ctulhu ([info]ctulhu) rakstīja,
@ 2023-07-08 22:44:00

Previous Entry  Add to memories!  Tell a Friend!  Next Entry
15 min pilsētas?
No sākuma šis priekšlikums izskatās foršs. Tātad katrā dzīvojamajā rajonā pilns komplekts vajadzīgi lietu kā veikali skolas, darba vietas un līdz ar to cilvēki nav spiesti braukt pēc lietām vai lietu darīšanas uz tālākām vietām.

Izskatās OK, vai ne?

Kuri ir problēmas?

Galvenā problēma - tas nāk komplektā ar vairāk vai mazāk uzstājīgu cilvēku mudināšanu nepārvietoties. Nebraukt ar automašīnām. Un tas ir uzkrītoši līdzīgi cilvēku pierunāšanai neceļot, visa tā šļura par carbon footprint, likšana cilvēkiem justies vainīgiem. Vienas no fundamentālajām brīvībām - pārvietošanas brīvības - ierobežošanas mēģinājums. OK, ne ar administratīvām bet ar propagandas un socioinženierijas metodēm. Tāpat kā visas šīs akcijas par mazāk gaļas ēšanu utt.

Tas ir immanentais trūkums plānā kā tādā, arī ja mēs nesākam apskatīt viegli paranoiskās idejas par geto pilsētu veidošanu, aizliegumiem pamest šīs zonas, `digitālajiem cietumiem``. OK, šī exotika varētu iziet cauri Ķīnā, ne pie mums. Bet vienalga nevajag taisīt pasākumus kuri mūs drusku tuvina ķīnai un kolektīvismam.


(Ierakstīt jaunu komentāru)


[info]formica
2023-07-09 00:20 (saite)
paranoiskās idejas tiek razhotas korporatiivajaas aprindaas

https://www.dw.com/en/virus-itself-is-not-the-biggest-danger-says-yuval-noah-harari/a-53195552

https://youtu.be/eqF3gC6pnnA

(Atbildēt uz šo)


[info]zazis
2023-07-09 01:34 (saite)
nujā, kas tā būs par huiņu, ja nebūs jāsēž sastrēgumā vismaz stundu, lai kaut kur nokļūtu. aizgalds kaut kāds.

(Atbildēt uz šo) (Diskusija)


[info]ctulhu
2023-07-09 09:08 (saite)
Zazis atkal nav tēmā. Sēdēt stundu sastrēgumā > vispār nevarēt nekur nokļūt. Attiecīgi ir jādomā kā likvidēt sastrēgumus uzlabojot satiksmi nevis kā ierobežot cilvēku pārvietošanos vispār.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]dzeltens
2023-07-09 09:59 (saite)
Plānotāji, kas ar to nodarbojas, ka reiz ir sapratuši, ka NAV iespējams uzlabot satiksmi. Tikko kaut kur izbūvē platjoslu ceļu, satiksme pieaug, un daudzjoslu maģistrāle tāpat sēž sastrēgumā.
Autobūves lobijs arī neguļ un atrod veidus, kā iestāstīt cilvēkiem, ka auto=brīvība [kā labi redzam tavā piemērā], un, ja cilvēkiem ir pieejami lēti auto un degviela, viņi par sastrēgumu spēs pārvērst teju jebkuru ceļu, būve, cik platu un dārgu gribi.
15 min. pilsēta kā reizi ir modelis, kā to risināt kompleksi. Un nav jau tā, ka nekur pasaulē tas nedarbotos. Eiropas lielpilsētās ar labu sabiedriskā transporta sistēmu (Vīnē, piemēram) retais brauc ar auto. NYC centrs pat filmās tiek portretēts kā piemērs. Pie tā cilvēku daudzuma, kas tur apgrozās, kaut kā nav novērots, ka centrālparks būtu pārvērsts par stāvlaukumu, ja nu gribas ticēt, ka tieši šis aspekts filmās ir ķirzaka propaganda, lai iebarotu ideju pat atteikšanos no brīvībām.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]mindbound
2023-07-09 10:14 (saite)
Protams, ka personīgais transports = papildus brīvības pakāpes, tur īsti nav vajadzības kaut ko iestāstīt.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]dzeltens
2023-07-09 10:21 (saite)
Arī ja tas stāv sastrēgumā?

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]mindbound
2023-07-09 10:23 (saite)
Protams. Sastrēgumi ir izņēmuma situācijas, nevis visa satiksme.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]zazis
2023-07-09 10:30 (saite)
katra rīta un pēcpusdienas izņēmumi. :D

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]mindbound
2023-07-09 11:10 (saite)
Izskatās, ka tava pieredze stipri atšķiras no manas.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]ctulhu
2023-07-09 11:15 (saite)
Rīgā problēmas ir remontu zonās, tas ir dabiski. Bet tā vispār ir +/- OK.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]zazis
2023-07-09 11:25 (saite)
rīgā sastrāgumi ir katru darba dienu cauru gadu, neatkarigi no remontiem. ko tu ye centies gāslaitot?

