Journal    Friends    Archive    User Info    memories
 

Vasara un dūmi -

May. 12th, 2020 07:40 am

Stokholmas Karolinska universitātes slimnīcas vadība uzskata, ka slimnīcas darbinieki, kuri ir testēti kā Covid-19 pozitīvi, bet kuriem nav simptomu, var strādāt. Iekšējās kārtības dokumentā teikts, ka tad, ja darbinieks ir Covid-19 pozitīvs, bet neuzrāda simptomus viņš "netiek uzskatīts par infekciozu, neskatoties uz vīrusa nēsāšanu".
https://www.dagensjuridik.se/nyheter/personal-pa-karolinska-vi-uppmanas-jobba-aven-om-vi-ar-coronasmittade/

62 comments - Leave a commentPrevious Entry Add to Memories Tell A Friend Next Entry

Comments:

From:[info]usne
Date:May 12th, 2020 - 08:46 am
(Link)
viņiem, starpcitu, ir taisnība
From:[info]chaj
Date:May 12th, 2020 - 09:03 am
(Link)
Kā Tu to zini?
From:[info]usne
Date:May 12th, 2020 - 09:16 am
(Link)
dakters Komarovskis vienā no trešdienu kopsavilkumiem stāstīja, ka ir pētījums, ka cilvēks ar vīrusu bez simtomiem var izplatīt vīrusu bet tika daudz reižu mazāk, ka var uzskatīt par salīdzinoši drošu. esot tāds iepriecinošs pētījums.
From:[info]zazis
Date:May 12th, 2020 - 09:23 am
(Link)
jau pētījumu paspējuši veikt. iepaidīgi.
From:[info]usne
Date:May 12th, 2020 - 09:29 am
(Link)
jā, ir gan ! diemžēl tas ir viens no drošākajiem avotiem, tā ka īronija ir ok, bet nevietā.
From:[info]zazis
Date:May 12th, 2020 - 09:36 am
(Link)
neslēp sveci zem pūra. dod mums ar tos drošos avotus.
From:[info]usne
Date:May 12th, 2020 - 09:37 am
(Link)
jau vairākkārtīgi esmu to darījusi un nav grūti.
iesaku atrast pēc laika secības, te viss kopā:
https://www.youtube.com/channel/UCUhtv0VMCbe3RVNr6Qz0lWQ
From:[info]zazis
Date:May 12th, 2020 - 09:39 am
(Link)
youtūbe ir tie drošie avoti? okey.
From:[info]zazis
Date:May 12th, 2020 - 09:41 am
(Link)
tobiš es ļoti cerēju, ka būs links uz pētījumu. eh
From:[info]usne
Date:May 12th, 2020 - 09:42 am
(Link)
noskaties un tad izsakies, tas paņems tev kādu laiku :) tā ka ir skaidrs, ka divās minūtēs to nevarēji adekvāti novērtēt info uzticamību, nedz vispār, kas tas ir.
From:[info]zazis
Date:May 12th, 2020 - 09:45 am
(Link)
nu paskatījos. nu pārliecinoši stāsta. pilns youtūbs ar tādiem.
es adekvāti spēju novērtēt informāciju, ja ir kādas atsauces.

beidzu skatīties, kad dakteris sāka stāstīt, ka bērni bez simptomiem var inficēt.
From:[info]usne
Date:May 12th, 2020 - 09:48 am
(Link)
nu tās ir tavas problēmas, man ir diezgan pofig ko par adekvātu informāciju uzskata virspusēji cilvēki bez spējas noskatīties visu info secībā ņemot vērā laika kontekstu utt.
From:[info]zazis
Date:May 12th, 2020 - 09:51 am
(Link)
pārejam uz personmīgiem apvainojumiem?
nais.

