smadzeņu darbības blakusprodukts
stikla kalns 
25th-Oct-2011 03:48 pm
Citāts no petrovichs "Drusku palasīju ministru biogrāfijas un iedomājos par Ķīli, saskatot tur vienu iespējamu problēmu.
Cilvēks visās mācībās ir bijis diktan sekmīgs. Skola ar sudraba medaļu, augstskolas ar izcilību... Mana personīgā pieredze ar šādiem izcilniekiem ir drusku negatīva, jo šādi cilvēki reizēm neizprot skolnieku/studentu vidējo, uzskatot ka katrs var iemācīties teicami vai gandrīz teicami. Man viens no labākajiem pasniedzējiem savulaik pats bija mācījies knapi sekmīgi un visus eksāmenus licis ar brutālu špikošanu. Bet savu kursu viņš lasīja lieliski, tur visiem viss tika burtiski ieliets mutē, visi visu saprata."

Būtībā jau viņam taisnība, tiem, kuriem viss vienmēr viegli pielecis, ir problemātiski saprast to kā citiem var nepielekt.

Bet šajā sakarā es aizdomājos par savām morālajām tiesībām radīt skolēniem kaut kādus konkursus, olimpiādes un pārbaudes darbus. Jo man nav gan sudraba medaļas par skolas beigšanu, bet lielu piepūli mācīšanās skolā neprasīja un labu un teicamu atzīmju saņemšana man problēmas neradīja.

Varbūt tas, ka 50% skolēniem ir uzskats, ka kukaiņiem ir mugurkauls nav nemaz tik traki. Varbūt tas, ka bērnus pārņem šausmas ieraugot vārdu "aprēķini" jebkurā citā priekšmetā kā matemātika arī ir normāli.

Kā jūs domājat vai ir nepieciešamas mācību priekšmetu olimpiādes? Un kā būt drošam, ka vaicājot pēc kādas problēmas risinājuma un nedaudz lielākas piedomāšanas kā parastas faktu atreferēšanas nodrošināties ar to, ka jaunietim netiek nejauši uztiepts tavs skatījums uz problēmu un tās vēlamais risinājums?
Comments 
26th-Oct-2011 09:55 am
:) ja tu raizējies par pasniegšanu BF, tad tev vēl garš ceļš priekšā :) šī problēma ir jau sen definēta; ieteicamā lieteratūra J.Grestes "kā dzeņa vēders". es domāju - to, ka priekšmeta atpalicējs var kļūt ļoti labs šī priekšmeta skolotājs.
liela daļa mūsdienu biologu studentu ir ne pārāk attapīgi, jo studē šeit tikai tādēļ, ka citur nav varējuši tikt iekšā. ne salīdzināt ar studentiem pirms 20 gadiem, kad bija liels konkurss. par izcilniekiem vari daudz neraizēties, šā vai tā viņi vielu apgūs. izcilnieku audzēšanai ir individuālais zinātniskais darbs. jautājums ir cik lielā mērā pielāgoties publikas neattapīgajai daļai. jo tu nevari orientēties tikai uz mazākumu.
This page was loaded Jun 26th 2024, 11:04 am GMT.