par iepērienu

« previous entry | next entry »
Feb. 6., 2015 | 04:42 pm

Pāvests Francisks pieļauj bērnu iepēršanu, ja tas neaizskar viņu godu

Mani pēra. Mamma ar roku šad un tad. Sencis ar siksnu šad un tad, bet ne tā, ka briesmonīgi zilināja, lai gan strīpas uz dibena palika gan. Kaktā stāvēju padaudz (labi, ka vel uz zirņiem nelika tupēt, vai ziniet!). Par to godu un cieņu, ja godīgi, nezinu. Gan jau ir atvērts geštalts :)

Jūs pēra vai nepēra?

Link | piemet pagali! | Add to Memories


Comments {50}

Princese Zeltīte

(bez virsraksta)

from: [info]elina
date: Feb. 6., 2015 - 04:43 pm
Link

pēra, pēra.
taisnības labad - pati uzprasījos :)

Atbildēt | Diskusija


Bļanna Baklažanna

(bez virsraksta)

from: [info]bljanna
date: Feb. 6., 2015 - 04:44 pm
Link

Bet bērniem taču pienākas būt špicbukiem! Kad tad vēl?

Tevi ar roku vai siksnu?

Atbildēt | Iepriekšējais | Diskusija


Princese Zeltīte

(bez virsraksta)

from: [info]elina
date: Feb. 6., 2015 - 04:52 pm
Link

nu, ne tādiem, kas liek vecākiem visu laiku sirmot :D
ar visu ko. mamma ar roku, tētis ar siksnu, vecmamma ar žagariem. Vectētiņš vienīgais žēloja :)

Atbildēt | Iepriekšējais | Diskusija


Bļanna Baklažanna

(bez virsraksta)

from: [info]bljanna
date: Feb. 6., 2015 - 04:55 pm
Link

Vectētiņš Tev burvīgs :)


Man allaž bija bail atzīties grēkos vectēvam, lai gan roku nekad nav pacēlis. Bet tas skatiens, ārdīšanās un pēc tam kapa klusēšana... tas biedza nost. Atceros, kā trīcēju, kad ~ 10-11 gadu vecumā, pļaujot zāli, saplēsu siltumnīcas stiklu. Gribēju no mājām mukt prom!

Atbildēt | Iepriekšējais | Diskusija


Princese Zeltīte

(bez virsraksta)

from: [info]elina
date: Feb. 6., 2015 - 04:58 pm
Link

ar mani vectētiņš vienmēr runāja kā ar pieaugušu cilvēku, nu, nesitot. izstāstīja,kas bija slikti, kāpēc bija nepareizi, utt. ļoti apbrīnojami. citiem tādu nervu nebija. mēs bijām 3 sīki maitas :) (brālis arī vienreiz aizlaidās no mājāsm aiz bailēm,ka pērs (es pati sabiedēju)) :D

Atbildēt | Iepriekšējais | Diskusija


Bļanna Baklažanna

(bez virsraksta)

from: [info]bljanna
date: Feb. 6., 2015 - 05:10 pm
Link

:D

Atbildēt | Iepriekšējais


(bez virsraksta)

from: [info]ernuerna
date: Feb. 6., 2015 - 09:38 pm
Link

te vispār sanākt lielisks antropoloģisks pētījums - fakts, mātes parasti ar roku, tēvi ar siksnām, un mana ome arī cienīja žagarus

Atbildēt | Iepriekšējais


Viņa Gaišība

(bez virsraksta)

from: [info]kautskis
date: Feb. 6., 2015 - 04:44 pm
Link

Nepēra. Kaktā lika.

Atbildēt | Diskusija


(bez virsraksta)

from: [info]nord
date: Feb. 6., 2015 - 04:46 pm
Link

mani arī nepēra, lika kaktā padomāt, bet es tur knibināju tapetes, tādēļ arī kaktā pārstāja likt :D

Atbildēt | Iepriekšējais | Diskusija


Bļanna Baklažanna

(bez virsraksta)

from: [info]bljanna
date: Feb. 6., 2015 - 04:47 pm
Link

Ļoti efektīva metode. Mani par tapešu knibināšanu iepērtu :) Tad vairak neknibinātu.