vēlreiz atkārtošos. tu iedevi linku uz youtūbes kanālu, kurā nav atsauču, ir tikai vīrietis, kurš pārlicinoši kko stāsta.
es nesaku, ka viņam nav taisnība, es saku, ka nav pamata tam visam.
labi saprotu vēlmi ticēt lietām, kuras sakrīt ar personas pārliecību. tas ir dziļi.
From:[info]usne
Date:May 12th, 2020 - 09:57 am
(Link)
jā, konkrētais vīrietis ir tiešām spilgts piemers bezatsauču info izpalītašanā.
From:[info]zazis
Date:May 12th, 2020 - 10:17 am
(Link)
From:[info]usne
Date:May 12th, 2020 - 11:44 am
(Link)
šo autoritāti vari iebāzt sev pakaļā ;)
From:[info]zazis
Date:May 12th, 2020 - 11:47 am
(Link)
tiešām? kā tā? arī dakteris tak. un publicējies ziņu portālā. ar ko ta šis savādāks? nav ukrainis?
From:[info]usne
Date:May 12th, 2020 - 11:52 am
(Link)
tāpēc, ka tu viņu piedāvā, kā autoritāti, kas man liek izdarīt secinājumus.
man šis, vienkārši, ir nepieņemami un kā jau augstāk pamanīji, es nelietoju atsauces un pamatojumus. tāpēc turpināt mūsu sarunu uzskatu par nelietderīgu.
lai izdodas kārtīgi izstudēt rudzīša kungu īpaši c19 sakarā.
From:[info]zazis
Date:May 12th, 2020 - 11:54 am
(Link)
tu gan ironiju dikti selektīvi uztver (;
From:[info]usne
Date:May 12th, 2020 - 11:55 am
(Link)
tu arī ;) kā tikko pierādījās
From:[info]ctulhu
Date:May 12th, 2020 - 11:55 am
(Link)
Vispār ir jauki ielikt norādes uz publikācijām zinātniskos žurnālos nevis youtube video failiem.
From:[info]zazis
Date:May 12th, 2020 - 11:57 am
(Link)
tas tikai tu tā domā
From:[info]ctulhu
Date:May 12th, 2020 - 11:59 am
(Link)
nē tā ir vispārzināmā prakse zinātniskā debatē
From:[info]zazis
Date:May 12th, 2020 - 12:00 pm
(Link)
XD
man šķiet, ka tu sajauci durvis.
te točna nav zinātnisku debašu.
From:[info]zazis
Date:May 12th, 2020 - 09:46 am
(Link)
un sāku skatīties stipri pirms tu iemeti linku. biju cerējis, ka būs kas nopietnāks par kkādu youtūba kanālu.
From:[info]extranjero
Date:May 12th, 2020 - 10:48 am
(Link)
youtube man arī riebjas un nekas tos neskatos. Tāpat arī facebook – faktiski šie mēdiji ir tas pats kas TV.

Pārējie oficiālie mēdiji arī ir tikai politiķu tribīne, ka neko nopietnu tur nevar atrast. Tviteris it kā pretendē (ja neņem vērā komentārus) uz iespēju ātri saņemt informāciju no apstiprinātām personām. Bet tas neatrisina problēmu, ka tie arī ir politiķi – atcerēsimies PVO paziņojumu, ka maskas nepalīdz.

Vislabākie analītiskie raksti (jo oriģinālos pētījumus reti kurš ir spējīgs pastāvīgi izprast vai pat izlasīt) šobrīd ir tieši blogos, kurus uztur speciālisti, kas ir pierādījuši sevi kā ļoti sakarīgus un zinošus noteiktās jomās. Šie blogi tiek rakstīti bez atalgojuma, tajos nav vai ir ļoti minimālas reklāmas (tātad nav klikšķbaitu rakstītā sviesta). Man piemēram, šobrīd patīk slatestarcodex.com un thezvi.wordpress.com, bet ir arī vēl citi.
From:[info]zazis
Date:May 12th, 2020 - 10:53 am
(Link)
man neriebj youtūbs, tur tiešām var atrast ļoti daudz noderīgas informācijas gandrīz par jebko.
bet viegli besī, kad linko uz youtūba kanāliem, kuros nav atsauču par tēmām, kuras konkŗetā kanāla autors razbirajet.
nepretendēju uz spējām izprast dziļus un sarežģītus pētījumus, bet jūtos drošāk, kad ir atsauces uz tādiem, jo tad rodas izlūzija, ka to apskatīsies, kāds, kurš ir kompetentāks par mani, un norādīs uz nepilnībām un kļūdām. vismaz pastāv tāda iespēja. ja atsauču nav, tad zūd arī ticamības moments.

From:[info]extranjero
Date:May 12th, 2020 - 11:07 am
(Link)
Bieži būtisko no tā, ko pastāsta 1 stundas garā intervijā, var izlasīt 2 minūtēs. Cilvēki man katru dienu sūta dažādus youtube linkus bez jebkāda informācijas apkopojumu. Man vajadzētu vairāk nekā 24 stundas diennaktī, lai tos visus noskatītos. Ja esi noskatījies kaut ko vērtīgu un gribi citiem pavēstīt, tad labāk patērē 5-10 minūtes, lai uzrakstītu konspektu un nosūtītu citiem (ar linku beigās), lai sīkākas intereses dēļ varētu arī paskatīties.

