Nezāles neiznīkst ([info]jan09) rakstīja,
@ 2016-11-16 21:15:00

Previous Entry  Add to memories!  Tell a Friend!  Next Entry
by the way
kā pirms tēvoča bērēm un bērēs uzsvēra tante:
"nekad, nekad neziedojiet naudu nevienam, kas taisās mirušos ar lidmašīnu vest atpakaļ!"

Īrijā kremācija lētāka nekā LV (simtos tb), pelnu urnu drīkst vest rokas bagāžā, urnas apglabāšana LV kapos ir vienkāršāka, atkrīt milzums juridisku papīru, laika, nervu.
katrs gan izklaidējas, kā grib ;)


(Ierakstīt jaunu komentāru)


[info]traffico
2016-11-16 23:26 (saite)
Piekrītu par visiem 100! Man te labai draudzenei mamma būs USA jāglabā kādudien- tak paziņoja pati, ka negrib tikt kremēta un viss. Kur nu vēl koka zārciņš un beigās 10 tk tā vien. :(

(Atbildēt uz šo)


[info]kuminjsh
2016-11-16 23:29 (saite)
Runa nav par Īriju, bet Gruziju šoreiz.

(Atbildēt uz šo) (Diskusija)

zinu
[info]jan09
2016-11-16 23:31 (saite)
bet, vai tad Gruzijā kremācija nav piejama?
nu tak ietaupīsies laiks, nervi, nauda galu galā!

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)

Re: zinu
[info]kuminjsh
2016-11-16 23:33 (saite)
Vari šo jautājumu ar aizgājējas ģimeni risināt vai tikai gribi gudri padirst?

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)

Re: zinu
[info]jan09
2016-11-16 23:59 (saite)
vispār jau tikai gribēju padalīties ar pieredzi, kas varētu noderēt - kā pierādās ne reizi vien, visu nav iespējams zināt.
personīgi nepazīstu ne aizgājēju, ne ģimeni.
gribēšu gudri padirst - iešu par politiķi vai konsultantu.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)

Re: zinu
[info]kuminjsh
2016-11-17 00:09 (saite)
Zini, šī pieredze ir aptuveni tikpat tuvu tēmai kā stāstīt, kas jāņem līdzi uz Āfriku, kad cilvēks taisās braukt uz Antarktītu - tās taču arī ārzemes, kāda gan atšķirība. Tā ka gudra padiršana bez īsta seguma vien sanāk.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)

Re: zinu
[info]indulgence
2016-11-18 20:02 (saite)
Šai gadījumā tev sanācis kā man ar babuli uz Elizabetes ielas. Babulīts noķer mani aiz piedruknes un saka: "Palīdzi dēliņ, nav ko ēst!" Es, labu gribēdams, sāku viņai stāstīt, kur Rīgā ir brīvpusdienas, kur dod sauso paiku uz mājām, kur dome apmaksā mazturīgajiem dzīvokļa īri un komunālos. Babulīts mani tā asi pātrauc: Tu dosi, vai tikai gudri dirsīsi? Es tev nevis padomu, bet naudu prasu!" ;)

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)

Re: zinu
[info]krii
2016-11-19 10:28 (saite)
Dažas būtiskas nianses - šeit "babulis" ar savu vajadzību atrodas Kualalumpurā, bet referēts nez kādēļ tiek par brīvpusdienām Preiļos (vai otrādi), resp., sniegta informācija, kuru tāpat neviens nevar izmantot, jo ir n atšķirīgi apstākļi, kurus tagad neuzskaitīšu. Otrkārt - neviens nav aiz piedurknes ķēris konkrēti Jan09 un, acīs skatoties, teicis - klau, Janka, izlīdzi nu šoreiz,- kas varētu izskaidrot vēlmi kaut ko klārēt un atmāzēties.
Bija pārpostēta neitrāla informācija, uz kuru, manuprāt, iespējamas tikai divas cienīgas reakcijas: 1)ja vari un gribi, tad izlīdzi; 2) ja nevari vai negribi (ir citas prioritātes), turi muti un ej tālāk.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)

Re: zinu
[info]indulgence
2016-11-19 13:35 (saite)
Nianse ir tikai viena: [info]jan09 raksta par sava onkuļa bērēs dzirdēto. Tb tu arī tajās bērēs biji, un zini, ka tā tante tā nav teikusi un ko pārējiem radiem ieteikusi? Un vai cēlies no savas vietas kājās un tai taintei ieteici pievērt muti?

