Nezāles neiznīkst ([info]jan09) rakstīja,
@ 2014-09-30 20:00:00

Previous Entry  Add to memories!  Tell a Friend!  Next Entry
aktuālais komentārs
Mazākā ļaunuma meklētājiem.
Iedomājieties, ka ik pēc četriem gadiem jūsu priekšā vienotā ierindā nostādītu kādus piecdesmit blēžus un liktu no viņiem izvēlēties vienu, to, jūsuprāt, mazāko blēdi, kam jūs labprātīgi nodosiet glabāšanā visus savus naudas ietaupījumus. Šie blēži klanītos jūsu priekšā un solītu ne tikai godīgi glabāt jūsu naudu, bet pat to pavairot, taču par naudas saglabāšanu nekādas reālas atbildības viņiem, protams, nebūtu.
Vai jūs piedalītos šādās vēlēšanās?
Visdrīzāk gan, ka jūs atteiktos.
Bet tad jums paskaidrotu, ka atteikties nav pareizi, jo
1) visi piedalās,
2) ja savas naudas glabātāju neizvēlēsieties pats, jūsu vietā to izdarīs kāds cits,
3) varbūt, tomēr pastāv iespēja, ka izvēloties vismazāko blēdi, cietīsiet mazākus zaudējumus.
Jādomā, ka pēc šādiem svarīgiem un vērā ņemamiem argumentiem, jūs tomēr piekritīsiet vēlēšanās piedalīties. Jūs izdarīsiet izvēli un no sava izvēlētā naudas glabātāja puses, tiksiet pamatīgi aptīrīts. Jūs piedalīsieties šādās vēlēšanās otro, trešo, ceturto reizi un katru reizi atkārtosies viens un tas pats.
Jums draudzīgi sitīs uz pleca, jūs mierinās. Jums teiks, ka pats jau vien esiet pie sava naudas zaudējuma vainīgs, jo izvēlējaties nepareizo naudas glabātāju. Jums apgalvos, ka nākošajā reizē jums ar izvēli noteikti laimēsies, jo būs taču uzkrājusies pieredze gan jums, gan naudas glabātājiem.
Cik ilga dalība šādās vēlēšanās jums ir nepieciešama, lai jūs
1) pirms savas izvēles izdarīšanas sāktu pieprasīt noteikt reālu atbildību naudas glabātājiem,
2) saprastu, ka nav lielāku vai mazāku blēžu, jo arī mazi blēži var nozagt un noblēdīt lielas naudas summas, ja tās viņiem tiek uzticētas, tāpēc vispār nav vērts no blēžiem izvēlēties mazāko blēdi vai no ļaunuma mazāko ļaunumu.
3) saprastu, ka labprātīgi ļaunumu – ne mazu, ne lielu – neviens neizvēlas. Labprātīgi izvēlas tikai no labā pašu labāko, bet piedaloties ļaunuma izvēlē, jūs jau tikai ar savu piedalīšanos vien, šo ļaunumu atbalstāt un radāt priekšnoteikumus, lai tas nekad nebeigtos,
4) saprastu, ka pat tad, ja jūsu vietā tiešām to naudas glabātāja izvēli būs izdarījis kāds cits, jūs vismaz nebūsiet LABPRĀTĪGI atdevis savu naudu blēžiem un jūsu sirdsapziņa būs tīra. Jums nevarēs ņirgt sejā un teikt ka „pats esi tādus naudas glabātājus izvēlējies – pats esi vainīgs” un „kāds tu pats, tādi tavi naudas glabātāji”.
Varbūt kāds no jums teiks, ka valstsvīrus izvēlēties, tas nav tas pats, kas izvēlēties savas naudas glabātāju. Jā, valstsvīru varā ir ne tikai jūsu nauda, bet arī jūsu pašu, jūsu bērnu un mazbērnu nākotne.

/(c) Žulis
http://www.delfi.lv/news/comment/comment/dainis-lemesonoks-1001velesanu-iecirknis-washington-dc.d?id=45032928
//turpat komentāros jauka pasaka par dombrovski ;)


(Ierakstīt jaunu komentāru)


[info]kreiza
2014-09-30 22:05 (saite)
Jā, jā, neiesim neviens savu sirdsapziņu smērēt un jau nākamgad te būs Krievija.