Bet laikam jau to nevar no citiem sagaidīt, jo youtube ir kā TV – vairums cilvēku skatās bez domāšanas.
From:[info]extranjero
Date:May 12th, 2020 - 10:30 am
(Link)
Tas izklausās ticami (arī nemeklējot tādākus pierādījumus), jo atceros, ka sākotnēji vispār nebija skaidrs, vai šie bezsimptomnieki vispār var aplipināt. Pēc tam pētījumiem centīgi pierādīja, ka ir gadījumi, ka var. Bet ja tā aplipināšana būtu spēcīga, tad to konstatēt būtu bijis daudz ātrāk un vienkāršāk. Fakts, ka to izdevās konstatēt tikai atsevišķos gadījumos, liecina, ka īpaši stipra inficēšana varētu nebūt.

Šobrīd PVO saka, ka tie, kas ir izslimojuši, bet joprojām uzrādās pozitīvi, arī nav inficējoši. Viņiem uzrādās vīrusa atliekas, kas tiek izklepotas laukā no plaušām.

Domāju, ka daudziem ir grūtības saprast skaidru informāciju, jo viņi intuitīvi nepiemēro beiziāna statistiku. Tā balstās uz sākotnējiem pieņēmumiem, un katrs jauns pierādījums attiecīgi pastiprina vai pavājina šos pieņēmumus. Viņiem nav šādas dinamiskas ticības, un tā vietā viņiem ir tikai divas opcijas – jā vai nē, melns vai balts. Nu apmēram kā maskas – vai nu tikai palīdz vai tikai nepalīdz. Ar beiziāna loģiku apveltītais domā – maskas palīdz ārstiem, tātad ar zināmu ticamību varētu palīdzēt arī pārējiem. Skatāmies tālāk – ja pētījums skaidri nepierāda, ka tās ir ļoti noderīgas, tas vēl nav iemesls mainīt sākotnējo ticību, ka varētu palīdzēt utt.
(Frozen) (Parent)
From:[info]chaj
Date:May 12th, 2020 - 11:18 am
(Link)
Tas jau saprotams, ka bezsimptomu nēsātājs ar mazāku varbūtību aplipinās citus nekā ar izteiktiem simptomiem.
Jautājums - vai mēŗķis ir izslēgt jebkuru iespēju inficēt pārējos vai mērķis ir nepārtraukt darbus, samazinot riskus.
Ir arī skaidrs kuru ceļu iet Zviedri.