Atbildēt | Iepriekšējais | Diskusija


(bez virsraksta)

from: [info]nord
date: Feb. 6., 2015 - 04:58 pm
Link

bargākais, kas par škodjīšanu pienācās bija- nedēļa bez televizora (nekāda "miedziņš nāk" ), bet par kaut kādiem izmīcītiem rudziem vienreiz- divas nedēļas nevarēja iet ārā (taisīt citas škodas) :D

Atbildēt | Iepriekšējais


Bļanna Baklažanna

(bez virsraksta)

from: [info]bljanna
date: Feb. 6., 2015 - 04:46 pm
Link

Vistrakāk bija, kad mani un māsu likta katru savā istabas kaktā un nedrīkstēja vienai uz otru pat palūrēt! Lūk, tas bija neizturami. Tāāāda garlaicība....

Atbildēt | Iepriekšējais


Inde

(bez virsraksta)

from: [info]auksts_entelekt
date: Feb. 6., 2015 - 04:44 pm
Link

pēra

Atbildēt


ezss

(bez virsraksta)

from: [info]ezss
date: Feb. 6., 2015 - 04:51 pm
Link

vienreiz mamma neizturēja un izvilka siksnu. man gan liekas, ka brēkšanas no mūsu puses tur bija vairāk kā sišanas no viņējās.

un par Ko šī akcija tika izveikta, tiešām neatceros

Atbildēt


Princese Zeltīte

(bez virsraksta)

from: [info]elina
date: Feb. 6., 2015 - 04:53 pm
Link

a bet mēs toreiz ar Artu pētījām bērnu sišanu, bībelē ir teikts, lai vecāki nežēlo savu siksnu, jo nāks par labu vēlāk bērnam :)

Atbildēt | Diskusija


Bļanna Baklažanna

(bez virsraksta)

from: [info]bljanna
date: Feb. 6., 2015 - 04:56 pm
Link

Tas mani it nemaz nepārsteidz!

Atbildēt | Iepriekšējais


(bez virsraksta)

from: [info]unpy
date: Feb. 6., 2015 - 04:54 pm
Link

Pat teiktu, ka nedaudz pārspīlēti.

Atbildēt | Diskusija


Bļanna Baklažanna

(bez virsraksta)

from: [info]bljanna
date: Feb. 6., 2015 - 04:56 pm
Link

Tu per/esi pēris?

Atbildēt | Iepriekšējais | Diskusija


(bez virsraksta)

from: [info]unpy
date: Feb. 6., 2015 - 04:58 pm
Link

Vienreiz nevaldāmu dusmu lēkmē esmu uzsitis ar roku pa dibenu, bet pa apģērbtu un ne ļoti stipri.

Atbildēt | Iepriekšējais | Diskusija


Bļanna Baklažanna

(bez virsraksta)

from: [info]bljanna
date: Feb. 6., 2015 - 05:04 pm
Link

Es arī (radu bērniem, kad tie vēl bija mazi).

Atbildēt | Iepriekšējais


François Pignon

(bez virsraksta)

from: [info]pinjons
date: Feb. 6., 2015 - 04:59 pm
Link

Reizēm pēra. Atsevišķus gadījumus kad tas tika darīts ne pa tēmu, vai sods bij acīmredzami neadekvāts nodarītajam (gan no tālaika, gan no tagadnes skatu punkta) atceros joprojām. Un tas varbūt ar ir viens no daudzajiem iemesliem kādēļ man ar saviem vecākiem ir maigi izsakoties ne tās labākās attiecības.