(Atbildēt uz šo) (Diskusija)

kā tad, kā tad
[info]jan09
2014-09-30 22:24 (saite)
pastāstīsi, kā un kurš to tehniski organizēs, un kam to vēl vajag, izņemot latviskās partijas, kas to jau gadus 20it izmanto vēlētāju baidīšanai - uzsaukšu rumu ;)

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)

Re: kā tad, kā tad
[info]unpy
2014-09-30 22:25 (saite)
Man arī interesanti, arī no savas puses apsolu uzsaukt rumu.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)

Re: kā tad, kā tad
[info]kreiza
2014-09-30 22:28 (saite)
Paskatieties Ušakova virzienā, paskatieties Ukrainas virzienā, paklausieties Ždanoku un pavērojiet viņas aktivitātes un uzsauciet paši sev rumu ;)

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)

Re: kā tad, kā tad
[info]jan09
2014-09-30 22:33 (saite)
es neredzu ne Ušakovam, ne Ždanokai vajadzību būt Krievijas satāvā - tur vairs nevarēs pelnīt ar šobrīd ejošo "nišas produktu"

arguments neieskaitīts, vēlams arī iedziļinātis procesā, nevis atkārtot politinformācijas saukļus par "krievi nāk, ļaunais Ušakovs un Ždanoka" utt

vēl pastāstiet, kuri no likumdošanas aktiem tad atļauz Nilam to izdarīt?

ja arī LV tiks atbalstīti zaļie cilvēciņi, tad atbildībi 110% gulsies uz valdošajām "latviskajām" partijām

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)

Re: kā tad, kā tad
[info]kreiza
2014-09-30 22:47 (saite)
Likumdošanu var mainīt pāris sēdēs. Pieņemot jaunus likumus. Vajag tikai būt atbilstošam valdības sastāvam. Bet par politinformāciju un iedziļināšanos- tagad tieši modē runāt par ļaunajiem rietumiem un labo Putinu. Diez, kurš tur kur iedziļinās vai neiedziļinās. Un izvērst te politisku diskusiju es netaisos- dzīve rādīs :) Gribēju atrast vienu pasenu linku ar video no PSRS atjaunošanas konferences kaut kur Krievijā ar Ždanoku un citiem tēliem- diezgan iespaidīgi skati :) Nu tā, uzskatāmiem argumentiem. Bet neatradu, eh, laikam tādi linki šitādām diskusijām jāvāc ;)

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)

Re: kā tad, kā tad
[info]unpy
2014-09-30 23:04 (saite)
Nu ja, nu ja. Lai pieņemtu jaunus likumus, vajag būt atbilstošam valdības sastāvam:))

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)

Re: kā tad, kā tad
[info]extranjero
2014-09-30 22:34 (saite)
Krievija ir bēdu ieleja, bet ir viens pukts, kurā es viņu apbrīnoju: tur bērnu dzimstība šobrīd jau pārsniedz mirstību. Nebūtu slikti, ja Latvija šajā punktā sāktu līdzināties Krievijai :)

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)

Re: kā tad, kā tad
[info]kreiza
2014-09-30 22:48 (saite)
Jā, par šito bēdu ieleju- tā vienīgā cerība, ka krievi paši negribēs tur atpakaļ :)

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)

Re: kā tad, kā tad
[info]extranjero
2014-09-30 23:15 (saite)
Lai viņi negribētu, Latvijai ir jābūt labākai ekonomikai. Šobrīd ir apmēram vienādi, bet Latvijai ir sakārtotāka vide. Ukrainas scenārijs te nav iespējams, jo tur ekonomika bija ļoti sliktā stāvoklī, un tāpēc tas nekāds pārsteigums, ka Krima un liela daļa Austrumukrainas grib kļūst par Krievijas daļu. Viņiem tas ir tikpat spēcīgs ieguvums, kā nabadzīgiem latviešiem aizbraukt strādāt uz Angliju.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)

Re: kā tad, kā tad
[info]kreiza
2014-09-30 23:28 (saite)
Nu tas atkarīgs no tā, kāds patiesībā bija Ukrainas scenārijs. Nebija jau tā, ka mierīgos apstākļos pēkšņi Krima izdomāja- o, Krievijā būs labāk :)

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)

Re: kā tad, kā tad
[info]extranjero
2014-09-30 23:41 (saite)
Protams, tas kā Krievija to izdarīja, nebija korekti. Bet fakts ir tāds, ka Krimā cilvēki neprotestēja (izņemot tatārus), bet klusējot atbalstīja šo intervenci. Iedomājies, ja sākas starptautisks konflikts un NATO izdomā, ka Latvija ir jāpievieno Zviedrijai, lai to varētu aizsargāt. Es domāju, ka lielākā daļa latviešu par to tikai priecātos, jo arī sociālie pabalsti un viss pārējais būtu Zviedrijas līmenī.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)