Bet kā ir "pareizi". Es tiešām brīnos par visiem, kuri to zin.
From:[info]usne
Date:May 12th, 2020 - 11:41 am
(Link)
lietot vārdu "taisnība" no manas puses bija neprecīzi un tas var vedināt domāt, ka manuprāt kaut kas ir pareizi, lai gan mani neinterese kategorijas pareizi un nepareizi, jā vai nē. ir kaut kas, kas patīk vairāk vai ir saprotams labāk.
taisnību lietoju, nostājoties zviedru pusē, kurus Heda visu laiku kritizē.
jo situācija ievilksies ilgāk, jo vairāk nāksies pārvērtēt.
From:[info]heda
Date:May 12th, 2020 - 12:39 pm
(Link)
Tā nav zviedru puse, tā ir Zviedrijas sociāldemokrātu politiķu un ierēdņu puse, neviens pacients - ne zviedrs, ne nezviedrs - nevar būt ieinteresēts, ierodoties slimnīcā ar vienu kaiti, tikt aplipināts ar citu. Būtībā Covid tikai izgaismo pamattēmu, kurā tie paši sociķi vēl pagājušā gada nogalē uzstāja, ka vairākām slimnīcām jāsamazina darbinieku skaits, kaut rindas uz plānveida izmeklējumiem, operācijām bija garas jau gadiem utt.
From:[info]chaj
Date:May 12th, 2020 - 01:41 pm
(Link)
Manuprāt, zviedri varēja un var atļauties iet savu ceļu. Un gan jau riskēja, nevis to visu ar smalku aprēķinu. Bet varēja (?) arī riskēt.
Vai visas vastis tā varēja? Nezinu. Gan jau veco ļaužu paretināšana ir katras valsts ekonomiksās interesēs, bet vai veselības aprūpes sistēmas nobrucināšana?
From:[info]heda
Date:May 12th, 2020 - 02:12 pm
(Link)
Nezinu, vai tu domāji to tā, bet es tulkoju "var" kā varēšanu tāpēc, ka pilsoņi jau iepriekš samierinājusies ar vienpusēju sabiedriskā līguma laušanu no varas puses.
From:[info]chaj
Date:May 12th, 2020 - 03:27 pm
(Link)
Es variāk domāju, ka var atļauties, jo naudas daudz.
From:[info]gnidrologs
Date:May 12th, 2020 - 08:56 pm
(Link)
Imo viņi neko neatļāvās un ir mīts, ka viņiem ir kaut kāda sava "stratēģija". Viņu politiskā verhuška ir stagnējoša komunistu nomenklatūra, apmēram tāda pati kā 70-80o PSRSā. Viņu "stratēģija" ir sēdēšana un piršana krēslā, vienlaikus ieguldot lielus resurus damage control un aģitpropā, lai nedo dies, tauta nesāktu tramdīties un mēģināt no pirdējiem atbrīvoties.
From:[info]heda
Date:May 12th, 2020 - 11:35 pm
(Link)
Tas atbilst visai paseniem priekšstatiem ;)
Pagājušā gada beigās tika ziņots par stingriem taupības pasākumiem divās tešdaļās pašvaldību - samazinot finansējumu skolām, aprūpes iestādēm u.c., vairāku lielo, jau ilgstoši pārslogoto slimnīcu darbiniekus brīdināja par kopumā vairāk nekā 1000 darbinieku atlaišanu taupības pasākumu dēļ. Tagad sāk runāt par pensiju samazināšanu tuvā nākotnē.
Kulturālā bagātināšanās maksā bargu naudu.
From:[info]heda
Date:May 12th, 2020 - 09:09 am
(Link)
Taisnība par to, ka ir ok aplipināt pacientus, kuri tur ieradušies ar pavisam citu kaiti?
From:[info]usne
Date:May 12th, 2020 - 09:18 am
(Link)
es jau Chaj atbildēju.
Turklāt vēl ir pētījums, ka pasāv saistība ar cik stipru devu aplipinās tik stipra ir slimības gaita, tā ka pastāv iespēja aplipiāties ar mazu devu, pārlimot vieglu formu un iegūt imuntāti. Jā, tas ir riskanti, bet ja vakcīnas un zāļu nebūs vēl ilgi, tad varbūt ir saprotami.
From:[info]heda
Date:May 12th, 2020 - 09:31 am
(Link)
Cilvēkiem, kuri uz slimnīcu atvesti ar ātrajiem (plānveida operācijas un ārstēšana Stokholmas reģionā nenotikšot līdz rudenim), imunitāte gan varētu būt labu labā.
From:[info]usne
Date:May 12th, 2020 - 09:33 am
(Link)
ir jau atšķirība lausta kāja vai vēzis vai cik dziļi ielaists apendicīts
From:[info]usne
Date:May 12th, 2020 - 09:34 am
(Link)
vēl visticamāk ir svarīgi cik daudz vispār ir medicīnas darbinieku resurs.
ja šie pozitīvie bez simtomiem strādā ar tās pašas slimības pacientiem, tad vispār nav skaidrs satraukums.
From:[info]kihelkonna
Date:May 12th, 2020 - 09:54 am
(Link)
https://www.google.com/search?client=ms-android-om-lge&sxsrf=ALeKk006LcG1AT6YLzLnV9djKOgJceOIjg:1589265829795&q=coronavirus+asymptomatic+carriers+pubmed&spell=1&sa=X&ved=2ahUKEwiA6fPJ3K3pAhVDyaYKHe58CSkQBSgAegQICxAC&biw=480&bih=239

Skatos, par to veel zinaatnieki striidaa, nav iisti skaidrs, bet asimptomaatiski aplipinaataaji ir aprakstiiti.

Tas, ka viens krievs kaut ko ir teicis, gan man nebuus nav arguments.