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)

Re: Arī Tava kaza nu tirgū blēj
[info]krii
2016-11-19 16:12 (saite)
Man nav nekādas daļas gar viņa onkuļa bērēm, un es nereaģētu uz šo ierakstu, ja attiecīgais pastāsts nelūgta (un visai augstprātīga) ieteikuma formātā nebūtu parādījies kā komentārs pie cita - ierobežotas pieejamības ieraksta par gadījumu, kurš ar Jan ģimeni nekādi nav saistīts.
Šeit redzamais nav kašķa sākums, tikai turpinājums. Protams, ja gribi piemest pagalītes, laipni lūdzu - neizprotu, bet neiebilstu.
Vispār pasaule būtu labāka vieta, ja cilvēki nedotu augstprātīgus padomus, nezinot kontekstu. Pati ar to bieži grēkoju, bet šoreiz citiem sanācis netaktiskāk.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)

Re: Arī Tava kaza nu tirgū blēj
[info]indulgence
2016-11-19 16:40 (saite)
Vēlreiz palūkoju. Jana ieraksts skan: kā pirms tēvoča bērēm un bērēs uzsvēra tante: "nekad, nekad neziedojiet naudu nevienam, kas taisās mirušos ar lidmašīnu vest atpakaļ!" Ne vairāk, ne mazāk. Aber kas kur jums notiek ierobežotas pieejas kašķos, uz mani neattiecas, un neesmu telepāts, lai par tādu esamību nojaustu. Attiecīgi, man radies iespaids, ka cilvēks ierakstījis ko par savu dzīvi, un tad saskrien vārnu bars ķērkdams un uzskatīdams, ka tas ir viltīgi maskēts vēstījums tikai un vienīgi viņām pavisam par ko citu.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)

Protams, protams
[info]krii
2016-11-19 16:48 (saite)
Nekas, Tev bija lieliska iespēja nodemonstrēt savu eventuālo pārākumu pār ķērcošajām vārnām, kā arī brīnišķu kādreiz tik spožā un dzirkstošā sarkasma atblāzmu. Ar to arī apsveicu.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]sirdna
2016-11-16 23:41 (saite)
cik maksā kremācija Īrijā?

(Atbildēt uz šo) (Diskusija)


[info]sirdna
2016-11-16 23:45 (saite)
piecminūšu gūgle saka, ka Īrijā 400 eiro, Rīgā 210.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]sirdna
2016-11-16 23:46 (saite)
tobiš, Dublinā.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]sirdna
2016-11-16 23:48 (saite)
Also, izskatās, ka Gruzijā kremācija nav pa rokai, vismaz piecminūšu gūgle neatrod.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]sirdna
2016-11-16 23:52 (saite)
aizrāvos ar kremācijām, atminējos, kā kāda vaimanoloģe pūta, ka Latvijā viss briesmīgi dārgs, kremēt jāved uz paradīzes zemi Igauniju. Hme, Tartu krematorijā kremēšana 269 eiro.


Tuva tēma, daudz sanācis piestaigāt beidzamā laikā, ļoti ticams, ka nākamajā reizē būšu goda viesis.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)

;)
[info]jan09
2016-11-17 00:00 (saite)
izskatās, ka esi labi sagatavojies ;)

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)

Re: ;)
[info]sirdna
2016-11-17 08:14 (saite)
jap, uzvalciņš jau izpletēts.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]rasbainieks
2016-11-17 01:03 (saite)
tu arī bērēs apstaigā piederīgos ar tekstiem "ko nu tērējāties uz vainagu, normāli cilvēki tak vienu rozīti atnestu, neko jau tas nemainīs" un "akkungs, jūs te īstu buljonu dzerat? vai ta nevarēja no vegetas uztaisīt, pavei, cik naudas ietaupītu"?

(Atbildēt uz šo) (Diskusija)


[info]auksts_entelekt
2016-11-17 01:20 (saite)
un Tu vēl negribētu viņu apvainot par Jēzu Kristu piesišanu krustā?

