aņa delovejevna ([info]deloveja_kundze) rakstīja,
@ 2018-06-07 17:38:00

Previous Entry  Add to memories!  Tell a Friend!  Next Entry
Entry tags:darbs, kino

skatos diezgan daudz Aloiza Brenča filmas, jo tas ir jaunais topošais pētījums.

bet tas, ar ko tiešām nebiju gatava dīlot, ir tas lielais seksisms viņa filmās. protams, sievietes nereti ir ļaunas viņa filmās. tas pats par sevi būtu uztverams neitrāli, bet viņa filmās mēdz parādīties tikai kādi trīs, četri sieviešu tēli, no kuriem viena parasti tikai uzdod jautājumus galvenajam varonim (detektīvam), otra - ir ļauna. filmā ''Dāvanas pa telefonu'' sieva ir aizgājusi no nelaimīgas laulības, lai uzsāktu jaunu dzīvi, un viņu par to ļoti tiesā gan viņas bijušais vīrs (kura atbildība šajā nelaimīgajā laulībā netiek ieskicēta), gan bērni, kuri viņai diezgan atklāti saka pretīgas lietas.

bet tas viss vēl tā. šodien saskāros, liekas, ar visjaudīgāko piemēru Brenča filmās, kas līdz šim parādījusies: filmā "Pilsēta zem liepām" karavīrs, aizejot cīņā, savai mīļotajai saka, ka, ja viņš nomirst, viņa nedrīkst uzsākt jaunas attiecības. nice.

nu, ja es neskatītos šīs visas filmas vienu pēc otras, diez vai man tas tik ļoti kristu uz nerviem, bet tagad man jau veidojas tāda Aloiza Brenča filmu seksisma bingo spēle, kur varu atķeksēt, kas parādās katrā filmā. vēl palikuši visi lielie seriāli un 90to gadu filmas, kā arī doķenes. nevaru sagaidīt, kas būs tālāk.

bet par pašām filmām, jāsaka godīgi, esmu mazliet vīlusies. no vienas puses, viņš ir interesants un kvalitatīvs mākslinieks, ar to saprotot - viņš pārzina formu un žanru, ko ļoti prasmīgi arī izmanto. bet viņam teju vispār nav izcilu darbu, atšķirībā no pārējiem mūsu grandiem, un viņa filmas brīžiem šķiet tā ērti viduvējas. šķiet, vienīgā, kas tiešām sasniedz pavisam jaunu un iespaidīgu līmeni, ir ''Liekam būt''.



(Ierakstīt jaunu komentāru)


[info]nistagms
2018-06-07 18:06 (saite)
Man patika "Šahs briljantu karalienei".

(Atbildēt uz šo) (Diskusija)


[info]deloveja_kundze
2018-06-07 22:53 (saite)
man arī. tā sižeta līnija ar dubultnieci ir lieliska

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]klusais_okeans
2018-06-07 19:09 (saite)
eh, kā gribētos vienkārši sēdēt un visu to skatīties!

(Atbildēt uz šo) (Diskusija)


[info]deloveja_kundze
2018-06-07 19:24 (saite)
Jā, es ļoti priecājos par iespēju pavilkt darbu deķīti savu interešu virzienā un iekārtoties tā, ka man darba dēļ jāskatās daudz filmu. Šie pētījumi izstādēm, grāmatām un lektorijiem ir viena no mana darba mīļākajām pusēm, haha

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]nistagms
2018-06-08 11:19 (saite)
tev tas ir liegts?

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]apjukums
2018-06-07 21:43 (saite)
nu bet pašas uzprasījās:
http://jauns.lv/raksts/izklaide/284323-stulbums-komercija-cikstesana-un-pikstesana-musu-damas-atklati-par-metoo

(Atbildēt uz šo) (Diskusija)


[info]deloveja_kundze
2018-06-07 22:54 (saite)
ugh. tā meitene filmā ''Dāvanas pa telefonu'', kuru viņas draugs pataisīja grūtu un pameta, lai viņa taisa abortu, taču vienkārši varēja pateikt nē

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]kautskis
2018-06-07 22:05 (saite)
Es pilnīgi noteikti nepārzinu latviešu kino tik labi kā tu, bet ar manām ierobežotajām zināšanām Aloizs Brenčs liekas tāds kā latviešu kino Dagnija Zigmonte: savulaik ļoti populārs, jo veiksmīgi ķēra vilni un tīri eleganti piegādāja to, kas cilvēkiem patika, taču tieši šī paša iemesla pēc mūsdienās vairs nav necik aktuāls. Autentisks septiņdesmito un astoņdesmito vilnis vairs cilvēkus neinteresē, labākajā gadījumā viņi varbūt grib kaut kādu viltus nostaļģiju, bet tur ir pārāk daudz attiecīgā laika reāliju, lai to tā pasniegtu. Savukārt līdz kaut kādam pārlaicīgam līmenim tā arī neaizvelk.

