pajautaa

Klēpjdatora baterija

« previous entry | next entry »
Apr. 3., 2019 | 01:43 pm
posted by: panacea in pajautaa

Pirms gada manam samsunga laptopam tika nomainīta baterija. Oriģinālā samsunga maiņas baterija vairs nebija pieejama tāpēc serviss ieteica kaut kādu savu bateriju no sava piegādātāja. Piekritu, saudzīgi lietoju (BIOSā uzlikts, ka lādējas tikai līdz 80%, regulāras pilnīgas izlādes, dators daudz darbojās tikai uz baterijas). Bet tagad, gadu vēlāk, baterija uzpūtās tā, ka izsprāga tačpads. Ejot cauri vecajiem dokumentiem atklāju arī, ka tā servisa ieteiktā baterija bija attiecīgi sērijas modelim 'C', kamēr man ir modelis 'B'. Tagad skatoties jaunas baterijas, izskatās, ka baterijas modeļiem 'B' un modeļiem 'C' tirgo kā atsevišķas baterijas, modeļi nepārklājas.

Oriģinālais serviss saka, ka garantija ir cauri, viņi palīdzēt nevar, baterijas darbojas tikai 6 mēn - 1 gadu un visiem modeļiem der visas baterijas. Vai tā tiešām ir?

Piemēram, Google saka, ka baterijām vajadzētu turēt 2 - 4 gadus, bet var jau būt, ka šī ir vnk statistika nelaime un jācer, ka nākamā baterija iekļausies statistikas normā? Vai arī ir tomēr kāds veids, kā šadas problēmas neatkārtot?

# | jā, ir doma! | Add to Memories


Comments {27}

Nikolass A. Dērsingtons

from: [info]kisswithafist
date: Apr. 3., 2019 - 02:57 pm
#

tas, ka baterijām dod garantiju 6 mēnešus, max gadu, ir normāla prakse. bet par to, ka serviss ielika nepareizo, gan varētu pakasīties.

Atbildēt | Diskusija


Lacy F

from: [info]panacea
date: Apr. 3., 2019 - 03:02 pm
#

nu, serviss teica, ka tādas replacement baterijas darbojas tikai 6 mēn - 1 gadu, kas izklausījās aizdomīgi.

Atbildēt | Iepriekšējais | Diskusija


Nikolass A. Dērsingtons

from: [info]kisswithafist
date: Apr. 3., 2019 - 03:04 pm
#

Eh, kas to lai zina. Labi, ka vispār var nomainīt :D

Atbildēt | Iepriekšējais | Diskusija


Lacy F

from: [info]panacea
date: Apr. 3., 2019 - 03:06 pm
#

Nuja, tāpēc arī jautāju, jo gribu zināt! :D

Atbildēt | Iepriekšējais


Aizliegts Viljams

from: [info]aizliegts_v
date: Apr. 3., 2019 - 09:58 pm
#

Lai ned... Neoriģinālās baterijas, ko pie mums internetveikalos var nopirkt, tur 2-4 gadus, no kādām 20 pēdējos gados samainītām neviena nav ātrāk par 2 gadiem nomirusi. Viņiem droši vien kaut kādi noname aliekspreša mēsli. Citreiz pērc laptopshop.lv vai līdzīgā, nekad nav bijušas problēmas.

Atbildēt | Iepriekšējais | Diskusija


Lacy F

from: [info]panacea
date: Apr. 3., 2019 - 11:07 pm
#

Hm, man tagad vakarā serviss pārzvanīja un teica, ka sazinājušies ar piegādātāju, kurš ir gatavs par velti dot jaunu bateriju un serviss par velti viņu man ir gatavs ielikt. Nē nu, ja tas viss ir par brīvu, tad liekas, ka jāņem. Bet vai nebūs risks atkal uzpūsties?

Atbildēt | Iepriekšējais | Diskusija


Aizliegts Viljams

from: [info]aizliegts_v
date: Apr. 4., 2019 - 09:16 pm
#

Nu, ja serviss maina, tad jācer, ka šis bija negadījums un tomēr parasti tās baterijas ir normālas. Risks ir vienmēr.

Atbildēt | Iepriekšējais | Diskusija


Lacy F

from: [info]panacea
date: Apr. 4., 2019 - 09:24 pm
#

Jā, cerams, ka izņēmuma gadījums. Paldies par atbildēm!

Atbildēt | Iepriekšējais


kihelkonna

from: [info]kihelkonna
date: Apr. 3., 2019 - 02:57 pm
#

kas tev ieteica regulāras pilnīgas izlādes?

man teica pilnīgi otrādi - ka izlādēšanās bija ieteicama vecajiem telefoniem ar cita tipa bateriju, un šolaiku ierīcēm svarīgi ir neļaut izlādēties tukšām, un baterijas mūža ilgums ir atkarīgs no tā, cik daudz reižu kāds it ļāvis baterijai pilnībā izlādēties.

to tad arī ievēroju, mana samsunga planšete darbojas jau sesto gadu, baterijai nav manīta nekāda vaina.

