Oktobris 6., 2021


Previous Entry Add to Memories Tell A Friend Next Entry
22:33
Klau, a tie cilvēki, kas ir jūsu draugi un/vai ar kuriem kopā jums ir interesanti un elpu aizraujoši, tendējas būt apmēram vienā ideoloģijā ar jums?

Starp tiem personāžiem, ar kuriem man patīk komunicēt ārpus neizbēgamā ģimenes loka, ir
- trīs cilvēki, ar kuriem, domāju, man nebūtu dramatiska ideoloģiska konflikta nevienā virzienā
- divi cilvēki, kas, ja viņus konfrontētu ar manu viedokli bez manas personības, nospriestu, ka es esmu dolbajobs
- divi cilvēki, kuru viedoklis bez viņu personības man šķistu pilnīgs dolbajoba viedoklis
- viens cilvēks, ar kuru konfrontējot "bez personības" diagnoze "dolbajobs" tiktu ieviesta abos virzienos
- kaut kāds strēķītis cilvēku, par kuriem mēs apmēram stereotipizējam viedoklīšus, bet tas nav interesantuma/aizrautības pamats, so.
/ ierakstīju un aizmirsu, kurš ir kurš :D

Savukārt ar cilvēkiem, kas man besī, nu tā kā reāli besī (šobrīd divi trīs gab.) man nebūtu dramatiska ideoloģiska konflikta nevienā virzienā, they're just being dicks about it (but my dick is waaaaay fiercer)

/ ja tu iekomentē un es saprātīgā laikā neatskrīnoju, tad tā, ļoti iespējams, ir diagnoze "dolbajobs un garlaicīgi", you're welcome

(32 teica | man šķiet, ir tā...)

Comments:


[User Picture]
From:[info]ctulhu
Date:6. Oktobris 2021 - 22:55
(Link)
Vispār nē jo khm cik man zināms vienā ideoloģijā ar mani esošu cilvēku vispār nav, nu tb vrb kkur ir, es viņus neesmu saticis. Nu ir ar kuriem pārklājas, vairāk vai mazāk.
[User Picture]
From:[info]honeybee
Date:6. Oktobris 2021 - 23:08
(Link)
jā, par Tevi man nebija daudz ilūziju, labi, ka Tev par mani arī ne ^.^
[User Picture]
From:[info]ctulhu
Date:6. Oktobris 2021 - 23:16
(Link)
Nu bet no otras puses piemēram ateists un agnostiķis priekš praktiskā aspekta maz kur ir uz nažiem, tas varbūtējais sračs ir tāds ļoti abstrakts un teorētisks.
[User Picture]
From:[info]honeybee
Date:6. Oktobris 2021 - 23:23
(Link)
*trīs izdzēsti negantāki komentāri* trū dolbajoba viedoklītis!!!
[User Picture]
From:[info]honeybee
Date:6. Oktobris 2021 - 23:30
(Link)
(nē, tomēr nenovaldījos) wtf, tieši agnostiķim ir dziļāks konflikts gan ar kristieti, gan ateistu, nekā kristietim un ateistam! jo agnostiķis atšķiras līmenī "ko mēs vispār varam zināt", t.i., kā minimums epistemoloģiskā, kamēr kristietis un ateists implicīti ir vienojušies par to, ka var zināt/pieņemt par esošu vai neesošu, un tālāk jau kasās par detaļām, "ir" vai "nav". konvertēties no kristieša par ateistu vai otrādi ir iespējamāk nekā šāda pati konversija ar agnosticismu
[User Picture]
From:[info]ctulhu
Date:6. Oktobris 2021 - 23:35
(Link)
ā okej tādā ziņā jā bet nu absolūts agnosticisms tipa ``mēs vispār neko nevaram zināt`` arī praktiskā līmenī nemeiko sensu. Nu tas ir mēs plānojam lietas pēc esošajām zināšanām, saprotot ka nekad nav visas zināšanas.
[User Picture]
From:[info]hedera
Date:7. Oktobris 2021 - 10:25
(Link)
Hm, nu es agrāk biju agnostiķe, bet ar maniem ateistu draugiem tas neradīja nekādus konfliktus. Iespējams tādēļ, ka jau tad es biju ateistiska agnostiķe, tādēļ sarunas par šo tēmu bija tiešām tīri filozofiskas un neskāra praktizējošas ticības jautājumus.
[User Picture]
From:[info]dumshputns
Date:6. Oktobris 2021 - 23:07
(Link)
Ideoloģija jau man te sāk izklausīties kā tāds mūzikas novirziens - vai rokassomiņa brends. Manās attiecībās tādām ir vieta kā apskates materiālam, man šķiet. Iespējams, nevienam neviena personība vai viedokļi tā īsti nepatīk, bet mēs sadzīvojam, respektējam, piesargamies. Viens otram vajadzīgi.
From:[info]antiprojekcija
Date:6. Oktobris 2021 - 23:11
(Link)
Nē, jo gandrīz visi draugi ir seni, un katrs esam izauguši citā virzienā. :) Arī jaunus draugus atrodu pēc citām interesēm, nevis pēc politiskās pārliecības.