Atbildēt


Strēlniece

(bez virsraksta)

from: [info]str
date: Feb. 6., 2015 - 05:59 pm
Link

pēra.
bet laikam par lietu, jo neizjūtu to kā dzīves apvainojumu.
pēdējā reize - 11.klasē, kad negribēju vilkt mammas nopirktu mēteli ( jo neviens jau neko man neprasīja kad nopirka, vai nopirka to kas bija , tas bija senos laikos)

Atbildēt | Diskusija


Bļanna Baklažanna

(bez virsraksta)

from: [info]bljanna
date: Feb. 7., 2015 - 01:55 am
Link

Kā var nopērt cilvēku 11.klasē?!!

Atbildēt | Iepriekšējais


(bez virsraksta)

from: [info]digna
date: Feb. 6., 2015 - 07:20 pm
Link

Fiziski nepēra, nebija par ko. Izņemot vienu reizi, kad sita visu nakti ar suņa pavadu par trijnieku mūzikā, pa laikam uzšaujot ar roku pa galvu. Aizvien nevaru aizmirst un piedot, aizvien ļoti liels aizvainojums par to un šis gadījums noteikti ir atstājis uz mani nopietnas sekas. Bet bez fiziskas sišanas ir iespējams "pērt" arī citādāk, atstājot nepatīkamas sekas visam mūžam.

Atzīmju tēma vispār tāda sāpīga, katra sliktā atzīme līdz kādai, hmmm, sestai klasei, tas bija pamatīgs skandāls, terors, kliegšana, draudi un visādas šausmas. Man aizvien ir paniskas bailes no sliktām atzīmēm. Robežas atzīme ir 7. 6 ir slikta, viss, kas zemāk, attiecīgi - vēl sliktāk.

Atbildēt | Diskusija


(bez virsraksta)

from: [info]digna
date: Feb. 6., 2015 - 07:26 pm
Link

Tas trijnieks bija piecu baļļu sistēmā. Trešajā klasē. Par ritma zīmēm. Ko sodīšanas sākuma brīdī jau biju iemācījusies un visu atrādīju, parādīju, sapratu. Bet tēvs bija aizrāvies un lika skaļi nolasīt notīs visu mūzikas grāmatu, par kļūdām sitot. Gulēt tiku pret rītu. Pārraudājusies, pārbijusies līdz nāvei un piečurātām biksēm.
Kādam varbūt smiekli nāk, bet man tas tiešām bija ļoti traumatiski, es nožēloju, ka to atkal atcerējos.

Atbildēt | Iepriekšējais | Diskusija


A

(bez virsraksta)

from: [info]klusums
date: Feb. 7., 2015 - 04:29 am
Link

:(
Kā kādam cilvēkam vispār tas var likties smieklīgi?!

Atbildēt | Iepriekšējais


zintish

(bez virsraksta)

from: [info]zin
date: Feb. 6., 2015 - 08:15 pm
Link

es atzīšos, man ir bērnības trauma
kad bija klāt peramais laiks, tēvs viss tāds dusmīgs un nopietns lika ATNEST SIKSNU
tas bija 7x sāpīgāk par pašu pēršanu.
lūk arī goda un cieņas aizskaršana (var būt nē, bet psihes gan)

Atbildēt | Diskusija


(bez virsraksta)

from: [info]ernuerna
date: Feb. 6., 2015 - 09:41 pm
Link

jā, tas bija šaušalīgi biedinoši - kad lika atnest siksnu

Atbildēt | Iepriekšējais


(bez virsraksta)

from: [info]solipse
date: Feb. 6., 2015 - 09:13 pm
Link

NEKAD. pat runa nav bijusi. tāpat bija autoritāte, pietika ar ironisku repliku.

Atbildēt | Diskusija


Bļanna Baklažanna

(bez virsraksta)

from: [info]bljanna
date: Feb. 7., 2015 - 01:58 am
Link

Bērnam pietika ar ironisku repliku? O_o!

Atbildēt | Iepriekšējais | Diskusija


(bez virsraksta)

from: [info]solipse
date: Feb. 7., 2015 - 01:26 pm
Link

pietika. jutīgumu uz šādām lietām vajag trenēt no agras bērnības, tad strādā. protams, var iebraukt citās auzās.

