zaļā buržuāzija - [entries|archive|friends|userinfo]
judging the mice

[ userinfo | sc userinfo ]
[ archive | journal archive ]

Links
[Links:| freidfreidlenta pukstlenta marčlenta komentlenta pollkreators ]

[Aug. 14th, 2012|02:50 pm]
Previous Entry Add to Memories Tell A Friend Next Entry
[Tags|]

visdīvainākā ikdienas parādība uz veloceliņiem ir tie gājēji, kurus nozvana nost, bet viņi pēc braucēju garāmpalaišanas iet atpakaļ uz veloceliņa un turpina soļot pa vecam.
linkpiemetināt?

Comments:
[User Picture]
From:[info]perkons
Date:August 14th, 2012 - 02:58 pm
(Link)
Pie vefa, kur tramvaja pietura un pazemes pāreja, ir vieta, kur, pirms uzzīmēja veloceliņu, praktiski neviens negāja. Kā parādījās divas svītras, kā aunu bars dur pa viņām.
[User Picture]
From:[info]puce
Date:August 14th, 2012 - 05:39 pm
(Link)
Vot es tur arī pagājušajā nedēļā ietrāpīju un gāju, pa apkārtējām ēkām vērdamās un vajadzīgo adresi meklēdama, līdz kādā brīdī attapos, ka visu to daru tieši uz veloceliņa. Tas gan nav attaisnojums tiem, kuri tur dzīvo, bet vispār ļauži mēdz maz skatīties zem kājām,. bet vairāk apkārt - uz citiem, uz stabiem, zīmēm, mājām u.t.t.
[User Picture]
From:[info]junona
Date:August 14th, 2012 - 03:02 pm
(Link)
Jā, cik novērots, tad vairumam ir kaut kādas semiotiska rakstura problēmas. Piemēram, Dzintaru parkā ir skrituļslidotāju trase, kurai visos galos ir uzliktas zīmes ar nosvītrotu gājēju. Bet efekta nekāda. Pat māmiņas ar bērnu ratiņiem mēdz mierīgā solī pastaigāties.
[User Picture]
From:[info]osinsh
Date:August 14th, 2012 - 07:28 pm
(Link)
Māmiņas ar bērniem vispār ir atsevišš stāts. Ja gadās kaza un aunapiere, tad tā dura tak speciāli vēl tev acīs skatīsies un no celiņa nenoiers - redz, viņai bērns pie rokas! Tā kaza nemaz neiedomājas, ka dēļ savas stūrgalvības dēļ viņa apdraud pati savu atvasi.
[User Picture]
From:[info]rasbainieks
Date:August 14th, 2012 - 03:29 pm
(Link)
vaiidieviņās
From:[info]unpy
Date:August 14th, 2012 - 03:34 pm
(Link)
Paies gadi, līdz gājēji pieradīs pie tā, ka viņiem jāiespringst un bažīgi jāskatās vai nav uz kāda veloceliņa uzkāpuši, nav tie veloceliņi vietām arī nemaz tik ļoti uzkrītoši samerķēti un ar brīdinājuma zīmēm apcakoti, pats šad/tad mierīgi slāju pa veloceliņu, aizdomājies, ij nenojaušot ka izveicu šo baiso noziegumu.
[User Picture]
From:[info]rasbainieks
Date:August 14th, 2012 - 03:36 pm
(Link)
gadi jau iet, un kļūst arvien labāk. bet es runāju tieši par to momentu, kad gājējs tiek konfrontēts ar faktu, ka ir uzbridis uz veloceliņa, ir noreaģējis uz bīstamo situāciju un nobridis nost, tātad varētu tā kā būt sapratis, ka gājēju celiņš ir tur tai otrā pusē. bet tak nē, noiet nost un tad uzreiz uziet atpakaļ.
From:[info]unpy
Date:August 14th, 2012 - 03:40 pm
(Link)
Nebūt ne, gājējs vienkārši padomā, ka kārtējais velohuligāns taisās šo nobraukt, tajās pašās stokholmās man kaut kad pirms gadiem, kad par veloceliņiem neko pat dzirdējis nebiju, man tik pēc kāda septītā plānprātīgā velobraucēja pielesa, ka kaut kas nav īsti lāga:))
[User Picture]
From:[info]rasbainieks
Date:August 14th, 2012 - 03:58 pm
(Link)
un katru dienu viņš tur iet, un katru dienu velohuligāni grib nobraukt :)
kaut gan ja akurāt gribētu nobraukt, ne nu zvanītu, ne nu kā, vienkārši brauktu virsū bez lieka trokšņa, vot.
[User Picture]
From:[info]watt
Date:August 14th, 2012 - 06:57 pm
(Link)
reāls risinājums problēmai ir tikai tad, ja velosipēdi sāk braukt tik blīvā plūsmā, ka nav nemaz jēga gājējam kāpt atpakaļ uz veloceliņa, jo pēc minūtes brauc jau nākamais.
From:[info]karuna
Date:August 14th, 2012 - 04:07 pm
(Link)
Es arī esmu viens no tiem, kam labāk saprotama lingvistiskā nevis simboliskā informācija.