Domāju, ka no tuvākiem draugiem, varbūt viens ir salīdzināmi kreiss, pārējie ir vismaz centriski vai pat pa labi.
[User Picture]
From:[info]ripp
Date:6. Oktobris 2021 - 23:24
(Link)
kā kuru reizi. biežāk nav aizraujoši ar tiem, ar ko sakrīt. bet gadās arī, ka ir aizraujoši un nesakrīt.
tad atkal, jautājums cik ļoti nesakrīt. reizēm nesakritība ir tik graujoša, ka patika kontaktēties pāriet.
[User Picture]
From:[info]kisswithafist
Date:6. Oktobris 2021 - 23:25
(Link)
kas ir draugi? :D

man vispār liekas, ka lielākoties man pārliecība sakrīt tikai ar dzīvesbiedru, un arī tur mēs balsojam par ideoloģiski līdzīgām, bet tomēr atšķirīgām partijām. pārējiem savi tarakāni, kas vegāns un bišku antivakseris, kas baigais rasists. bet jā, visticamākais, bez personībām varētu būt kaltjāklības gadījums.
[User Picture]
From:[info]begemots
Date:6. Oktobris 2021 - 23:54
(Link)
būtu grūti tendēties uz tādiem pašiem, jo man nepatīk ideoloģijas.


pat ja mani var ieklasificēt kādā ideoloģijā, man pašam šķistu aptuveni tikpat dīvaini šai sakarā tendēties uz draugiem, kā darīt to pēc dibena spalvām -- dažiem tās ir, dažiem nav, bet tā ir tāda privāta un ne īpaši interesanta vai pievilcīga lieta par ko domāt.
[User Picture]
From:[info]honeybee
Date:7. Oktobris 2021 - 06:49
(Link)
Ideoloģija kā ideju sistēma par to, kā lietas sastāv un ka tām būtu jāsastāv sabiedriskā (politiskā) līmenī. Gan jau ir cilvēki, kam tāda "nav", bet tas būtu saistīts ar ļoti specifisku psihes vai pieredzes uzbūvi, kurā sociums nepastāv un attiecīgi nav nekādu ideju; praksē "ideoloģijas nav" bieži noripo uz konformismu. (Šis bija vairāk termina lietojuma skaidrojums, "ideoloģija gan jau ka ir, bet es viņu nerādu un citiem neprasu rādīt", manuprāt, ir ļ cienījama pieeja)
[User Picture]
From:[info]begemots
Date:7. Oktobris 2021 - 10:10
(Link)
Ideoloģiju pamatproblēma man ir bijusi tieši tajā, ka tās ir ideju sistēmas, un kā jau tādas tās pārlieku vienkāršo un shematizē. Tai pat laikā tās (a) ir centušās un cenšas mainīt sabiedrību, to neizprotot un (b) ideoloģiskā pārliecība nereti cilvēkos kļūst par reliģiska rakstura ticību.