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]rasbainieks
2016-11-17 01:37 (saite)
es labāk gribētu zināt, kur bija aicinājums ziedot

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]le_minga
2016-11-17 02:28 (saite)
pie Kūma

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]le_minga
2016-11-17 02:31 (saite)
vai te:
https://www.facebook.com/dace.dukate.1/posts/1303743532998716?pnref=story

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]rasbainieks
2016-11-17 02:48 (saite)
labticīgi pieņemu, ka ieraksta autors nebūs vis reaģējis uz šo, bet laikam tad jau uz to kūma ierakstu, kurš plašākai publikai nav redzams

ja godīgi, es tiešām esmu ohujā, ka ieraksta autors var tā mierīgi uzstāties ar cietsirdīgu "nekad, nekad neziedojiet naudu nevienam, kas taisās mirušos ar lidmašīnu vest atpakaļ!", kad puscibai asiņo sirds, jo tomēr nomiris faking brīnišķīgs cilvēks, vairāk vai mazāk tuvs
pizģec neiejūtīgi, tas būtu maigi teikts

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]le_minga
2016-11-17 03:36 (saite)
Kūma ierakstā ir 1pret1 pārkopēts teksts no FB - atļāvos to linku ielikt, jo FB jams nav zem atslēgām - visiem tātad redzams...

ļoti, ļoti smagi - Sarmīte bija man ļoti sens un labs draugs :( viens no retajiem cilvēkiem, kas ir viscaur labs... gaiša un sirsnīga... viņas tuvumā it kā izgaisa viss nīgrais un pelēkais... aij :(
domāju jan's nudien reaģēja uz Kūma ierakstu, bet ne uz konkrēto situāciju - vispārīgi tā teikt izteicās...

arī Jan's man senzināms un labs draugs - cilvēks uz kuru varētu paļauties jebkurā diennakts laikā, kas rīkosies, palīdzēs, nejautās utt... un labi pazīstama arī viņa skarbā, tiešā attieksme uz ikdienu un tās situācijām... reālists... un ieraksts arī aizdomāties liek - ja domāju par nākotni... bet...

šoreiz piekrītu un pievienojos Tev - reizēm labāk paklusēt... šoreiz nudien nelaikā, nevietā un lieki, jo kā tu saki: "puscibai asiņo sirds"

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]kuminjsh
2016-11-17 19:25 (saite)
aizmirsti par labticību, viņš šo savu postu sākumā bija iepirdis pie manis kā pirmo komentu, ko vēlāk izdzēsa.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]le_minga
2016-11-17 02:28 (saite)
+++

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]kuminjsh
2016-11-17 19:26 (saite)
Izbeidz tu arī, lūdzu, viss pareizi uzrakstīts. Neviens neliek ziedot, bet nevajag palikt par kretīniem šādā brīdī.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)

:)
[info]jan09
2016-11-17 08:31 (saite)
interesanta, protams, jūsu versija, bet es parasti jautāju - kur jūs bijāt, kad cilvēks bija dzīvs, ar saviem labajiem vārdiem, līdzjūtību uc?
ķermeni var sadedzināt un aprakt arī Gruzijā, tas ir vienalga.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)

Re: :)
[info]lavendera
2016-11-17 09:54 (saite)
Laikam es būšu vienīgā, kas arī ik reizi, pērkot kārtējo ceļojumu apdrošināšanu, nodomāju, ka mana līķa transportēšanu uz dzimteni mierīgi varētu no tās svītrot.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)

Re: :)
[info]tipa75
2016-11-17 09:56 (saite)
Jan, nu varbūt tomēr paklusēsi?!

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)

Re: :)
[info]rasbainieks
2016-11-17 10:05 (saite)
zini, tu tiešām šobrīd uzvedies kā bērēs ar dubļainiem zābakiem pa galdu. kur, kur mēs bijām – naudu ārstēšanai sūtījām, kas tie vispār par lopiskiem jautājumiem šādā situācijā.
lai nebūtu tā, ka es te tikai lamājos (lai gan esmu ļoti dusmīga nudien), īss ievads apbedīšanas un atvadu konceptā – tas ir palicējiem, nevis aizgājējam. un tu tagad stipri neglīti izturies pret palicējiem, kuri ir reāli dzīvi cilvēki un kuriem sāp un kuri grib atvadīties. nē, nav ok tagad viņiem stāstīt, kā viņiem darīt un kā nedarīt.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)

Re:
[info]krii
2016-11-17 13:08 (saite)
Atskaiti par labajiem, sliktajiem vārdiem etc., un vispār mūsu attiecībām ar nelaiķi, tev iesniegt Wordā vai Excelī?
Tiešām lūdzu, labāk rimsties, visas iespējamās netaktiskuma robežas nupat ir pārkāptas.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)

