extranjero ([info]extranjero) rakstīja,
@ 2023-06-20 07:30:00

Previous Entry  Add to memories!  Tell a Friend!  Next Entry
Es neesmu psihologs, bet iespējams, ka bērnības traumas vai bērnībā saņemtā attieksme tomēr var ietekmēt cilvēkus visu mūžu.

Kad lasu, kā tviterī cilvēki raksta, cik ļoti viņus trigerē, kad kāds DUS rindas priekšā tūļājas un nevar izvēlēties kebaba mērcīti vai kāds ar auto neapdzenamā vietā velkas ar 80 km/h, es dažreiz aizdomājos, vai šie cilvēki to stāsta pašterapijas nolūkos, apzinoties, ka šāda trigerēšanās ir slikta un ka tieši viņiem ir jāmēģina kļūt mierīgākiem, vai arī viņi joprojām par 100% savā nemierā vaino tos citus? Pēc diskusijām, kas turpinās pie šādiem ierakstiem, šķiet, ka vairāk tiek aizstāvēts pēdējais uzskats.

Tas arī mani visvairāk biedē no atgriešanās Latvijā, jo es esmu tas tūļīgais, kurš reizēm ir lēnāks situācijas izvērtēšanā, tāpēc sanāk ilgāk pētīt produktu piedāvājumu veikalā vai DUSā vai būt mazāk drošam, braucot pa jaunu ceļu, tāpēc tiek izvēlēts mazāks ātrums. Un es no tā Latvijā cietu diezgan bieži, jo daudzi cilvēki nepavisam nav laipni un atbalstoši un reizēm pat tieši brēca virsū – tu, kverpli, kusties ātrāk, citādi sadosim pa muti utt. Tas bija ļoti nepatīkami.

Dzīve rietumvalstīs šajā ziņā bija milzīgs atvieglojums, jo šeit cilvēkiem ir daudz lielāka pieklājība. Take your time (esi bez steigas) ir viņu parastā replika. Ir reti izņēmumi, bet kopumā viss dzīves ritms ir tāds, ka cilvēki netrigerējas par nelielām aizkavēm. Lasīju, ka cilvēki trigerējušies, ka dažviet Rīgā autobusos tagad laiž iekšā tikai pa priekšējām durvīm, tāpēc var nākties kavēties līdz pat 10 minūtēm. Jā, šāda prakse ir lēnāka, bet normāli cilvēki jau arī nemēģina saskaņot ierašanos ar autobusu ar minūtes precizitāti, bet atvēl zināmu laika intervālu. Man šķiet, ka labāk plānojot un mazāk stresojot par šīm mazajām lietām, kopumā viss notiek raitāk.

Es parasti cenšos ierasties uz darbu jaunā aptiekā kā aizvietotājs kādas 10-15 pirms darba laika sākuma. Reiz gadījās nokavēties tik un tā, un šāda kavēšanās UK tiek uzskatīta par ļoti nopietnu, it īpaši jau tāpēc, ka, kamēr farmaceits nav ieradies, darbinieki stāv aptiekas priekšā un sūta prom apmeklētājus, jo bez farmaceita klātbūtnes viņi neko nedrīkst darīt. Es kādreiz būtu par to ļoti stresojis, bet tagad es vienkārši sev piezīmēju – jā, tā ir nevēlama situācija, bet diemžēl tā ir sanācis. Man nav jāsāk sodīt sevi par to, bet vairāk jādomā, kā organizēt lietas, lai tā vairs negadītos.


(Ierakstīt jaunu komentāru)


[info]mapats
2023-06-20 11:40 (saite)
Bērnības traumas vairāk vainojamas agresijā un pederastiskās tieksmēs.

Nepacietība būs audzināšanas jautājums. Un jā, čamāšanās tracina, bet nav jau obligāti tas jāizrāda, jo īpaši gadījumos, kad redzams ka cilvēks ātrāk nevar.

(Atbildēt uz šo) (Diskusija)


[info]extranjero
2023-06-20 11:50 (saite)
Bet kāpēc tracina?

Neviens jau nav svētais, katram var gadīties. Bet es redzu, ka cibā daudzus regulāri tracina arī citu cilvēku viedoklis. Tā visdrīzāk ir kaut kāda bērnības trauma.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]mapats
2023-06-20 16:47 (saite)
Tracina drīzākais tāpēc, ka ir kautkādas domas, kā lietām jānotiek un ja notiek sliktāk kā sagaidīts, tad ir vēlme to mainīt, bet audzināšana saka, ka nevajag lekt uz ecēšām, jo varbūt notiekošajam ir attaisnojošs iemesls. Kad šādas prasības, pēc tā, lai lietas dzīvē notiktu ar kvalitāti, izbeigsies, tad arī pie mums civilizācija sāks aizskaloties kanalizācijā, kā tas notiek ar toleranci saindētajās rietumu sabiedrībās.