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]ctulhu
2023-07-09 11:35 (saite)
Nu tur kur sarīko platas velojoslas un sasprauž ``staķīšus``, tur jā viņi sāk veidoties. Novākt to visu un būs labāk.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]zazis
2023-07-09 11:43 (saite)
ko tu vari murgot? es braucu pie stūres 20+ gadus, sastrēgumi ir bijuši vienmēr. kā sēdējām sastrēgumos 2000ajos tā turpinam.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]ctulhu
2023-07-09 11:44 (saite)
Jā luksoforu algoritmus dažās vietās derētu uzlabot.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]dzeltens
2023-07-09 12:38 (saite)
Piekrītu! Sastrēgumi bija galvenais iemesls,bkapec notinos no Rīgas. Mērs bija ušakovs plus šlesers, nekādi staķīši nevienam pat sapņos nerādījās

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]zazis
2023-07-09 12:57 (saite)
mhm, un bija rd satiksmes departamenta vadītājs jakrins, kurš apgalvoja, ka mums nav jāattīsta velo infrastruktūra un sabiedriskais transports, jo cilvēki grib braukt ar personīgo transportu. kā negribēs, ja ar velo nevar un sabiedriskais zem katras kritikas.
man šķiet tas viss mums ir padomju mantojums, kad auto bija konkrēts statusa rādītājs. tikai plukatas brauc ar velo un sabiedrisko transportu.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]ctulhu
2023-07-09 12:59 (saite)
Nu jā bet tad ir jāattīsta personīgajam transportam optimizēta infrastruktūra.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]ctulhu
2023-07-09 10:35 (saite)
Cik es saprotu adaptīvie luksofori diezgan labi palīdz pret sastrēgumiem, t.i. sistēma mēra auto plūsmas un dod priekšroku tam virzienam kur ir vairāk. Mūsdienu sistēmas to var pašas un ātri.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]dzeltens
2023-07-09 12:42 (saite)
Pie Rīgas auto intensitātes un transporta shēmas bez apvedceļiem - īsti nē. Sakarīga sab.transporta trūkums un darba vietu koncentrācija centrā situāciju neuzlabo.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]ctulhu
2023-07-09 12:48 (saite)
Jā apvedceļus un metro vajag.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]zazis
2023-07-09 10:18 (saite)
<3

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]ctulhu
2023-07-09 10:41 (saite)
Zazi, komentārus kur ir mēģināts apspriest kas kurai personai ir vai nav, es dzēsīšu ārā. Tas saucas privātums. Privātumu aizskart nedrīkst, ierīvē to savā komunista šņukurā.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]zazis
2023-07-09 10:48 (saite)
jēziņ, tu kļūsti aizvien smieklīgāks. pizģec argumemtu atradi. tik svarīgs jūties, tak nevienu tavas privātās lietas neinteresē, atslābsti.

tu kļūsti par sazvērestības teoriju piekritēju un esi sācis biedēt ar pilnīgu huiņu, kurā neesi tēmā, jo attiecīgi iemesli, kurus ieraugotu sāc dzēst nopūtas. :D

civilizētās eiropas valstīs ir attīstīts sabiedriskais transports un tas labi strādā.

neviens netaisās aizliegt privāto transportu.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]ctulhu
2023-07-09 10:51 (saite)
/civilizētās eiropas valstīs ir attīstīts sabiedriskais transports un tas labi strādā./

Tas ir labi un vajadzīgi, normāli kombinējas ar privāto un mazo (takši, kopbraukšana) sabiedrisko transportu.

/neviens netaisās aizliegt privāto transportu. /

Tas arī ir labi + nevajag mēģināt mudināt cilvēkus no tā atteikties. Būs ērts plašs ātrs metro, vilcieni, takši utt - cilvēki paši to lietos bez kādas propagandas un mudinājumiem.

Ko nevajag - nevajag ``mierināt`` satiksmi, vajag veidot infrastruktūru pēc iespējas ērtāku un caurlaidīgāku.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]zazis
2023-07-09 10:54 (saite)
tad kāpēc bur drāmu par kaut kādiem getto no kuriem nelaidīs ārā?

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]ctulhu
2023-07-09 10:57 (saite)
Tu vispār izlasīji ko es rakstu? :D

Es rakstu ka idejas par geto visticamāk ir paranoja.

