zaļā buržuāzija - [entries|archive|friends|userinfo]
judging the mice

[ userinfo | sc userinfo ]
[ archive | journal archive ]

Links
[Links:| freidfreidlenta pukstlenta marčlenta komentlenta pollkreators ]

[Apr. 13th, 2011|08:13 pm]
Previous Entry Add to Memories Tell A Friend Next Entry
[Tags|]

rubrikā "ko es šodien novēroju", pa pilsētu darbadienas gaišajā laikā daudz braukājot:
pie krustojumiem velosipēdisti krājas pulciņos,
un veloceliņu uzkrītoši daudz sākuši lēnām pastaigām izmantot cilvēki ar bērnu ratiņiem.
linkpiemetināt?

Comments:
[User Picture]
From:[info]tvarj
Date:April 13th, 2011 - 08:20 pm
(Link)
man liekas nav jau tā, ka vot cilvēki ar ratiņiem speciāli lēna garā velkas pa tiem celiņiem, vienkārši riteņbraucējs uz trotuāra ir tik nepierasta parādība Rīgā, ka cilvēki vēl nav pieraduši, ke riteņbraucēju celiņš - tikai riteņbraucējiem.
pa Valdemārielu kopš nesena laika ir uzkrāsots un man katru reizi stingri pašai jāpiedomā, lai pa viņu neietu pat neskatoties uz spilgto krāsojumu, nav pierasts vienkārši...
From:[info]hessin
Date:April 13th, 2011 - 08:40 pm
(Link)
ai, nu kopš pagājušā gada novembra pa veloceliņiem var slāt arī kājāmgājēji, tikai "netraucējot velosipēdistiem".
[User Picture]
From:[info]rasbainieks
Date:April 13th, 2011 - 09:19 pm
(Link)
šitā atļaušana, starp citu, attiecas tikai uz tiem veloceliņiem, kas iebūvēti meža vidū, kur nav gājēju celiņa, tātad atliek iet vai nu pa mežu, vai veloceliņu. es tiešām nesaprotu, kāpēc skolas ielā līst nost no ietves un stumt savus mazos un trauslos bērnus zem riteņiem.
From:[info]hessin
Date:April 13th, 2011 - 09:45 pm
(Link)
uh, tas jau būtu loģiski un pieņemami. Tikai pēdējo reizi, kad skatījos noteikumos, tad varēja saprast, ka tas ir visiem veloceliņiem.
(uz Langstiņiem (?) kāreiz uzbūvēja veloceliņu meža vidū vienu pašu)
Nu daudz ko var izskaidrot, kad pieņem, ka ir tāda šķira cilvēku, kuri "simply don't get it".
[User Picture]
From:[info]rasbainieks
Date:April 13th, 2011 - 09:17 pm
(Link)
es runāju par skolas ielas veloceliņu, kurš ir nodalīts gan no brauktuves, gan no ietves. vienkārši nokāpj no ietves un stumjas pa veloceliņu, un garām švīkst velosipēdisti un tas var būt arī bīstami. es nesaprotu, vai tiešām viņiem tie bērni nemaz nerūp.
From:[info]kaukau
Date:April 13th, 2011 - 09:28 pm
(Link)
es zemāk uzrakstīju par to daļu, kas ir tālāk, aiz Gaisa tilta, kur velosipēdistiem ir vieta un laiks, lai reāli ieskrietos, un pēc tam sabrauktu kādu mazu knēveli, ko mamma izvedusi uz celiņa, bet nemāk noturēt pie rokas.
From:[info]divi_g
Date:April 13th, 2011 - 08:26 pm
(Link)
Ai, autovadītāji uz pavasari arī pagalam neciešami palikuši, un tā tālāk.
From:[info]fanija
Date:April 13th, 2011 - 08:38 pm
(Link)
jā, starp citu, šodien tieši bija tā diena, kad arī es ievēroju, ka mums ar velosipēdistiem sākusies savstarpējās izvairīšanās sezona! :)
[User Picture]
From:[info]rasbainieks
Date:April 13th, 2011 - 09:21 pm
(Link)
mums ar velosipēdistiem arī :)
From:[info]kaukau
Date:April 13th, 2011 - 08:52 pm
(Link)
es nesaprotu, ko mātes ar ratiem [labi, ja tikai ar ratiem, bez puslīdz staigājošiem bērniem ar un bez bumbām un citām rotaļlietām] dara uz veloceliņa!? tur brauc velosipēdisti, un brauc ātri. tas nav sarkanais paklājs, lai arī visnotaļ līdzīgi izskatās!
un man nav skaidrs, kāpēc uztaisīja veloceliņu, lai pēc tam atļautu pa viņu staigāt gājējiem. tas "drīkst, ja netraucē velosipēdistiem" ir muļķības, reti kurš gājējs iet skaisti pa maliņu, reti kuri 2+ gājēji iet viens aiz otra, lai netraucētu velosipēdistiem. VIŅI iet, aizņemot visu celiņu, un tad tu jūties kā idiots, trinkšķinot zvaniņu un vērojot, kā bariņš cilvēku nesaprot, uz kuru pusi lekt. un tā viņi nesaprot, līdz tur ar savu velo jau esi klāt. un tad, ja šādā situācijā 2+ varoņiem uz veloceliņa pa ceļam gadās kaukau, kas tikko ir iemācījusies braukt ar klipšu pedāļiem, nav garantijas, ka es neapjukšu un negāzīšos pa taisno viņiem virsū. cietēji un vainīgie būs viņi.
From:[info]kaukau
Date:April 13th, 2011 - 08:52 pm
(Link)
bija domāts 3x niknāk :D
[User Picture]
From:[info]rasbainieks
Date:April 13th, 2011 - 09:16 pm
(Link)
tieši tā, pirmajai omītei no šodien redzētajiem ratiņstūmējiem es tā arī pateicu, ka pa veloceliņu iet ir gandrīz tikpat bīstami, kā pa brauktuvi. pārējiem jau pohujā pabraucu garām, zajebalo muti dzesēt.
From:[info]kaukau
Date:April 13th, 2011 - 09:23 pm
(Link)
es esmu riebīga, ne-sirdslēkmes-riska-grupā esošiem pabraucu garām un asi nogriežu ceļu, tālāk aizbraucu svilpodama. ja tā būtu viņu pēdējā reize uz veloceliņa, un tādējādi viņi būtu izbēguši no kādas reālas sadursmes, es tikai priecātos.
[User Picture]
From:[info]shelly
Date:April 13th, 2011 - 09:29 pm
(Link)
Vēl labs variants ir skatīties acīs un braukt virsū. It sevišķi efektīvi tas ir tad, ja es esmu tikko izspērusi soli uz veloceļiņa, lai apdzītu citus gājējus, un esmu pašā pašā pašā maliņā, bet tā vietā, lai brauktu pa visu pārējo brīvo veloceļu, man brauc tieši virsū un ļoti pārmetoši skatās.
Es, pardon, ar visu toleranci un opusumu gandrīz uz Tvaika ielu piezvanīju.
From:[info]kaukau
Date:April 13th, 2011 - 09:34 pm
(Link)
vēl labāk ir skatīties virsū un skaļi kliegt. neko konkrētu, vnk beztēmā :D
From:[info]eermaniitis
Date:April 13th, 2011 - 09:57 pm
(Link)
ir darīts: ĪĪĪĪĪ-HHHĀĀĀĀ