Kamēr šiem trigerētajiem viedokļu nepiekritējiem nav reālas varas, tikmēr vienalga, var pat teikt, ka jautri, ja māk viņus izmantot izklaidei. Un šajā kontekstā man ļoti patīk teiciens par amerikāņu konstitūciju - Otrais labojums konstitūcija ir ieviests gadījumam, ja pirmais(labojums) pārstāj darboties.

Pirmais labojums - tiesības uz vārda brīvību, tiesības uz reliģisko, pulcēšanās, protestēšanas un preses brīvību.
Otrais labojums - tiesības nēsāt ieroci.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]dombrava
2023-06-20 13:40 (saite)
Uz ielas šeit var būt stresaini, esmu dzirdējusi, ka lamā gājējus, kas mierīgā gaitā šķērso gājēju pārēju, kā arī citus braucējus par sīkām kļūmēm. Tā tam nevajadzētu būt. Bet nu ir dažādi autovadītāji/autovadītājas, mierīgāki un steidzīgāki.

Darba attiecībās dažādi. Parasti arī šeit cilvēki ir diezgan saprotoši, labāk darīt lēnām un pareizi, nekā steigā ar kļūdām, ja esi nesen sācis strādāt. Bet var gadīties arī ne tik saprotoši kolēģi.

Kad kavēju terapiju, man arī īsziņā atbildēja: Steidzies lēnām.


Bet nu skumji, ja lamā par tūļāšanos. Var taču visu uztvert mierīgāk.

(Atbildēt uz šo)


[info]begemots
2023-06-20 15:30 (saite)
Domāju, tas vienkārši atkarīgs no paša tābrīža stāvokļa, kam var nebūt nekāda sakara ar bērnību vai ko citu.

Mani, piemēram, dažkārt vairākas no tevis aprakstītajām situācijām kaitina, citkārt nē.

Bet pārsvarā kaitina nevis tas, vai un ka cilvēks ir nesteidzīgs, bet tas, cik un kāpēc viņš ar savu nesteidzīgumu liek kavēties citiem.

Piemēram, uz šosejas netraucēs cilvēks, kas brauc ar 80 -- arī neapdzenamā vietā, -- bet gan cilvēks, kurš brauks uz 80, un neļaus sevi apdzīt. Vai arī, tieši otrādi, cilvēks, kas tevi apdzen, un pēc tam brauc tev pa priekšu uz tiem pašiem 80. Tādas situācijas diemžēl ir gana ikdienišķas.

Vai arī uz divu joslu šosejas, cilvēks, kas brauc pa otro joslu pavisam blakus kādam, kas brauc pa pirmo -- abi zem atļautā ātruma, un neviens cits netiek garām.

Pārsvarā gan vairāk kaitina tie, kas lieto invalīdu stāvvietas nebūdami invalīdi, un tie, kas nerāda pagriezienus pie joslu maiņām vai pat pagriežoties.

(Atbildēt uz šo) (Diskusija)


[info]extranjero
2023-06-20 15:46 (saite)
Tu mēģini visu mīkstināt, bet tajā diskusijā tas tā nebija.

Tur tieši teica, ka policijai vajag vairāk uzraudzītu un sodīt tos, kas brauc ar 80 km/h.

Es pat nezinu, vai Latvijā vispār ir gadījums, kad kāds ir sodīts tikai par to, ka brauca ar 80 km/h, tur kur atļauts 90 km/h. Tāpēc es nevaru uztver to čaritabli – tur bija nepārprotami izteikta doma, ka lēnie braucēji ir nopietni satiksmes noteikumu pārkāpēji, kas apdraud citus.

Arī par to kaitina – tas vēl būtu ok. Bet cilvēki tieši teica, ka viņus trigerē, kas acīmredzot jau ir augstāks līmenis nekā tikai kaitināšana. Viņi it kā mentāli “uzsprāgst”. Tieši tā kā cibā man reizēm aizrāda, ka mans domāšanas veids ir tik nesaprotams, ka viņus tas spridzina.