Un ja zviedri dara saadi, tad tas vareetu noziimeet, ka viniem ir beigusies neaplipinaati aarsti, un driiz vini pie darba liks arii klepojosos (maskas arii buus beigusaas).
From:[info]usne
Date:May 12th, 2020 - 10:01 am
(Link)
nu tas krievs vispār stāsta, ka bezsimtonu nēsatāji var aplipināt, bet vairākas reizes mazāk kā ar simtomiem. vispār viņš ir ukrainis.
From:[info]kihelkonna
Date:May 12th, 2020 - 10:05 am
(Link)
Lai vins nopublicee peetiijumu, tad vinu uzklausiisim. Un ja simptomaatisks aplipina 100 cilveekus, bet asimptomaatisks 10- vai vediisi uz saadu slimniicu aarsteet vecaaku, kas, piemeeram, salauzis kaaju?
From:[info]usne
Date:May 12th, 2020 - 10:09 am
(Link)
vēl visticamāk ir svarīgi cik daudz vispār ir medicīnas darbinieku resurs.
ja šie pozitīvie bez simtomiem strādā ar tās pašas slimības pacientiem, tad vispār nav skaidrs satraukums.
(nokopēju, jau rakstīju)
un jums "tas krievs" pilnīgi noteikti nav jāuzklausa
zinot plašāku kontkstu, ko dažādi pētnieki, visi vienādi apstrīdami un šo brīdi, ir vieglāk saprast kāpēc zviedri dara, kā dara.
rezultātus tāpat varēsim skaitīt, kad viss beigsies.
From:[info]kihelkonna
Date:May 12th, 2020 - 10:18 am
(Link)
Nu zviedri dara sitaa
https://amp.france24.com/en/20200510-sweden-admits-failure-to-protect-elderly-in-care-homes
(labaakais ir pie beigaam). Viniem citi uzskati par to, kas ir labi, un diez vai civilizeetaa pasaule tam piekritiis.
From:[info]kihelkonna
Date:May 12th, 2020 - 10:20 am
(Link)
Un hedas linkaa nav teikts, ka inficeetie aarsti straadaa ar covid slimniekiem. Tu to noleemi un tuuliit uz sava noleemuma amata saaki visus nomierinaat. Juuti, cik diivaini sanaaca?
From:[info]usne
Date:May 12th, 2020 - 10:26 am
(Link)
iedomājies pirms tam es teicu arī šo:
ir jau atšķirība lausta kāja vai vēzis vai cik dziļi ielaists apendicīts (ja runā par imunitātes stiprību)
From:[info]usne
Date:May 12th, 2020 - 10:29 am
(Link)
un kā tu nolasīji, ka es kādu mierinu? es drīzāk pamazām sāku sliegties uz dabiskās atlases lietderību, kas ekenomiski ilgterminā atmaksāsies šajā pasaulē, kurā pārapdzīvotība no cilvēkiem ir problēma.
From:[info]kihelkonna
Date:May 12th, 2020 - 10:41 am
(Link)
Tu teici "satraukumam nav pamata", tas liekas liidziigi :)
Pansionaatu izmirsanai nav noziimes dabiskajaa izlasee. Dabiskaa izlase ir par to, kam peecnaaceeji izdziivos liidz vairosanaas vecumam. Pansionaatnieki nevairojas un nekopj mazulus, izlasei ir vienalga, cik ilgi vini dziivo. Pansionaati ir par muusu sugai piemiitoso un veelamo liidzuutiibu.
From:[info]usne
Date:May 12th, 2020 - 10:53 am
(Link)
nu ja tev ir maz ēdiena, ar ko barot savus pēcnācējus, bet jābaro pensionārs, kas neko vairs nepienes ekenomikai, tik paņem, turklāt tiek mākslīgi pasargāts no iespējas nomirt, tad nav vienalga.
From:[info]heda
Date:May 12th, 2020 - 11:03 am
(Link)
Zviedrijā loģika varētu būt tāda, ka jābaro sociķu importētais un sevi uzturēt nespējīgais elektorāts.
From:[info]formica
Date:May 12th, 2020 - 05:53 pm

Lars Bern

(Link)
Zviedru seniors NEtiek mākslīgi pasargāts no iespējas nomirt.



https://youtu.be/8gue4f56EOk
From:[info]heda
Date:May 12th, 2020 - 11:42 pm

Re: Lars Bern

(Link)
Klausies video zviedriski? ;)
From:[info]gnidrologs
Date:May 12th, 2020 - 08:49 pm
(Link)
"nu ja tev ir maz ēdiena, ar ko barot savus pēcnācējus, bet jābaro pensionārs, kas neko vairs nepienes ekenomikai, tik paņem, turklāt tiek mākslīgi pasargāts no iespējas nomirt, tad nav vienalga."