Cerams, antropoloģija un socioloģija kaut kādā veidā varēs še vairāk palīdzēt.
[User Picture]
From:[info]honeybee
Date:7. Oktobris 2021 - 10:12
(Link)
Nu ir jau arī ideoloģijas, kurās "iestrādāta" fleksibilitāte
[User Picture]
From:[info]begemots
Date:7. Oktobris 2021 - 10:15
(Link)
Kuras tev tādas šķiet?
[User Picture]
From:[info]honeybee
Date:7. Oktobris 2021 - 11:26
(Link)
Plurālismā balstīta demokrātija, Soross, Berlins, tā banda
[User Picture]
From:[info]aborigens
Date:7. Oktobris 2021 - 00:14
(Link)
nē, ar ļoti retiem izņēmumiem
[User Picture]
From:[info]kaszczejs
Date:7. Oktobris 2021 - 01:21
(Link)
Visumā jā, gandrīz ar visiem kaut cik tuvajiem ļaudīm man ir uzskatu kopība. Bet ievērojot to, ka tie ir pārsvarā mana vecuma un mana intelektuālā līmeņa ļaudis ar līdzīgu attieksmi pret dzīvi, tā tam arī būtu jābūt. Izņēmumi sastāv no glīšiem, bet pārāk jauniem priekš adekvātuma skuķiem :D
[User Picture]
From:[info]honeybee
Date:7. Oktobris 2021 - 06:20
(Link)
Mhm, spriežot pēc komentāra, adekvātas personas padomā "dolbajobs" un pazūd no apvāršņa
[User Picture]
From:[info]mindbound
Date:7. Oktobris 2021 - 01:51
(Link)
Ģenerāli nē, t.sk. [info]ctulhu minēto iemeslu dēļ (zinātāji sapratīs).
[User Picture]
From:[info]lavendera
Date:7. Oktobris 2021 - 06:37
(Link)
Mana vislieliskākā ceļojumbiedrene ir Krievijas policijas majore (gan tikai darbavietas pēc un nu jau pensionēta) un kvēla putiniste.
Ar lielu draugu loku man atšķiras viedokļi par to, kas ir lietošanas vērta medicīna.
[User Picture]
From:[info]helvetica
Date:7. Oktobris 2021 - 07:22
(Link)
Par ideoloģiju - īsti nezinu, bet vērtību vektors aptuveni vienā virzienā, jā. Ar paplašināto ģimeni ir diametrāli dažādi un tas ir pārbaudījums psihei.
[User Picture]
From:[info]krii
Date:7. Oktobris 2021 - 08:06
(Link)
Nu, man tuvo draugu lokā ir kvēla tautas dzudzniecības mīļotāja un uz šī pamata - antivaksere (vismaz ne propagandējošā), kura tagad izslimo covid...
[User Picture]
From:[info]neraate
Date:7. Oktobris 2021 - 08:31
(Link)
Nē, ne obligāti. Man gan liekas, ka ja cilvēkam ideoloģija (lai cik pareiza, cēla un skaista tā būtu) traucē būt cilvēcīgam, tad tur visbiežākais vaina nav ideoloģijā. Tieši tāpat kā lai draudzētos nav domām jāsakrīt, citreiz tieši tas padara lietas pliekanas.

Un tie, kas besī, nu tur dažādi, es laikam nediskriminēju, ir no gandrīz visām pārliecībām.
[User Picture]
From:[info]vilibaldis
Date:7. Oktobris 2021 - 08:52
(Link)
Ai nē, mani parasti besī pēc citiem kritērijiem :D
[User Picture]
From:[info]hedera
Date:7. Oktobris 2021 - 10:40
(Link)
Izskatās, ka šobrīd tuvākie cilvēki man ir tādi, ar kuriem vismaz pamatos sakrīt vērtību sistēmas. Skaļi rasisti un homofobi, kas kaut kad sen bija draugi, tagad ir atvirzījušies paziņu lokā.
[User Picture]
From:[info]smejmoon
Date:7. Oktobris 2021 - 13:42
(Link)
Man ir viedokļu dažādība, bez dolbajobiem. Un man tā patīk.
Dažreiz cenzēju, pasakot ka šo vai citu tēmu nevēlos apspriest vairāk par vienu reizi.
Cenšos arī savu ļurināšanu pa laikam aprobežot.
[User Picture]
From:[info]mranarhs
Date:7. Oktobris 2021 - 16:34
(Link)
Esmu mūžīgi mūžos diks, jo rakstu un vienmēr rakstīšu "pohui"!
[User Picture]
From:[info]honeybee
Date:7. Oktobris 2021 - 17:07
(Link)
:D
[User Picture]
From:[info]cuc
Date:19. Oktobris 2021 - 01:11
(Link)
8 + strēķītis!!! Kas teica, ka latviešu autori ir introverti, dikti sameloja :D
[User Picture]
From:[info]honeybee
Date:19. Oktobris 2021 - 09:14
(Link)
:D nu ar dažiem es komunicēju reizi gadā un ar citiem praktiski tikai virtuāli
honeybee -

> Jaunākais
> Arhivētais
> Draugi
> Par sevi


> Go to Top
Sviesta Ciba