efektīvāka metode par zvaniņu, bet prasa puslitru ribās ;DDD
[User Picture]
From:[info]tiga
Date:April 13th, 2011 - 10:55 pm
(Link)
hahaha :D
[User Picture]
From:[info]begemots
Date:April 13th, 2011 - 10:47 pm
(Link)
Starp citu, šito pašu varēja arī ievērot Vācijā un Francijā.

Ja tu kā gājējs uzkāp uz veloceliņa, tad tevi nozvanīs no tā un nopīpinās minūtes laikā.

It kā riebīgi, bet toties respekts uzrodas. Un īstenībā ir pareizi.
[User Picture]
From:[info]vistu_zaglis
Date:April 13th, 2011 - 11:55 pm
(Link)
Aha, šitas man Svensonu zemē patika - veloceliņš velosipēdistiem un neveikls kājāmgājējs tiek izlamāts no panckām, BET - ar tādām pašām tiesībām kājāmgājējs tevi izlamā uz trotuāra! Pagāja stundiņa, līdz iebraucu sistēmā un sāku respektēt (es tur kāreiz uz ratiem biju). Bet nu jā, tas pie nosacījuma, ka veloceļi ir až visur un tev, principā, nav laba iemesla atrasties uz gājēju ietves anyway.
[User Picture]
From:[info]rasbainieks
Date:April 14th, 2011 - 12:09 am
(Link)
nu es kā reiz svensonu zemē iepazinu konceptu "šis ir veloceliņš, papis ka nost", soļojot vecpilsētā pa pašu gājēju ielas vidu. izrādās, tai ielas vidū bija neuzkrītoši iezīmēta velozona :)
[User Picture]
From:[info]shelly
Date:April 14th, 2011 - 11:24 pm
(Link)
Pareizi būtu tad, ja būtu arī otrādi. Es šorīt sava rīta skrējiena laikā redzēju trīs velo uz gājēju celiņa (nevis uz velo). Lieki teikt, ka viņi jutās pilnīgā zirgā!
[User Picture]
From:[info]misame
Date:April 13th, 2011 - 09:38 pm
(Link)
uztrinkšķināji vismaz tiem pārējiem?
[User Picture]
From:[info]rasbainieks
Date:April 13th, 2011 - 09:49 pm
(Link)
gandrīz visiem. uz pēdējo kundziņu vienkārši izteiksmīgi bolījos :)
[User Picture]
From:[info]misame
Date:April 13th, 2011 - 09:51 pm
(Link)
Bolīšanās, redz, tāda personīga padarīšana, ko pārējie var arī nepamanīt. Cita lieta, kad piezvana - VISI uz ielas TAČU dzird, ka tiek zvanīts un pamana, kurš ir vainīgais, kam zvanīja. Un tad tam nekas cits neatliek kā aiz kauna zemē ielīst :-)
[User Picture]
From:[info]rasbainieks
Date:April 13th, 2011 - 09:53 pm
(Link)
aha, VISI, atskaitot tos, kuriem tiek zvanīts :)
[User Picture]
From:[info]zin
Date:April 13th, 2011 - 09:02 pm
(Link)
noteikti domā, ka veloceliņi visam, kam riteņi :)
From:[info]kaukau
Date:April 13th, 2011 - 09:04 pm
(Link)
ar 4-riteņu transportu visi brauc pa ielu! kur problēma?
[User Picture]
From:[info]watt
Date:April 13th, 2011 - 10:17 pm
(Link)
eh kaut tu zinātu cik forši ar velo braukt ir Berlīnē....
[User Picture]
From:[info]rasbainieks
Date:April 13th, 2011 - 10:18 pm
(Link)
es zinu...
[User Picture]
From:[info]tiga
Date:April 13th, 2011 - 10:51 pm
(Link)
jā, bāc, tikai iedomājies, tas džeks ar ratiem taču šodien vilkās pa veloceliņu VISĀ TĀ GARUMĀ!!!!!!! Un vairākas reizes apstājās, lai kopā ar vectēvu paskatītos, vai mazajam viss kārtībā (aizņemot, protams, visu celiņa platumu, jo, protams, vectēvam bija jānokāpj no ietves, ratiņi jānovieto ceļa vidū un abiem jāpieliecas pie sīkā!)