Re: kā tad, kā tad
[info]kreiza
2014-09-30 23:52 (saite)
Kad ar ieročiem stāv klāt, reti kurš protestēs... Par Zviedriju un lielāko daļu latviešu- domāju, ka nē, ka tomēr lielākajai daļai latviešu ir svarīga Latvijas neatkarība. Ok, varbūt ne neatkarība, bet vienkārši esamība :) Jo šobrīd tā neatkarība tāda nosacīta.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)

Re: kā tad, kā tad
[info]extranjero
2014-10-01 00:13 (saite)
Ja būtu, tad arī 1940. gadā nebūtu tik vienkārši atdevušies PSRS. Lielākai daļai vairāk interesē, lai būtu stabilitāte, ekonomiska izaugsme, droša vide, nu protams, arī valodas autonomija utt. Šobrīd to ES nodrošina vairāk nekā kas cits, attiecīgi arī izvēle ir tāda. Pati valstiska neatkarība kā tāda ir abstrakts jēdziens.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)

Re: kā tad, kā tad
[info]kreiza
2014-10-01 00:04 (saite)
Nils tikko riktīgi pārsteidza. http://rus.delfi.lv/news/daily/politics/ushakov-krym-dolzhen-ostavatsya-v-sostave-ukrainy.d?id=44292053
Nepārdomāta priekšvēlēšanu spēle? Vai arī viņš tiešām tā domā?

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)

Re: kā tad, kā tad
[info]extranjero
2014-10-01 00:14 (saite)
Tas bija 12. martā. Protams, ka viņš tā domāja. Viņš taču nav nekāds Kremļa aģents, bet reāla personība ar savām ambīcijām un uzskatiem.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)

Re: kā tad, kā tad
[info]kreiza
2014-10-01 00:17 (saite)
Oj, tiešām :) Biju šo te palaidusi garām...

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]rasbainieks
2014-09-30 22:08 (saite)
bet visi naudas ietaupījumi tāpat tiks nodoti glabāšanā

(Atbildēt uz šo) (Diskusija)

;)
[info]jan09
2014-09-30 22:25 (saite)
punkC 4

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)

Re: ;)
[info]rasbainieks
2014-09-30 22:28 (saite)
un tas nekādi nemaina to, ka nauda tāpat tiks atņemta

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)

Re: ;)
[info]jan09
2014-09-30 22:34 (saite)
un tas nekādi nemaina faktu, ka mēs visi mirsim ;)

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)

Re: ;)
[info]zivs
2014-10-04 03:30 (saite)
Te nu arī Tu parādīji, ka Tavs vēstījums ir vien tekošs ūdentiņš.
Tu aizgāji no reāla argumenta ar izlīdzēšanās frāzi.

Būtība ir tāda, ka nauda tiek atņemta tā vai tā. Jautājums, vairāk vai mazāk sāpīgi.
Arī pie zobārsta es izvēlos anestēziju.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)

?
[info]jan09
2014-10-04 09:57 (saite)
kāds mans vēstījums, ja ieraksts satur citātu un atsauci?

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)

Re: ?
[info]zivs
2014-10-04 12:47 (saite)
Nedomāju, ka Tu mēgināsi slēpties no sevis paceltās un atbalstītās domas.
Par laimi Tu izskaties nožēlojams, un tātad neesi bīstams.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]sirdna
2014-09-30 22:35 (saite)
Par 4.punktu man nav skaidrība - ja mums ir aizklāta vēlēšanu sistēma, kurš, lūdzu, zinās, par ko es balsoju un ņirgs man sejā?

(Atbildēt uz šo) (Diskusija)


[info]jan09
2014-09-30 22:38 (saite)
būs atkārtota iespēja avīzēs un TV pamanīt izteikumus no politikiem un pietuvinātiem par tēmu "paši jūs mūs šādus tādus ievēlējāt" ;)

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]sirdna
2014-09-30 22:48 (saite)
Statistiski viņiem būs taisnība - mēs (elektorāts) viņus tādus ievēlējām. Bet kurš konkrēti - to šie nezina. Attiecīgi, nav, kam ņirgt sejā, jo sejas nav.

Tas nu tā. Par ierakstu...hehe, cik skaista teorija. Moš derēja piektais punkts, ka pasaulē neviens nedrīkst ciest badu un sestais, ka ne sunīti kājām spert?

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]begemots
2014-10-01 08:15 (saite)
+1

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]justmy2cents
2014-09-30 23:30 (saite)
Drīzāk jau Tev varēs ņirgt sejā, ka esi ļāvis savu naudu glabāt pašām, pašām sliktākajam no simts gudrajām galvām. Mēs vismaz varēsim par savām uzskatīt labākās no tām.