(Atbildēt uz šo) (Diskusija)


[info]deloveja_kundze
2018-06-07 22:51 (saite)
jā, kaut kas tāds tur ir - kā Inga Pērkone raksta, Brenčs cilvēkiem ļoti patika, jo skaidri runāja par to, kas notika sabiedrībā tajā laikā, un, tā kā viņš popularitāti ieguva ar krimiķiem, tur ir tas skaistais aspekts, ka viņš varēja realitāti atspoguļot krietni tiešāk nekā citi, kuri taisīja salkanas filmas par darba tikumu rūpnīcās. bet re, Brenčam te ir pakaļdzīšanās, importa kandža un tādas interesantas lietas.

bet tas, kas aizvelk, nereti ir žanrs - daļa no viņa krimiķiem ir tiešām ļoti virtuozi un smuki sataisīti, ka joprojām interesanti skatīties. piemēram, tas pats augstāk pieminētais ''Šahs briljantu karalienei'', arī ''Dāvanas pa telefonu'' ir riktīgi interesants darbs. "Rallijs'' man arī pārsteidzoši patika, bet pats Miks Zvirbulis par to filmu (viņš bija operators) izteicās skeptiski. un tiešām, vienīgie divi darbi, kas no līdz šim apskatītajiem velk uz tādu pārpasaulīgu kvalitāti, ir ''Liekam būt'', kas ir tiešām lielisks dramatisks darbs par vīrieti, kas grib mainīt savu dzīvi, bet viņam nesanāk, un ''Kad lietus un vēji sitas logā'', kas ir vēsturisks darbs. pārējais ir tāda kvalitatīva popsa, kas, interesantā kārtā, ir viens no mūsu 'ejošākajiem' eksporta produktiem ārzemēs. tb, Brenčs, ne Kalniņš, Streičs vai viens no Leimaņiem interesē, teiksim, cilvēkus Vācijas festivālos, kas grib taisīt Latvijas fokusa programmas.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]nistagms
2018-06-08 11:40 (saite)
''Kad lietus un vēji sitas logā'' arī ir lieliska. Biju aizmirsis, kas tas ir Brenčs.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]pinjons
2018-06-08 08:55 (saite)
"Mirāžā" gan Martinsones varoni es nesauktu ne par otrā plāna, ne par ļauno varoni (kaut par pozitīvo tēlu ar īsti nenosauksi).

Bet kopumā par Brenča filmām piekrītu teiktajam par sava laika kvalitatīvu kino popsu, kas tomēr (galvenokārt dēļ nenodrāztajiem sižetiem) patīkami izcēlās uz citu tālaika filmu fona.

(Atbildēt uz šo) (Diskusija)


[info]deloveja_kundze
2018-06-08 09:56 (saite)
protams, ka ir izņēmumi. arī 24-25 neatgriežas galvenā varone ir pārsteidzoši ne-stulba un aktīva sieviete, kura nav ļauna. bet acīmredzot 70tajos viņam bija kaut kāds īpaši seksistisks periods.

Mirāža un Ilgais ceļš kāpās man vēl ir priekšā, sāku +/- hronoloģiski.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]pinjons
2018-06-08 10:57 (saite)
"Ilgajā ceļā kāpās" šķiet vienīgā ne-otrā plānas lomas sievete ir Lilitas Ozoliņas varone. Ne ļauna un par stulbu ar īsti nenosauksi, bet IMHO tāda izteikti patētiski traģiska (kaut to pašu var teikt arī par galveno vīrieškārtas varoni). Vispār, cik atceros man tajā filmā labāk patika tieši (filmas veidotāju iecerē) "negatīvo" varoņu Geikina Āboltiņa un Pāvula Ozola tēlojums, jo tjipa "pozitīvie" varoņi vairumā šķita kaut kādi shematiski pabāli.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


Neesi iežurnalējies. Iežurnalēties?