Man personīgi nekaitina nekas, ja tas mani personīgi netraucē. Kaitina troksnis vai grūtības ātri iet, piemēram, kad kājas pinas zālē, vai priekšā ir liels ļaužu pūlis, kuram grūti tikt cauri. Bet ja kāds nepamatoti atstāj mašīnu invalīda stāvvietā, tad varbūt manī pamostos taisnības cīnītāja spars, bet tas nekādi nekaitina.

Arī par to situāciju, kad divi brauc pa autoceļu ar apmēram vienādu ātrumu, es bieži esmu bijis šādā situācijā, kā braucējs priekšā, kurš bremzē. Mani vienmēr pēc tam pārsteidza, cik pacietīgi aiz manis gaida ātrāks braucējs ar kādu BWM vai vēl lepnāku mašīnu un pazemīgi gaida, kad es pārkārtošos atpakaļ. Man šķiet, ka viņi pat empatizē un saprot, kā es jūtos, tāpēc spēj saglabāt šādu mieru.

Tāpēc, kad es Latvijā nonāku šādā situācijā, kur divi priekšā brauc ar 80 km/h un bloķē ceļu, es atceros šo situāciju un nedusmojos, bet tikai pacietīgi gaidu.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]begemots
2023-06-20 16:46 (saite)
Nevis mīkstināt, bet pastāstīt, kā ir man. Tu jau par diskusiju tik sīki nerunāji iepriekš, it īpaši par to, ka kāds uzstāja, ka vajag sodīt.

Attiecībā par pārāk lēnu braukšanu, ir tāds termins "iekļauties plūsmā". Ja mēs braucam pa ceļu, kur atļautais ātrums ir 90km/h, tad arī paredzētais ātrums ir lielā mērā tas pats. Un tas ir tas, ko sagaida arī no citiem satiksmes dalībniekiem, jo ceļš ir koplietošanas un ir zināmas ekspektācijas.

Protams, es uzskatu, ka nekāda lēnā braukšana jāsoda nav, jo situācijas mēdz būt visdažādākās -- un pie tam ļoti(!) bieži. Tāpēc, kamēr es varu justies puslīdz droši, ka citi ceļa dalībnieki brauc lēnām lielākoties leģitīmu iemeslu dēļ, mani tas var kaitināt (ja nu man pašam ir jāsteidzas), bet es savu aizkaitinājumu paturu pie sevis.

Tai pat laikā man šķistu pilnīgi nepieņemami, ka cilvēks ilgstoši brauc lēnām, tāpēc, ka, piemēram, runā vai ik pa brīdim skatās mobilajā telefonā. Tas ir bīstami, gan braucot ātri, gan lēni, un ne velti ir aizliegts.

Starp citu, nepamatoti lēna braukšana, cik atceros, jau sen kvalificējas kā "agresīvas braukšanas" paveids, ja tā ir: transportlīdzekļa vadīšana tādā veidā, ka tiek [..] radīti traucējumi vienmērīgai transportlīdzekļu plūsmai vai tiek ignorētas pārējo transportlīdzekļu vadītāju intereses (Ceļu satiksmes likums)

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]extranjero
2023-06-20 16:58 (saite)
Vai ar pēdējo tu gribi atbalstīt ideju, ka cilvēki, kas brauc ar 80 km/h, pārkāpj noteikumus un ir bīstami?

Vispār šeit pats galvenais ir tas, ka daudzi brauc lēnāk tāpēc, ka viņi nejūtas droši vai ka ir nobijušies, ka braucot ātrāk, nokļūs avārijā un nodarīs citiem traumas vai pat nogalinās kādu.

Izdarot spiedienu uz viņiem, ka viņi ir pārkāpēji, tu tikai vairo viņu trauksmi un padari situāciju mazāk drošu.

Personīgi, mani biedē empātijas trūkums Latvijas sabiedrībā pret cilvēkiem, kuri jebkura iemesla dēļ nejūtas droši.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]zazis
2023-06-20 17:08 (saite)
apdzīšana ir bīstamākais manevrs satiksmē. lēni braucošos pārējie mēģinās apdzīt pie katras izdevības, tādejādi paaugstinot vispārējo bīstamību. sanāk, ka tieši braucot lēnāk, viņi palielina iespējas iekļūt avārijās un nodarīt citiem traumas.

ja jūtas nedroši un ir nobijušies, ka nespēj vienmērīgi braukt ar atļauto ātrumu (kas ir visvienkāršākais elements un pirmais, ko autoskolā māca), tad varbūt viņiem bija vēl jāpatrenējas ar instruktoru?