(Atbildēt uz šo) (Diskusija)

ja?
[info]jan09
2014-09-30 23:39 (saite)
Jums, cienītais, nav iespēju balsot par labākajiem - tikai par partijas sarakstu.
nav jau vairs ļaunie padomju laiki, kad bija kandidāta(u) piesaiste konkrētam iecirknim, ne reģionam, bija tikšanās un atskaites ar vēlētājiem utt.
tas nebija demokrātiski, ka vēlētājiem bija iespēja atsaukt deputātus, un vēl kko pieprasīt - tādēļ šāda padomju "nedemokrātiska" kārtība tika mainīta.
;)

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)

Re: ja?
[info]justmy2cents
2014-09-30 23:50 (saite)
Jā, piekrītu, ka Jums, cienītais, piemērotāks laiks bija toreiz, pirms 25 un vairāk gadiem.
;)

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)

Re: ja?
[info]kreiza
2014-09-30 23:55 (saite)
Tu ko??? Padomju laikos vispār nebija variantu ievēlēt kaut ko citu, kā bija nolemts. Jēgas no vēlēšanām nebija nekādas, jo ievēlāmie jau bija iepriekš zināmi, atlika tikai nobalsot.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)

(Nodzēsts puksts)
Re: ?
[info]kreiza
2014-10-01 00:15 (saite)
Atmodas sākumā varbūt kaut kas jau bija mainījies. Meklēju rakstos, atradu, ka tad notika vēlēšanu sistēmas demokratizācija. Bet padumjajos laikos bija vienkārši nobalsošana par tiem, kurus bija jāievēl. Varbūt tas bija vizuāli ietērpts smalkāk, kāds tur satikās ar tautu, parunājās, bet reāli īpašas izvēles nebija. Un tauta vispār nejuta, ka kaut kas būtu no viņiem atkarīgs. Vismaz man tāds priekšstats palicis, ka tas bija pilnīgi formāls pasākums.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)

Re: ja?
[info]extranjero
2014-10-01 00:27 (saite)
Varētu padomāt, ka arī tagad tava balss kaut ko izšķir.

Būtībā rezultāts jau tāpat ir aptuveni zināms no socioloģiskajām aptaujām. Tiesa gan, šoreiz ir daudz svārstīgo (20%), kas norāda uz tautas neticība partijām ir vēl lielāka kā nekad. Vēlēšanas ir tāda pati socioloģiskā aptauja, tikai lielākā mērogā, lai samazinātu statistisko kļūdu līdz 1% (nederīgie biļeteni).

Visi pārāk lielu uzsvaru liek uz pašām vēlēšanām, bet par maz pievērš uzmanību tiem procesiem, kas notiek ārpus tām. Piemēram, kāpēc politiķiem Latvijā ir tika maz atbildības par visādiem pārkāpumiem. Pēdējos gados ir gadījies dzirdēt par tik daudz skandālu, par kādiem Zviedrijā uzreiz būtu sekojusi mandātu nolikšana vai atkāpšanās. Latvijā tas ir gandrīz nepieredzēti. Vai arī kāds ir dialogs starp tautu un politiķiem. Es jūtu, ka politiķu augstprātība ir pieaugusi, kā nekad agrāk. Tas arī izskaidro lielo svārstīgo skaitu, un tā ir lielāka problēma nekā tas, par ko reāli viņi šīs balsis atdos.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)

Re: ja?
[info]kreiza
2014-10-01 00:34 (saite)
Par kuriem "visiem" Tu runā? Vispār viss, ko Tu saki, skan tā ļoti prātīgi, bet es nejūtu apakšā virzienu, kam un kas būtu jādara, lai tā nebūtu.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]kramers
2014-10-01 07:46 (saite)
Tai laikā, kad visa Padomju Latvijas tauta, ar jaunām darba uzvarām sagaida šo vēsturisko notikumu mūsu dzīvē- Vēlēšanas, daži negodprātīgi subjekti no miglainas valstiņas cenšas nomelnot mūsu tautas kalpus.
Biedri Dāmas un kungi, nepadosimies uz šīm provokācijām!
Visi kā viens uz vēlēšanām!
Atdosim savas balsis par mūsu tautas labākajiem pārstāvjiem!
Lai dzīvo komunistiskā Partija Vienotība!
Urrā!

(Atbildēt uz šo) (Diskusija)

;)
[info]jan09
2014-10-01 07:58 (saite)
žetons!

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


Neesi iežurnalējies. Iežurnalēties?