man bija ideja uzkāpt uz veloceliņa (jo tobrīd stūmu riteni pa ietvi) un lēnām braukt viņam aiz muguras. visu ceļu! kā man šitie besī, gan māmiņas, gan tētiņi! reizēm man šķiet, ka es speciāli iegādāšos tauri, ko lietot tikai tad, ja man jāapdzen kārtējais ratiņstūmējs.
[User Picture]
From:[info]rasbainieks
Date:April 13th, 2011 - 10:53 pm
(Link)
es tāpēc arī tevi nepamanīju, ka izteiksmīgi bolījos uz to tētuku, kā augstāk aprakstīts :) (toties pēc balss atpazinu tevi gan)
[User Picture]
From:[info]tiga
Date:April 13th, 2011 - 10:56 pm
(Link)
:)
[User Picture]
From:[info]rasbainieks
Date:April 13th, 2011 - 10:58 pm
(Link)
bet vispār viņus ir vērts apgaismot, ka tā viņi apdraud tos bērnus tajos ratiņos. pa brauktuvi viņi taču nepastaigājas, ne?
[User Picture]
From:[info]tiga
Date:April 14th, 2011 - 12:18 am
(Link)
nu jā, bet kā tad viņus nobiedēt? tieši nobiedēt, tā miermīlīgi. lai viņi tā vairs nedara un citiem arī pasaka, ja ierauga citus tā darām. noteikti ir jābūt kādam veidam. :(
[User Picture]
From:[info]tiga
Date:April 14th, 2011 - 12:23 am
(Link)
godīgi, es tiešām gribētu, lai man vienalga, bet pagaidām es nevaru saņemties nedusmoties, kad ieraugu kārtējos bērnu ratus uz celiņa, vai, piemēram, preču piegādātāju vai ARSā ieskrējēju, kas nolicis mašīnu slīpi pār ceļu, labākajā gadījumā atstājot 25 cm velosipēdistam, un tos pašus droši vien nejauši.
[User Picture]
From:[info]rasbainieks
Date:April 14th, 2011 - 12:27 am
(Link)
redz, parkinga neprašas var izmācīt ar štrāpēšanu, kuru var noorganizēt ar vienu telefona zvanu, kā ērmanis mācījis. vienreiz samaksās par tādu dārgu parkingu, otrreiz varbūt padomās.
[User Picture]
From:[info]rasbainieks
Date:April 14th, 2011 - 11:40 am
(Link)
reku kā reiz ērmanis vēlreiz uzrakstījis, kas jādara: http://klab.lv/users/eermaniitis/246711.html
[User Picture]
From:[info]rasbainieks
Date:April 14th, 2011 - 12:24 am
(Link)
es nez, man jau šķiet, ka biedēšanu viņi uztvers personiski, tipa "tie stulbie velosipēdisti grib man nodarīt pāri, sist viņus un mērcēt, lietussargus spieķos!". manuprāt intelektuāla pieeja tipa "kāpēc jūs nestumjat ratus pa brauktuvi?" var iesēt viņos šaubu dzirksti.
From:[info]eerenpreiss
Date:April 14th, 2011 - 09:44 am
(Link)
Tāpēc, ka, gribi vai negribi, esam mazāk bīstami: http://www.bbc.co.uk/news/magazine-13040607
[User Picture]
From:[info]rasbainieks
Date:April 14th, 2011 - 09:49 am
(Link)
mazi bērni ir diezgan trausli, viņiem arī ričuks var krietni nodarīt pāri. turpinu brīnīties, ka vecāki to nesaprot.
From:[info]eerenpreiss
Date:April 14th, 2011 - 10:25 am
(Link)
pievienojos tev ar visām četrām plus riteņiem. Vienkārši meklēju versijas. Tīri 'antropoloģiski' skatoties, interesanti, kā 1. nostiprinājies priekšstats par ietvi (t.i. vietu-kur-parasti-nebrauc-auto) kā drošo patvērumu no itin visa, saskarsmi ar citiem ieskaitot; 2. šo principu pavisam viegli pārnest uz citām publiskajai satiksmei veltītajām telpas daļām, kas liegtas auto.
Runājot par bērniem - reizēm šķiet, ka vecāki par viņiem pat blakus esot tā īsti nedomā, vismaz ārpus jautājumiem 'vai apģērbts? pieklājīgi?'; 'vai traucē man mierīgi pastaigāties?' un, visbeidzot, 'vai viņa uzvedība ir mana skaļā nobrēciena cienīga?'