Atbildēt | Diskusija


extranjero

from: [info]extranjero
date: Apr. 3., 2019 - 03:22 pm
#

Un arī tas, ka ja var iesprausties, tad labāk to darīt. Jo esmu pamanījis, ka daudzi it kā tīšām nespraužas, tas ir, lieto portatīvo kā mobilo – iespraužot tikai, lai uzlādētu. Un pēc kāda laika sūdzas, ka baterija netur.

Atbildēt | Iepriekšējais


Kemune

from: [info]kemune
date: Apr. 3., 2019 - 03:25 pm
#

Šis! Litija jonu akumulatorus nevajag dziļi izlādēt, tas pat ir kaitīgi ilgmūžībai. Nerdīgi par šo: https://electronics.stackexchange.com/questions/146623/how-deep-should-we-discharge-lithium-batteries-to-maximise-their-lifetime

Atbildēt | Iepriekšējais | Diskusija


kihelkonna

from: [info]kihelkonna
date: Apr. 3., 2019 - 03:31 pm
#

nu jā, ja man sīkie ir aizmirsuši pietiekami agri pielikt planšeti pie lādētāja, tad par to viņi dabū sodu - kādu laiku planšeti nedabū. kamēr nebija šādu mēru, es varēju runāt ilgi, bet viņi aizmirsa, atstāja ieslēgtu spēlīti, aizgāja prom, aparāts izlādējās. pēc soda mēriem uzreiz sāka bateriju vaktēt.

patiesībā septīto gadu man tas aparāts iet, seši ar pusi. vairums programmu vairs nestartējas, bet lietoju viņu ikdienā kā rīderi.

Atbildēt | Iepriekšējais


judging the mice

from: [info]rasbainieks
date: Apr. 3., 2019 - 03:39 pm
#

man bij tāds vidžets, kas atgādināja turēt kompja bateriju robežās starp 20% un 80%, pie katra no šiem izmetot paziņojumu, ka nu ir laiks pieslēgties barošanai vai atslēgties no tās

Atbildēt | Iepriekšējais | Diskusija


Kemune

from: [info]kemune
date: Apr. 3., 2019 - 03:40 pm
#

nu re, inženieri saka, ka labāk jau turēt 80-90% robežās, ja vien var

Atbildēt | Iepriekšējais


from: [info]mansgan
date: Apr. 3., 2019 - 03:55 pm
#

datoru aķu jomā pastāvošā pūšļošana un vūdū pat sit pušu medicīnas jomu. kādi tik brīnumi nav lasīti. 'cepšana' krāsnī utt. bet jā, mūsdienu aķiem nevag pilnu izlādi regulāri (ja arī vecajiem tas vispār ko deva labu).
ar tiem replacement neko nevar zināt. man divi apmēram vienlaicīgi pirkti lenovo. iet pāri 2 gadiem. vienam diemžēl nācās mainīt aķi (pēc apliešanas). no ķīniešiem tika nopirkts. uz aķa vārds Lenovo bija aizkrāsots. bet nederēja stiprinājumi. vārdsakot, kaut kur nozaguši brāka partiju. bet momentā dabūju naudas atmaksu, aķis man palika, kaut kā iespiedu šo tai datorā. sākumā rādīja, ka turēs pāri 8 stundām. bet prieki nebija ilgi, mazāk nekā pusgada laikā tas pārvērtās par kādām max 2. otrs oriģinālais joprojām iet kā bitīte. un es un otrs lietotājs nepievēršu uzmanību procentiem un kam tur vēl, vienkārši lietoju datoru un lādēju pēc vajadzības/iespējām, cenšoties nedarboties ar zem 20%.

Atbildēt | Diskusija


Entitious

from: [info]unknown_entity
date: Apr. 4., 2019 - 09:20 am
#

Krāsnī cepšana der videokartēm un citām platēm, kurām nav plastmasas virsū. Kas notiek - tiek pārkausēta lodalva, tādējādi salabojot mikroplaisas (tipiska problēma iekārtām, kas nežēlīgi karst - izplešoties un saraujoties temperatūras ietekmē rodas plaisas lodējumos). Iemet uz pāris minūtem ~200 grādos. Pats esmu "labojis" šādi videokartes, kuas pie lielākas slodzes kārās.

Baterijām arī nereti iekšējie kontakti bojājas, it sevišķi jaunajām plānajām. Bet ar baterijām šis neiet cauri, jo plastmasa kūst un deformējas. Pat ja kontakti salodējas, atpkaļ aparātā iebāzt vairs nevar.

Atbildēt | Iepriekšējais


Skabičevskis

from: [info]begemots
date: Apr. 3., 2019 - 09:56 pm
#

Jā, ar replacement baterijām uzmanīgi. Es reiz pirku foto objektīvu un man pa lēto piedāvāja līdzi arī pāris lietotus ne-oriģinālas litija akumulatorus.

Tad lūk, viens no viņiem kalpo labi, bet otrs pēc kāda mēneša pēkšņi sāka dzirksteļot, kad ieliku lādēties.