Atbildēt | Iepriekšējais


(bez virsraksta)

from: [info]ernuerna
date: Feb. 6., 2015 - 09:38 pm
Link

uuuuuujjjj! domāju, ka nebija tādas nedēļas, kad es nestaigādu ar nošvīkstinātu pēcpusi, un kaktā stāvēju vismaz reizi dienā. pie mazākiem nodarījumiem kājās, pēc lielākiem - uz ceļiem. kad senči saprata, ka ar brāli kaktā ļoti jautri pavadām laiku, tad mūs sākuma šķīra katru savā izstabas kaktā, pēc tam jau katru savā istabā. kamēr mūs vēl lika katru savā kaktā vienā istabā, es vienmēr biju ļoti neapmierināta ar to, ka viņam tiek sekcijas skapis, bet mani liek radiatoru stūri pie aizkariem. jo redzi, sekcijas stūris bija ideāls ar to, ka tajā atradās atvilktne ar omas šūnampiederumiem, un ar lāpāmo adatu tik smukus zīmējums varēja skrāpēt tajā tumši brūnajā sekcijas lakā. un tādas baltas smalkas gravīras. un tās gravīras varēja nomaskēt, saslapējot ar siekalām. domāju, ka man nav jāstāsta, kā mūs pēra, kad šīs gravīras nāca gaismā (jo raugi, kad siekalas nožuva, baltās līnijas atkal kļuva redzamas)

Atbildēt | Diskusija


Bļanna Baklažanna

(bez virsraksta)

from: [info]bljanna
date: Feb. 7., 2015 - 08:29 am
Link

:))

Atbildēt | Iepriekšējais


barbala

(bez virsraksta)

from: [info]barbala
date: Feb. 7., 2015 - 11:40 am
Link

:))

Atbildēt | Iepriekšējais


Sesilija

(bez virsraksta)

from: [info]sesilija
date: Feb. 6., 2015 - 11:41 pm
Link

Pēra.

Bet audzināšanas metode pastulba. Tas pēriens tak paredzēts, lai tā vairs nedarītu.
Es atceros pērienu, bet kāda vella pēc es viņus dabūju - nav ne jausmas.

Pēra mamma ar žagriem. Kad bija tēta sodīšanas kārta viņš mums ar brāli teica, lai izliekamies, ka raudam :D un tāds demonstratīvs plikšķis ar roku :D

Atbildēt


A

(bez virsraksta)

from: [info]klusums
date: Feb. 7., 2015 - 04:28 am
Link

Nepēra*. Bija viena vai divas izņēmuma reizes. Es gan biju ļoti prātīgs bērns un blēņas nedarīju.

*Cik zinu un atceros. Pirmskolas periodā vrb patēvs pēra, bet to es neatceros. Zinu pēc nostāstiem, ka viņš kretīniski izturējās, kad mammas nebija klāt. Bet sekas tas atstāja jebkurā gadījumā.

Atbildēt


(bez virsraksta)

from: [info]adinkra
date: Feb. 7., 2015 - 11:07 am
Link

Pēra gan, ar kas nu pa rokai gadjās. Nevarētu gan teikt, ka pavisam par neko, bet man jau tad bija skaidrs, ka normāli par tādiem sīkumiem nevienu nesit. Ar kaktiem neviens nekrāmējās.
Kā vispār var pērt bez cieņas aizskaršanas, ja neviens neredz?