Velosipēda simbols uz joslas automātiski neasociējas ar ekskluzīvām tiesībām. Bet ja būtu skaidrs uzraksts gājējiem un velosipēdiem ievērot savu joslu, tad tas jau būtu respektējams.
[User Picture]
From:[info]rasbainieks
Date:August 14th, 2012 - 04:09 pm
(Link)
tādu cilvēku, kuri lasa uzrakstus, ir ļoti maz.
From:[info]karuna
Date:August 14th, 2012 - 04:13 pm
(Link)
Tas ir tāpēc, ka Latvijā tādu uzrakstu ir ļoti maz. Olas/vistas problēma.

Es arī nesaprotu latviešu aizspriedumus pret informatīvu uzrakstu izvietošanu.
From:(Anonymous)
Date:August 14th, 2012 - 04:25 pm
(Link)
yes yes, es ar parakstos, ka šī ir viena apbrīnojama indivīda domas konstrukcija. tak labi, nelasa, tupa neredz, ka ik pa gabalam ir uzzīmēts velsipēds un tā kā norobežota tā josla no kopējā, par zīmēm, laikam, nav jēgas runāt, ja (: tak jautājums ir tāds, vai tie paši, nelasītāji-neredzētāji šādi pat slāj pa transporta braucamo daļu? 5dienas naktis izslēdzot, kaut kā neesmu manījis! a uz braucamās daļas ta nav norāžu, ka te, lūk, brauks vāģi un jums būs iet lūk -> tur.
From:[info]karuna
Date:August 14th, 2012 - 04:35 pm
(Link)
Nespēlēties uz ielas braucamās daļas vecāki ir borējuši saviem bērniem daudzus garus gadus. Tas galīgi nav kaut kas tāds, ko ikviens piedzimstot saprot intuitīvi.

Mani pārsteidz kas cits: cik ļoti cilvēki negrib paraudzīties uz lietām no citu viedokļa. Tas ir apmēram šādi – es saprotu, kas ar to ir domāts, tāpēc tas, kurš to nesaprot, ir idiots.
From:(Anonymous)
Date:August 14th, 2012 - 04:43 pm
(Link)
nu, ja spēlēsies uz braucamās daļas, tad vai nu cilvēku sabrauc, vai iekausta (: tur viss ir vienkārši, tas audzina lepno indivīdu.

es saprotu, bērniem 100 domas galvā vienlaicīgi, viņiem vajag atkārtot - te nē, to neņem, tur neej utt. tak velo celiņi nav pirmo dienu mūsu zemītē!! starp citu, daudzi velo celiņi ir arī nokrāsoti sarkanā, vai kas nu palicis no sarkanā, krāsā. instinktu līmenī tas nozīmē - briesmas (: palīdz? neesmu piefiksējis. tas ir drīzāk tāds kā pofig, man te jāiet un es te iešu. punkts.
From:[info]karuna
Date:August 14th, 2012 - 04:53 pm
(Link)
Vairs jau nedzīvojam padomju laikos, kad pēc noklusējuma viss bija aizliegts. Tagad ir brīvība, un atļauts ir viss, kas nav tieši aizliegts.

