None of the Above ([info]artis) rakstīja,
@ 2021-04-20 10:24:00

Previous Entry  Add to memories!  Tell a Friend!  Next Entry
“Pagājušo sestdien tika apglabāts Anglijas karalienes Elizabetes dzīvesbiedrs, princis Filips. Bēres notika, maksimāli ievērojot gadsimtiem senas tradīcijas (cik nu tas bija covid laikos iespējams). Arī pati bēru ceremonija bija atstrādāta un noslīpēta līdz pēdējam sīkumam. Katra karalisko gvardu kustība, katra soļa mehāniskā precizitāte simbolizēja sistēmas nemainību, stabilitāti un mūžīgu nesatricināmību. Proti, tieši to, ko nekādi nevar ciest monarhijas pretinieki un kreisie aktīvisti. Ne jau omīte, sirmā karaliene Elizabete viņus uztrauc un kaitina. Viņus kaitina pati tradīcija kā tāda.”

Pārējais rakstā ir “meh”, bet šis IMHO precīzi.

https://neatkariga.nra.lv/komentari/bens-latkovskis/345112-tviterapskats-kreiso-fanatiku-uzbrukums-supuldziesmam-ka-latvisko-tradiciju-nesejam


(Ierakstīt jaunu komentāru)


[info]fedrs
2021-04-20 12:03 (saite)
Agrāk žurnālisti gāja ielās un rakstīja par notikumiem. Tagad veiso tvitera un instagrama apskatus.

(Atbildēt uz šo) (Diskusija)


[info]artis
2021-04-20 12:18 (saite)
Protams. Agrāk dzīve notika ielās, bet cietās mājsēdes laikā sabiedriskie notikumi pamatā noris tieši sociālajos tīklos.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]fedrs
2021-04-20 12:22 (saite)
Katram savi priekšstati par to, kas ir notikums.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]artis
2021-04-20 12:26 (saite)
Katram savas avīzes, žurnālisti un notikumi. Tā ir bijis, tā arī paliks.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]slikts
2021-04-20 14:08 (saite)
Šis ir zemiski pat tev

(Atbildēt uz šo) (Diskusija)


[info]artis
2021-04-20 15:22 (saite)
Izvērs savu domu.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]shrdlu
2021-04-20 14:27 (saite)
Nu šādas nekaitīgas tradīcijas jau varētu mīļā miera labad saglabāt (tāpat kā mūsu modernajai dzīvesdziņai neatbilstošo circenīti aizkrāsnē), galvenais lai šo brīvdabas muzeju no visām pusēm apsargā super advancēti militārie droni, kiborgi, kiberkara hakeri, mākslīgais intelekts u.c. netradicionālie veidojumi.

(Atbildēt uz šo) (Diskusija)


[info]artis
2021-04-20 15:19 (saite)
Tradīcijas ir vienīgais iemesls investēt aizsardzībā (super advancētos militāros dronos utml.). Ja neaizsargāsim tradīcijas, tad tikpat labi varam padoties pretiniekam.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]shrdlu
2021-04-20 15:31 (saite)
Tātad visas tradīcijas būtu jāizvērtē no tāda skatupunkta, vai to saglabāšana palīdz investēt aizsardzībā to saglabāšanai.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]artis
2021-04-20 15:57 (saite)
Jā, tādas tradīcijas, kas mūs padara vieglāk ievainojamus (piemēram, gļēvulība, bezprincipialitāte, muguras liekšana utml.), būtu atmetamas.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]shrdlu
2021-04-20 16:08 (saite)
Tad kā ar circenīti aizkrāsnē - atmetams vai saglabājams? Varbūt to var pārdefinēt kā aicinājumu Latvijai uzsākt militāru Mēness apguves programmu?

"Beidz raudāt, dēliņ,
Rimsties nu,
Es tad ko jauku
Stāstīšu:
Mēs runci ratos
Iejūgsim,
Uz mēnestiņu
Nobrauksim."

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]artis
2021-04-20 16:59 (saite)
Kāpēc atmetams? Par ko tad ir circenītis aizkrāsnē, vai tad ne par grūtību pārvarēšanu?

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]hedera
2021-04-20 17:02 (saite)
Par sociālo nevienlīdzību. :D

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]shrdlu
2021-04-20 18:01 (saite)
Nu īsti jau nē. Tā vietā, lai atrisinātu problemātisko situāciju, tiek aicināts patverties iedomu pasaulē, virtuālajā realitātē.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]artis
2021-04-20 18:17 (saite)
Tieši tā reizēm ir vienīgā iespēja izdzīvot. Tāds patvērums iedomu pasaulē nav vēlams, ja ir iespēja kaut ko mainīt, aktīvi darboties, bet ja ir jāizdzīvo, jāpārcieš ieslodzījums (kā, piemēram, Gunāram Astram), tad tieši patveršanās iedomu pasaulē garantē izdzīvošanu. Ir laiks aktīvai darbībai un "virtuālās pasaules noliegšanai", un ir laiks patvērumam savā iekšējā pasaulē.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]shrdlu
2021-04-20 18:27 (saite)
Ok, nu tad atstājam circenīti, kā "last chance mental defence weapon":)

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]artis
2021-04-20 19:09 (saite)
Tas ne tuvu nav “last chance”, bet jā, tas būtu prātīgi.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]antiprojekcija
2021-04-20 19:39 (saite)
Nedomāju, ka tā būs īstā interpretācija.

