvējo mežu. piekrītu, ka laist viņus tā vienkārši ārā ir neprāts, pat šeit, provincē, kur nu vēl rīgā, kur pilns ar .. nu pati jau uzskaitīji, ar ko.
pēc raksturiem abi atšķiras krasi - runcis vairāk pats par sevi, kaķīte biežāk nāk mīļoties, meklē sabiedrību.
nu un par to apbērnošanos - kamōn, var taču sterilizēt. un sviests ir tas par visām aptaukošanām and stuff. vajag tikai pareizu barību dot un neviens nekur neaptaukosies. kaķis principā paliks mazaktīvāks, bet ne miegaināks vai taukaināks. ja arī tur runci, kam apbērnošanās nedraud, tad, manuprāt, humānāk ir viņu sterilizēt, nekā kaķu laikā slodzīt istabā un nedot.
nu tā, kaut kā.
(Reply to this)