Re: :)
[info]kuminjsh
2016-11-17 19:22 (saite)
Rakstīšu to pašu, ko Rasbainieks: sūtījām naudu, kad uzzinājām par nelaimi (ja pašķirsi atpakaļ manu žurnālu, redzēsi augustā-septembrī ierakstus par to visu), rakstījām viņai FB labus vārdus - bija slimības laikā brīdis, kad izskatījās, ka viss iet uz labu un viņa spēja lasīt un rakstīt tur.
Ja vēlies dzirdēt personīgi par mani, sūtīju naudu jau toreiz - vairāk, kā drīkstēju atļauties, bet uzskatīju par vajadzīgu to darīt, jo Sarmīte bija labākais un gaišākais cilvēks, ko pazinu. Un maijā es gatavojos braukt pie viņas, vedot līdzi visu, kas nepieciešams. Es parasti nekad neraudu, bet šobrīd jau trešo dienu bimbāju kā bērns. Un arī šajā situācijā es sūtu naudu, zināmā mērā sevis dēļ sūtu, jo zinu, ka šādos gadījumos paliek vieglāk palicējiem, kad ķermenis ir atdots zemei. Pietiks, vai vēl kaut ko pastāstīt?
Varu piebilst vienīgi šo: pēc diskusijas man radās pārliecība - ja Tava dzīve nebūtu iegrozījusies tā, kā tas šoreiz noticis, Tu būtu pirmajās rindās starp cilvēkiem, kas aizbraucējus lamā par deģenerātiem. Padomā par to, varbūt ir vērts piestrādāt pie emocionālās inteliģences.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]di_wine
2016-11-17 22:16 (saite)
Wow, palasīju komentārus.... Nevienu personīgi nepazīstu, bet nu tāda ņemšanās, kad cilvēks nomiris. Gan tev, gan tiem, kas plēšas pretim. Prasās nedaudz miera un klusuma. Atvainojos, ka iejaucos, kaut kā nedaudz aizskāra šis tirgus placis. Man liekas, būtu korekti šo ierakstu ar visiem komentiem izdzēst. Pardon.

(Atbildēt uz šo) (Diskusija)


[info]kreiza
2016-11-18 10:39 (saite)
Nevajag dzēst. Katrs ieraksts raksturo cilvēku un tas ir interesanti. Un Sarmīte, es domāju, pasmaidītu par šo visu :)

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]muzungu
2016-11-18 22:46 (saite)
Tu esi kretīns. Reāli kaisi sāli uz brūcēm, cilvēkiem kuriem jau tā ir sāpīgi - te daudzi bija kopā ar viņu pirms slimības, mani ieskaitot. Ziedoja naudu kad saslima, atbalstija cik varēja un jā, arī man ir biļete uz Gruziju, ar nožēlu jāsaka, ka nu jau vairs ne mērķa piepildīšanai.
Tu tik pārgudri runā par cilvēku, kuri nepazini, dodot padomus, kas nav vajadzīgi. Ir jāpaklusē, kad vajag. Vairāk izskatās pēc apzinātas vēlmes sāpināt visus vēl vairāk. Saprotu, ka esi pieradis pie atlaidēm dzīvojot UK, bet tas neattiecs uz šādiem gadijumiem.

(Atbildēt uz šo) (Diskusija)


[info]indulgence
2016-11-19 13:39 (saite)
Tu biji kopā ar [info]jan09 onkuli viņa dzīves pēdējās dienās?! Un tas onkulis Gruzijā dzīvojis, kur [info]jan09 viņa bērēs bijis? [info]krii arī sakās esam bijusi onkuļa bērēs, tu arī. Tas labi, ka tik daudzi paziņas snieguši [info]jan09 palīdzīgu plecu, onkuli zaudējot. Tikai kāpēc par kretīnu jāsauc? Viņš tantes ieteikumam nepiekrīt?

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]muzungu
2016-11-19 23:50 (saite)
Es zinu par ko es runaju. Jan09 zin par ko es runāju, un jopcik, arī TU zini par ko es runāju! Kāda X (bija cits vārds padomā) tagad aiz kaut kādas debīlas vīrišķu solidaritātes, Jūs jaunais cilvēks (bija cits vārds padomā) lejat man šito svietu? Cammon! Varbūt vienkārši beidzam tēlot dievus un daram to, ko šobrīd katrs gribam darīt - sērot, palīdzēt, ignorēt, iet savās gaitās? Cammon!

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]kreiza
2016-11-20 12:06 (saite)
1000 plusi. Nevienam neinteresē otra bēdas, ja par to netiek uztaisītas milzīgas akcijas ar naudas vākšanu un tml. Cilvēki aiziet klusi un bez sabiedriskā pompa, jo neuzskata, ka ir kaut kas tik īpašs šajā pasaulē, lai vāktu naudu glābšanai vai apbērēšanai tā, kā ģimene nevar atļauties.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


Neesi iežurnalējies. Iežurnalēties?