Rainis ar Aspaziju bija sociālisti, līdz ar to es to lasu kā mēģinājumu citiem likt saprast, kā jūtas māte, kas nespēj pabarot bērnu.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]artis
2021-04-20 21:07 (saite)
Nezināju, ka sociālisti ir tik viendimensionāli (one trick pony).

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]antiprojekcija
2021-04-20 21:13 (saite)
Tev līdzcietība liekas viendimensionāls skats?

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]artis
2021-04-20 21:26 (saite)
“Nedomāju, ka tā būs īstā interpretācija [, jo viņi bija sociālisti]”

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]antiprojekcija
2021-04-20 21:32 (saite)
Nu jā, no kreisās pozīcijas šī dzejolīša galvenā nozīme liekas ļoti skaidra, un nav jāfantazē par rāpšanos ārā no bedres (ar runcīti uz mēnestiņu rāpties no bedres ārā, wut?), utt. Tas, ka Aspazija bija kreisā, man liek domāt, ka tas droši vien nav nejauši.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]artis
2021-04-20 21:48 (saite)
Viņa bija vairāk kā kreisā. Šī pārīša (Raiņa un Aspazijas) politiskā ideoloģija man šķiet atbaidoša, bet dzejolī nolasu citu jēgu un neuzskatu, ka Aspazijas dzejoļu jēgu jau iepriekš nosaka vēsturiskais materiālisms un viņas šķiriskā apziņa. Ko tagad darīsim? Izslēgsi manu interpretāciju pēc šķiriska rakstura, vai sintezēsi no antitēzes?

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]saka_taisniibu2
2021-04-20 23:38 (saite)
Kaut kādai apšaubāmai 19. gs. ideoloģijai ar ļoti aizdomīgu metafiziku un vēl aizdomīgāku ekonomikas teoriju nepieder monopols uz "līdzcietību".

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]artis
2021-04-20 23:51 (saite)
Tieši tā. Mani šī [info]antiprojekcija šķietamā implikācija pārsteidza.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]antiprojekcija
2021-04-21 00:12 (saite)
Nesaku, ka monopols, tikai to, ka līdzcietībai sociālistu uzskatos ir ļoti centrāla loma. Tāpēc, to zinot, dzejoļa iecerētā ziņa liekas relatīvi skaidra.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]gnidrologs
2021-04-21 07:42 (saite)
Sociālistu uzskatos centrālā loma ir esošā graušana un vienas kliķes totāla diktatūra. Vienmēr un visur, kur parādās sociālisti, seko šīs divas lietas vai to mēģinājums. Pastāvēs, kas pārmainīsies trololo.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]gnidrologs
2021-04-20 17:36 (saite)
Tradīcija ir tā lieta, kas dod civilizācijas karkasu un serdi. Koherenci. Vispirms tieši metafiziskais karkass, kas stāv kā fundaments, uz kura var mierīgi būvēt pa virsu fiņķikļuškas. Identitāti, izpratni par to kas esi, ģimene, kas ir dzīvotspējīgas komūnas ķieģelis, var būt reliģiju brīvība individuālā līmenī, bet jābūt vismaz kādai pilsoniskai ideoloģijai, kas tiek stingri ievērota. Ja nekas no tā, tad nav ko sargāt un nopietniem cilvēkiem nevar būt nopietnas motivācijas pievienoties kšatriju pulkam. Tāpēc, piemēram, ASV armijas pārvēršas par woke frīkšova un totalitāra suveilence state hibrīdu, kuru vienīgās militāras akcijas ir provocēt karus par labu Izraēlai tuvajos austrumos vai kūdīt sūdus Krievijas pierobežā.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]artis
2021-04-20 17:43 (saite)
Krievija pati itin labi "kūda sūdus" pierobežā. Sākot jau ar to, ka to uzskata par eksluzīvi savu "ietekmes zonu".

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]gnidrologs
2021-04-20 19:45 (saite)
Protams. Savukārt amerikāņi kūda preventīvus pretsūdus tajā pašā pierobežā. Business as usual. Es tikai par to, ka ASV miltārajam kompleksam pēc aukstā kara ļoti maz ko reāli darīt paša Amerikas labā, tāpēc tā pamatā darbojas kā lobijistu un (((lobijistu))) algotņi vai klaunu pasaules platforma. Kā suns, kam garlaicīgi. Naudu kaut kā arī jāpiesaista.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]artis
2021-04-20 21:43 (saite)
Nu beidz ar šitām trīsiekavām. (((artis)))

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]gnidrologs
2021-04-20 23:26 (saite)
Labi. ASV armijas galvenā funkcija ir sargāt Izraēlas ģeopolitiskās un etnonacionālās intereses. Labāk?