Lētajiem replacementiem var nebūt pietiekami laba izolācija starp baterijas anodu un katodu (jebkurā gadījumā izolācijas biezums tiek mērīts mikronos) un, ja tie saskaras, baterija var aizdegties vai uzsprāgt.

Tāpat izolācijā var rasties caurumi vai citi defektu, ja baterija tiek fiziski iespaidota :)

Gadījumi tie ir reti, bet jo kreisāks produkts, jo mazāka ticība viņu ražošanas procesu precizitātei.


Savukārt uzpūsties baterijas mēdz, ja tās pārlādē:
In general, a swollen battery occurs when the battery's cells are overcharged, as lithium-ion batteries “react unfavorably to overcharging,” according to Don Sadoway, Professor of Materials Chemistry at MIT. ... This reaction produces heat, which warms the gasses inside the battery, causing them to expand.

šeit brandotie ražotāji parasti risina problēmu, iestrādājot baterijā elektroniku, kas atslēdz lādēšanu, kad baterija ir pilna. Savukārt lētajos pakaļdarinājumosv šādi čipi mēdz nebūt.


Izklausās, ka vajadzētu tomēr mēģināt kaut kad pāriet uz jaunāku laptopu.

Atbildēt | Diskusija


Lacy F

from: [info]panacea
date: Apr. 3., 2019 - 11:12 pm
#

Noderīga info, paldies! Interesanti arī par to pārlādēšanu. Man tiešām jau BIOSā bija cītīgi uzlikts, ka vairāk par 80% nelādē. Vai tam nebūtu vajadzējis situāciju atrisināt?

Es ceru, ka tā dzirksteļošana nav tāda bieža parādība - baterija ir ieskrūvēta korpusā, es tāpat vien viņu ārā izņemt nevarētu, pat ja dzirksteles būtu, yikes.

Vispār serviss tagad ir izrunājies ar piegādātāju un viņi man par brīvu sola gan bateriju, gan baterijas ielikšanu. Vai man tagad jāsatraucas, ka atkal pūtīsies? :(


Un jā, laptops ir vecs, bet toties ultraportablis un joprojām visnotaļ jaudīgs, žēl būtu tāpat vien sūtīt pensijā.

Atbildēt | Iepriekšējais | Diskusija


soul_embraced

from: [info]soul_embraced
date: Apr. 4., 2019 - 08:33 am
#

"Pārlādēšana" šajā kontekstā nozīmē to, ka tiek lādēts ar neatbilstošu (paaugstinātu) spriegumu. Neatbilstošs var būt tieši tāpēc, ka baterija nav oriģināla - atšķiras ķīmiskais sastāvs un noteiktais uzlādes spriegums. Un šajā gadījumā pat nav nozīmes līdz cik % notiek uzlāde, jo problēma ir jau saknē.

Atbildēt | Iepriekšējais | Diskusija


Lacy F

from: [info]panacea
date: Apr. 4., 2019 - 10:59 am
#

Jūs mani biedējat! Vai man vajadzētu bīties?

T.i. vai man ņemt to servisa piedāvāto jauno bezmaksas bateriju, vai tomēr no honkongas ībeja sūtīt, kā viņi saka, oriģinālo bateriju pa diezgan lielu naudu?

Atbildēt | Iepriekšējais | Diskusija


soul_embraced

from: [info]soul_embraced
date: Apr. 4., 2019 - 11:21 am
#

Nevar jau viennozīmīgi teikt, ka neoriģināla = slikta. Tāpēc arī ieteikt ko konkrētu ir grūti.

Atbildēt | Iepriekšējais


Aizliegts Viljams

from: [info]aizliegts_v
date: Apr. 4., 2019 - 09:18 pm
#

Oriģinālo no Honkongas ībeja? :D

Atbildēt | Iepriekšējais | Diskusija


Lacy F

from: [info]panacea
date: Apr. 4., 2019 - 09:23 pm
#

Jā, tā viņi saka, bet vai viņiem var ticēt :D

Atbildēt | Iepriekšējais | Diskusija


Aizliegts Viljams

from: [info]aizliegts_v
date: Apr. 7., 2019 - 09:04 pm
#

Kā parasti, 50% likums - vai nu var ticēt, vai nevar ;)

Atbildēt | Iepriekšējais


sonnenwende

from: [info]sonnenwende
date: Apr. 4., 2019 - 05:51 am
#

Man šitāds brīnums bija ar orģinālo bateriju.

Atbildēt | Diskusija


Lacy F

from: [info]panacea
date: Apr. 4., 2019 - 10:59 am
#

arī gada laikā?

Atbildēt | Iepriekšējais | Diskusija


sonnenwende

from: [info]sonnenwende
date: Apr. 4., 2019 - 12:12 pm
#

2,5 un tas bija Vācijā pirkts mac, vnk brāķis trāpījās. Piepūtās, sadirsa touchpad un iekšas

Atbildēt | Iepriekšējais