Atbildēt


barbala

(bez virsraksta)

from: [info]barbala
date: Feb. 7., 2015 - 11:57 am
Link

Pēra. Līdz kādiem gadiem deviņiem un jāteic, ka totāli pelnīti, es diezgan mācēju uzkrāt pērnienpunktus un tad godam atstrādāju. Augu viena un samērā izolētos apstākļos: lauku mājas, blakusmājas kaimiņos par mani jaunāks šmurgulis, tālākos kaimiņos- krietni vecāki skuķi, taču kad uzsākās visas socializācijas gaitas ar štābiem, vazāšanos, mantu/mantības izsaimniekošan un nenākšanu mājās, utt, tad pērienus panācu regulāri. Liekas, ka māte neizturēja ceturtdienās, tēvs brīvdienās. Kad pasāku apjēgt shēmu, cik tālu ejot var norauties, tad kaut kā, savaldījos, bet bija periods pirms skolas, kad staigāju zilumos. Pēra māte, tēvs, arī oma Rīga pēra- viņai tas kaut kā sanāca vismuļķīgāk. Oma bija pinēja un lielajā vannā mēdza mērcēt klūgas. Nu lūk, norauties ar mērcētām klūgām – tas ir nepatīkami, bet sausas parasti lūza un tas omu saniknoja vēl vairāk un tad viņa rāva aiz bizēm, jo neko citu izdarīt nevarēja. Vispār, taisīt ziepes dzīvoklī man nelikās labi, jo te nekur nevarēja aizlaisties, laukos, mūsu mājā, es piekopu praksi ar novēlotu atgriešanos, kad "dusmas ir pārgājušas." Ne vienmēr tas nostrādāja.

Māte uzgāja gaisā stipri ātrāk un pēra ar visu, kas gadījās pa rokai, īpaši pretīgas bija gipšu formu savelkamās gumijas vai pagarinātāja vadi. Parasti viņa ātri man ievilka un pati aiz dusmām un bezspēcības apraudājās. Tēvs manus izgājienus piecieta labāk, bet ja pamanījos izvest arī viņu un tur, līdz pat šodienai strādā viena un tā pati metode: neklausīties tajā, ko viņš saka (teiksim, viņš man skaidro kaut ko matemātikā, zīmē "pitagora bikses" māla plastā, bet es esmu aizdomājusies, kādu kleitu lai uzšuj lellei Ilonai). Tēvs pēra ar savu ādas siksnu ("atnes man siksnu! tūliņ nopēršu!) vai ar nātrēm, kuras lika pats saplūkt.

Reizēm, ievārot kaut kādus sūdus (ar gumiņas bumbu "pūcina" izsitot guļamistabas stiklu vai sadauzdot kafijas dzirnaviņas), es tālredzīgi slēpu siksnas vai izbradāju piemājas nātres. Diemžēl, radošos vecākus tas parasti neatturēja.

Atbildēt | Diskusija


Bļanna Baklažanna

(bez virsraksta)

from: [info]bljanna
date: Feb. 7., 2015 - 01:23 pm
Link

Nu, nu - bērnības traVma vismaz ir? Atvērts geštalts? Jāiet pie psihOterapeita?

Atbildēt | Iepriekšējais | Diskusija


barbala

(bez virsraksta)

from: [info]barbala
date: Feb. 7., 2015 - 01:40 pm
Link

TaVmu nav, visi pratās savākties laicīgi. Liekas, ka tomēr daļa no normāla augšanas procesa- norauties.

Atbildēt | Iepriekšējais | Diskusija


Bļanna Baklažanna

(bez virsraksta)

from: [info]bljanna
date: Feb. 7., 2015 - 01:45 pm
Link

Vai ne? Es arī neatceros, ka būtu par to naktīs spilvenā raudājusi. Netika tomēr pārkāpts vardarbības slieksnītis (nu, kā te dažus, izrādās, par atzīmēm sita, jēziņ).
Bet nu ir mums tāda kultūras iezīmīte.

Atbildēt | Iepriekšējais | Diskusija


barbala

(bez virsraksta)

from: [info]barbala
date: Feb. 7., 2015 - 01:52 pm
Link

Jā, kultūras iezīmīte ir spilgta. Īstenībā, būtu interesanti šo bērnībā pēršanu skatīt kopā ar vecāku lomu pieaugušajās dzīvēs vēlāk – mani pārsteidz neticami stāsti par pieaugušo meitu un māšu ārprātīgajām līdzarkatībām, māmiņkontroli, būšanu labai meitiņai tā pirms40, "māmiņa= mans labākais un vienīgais draugs" un mūžam nepārrauto nabas saiti.