Un tad pie viena novaidēšos par tēmu "kverpļsuņpurnīši uz celiņiem".
[User Picture]
From:[info]rasbainieks
Date:April 14th, 2011 - 11:32 am
(Link)
ojā, pāri veloceliņam novilktās suņu pavadas, mī un žē.
[User Picture]
From:[info]tiga
Date:April 14th, 2011 - 10:36 am
(Link)
nu ne jau personisku, bet tādu in general nobiedēšanu es domāju, nu, tur, piemēram, ar to pašu tauri (jo vēl neesmu izdomājusi, ko lai tādu pasaka, kas neizklausītos personiski un tomēr liktu padomāt) :D

jautājums 'kāpēc jūs nestumjat ratus pa brauktuvi' ir ļoti viegli atbildams: 1) tāpēc, ka šeit ir līdzenāks klājums un bērnam ērtāk gulēt un man ērtāk stumt 2) tāpēc, ka tad man netraucē citi gājēji 3) tāpēc, ka es nekādā veidā netraucēju velobraucējus 4) ko Tu vispār piesējies :)

[User Picture]
From:[info]rasbainieks
Date:April 14th, 2011 - 11:32 am
(Link)
nu es vienai vecmāmiņai tā arī tiešā tekstā, nečakarējoties ar retoriskiem jautājumiem, pateicu "pa veloceliņu ar ratiņiem staigāt ir gandrīz tikpat bīstami kā pa brauktuvi"

hackers counter system