Otra lieta, kas citās vietās ir apvienotie veloceliņi ar gājēju celiņiem. Iet pa velosipēdu pusi varbūt nav gluži rekomendēts, bet pirmais iespaids nav arī tāds, ka to noteikti nedrīkst.
[User Picture]
From:[info]junona
Date:August 14th, 2012 - 05:02 pm
(Link)
Runa jau nav par to, vai kaut kas ir aizliegt vai atļauts, bet par ieradumiem, kas vēl nav iegājušies. Piem., citās Eiropas pilsētās lielākajai daļai nav jāskaidro, kas ir veloceliņš, tāpēc tur gājēju uz veloceliņa var sastapt pietiekami reti. Bet šeit veloceliņš ir salīdzinoši jauna lieta. Lai gan man brīžiem šķiet, ka šo paradumu tomēr varētu apgūt krietni ātrāk, nekā tas notiek šeit.
From:[info]karuna
Date:August 14th, 2012 - 05:11 pm
(Link)
Te, kur es dzīvoju, nav nemaz tādu īsti ekskluzīvu veloceliņu. Vairums ir apvienoto, un gājēji un velosipēdisti labi sadzīvo. Gājēji, bērnu ratiņi un suņi pa gabalu ir labi saredzami, un uzmanīgi apbraucami. Uz brauktuves gan ir nodalīti ekskluzīvi veloceliņi.

Latvijas variants man arī nešķiet slikts, tikai miskomunikācija uz tiem jau bija labi paredzama iepriekš. Ir jāpieņem, ka cilvēki ir stulbi un viņiem viss ir jāpasaka priekšā. Es to nesaku par cilvēkiem sliktā nozīmē, bet kā komunikācijas argumentu. Ja pieņemsim, ka cilvēki ir ģēniju un visu saprot ar pirmo mājienu, tad nāksies smagi aplauzties.
[User Picture]
From:[info]rasbainieks
Date:August 14th, 2012 - 04:59 pm
(Link)
es esmu teikusi cilvēkiem, kuri stumj pa veloceliņu bērnu ratus, ka tas ir tikpat bīstami, kā darīt to uz brauktuves. nepielec.
From:[info]karuna
Date:August 14th, 2012 - 05:09 pm
(Link)
Man arī tā īsti nepielektu, jo vecāki mācīja neticēt svešām tantēm un onkuļiem ;)
[User Picture]
From:[info]rasbainieks
Date:August 14th, 2012 - 05:11 pm
(Link)
aha, stumt savu bērnu zem riteņiem ir dafiga drošāk.
From:[info]zirka
Date:August 15th, 2012 - 04:00 pm
(Link)
aga, šorīt uz veloceliņa patrāpījās divas savstarpēji nesaistītas jaunās mammas, kas paralēli ratu stumšanai zem riteņiem bakstīja savus glaudāmos telefonus
[User Picture]
From:[info]brookings
Date:August 14th, 2012 - 05:34 pm
(Link)
!
[User Picture]
From:[info]rasbainieks
Date:August 14th, 2012 - 06:59 pm
(Link)
which part?
[User Picture]
From:[info]brookings
Date:August 14th, 2012 - 08:19 pm
(Link)
well.. the first part.
[User Picture]
From:[info]junona
Date:August 14th, 2012 - 05:04 pm
(Link)
Atseviškos gadījumos tik pat vaļīga attieksme ir arī pret ielas braucamo daļu. Cik reizes neesmu brīnījies par to, kā Jūrmalā atpūtnieki iet pa Edinburgas prospektu (iela, kas iet paralēli dzelzceļam pie Bulduru un Dzintaru stacijām) kā pa gājēju ielu neatkarīgi no diennakts stundas. Vecāki ar visiem bērniem.
[User Picture]
From:[info]vistu_zaglis
Date:August 14th, 2012 - 04:38 pm
(Link)
Starp citu, varbūt situāciju par 62.5% uzlabotu tas, ja būtu nevis tikai veļika simbols uz veloceliņa, bet arī gājēja simbols viņam blakus, tur, kur gājēju josla.