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]extranjero
2023-06-20 17:18 (saite)
Sāksim ar to, ka 90 km/h nav atļautais ātrums. Tas ir maksimālais atļautais ātrums.

Šī nelielā terminoloģiskā nianse arī izšķir visu – tas ir mēģinājums ielikt diskusiju rāmjos, ka tie, kas neuztur precīzi šo ātrumu, dara kaut ko neatļautu.

Nē, diskusijai nav jānotiek šādos rāmjos. Cilvēkiem, kuri ir nobijušies un brauc nedaudz lēnāk, nav daudz iespēju. Viņi ar laiku iemācīsies braukt ātrāk ar pārējo atbalstu – ar instruktoru vai bez. Ar pārējo spiedienu, kas ignorē viņu trauksmi, viņi tikai nokļūs avārijās.

Savukārt tiem, kas brauc aiz viņiem, vienmēr ir iespēja neapdzīt, jo viņiem nav trauksmes, viņi jūtas pārliecināti uz ceļa un viņiem nevajag izgāzt savu aizkaitināmību, riskējot ar apdzīšanu nedrošā vietā. Arī viņi to ar laiku iemācīsies, kad izkops empātiju pret lēnākiem braucējiem.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]begemots
2023-06-20 17:32 (saite)
> Cilvēkiem, kuri ir nobijušies un brauc nedaudz lēnāk, nav daudz iespēju. Viņi ar laiku iemācīsies braukt ātrāk ar pārējo atbalstu – ar instruktoru vai bez.

Pilnīgi pareizi. Tāpēc viņi brauc ar M-zīmi uz aizmugurējā stikla. Teju nekad nav redzēti vai dzirdēti gadījumi, kad mācībniekus aiztiek vai uz viņiem izgāž dusmas.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]extranjero
2023-06-20 17:38 (saite)
Tehniski Angliski ir divas zīmes L – mācībnieks vēl bez tiesībām un P – ar tiesībām, bet iesācējs. Un P ir pēc izvēles un nav īpaši vajadzīga, jo UK autobraucēji ir maksimāli pieklājīgi.

Latvijā iesācējiem kādreiz laikam lika zīmi 80, bet tā nav pareizi un šobrīd es nezinu, vai ir kādas citas zīmes paredzētas?

Un Latvijā uz mācībniekiem dusmas izgāž regulāri.

Es esmu privāti mācījis braukt cilvēkus UK bez jebkādām zīmēm. Varbūt tā oficiāli nedrīkst, bet galu galā braucējam ir jāsāk braukt pašam, nepaļaujoties uz instruktora pedāļiem.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]zazis
2023-06-20 17:33 (saite)
ko tik visu vajadzētu un nevajadzētu. bet realitātē ir tā kā ir. likumā ir teikts, ka jāiekļaujas satiksmē, ja visi tevi apdzen, tad tu to nedari un attiecīgi radi bīstamību.

tu vēlies empātiju Latvijā, kurā pat nespēj pieņemt partnerattiecību likumu. raudzīsimies uz lietām optimistiski, 2 vai 3 paaudzes un viss sakārtosies.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]extranjero
2023-06-20 17:41 (saite)
Apdzīt ir ok, tāpēc jau to māca autoskolās. Bet ja apdzen nedrošā vietā, tad tiem apdzinējiem ir jāliek sods un jādodas atpakaļ uz autoskolu.

Pirmā lieta, ko māca autobraucējiem, ir nedusmoties uz citiem braucējiem, pat ja viņi kaut ko izdara nepareizi. Ja tu to nevari, tad nesēdies pie stūres.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]zazis
2023-06-20 17:44 (saite)
apdzīšana jebkurā vietā ir izteikti bīstams pasākums. tāpēc arī likumā ir noteikts, ka jāiekļaujas plūsmā.

tik pat labi var teikt - ja tev ir bail, tad labāk nesēdies pie stūres.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]extranjero
2023-06-20 17:50 (saite)
To jau tu arī gribi teikt – ja nejūties droši braukt ar 90 km/h, tad nesēdies pie stūres.

Redzi, es esmu aktīvi braucis kādus 10 gadus, turklāt dažādās valstīs. Bet reizēm ir ceļu, kur nejūtos īpaši droši. Ko man tagad darīt? Nesēsties pie stūres, vai? Instruktors (kurš arī bija mans kursabiedrs) reiz pabrauca ar mani un pateica, ka es braucu normāli, ir dažas nenozīmīgas kļūdas, bet neviens nav perfekts.