Te jāņem vērā Zviedrijas kontekstu. Šīs valsts establišmenta politika novirza milzīgus līdzekļus, tajā skaitā civiliedzīvotāju upurus, lai barotu un visādi aplaimotu primitīvu svešzemju mežoņu populāciju, kas nekad mūžā nav pienesusi ne kripatas Zviedrijas ekonomikai. Līdz ar to šo pašu politiķu ciniskā attieksme pret etniskajiem zviedriem, kas nodzīvojuši visu dzīvi strādājot, lai šis āža altruisms vispār būtu iespējams, ir tautas nodevība. Ne vairāk ne mazāk.
From:[info]usne
Date:May 12th, 2020 - 10:23 am
(Link)
un neskatoties uz to, zviedriem nemaz nav pats augstākais mirstības rādītājs uz saslimušajiem, tas man personiski ir pēdējo dienu lielākais pārsteigums.
From:[info]kihelkonna
Date:May 12th, 2020 - 10:31 am
(Link)
Tu loti radosi pieej informaacijai, tas ar to, ka inficeetie aarsti noteikti straadaa ar kovidu, nomierineties tacu. Paskaties, kad liiknes saakaas itaalijai un kad zviedrijai. Itaaliem meenesi agraak nekaa zviedriem.l, taapeec summa lielaaka. Taalaak paskaties iedziivotaaju skaitu un dienas mirusos. Zviedru 100 mirusie dienaa uz 10 miljoniem iedziivotaaju it tas pats, kas itaaliem 600 uz 60 miljoniem. Zviedru augstaskais dienas rezultaats (185) taadaa gadiijumaa krietni paarsniedz itaalu augstaako (virs 900). Turklaat lasaams, ka zviedri zuliijas ar statistiku. Par itaaliem tas nav lasiits.
From:[info]extranjero
Date:May 12th, 2020 - 10:40 am
(Link)
Nekur nav lasīts, ka zviedri žuļājs ar statistiku. Gluži otrādi – tiek minēts, ka statistikā iekļauj visus, kas miruši ar kovidu, nevis tikai no kovida kā tas ir dažās citās valstīs.

Tu jau pati pastāstīji, ka zviedrijā uzskaite kavējas līdz pat 7 dienās. Līdz ar to nav pamata domāt, ka 185 ir vienā dienā mirušie. Tie var būt sakrājušies pa brīvdienām, kas nav uzskaitīti. Ko labi pierāda tas, ka pa brīvdienām šo mirušo ir ļoti daudz mazāk. Jāskatās ir vidējais par 7 dienām, un tad tas nav diez ko atšķirīgs no Itālijas. Pēc mirušo skaita uz 1 miljoni ir pat mazāk.

Tāpat arī ja būtu vienā dienā, tas neko daudz nenozīmē, jo nav jau tā ka saslimst un uzreiz nomirst vienā dienā. Ja līdz nāvei ir 2-3 varbūt pat 4 nedēļas, un nav jau precīzi garantēts cik dienas, tad tā ir tikai statistiska varbūtība ka var nejauši sakrist vairāk vienā dienā nekā citā.
From:[info]kihelkonna
Date:May 12th, 2020 - 10:47 am
(Link)
Par to miljonu arii rakstu. Ja itaaliem viss saakaas meenesi agraak - tad izreekini taa pirmaa meenesa summu aaraa no kopeejaa rezultaata un tad skaties skaitli uz miljonu.

Vai zviedri taisa post mortem analiizes? Iedosi linku? Man kaut kaa radies prieksstats, ka pansionaatos apmirusos ne vienmeer ieliek kovida statistikaa.
From:[info]extranjero
Date:May 12th, 2020 - 10:54 am
(Link)
Par miljonu jau nekas nav jārēķina, jo šos datus publicē katru dienu. Tie faktiski ir vienīgi dati, kurus es skatos.

Par to, kad sākās, varbūt neviens patiesībā nezina, jo tagad jau ziņo, ka pirmie gadījumi bija decembrī. Lūk, no wordometers:

Beļģija 751 mirušais uz miljonu iedzīvotāju
Spānija 572
Itālija 508
UK 472
Francija 408
Zviedrija 322
Nīderlande 318
Īrija 297
ASV 247

Latvija 10

Japāna 5
From:[info]formica
Date:May 12th, 2020 - 05:29 pm
(Link)
Diez vai slimniicaa ir tik daudz klinjkju, ko apshkjaudiijis infekciozs medpersonaals, lai pietiktu visiem pacientiem ko aplaiziit :)

Ir viedoklis (khm), ka riska grupas buutu bijis laikus jaainternee uz paaris nedeeljaam, bet visiem paareejiem tai laikaa buutu pieteikts naski komuniceeties, lai aatraak paarleektu graavim.

https://youtu.be/Avc6_ftzk3w
https://www.minds.com/davecullen/