Tā mana optimistiski - asociatīvā domāšana, protams.
[User Picture]
From:[info]rasbainieks
Date:August 14th, 2012 - 04:57 pm
(Link)
true. te nesen kaut kāda pasākuma ietvaros parku veloceliņiem blakus sazīmēja zaļu bumbulīšu rindu, bet uz tiem cilvēki laikam izvairās kāpt :) turklāt viņi jau ir gandrīz nodzisuši.
[User Picture]
From:[info]vistu_zaglis
Date:August 14th, 2012 - 06:14 pm
(Link)
Vot tas jau gan, gluži pretēji, pārvāktnītis perebors, jāteic, ka es arī strjomītu uz kaut kā īpaši noķellētas ietves daļas kāpt, ja nu tur ķerrāstūmēju sacensības notiek vai kas tml.
[User Picture]
From:[info]rasbainieks
Date:August 14th, 2012 - 06:58 pm
(Link)
jā, būtu zaļus cilvēciņus sazīmējuši
[User Picture]
From:[info]mufs
Date:August 14th, 2012 - 05:15 pm
(Link)
es no laukiem, man dumš jautājums - kur ir tie apzīmētie veloceliņi? jo manējais uz mežparku nav nekād sazīmēts,vismaz ne tas posms,kur vakar pastaigājoties ar suni,draugiem un viņu sīci, viens velosipēdists nīgri balansēja uz riteņa mums aiz muguras labu brīdi, bet es biju pārāk labā omā,lai prasītu,kur ir viņa problēma - mēs aizņēmām tikai pusi tā asfalta,kas paredzēts,manuprāt, gan-gan.
[User Picture]
From:[info]rasbainieks
Date:August 14th, 2012 - 05:19 pm
(Link)
mežparka veloceliņš, cik atceros, ir diezgan labi sazīmēts - ja ir līnija un vienā pusē sazīmēti velosipēdiņi (var būt arī sarkans krāsojums, bet var būt arī padzisis), tad tur būs problēma ar bērniem un suņiem.
starp citu, ir arī vērts iecirst degunā, ka nevajag suņu pavadiņas vilkt pāri veloceliņam. šitais triks gan ir iecienīts imantā.
[User Picture]
From:[info]mufs
Date:August 14th, 2012 - 05:27 pm
(Link)
nez, iešu skatīties, bet man domāt tas posms no bruklinas tilta līdz kokneses prospektam ir bez kādām zīmēm, bet, iespējams,ka es skatos mākoņos.
[User Picture]
From:[info]rasbainieks
Date:August 14th, 2012 - 05:31 pm
(Link)
tas kurš pa vidu sešām priedēm iet? tur jau nu toč bij labi sazīmēts, es gan kādu laiku neesmu braukusi, varbūt ir padzisis. mūsu galā kā reiz pašlaik atjauno marķējumus, works wonders.
karoč ja uz šitentāda "manuprāt gan-gan" celiņa ir uzzīmēta balta līnija, tad ir jānoorientējas, kura puse ir domāta mufiem, suņiem un bērniem.
[User Picture]
From:[info]mufs
Date:August 14th, 2012 - 05:35 pm
(Link)
ja Tu ar priedēm domā liepas, tad mēs runājam par vienu un to pašu :)
betē, tas posms, tie 100 metri,ko es ikdienā izmantoju, tie ir tāds posms,kad otrā pusē nav trotuāra, es ļoti labprāt tur neietu vispār,par cik man lopam ir tendence (kā vakar novērojām - identiska trīsgadniekam) brīdī,kad saku -paej malā, velosipēds - pagriezties un blenzt kā aunam uz jauniem vārtiem. līdz šim gan neviens uz mums lamājies nav.
[User Picture]
From:[info]helvetica
Date:August 14th, 2012 - 06:58 pm
(Link)
uz veloceliņiem vieglāk iet, jo tur viss ir sazīmēts un apzīmēts, tīri intuitīvi gribas virzīties pa to vietu, kas ir "iezīmēta". ne tikai LV, bet arī NL, kur viss smuki sārtos ķieģelīšos un misiņa stabiņos.

hackers counter system