Tātad, ko man tagad darīt, ja tu uzskati, ka tomēr jābrauc ar 90 km/h, pat ja es nejūtos ka kādā vietā būtu droši braukt ar tādu ātrumu?

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]zazis
2023-06-20 18:00 (saite)
es gribu teikt, ka tev jāpalasa CSN, varbūt vairāki jautājumi atkritīs paši no sevis. nevajag, lūdzu, apgalvot, ko es gribu teikt. es pats varu pateikt to, ko gribu. braukt vienmērīgi pa šoseju ar 90km/h, ir viena no pirmajām lietām, ko iemāca autoskolā, jo tas skaitās vienkārši.
ja tev ir bail, tad noteikti tas rada papildus bīstamību, jo tu nespēj koncentrēties uz notiekošo, bet koncentrējies uz bailēm. vislabāk būtu, ja neviens nesēstos pie stūres, jā.

atkārtošos, ja tu bez iemesla brauc lēnāk kā pārējie satiksmes dalībnieki, tad tu radi bīstamību.

ja tu brauc normāli, tad kur ir problēma iekļauties satiksmē?

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]extranjero
2023-06-20 18:12 (saite)
Tātad tu saki, ka man Latvijā nevajag sēsties pie stūres. Man arī nevajag pirkt DUSā kebabus, pat ja esmu izsalcis un nav bijis laika paēst, jo aiz manis būs rinda, kura trigerēsies un dusmās rūks uz mani.

Tā es tiešām trauksmē dzīvoju Latvijā, ka es baidījos sēsties pie stūres vai reizēm baidījos paprasīt kādu papildu lietu pie letes veikalā, jo uztraucos, ka rindā stāvošajiem tas varētu nepatikt. Un simtiem dažādu citu situāciju, jo cilvēkus Latvijā aizkaitināt ir tik viegli.

Kad es strādāju aptiekā, uz mani visu apmeklētāju priekšā kolēģe bļāva, kad es viņai pajautāju, kurā veikala plauktā ir zobu pasta (jo pircējam vajadzēja un es nezināju).

Es zinu, ka es esmu tūļa, bet dīvaini, ka citā valstī cilvēki itin labi sadzīvo ar manu tūļāšanos. Braukšanas instruktors saka – tu brauc labi, veikalā saka – nesatraucies, vari izvēlies, cik ilgi tu vēlies. Ja nu kas, tad tikmēr apkalpošu citu personu. (Es nesen uzzināju, ka aptiekas kases aparātiem ir tāda fīča, ka var vienlaicīgi izsist divus čekus. Es gan vēl nemāku to atrast, bet gan jau kādreiz iemācīšos :)

Vai arī aptiekas apmeklētāji pilnīgi normāli uztver to, ka es pasaku, ka man ir jāieskatās informācijas avotos, lai atbildētu uz šo jautājumu. Es domāju, ka viņi uzticas vairāk nekā tam, kuram ir gatava atbilde uz katru jautājumu, jo varbūt viņa atmiņa pieviļ.

Acīmredzot, problēma tomēr nav tik daudz manī, kā pašā sabiedrībā. Latvijas sabiedrība savā pieņemšanā tomēr nav tāda pati kā UK sabiedrība.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]zazis
2023-06-20 18:19 (saite)
kurā vietā piedalīšanās satiksmē, kas ir viens no izplatītākajiem nāves veidiem ir tas pats, kas rindā kaut ko jautāt? tavi salīdzinājumi ir neadekvāti. kaut kur ir ar likumu noteikts, ka stāvot DUS rindā nedrīkst jautāt lietas?
nezinu, ko tev vajag.

jā, es jau tev iepriekš norādīju, ka Latvijā cilvēki nav iecietīgi un empātiski. izjūtu to uz sevis ar zināmu regularitāti.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]extranjero
2023-06-20 18:29 (saite)
Es gribu teikt, ka ir pilnīgi normāli braukt ar 80 km/h pa Latvijas ceļiem, jo tāds ātrums vairumā atbilst to kvalitātei. Man ir divi brāļi, kuri gadiem strādā uz kravas auto, un viņi man saka, ka lai katrs brauc ar ātrumu, ar kādu jūtas droši. Protams, darbā laiks dzen un viņi pat ar smago apdzīs kādu tūļu, bet kad viņi paši sēž pie vieglā auto stūres, tad viņi nekur neskrien un brauc arī ar 80 km/h, ja uzskata to par pamatotu, un nesatraucas par tiem, kuri skrien viņiem garām.

