smadzeņu darbības blakusprodukts
stikla kalns 
25th-Oct-2011 03:48 pm
Citāts no petrovichs "Drusku palasīju ministru biogrāfijas un iedomājos par Ķīli, saskatot tur vienu iespējamu problēmu.
Cilvēks visās mācībās ir bijis diktan sekmīgs. Skola ar sudraba medaļu, augstskolas ar izcilību... Mana personīgā pieredze ar šādiem izcilniekiem ir drusku negatīva, jo šādi cilvēki reizēm neizprot skolnieku/studentu vidējo, uzskatot ka katrs var iemācīties teicami vai gandrīz teicami. Man viens no labākajiem pasniedzējiem savulaik pats bija mācījies knapi sekmīgi un visus eksāmenus licis ar brutālu špikošanu. Bet savu kursu viņš lasīja lieliski, tur visiem viss tika burtiski ieliets mutē, visi visu saprata."

Būtībā jau viņam taisnība, tiem, kuriem viss vienmēr viegli pielecis, ir problemātiski saprast to kā citiem var nepielekt.

Bet šajā sakarā es aizdomājos par savām morālajām tiesībām radīt skolēniem kaut kādus konkursus, olimpiādes un pārbaudes darbus. Jo man nav gan sudraba medaļas par skolas beigšanu, bet lielu piepūli mācīšanās skolā neprasīja un labu un teicamu atzīmju saņemšana man problēmas neradīja.

Varbūt tas, ka 50% skolēniem ir uzskats, ka kukaiņiem ir mugurkauls nav nemaz tik traki. Varbūt tas, ka bērnus pārņem šausmas ieraugot vārdu "aprēķini" jebkurā citā priekšmetā kā matemātika arī ir normāli.

Kā jūs domājat vai ir nepieciešamas mācību priekšmetu olimpiādes? Un kā būt drošam, ka vaicājot pēc kādas problēmas risinājuma un nedaudz lielākas piedomāšanas kā parastas faktu atreferēšanas nodrošināties ar to, ka jaunietim netiek nejauši uztiepts tavs skatījums uz problēmu un tās vēlamais risinājums?
Comments 
25th-Oct-2011 09:58 pm
nu vo, es par to arī uztraucos, ka šito afigevščinu rada tas, ka mums liekas - bet tas tak vienkārši, a īstenībā, varbūt mēs esam kaut kādi unīkumi un neviens cits šitā nedomā un nesaprot.
25th-Oct-2011 10:09 pm
mm nē, vienkārši, nu, es atkal no sava plauktiņa teikšu, es, kad devos uz matemātikas kaut kādu tur atlases kārtu, biju gatavojusies grūtiem, bet nu matemātikas uzdevumiem. taču tie, ko saņēmu, bija reāli atjautības uzdevumi. tur vairs ar formulu zināšanu nebija nekāda sakara. bet problēma nav uzdevumos. problēma ir tajā, ka nebija jau pieredzes ar šādiem uzdevumiem. ja, esnez, kaut reizi mēnesī visu parasto uzdevumu starpā būtu pa kādam tādam, tad jau domāšana būtu iešvunkāta.
25th-Oct-2011 10:16 pm
nu skaidris. Parasti jau skolotāji iedod bērnam pagājušo gadu olimpiādes, lai nebaidās. :)

25th-Oct-2011 10:20 pm
nujā, trauma :D bet enīvej - izaicinājums ir vajadzīgs. kā jau te biedri minēja.
This page was loaded Dec 23rd 2024, 12:58 am GMT.