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]artis
2021-04-20 23:52 (saite)
Jā. Un pareizi dara. Ceru, ka tas pats attiecās arī uz Poliju un Baltijas valstīm.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]gnidrologs
2021-04-21 00:16 (saite)
Okej, man arābi nepatīk vēl vairāk, taču tas padara ASV līdzīgu tiem dzīvniekiem, kuri cieš no https://en.wikipedia.org/wiki/Parasitoid_wasp. Šādām civilizācijām nav nākotnes. Tie ir golemi. Un diez vai šis golems būs labs sargs Polijai vai Baltijai, jo mēs viņu galvās olas tomēr nespējam iedēt.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]shrdlu
2021-04-20 15:35 (saite)
Vēl variants - mēs atmetam visas tradīcijas un investējam aizsardzībā, lai mūs nevar iekarot neviens, kurš atkal šīs tradīcijas varētu uzspiest. Respektīvi, mēs sargātu vienīgo savu tradīciju - ka mums nav nekādu tradīciju.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]artis
2021-04-20 15:55 (saite)
Cilvēkiem nav gribasspēka upurēties vai atdot savu dzīvību par tādu tradīciju, kas ir tukša kopa (par "vienīgo savu tradīciju - ka mums nav nekādu tradīciju"). Bet ir cilvēki, kas ir gatavi mirt par Latviju, jo tā ir latviešu valsts.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]gnidrologs
2021-04-20 17:39 (saite)
Nav iespējams atmest tradīciju un nekolapsēt. Ja vēlies zināt kā funkcionē "civilizācija bez tradīcijas", skaties uz melno Āfriku. Mēs būsim tajā līmenī drīz vien.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]artis
2021-04-20 17:41 (saite)
Melno Āfrikai, protams, ir tradīcijas, tas vienkārši ir tradīcijas, kas neder mums.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]gnidrologs
2021-04-20 19:46 (saite)
Tai bija kaut kādas tradīcijas kaut kad, bet nu vairs nav.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]artis
2021-04-20 21:08 (saite)
Nu, nu.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]ctulhu
2021-04-22 21:04 (saite)
Nu precīzāk sakot citādi te atnāks visādi tā sacīt vēl tradicionālāki un tikumiskāki, ko mums protams nevajag.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]dombrava
2021-04-20 21:54 (saite)
Mainoties iekārtai, ideālistiski noskaņoti cilvēki uzskatīja, ka gāžot monarhiju, vairs nebūs jābūt paklausīgiem vienai ideoloģijai (naivi, bet kurš tad negrib brīvību un pārmaiņas). Varbūt arī tajā sakņojas atsevišķu cilvēku nepatika pret monarhiju, ne tajā, ka tradīcijas būtu kaut kas slikts.

"Līdz ar jauno demokrātiskās valsts satversmes formu mūsu priekšā nostājas jauno pilsoņu ideāli, diametrāli pretēji monarhistiskās cara valsts prasībām. Vecā skola audzināja valdniekam paklausīgus pavalstniekus. Mūsu skolas uzdevums ir uzaudzināt pilnvērtīgus pilsoņus — demokrātiskās republikas suverēnās varas nesējus. Šis ideāls prasa — pirmkārt: lai ikviens pilsonis spētu valdīt pār sevi pats; otrkārt — lai viņš justos atbildīgs ne tikvien par saviem darbiem, bet arī par savas sabiedrības grupas un visas valsts darbību, un, treškārt — lai viņš būtu aktīvs, savstarpējas izpalīdzības un solidaritātes jūtu vadīts sabiedrības loceklis".
Raiņa rīkojums par skolu reformu

(Atbildēt uz šo) (Diskusija)


[info]artis
2021-04-20 22:22 (saite)
Paldies, par atsauci uz Raiņa rīkojumu! Lieliski! Nosmējos.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]extranjero
2021-04-20 23:12 (saite)
Kasīklis liels, bet personīgi es domāju, ka šo šūpuļdziesmu par f*ck up var nosaukt cilvēks ar zemu empātiju un lielu sociopātisma līmenis. Kaut kā nepārsteidz, ka šodien tie ir kreisie aktīvisti.

(Atbildēt uz šo) (Diskusija)


[info]shrdlu
2021-04-21 00:07 (saite)
Mjā, nu tas dīvaini, ka jaunajai aktīvistei galīgi paslīdējis garām sirsnīgums, ko izstaro šī šūpuļdziesma. Bet var jau būt, ka nav nemaz dīvaini. Atceros, ka bērnībā uzburdams šo ainu "māmuļa nekurinātā tumšā istabiņā ar izsalkušu mazuli" mēdzu tāpat prieka pēc speciāli saraudināt mazo brāli.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


Neesi iežurnalējies. Iežurnalēties?