Bet acīmredzot Latvijā ir kaut kādi maldīgi priekšstati, ka tiem, kas nespēj turēties uz 90 km/h, uz ceļa nav ko darīt, tāpēc mans piemērs, ka šī attieksme ir ļoti traucējoša, palika nesaprasts.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]zazis
2023-06-20 18:35 (saite)
likums nevis priekšstats. forši, ka var uzskatīt likumu par nepamatotu un nesatraukties, prieks par jums.
tad tev šķiet, ka attieksme ir traucējoša nevis tie, kas neiekļaujas satiksmes plūsmā?

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]extranjero
2023-06-20 18:55 (saite)
Likums skaidri nosaka, ka jābrauc ar ātrumu, kas ir drošs un atbilstošs ceļa apstākļiem.

Plūsmā tieši neprot iekļauties tie, kurus trigerē nedaudz lēnāki braucēji.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]zazis
2023-06-20 22:53 (saite)
jā es arī esmu par 30km/h apdzīvotā vietā, nav ko nekur nevienam jāskrien pa galvu pa kaklu.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]extranjero
2023-06-20 22:58 (saite)
Tas ir normāli.

Svarīgi, ka ir jāveido ceļu sistēma tā, lai ātrāki ceļi ir kā artērijas, kas atdalītas no dzīvojamiem masīviem.

UK braukšana ir pilnīgi citāda, jo šeit ir ātrgaitas ceļi ar vismaz 3 joslām katrā virzienā. Tajos vari skriet un palīdz ātrāk nokļūt galā. Tad ir mazākas nozīmes ceļi, bet joprojām ātrie. Tajos bieži mēdz būt sastrēgumi, tāpēc neviens necepas par kādu lēno braucēju, jo ietaupījums uz ātrumu tiks pilnīgā zaudēts nākamajā sastrēgumā. Un pēdējais ceļa posms jau ir pa dzīvojamiem rajoniem, un tur tiešām brauc lēnām un uzmanīgi.

Ne jau visur un ir vietas ar čakariem, bet kaut kā tā.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]mapats
2023-06-21 10:05 (saite)
Nu re, lai jau angļiem ir šādi, mums ir sava sistēma, savi cilveki, savas tradīcijas un savs attīstības virziens. Paldies angļiem par apļu izgudrošanu, bet nu ar to arī pietiek.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]begemots
2023-06-20 17:37 (saite)
> Šī nelielā terminoloģiskā nianse arī izšķir visu – tas ir mēģinājums ielikt diskusiju rāmjos, ka tie, kas neuztur precīzi šo ātrumu, dara kaut ko neatļautu.

Protams, ka šī nelielā terminoloģiskā nianse neko neizšķir. Braukt lēnāk neapšaubāmi var, bet no savas puses empātija ir netraucēt braukt citiem, tik ātri, cik viņi to vēlas atļautā ātruma ietvaros.

Citiem vārdiem sakot, ne vien tiem, kuri brauc ātri, ir jāsaprot, ka citi brauc lēni, bet arī tiem, kuri brauc lēni, ir jāapzinās, ka citi var gribēt braukt ātri un abām pusēm pēc iespējas jānetraucē otrai darīt, kā viņi vēlas. Par ko arī sākotnējais mans komentārs lielā mērā.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]extranjero
2023-06-20 17:44 (saite)
Tu tagad būtībā pateici tieši to pašu, par ko es sāku diskusiju. Ja kāds priekšā tūļājas, lēnām izvēlas kebaba mērcītes un trigerē to, kas stāv aiz viņa, tad viņš ar savu tūļāšanos ir vainīgs, ka šo cilvēku trigerēja. Tieši tūļam nav empātijas pret šiem cilvēkiem, kuri steidzas un kļūs dusmīgi.

Notikumi uz ceļa pēc būtība ir tieši tādi paši, tikai lielāka atbildība.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]gnidrologs
2023-06-20 18:35 (saite)
Mani mazliet tracina klienti, kuri iesaistās ilgā nenozīmīgā ļurkstēšanā ar kasieriem/pārdevējiem, kamēr aizmugurē stāv gara rinda. Pārsvarā sievietes gados.
Nerunāju par vecām večiņām, kuras vnk ātrāk nevar, bet runīgām babenēm, kas domā uz ūtrupi atnākušas.

(Atbildēt uz šo)


Neesi iežurnalējies. Iežurnalēties?