Atbildēt | Iepriekšējais | Diskusija


Bļanna Baklažanna

(bez virsraksta)

from: [info]bljanna
date: Feb. 7., 2015 - 01:56 pm
Link

Jep - zinu pāris spilgtus gadījumus. Tur ir kas biedējošs.
Un tad, protams, tie vecāki, kas par saviem bērniem grib turēt pastiprinātu kontroli visu mūžu, nu un tad tie "bērni" tādi ar mazvērtības kompleksiem staigā visu mūžu.

Atbildēt | Iepriekšējais | Diskusija


barbala

(bez virsraksta)

from: [info]barbala
date: Feb. 7., 2015 - 02:22 pm
Link

īsāk sakot, "grūtums iezīsts no mātes krūts." (Ā. Elksne)

Atbildēt | Iepriekšējais


(bez virsraksta)

from: [info]digna
date: Feb. 7., 2015 - 08:18 pm
Link

Tu domā, ka sišana par atzīmēm ir kaut kas neparasts?

Atbildēt | Iepriekšējais | Diskusija


Bļanna Baklažanna

(bez virsraksta)

from: [info]bljanna
date: Feb. 8., 2015 - 03:49 am
Link

Nē, gluži otrādi. Diemžēl.

Atbildēt | Iepriekšējais


Papildjautājums pērtajiem

from: [info]digna
date: Feb. 7., 2015 - 12:45 pm
Link

Kādas sekas pēršana ir atstājusi uz jūsu seksuālo dzīvi? Drošvien tāpēc, ka tā man tuva tēma - vairākos stāstos man lec acīs izteikti seksuālas vibrācijas, piemēram - tā siksnas nešana, kad pērs, pēršana ar nātrēm, principā liela daļa aprakstīto miesassodu.
Lūdzu nepārprast tās" seksuālās vibrācijas", kam nav zināms, seksuālā pieredze tiešām sākas ar vecākiem, ar pirmajiem pieskārieniem, savstarpējām fiziskām (un ne tikai) attiecībām daudzu gadu garumā, citam ilgāk, citam gandrīz necik. Tam nav nekāda sakara ar pedofiliju vai perversijām, vismaz es uz to nenorādu šobrīd.

Kaut gan paredzu, ka neviens nedalīsies ar ko vairāk par "nekādas", laikam pārāk intīmu jautājumu tomēr uzdodu.

Atbildēt | Diskusija


Bļanna Baklažanna

Re: Papildjautājums pērtajiem

from: [info]bljanna
date: Feb. 7., 2015 - 01:24 pm
Link

Man vajag par šo padomāt.

Atbildēt | Iepriekšējais


Bļanna Baklažanna

Re: Papildjautājums pērtajiem

from: [info]bljanna
date: Feb. 7., 2015 - 01:46 pm
Link

Nē, nav. Man liekas, ka man tā pēršana nebija tik smaga (vai ilgstoša, jo nedzīvoju diez ko ilgi ar senci kopā), lai atstātu kādas sekas.

Atbildēt | Iepriekšējais


barbala

Re: Papildjautājums pērtajiem

from: [info]barbala
date: Feb. 7., 2015 - 01:48 pm
Link

Vibrācijas var ieraudzīt ar pieauguša cilvēka atskatu uz pēršanu un vispār, attiecībām bērnībā, īpaši protams, trausla un kārdinoša ir tēvu- meitu līnja, viesturs rudzītis par to varētu kādu mēnesi rakstīt. Bet vai un kā visas šīs pēršanas ietekmējušas manu seksuālo dzīvi, pašvērtību, kas ir normālu attiecību pamats? Drīzāk saudzējoši, nevis graujoši, proti, radusies izteikta pašsaglabāšanās un robežu izjūta, uzasināta empātija.


Atbildēt | Iepriekšējais