Bet arī bez idejām par geto šis 15 min zonu koncepts satur brīvības ierobežojumus un/ vai mudinājumus ierobežot brīvību tāpēc ir vismaz apšaubāms.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]dzeltens
2023-07-09 11:03 (saite)
Kādā veidā 15 minūšu pilsētas koncepts satur brīvību ierobežojumus? Nebraucot sazvērestības teorijās, 1 piemērs!

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]ctulhu
2023-07-09 11:06 (saite)
Ja tās zonas izveido tā ka nav ērti piebraukt ar auto. Nu un tas ko es rakstu šajā tēmā - par visādiem mudinājumiem propagandu, carbon footprintiem un tml. Netieši, ``soft`` mēģinājumi regulēt cilvēkus. Tas ir tas ko reāli var novērot, tās nav paranoiskās idejas par ``digitāliem cietumiem`` zonām ar caurlaidēm utt.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]dzeltens
2023-07-09 11:08 (saite)
Gājēju iela arī ir cilvēktiesību pārkāpums?

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]ctulhu
2023-07-09 11:10 (saite)
Ja gājēju ielas dēļ auto satiksme kļūst būtiski neērtāka, tad jā tas ir pārkāpums.Tad tas nav pareizais risinājums. Ja gājēju iela ir izveidota tā, ka satiksmi netraucē, piemēram tai paralēli ir maģistrāle, zem tās ir auto tunelis vai tml varianti - tad ir okej.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]dzeltens
2023-07-09 11:21 (saite)
Man liekas, tev ir īpatnēja izpratne par cilvēktiesībām. Neērtības šaurai sabiedrības grupai nav cilvēktiesību pārkāpums.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]ctulhu
2023-07-09 11:30 (saite)
Nu vispār tas ir šīs šaurās sabiedrības grupas cilvēktiesību pārkāpums.

Piemēram: Cilvēki ar invaliditāti. Šaura sabiedrības grupa. Bet viņu tiesības ir jāievēro. Cits piemērs: Transpersonas. Tā pati situācija.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]zazis
2023-07-09 11:35 (saite)
oho, autovadītāji ir kā invalīdi. paldies par skaidrojošo darbu.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]ctulhu
2023-07-09 11:37 (saite)
Zazi, ieslēdz abstrakto domāšanu. Ja vari. Ja mēs saka `šauru sabiedrības grupu var ignorēt`` nu tad ignorējam piemēram transpersonas. Ir labi? Nav labi. Ja nav - tad ignorēt autobraucējus arī nav labi.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]zazis
2023-07-09 11:44 (saite)
panesās kārtējā pipja pirksta salīdzināšana. x ir y

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]ctulhu
2023-07-09 11:45 (saite)
Tas saucas domāšana konceptu jeb abstraktā līmenī. OK, iespējams vajag zināmu treniņu.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]zazis
2023-07-09 11:49 (saite)
to sauc par bulšitu, jo x nav y. iecienīta konservatīvo politiķu mmetode.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]ctulhu
2023-07-09 11:52 (saite)
Jā tipa sabiedrības minoritāte pie kuras pieder zazis ir x un tai jābūt visām tiesībām kamēr citas sabiedrības grupas y pie kurām nepieder zazis var iet dirst, jo x nav y. Iecienīta komunistu propagandistu metode :D

To jau mēs redzējām episkajā piemērā kur Zazis Skrien un visādi untermenši automobiļos Viņam traucē un tālab ir novācami :D

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]zazis
2023-07-09 11:56 (saite)
jauki, nupat jau tu sāc aizstāvēt vegānu tiesibas, malacis.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]ctulhu
2023-07-09 11:56 (saite)
Nu un Zazis gaļēdāju un autobraucēju tiesības arī aizstāv?

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]zazis
2023-07-09 11:57 (saite)
mhm, dot ceļu ir novācami. ko tu vari murgot?

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]ctulhu
2023-07-09 11:59 (saite)
Also vispār priekš cilvēka kurš

a) regulāri postulē ka viņam ar ctulhu nav par ko runāt un ir garlaicīgi un zajebala
b) ir ctulhu no sava žurnāla izbanojis

Zazis kaut kā uzkrītoši daudz tusē ctulhu žurnālā

Amizanti.

Nē nu es jau neko, man pa lielam nav iebildumu, vnk amizanti.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]zazis
2023-07-09 12:06 (saite)
viss ok, man jau apnika. izsmējos par tavu kārtējo bulšitu un pietiks. turies, nav viegli, kad sāk visur rādīties sazvērestības teorijas.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]ctulhu
2023-07-09 12:07 (saite)
Smieties ir veselīgi.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]ctulhu
2023-07-09 12:08 (saite)
Also Zazim jau daudz nevajag. Parāda pirxtu - Zazis smejas. Jo x nav y .

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]ctulhu
2023-07-09 12:00 (saite)
Nu jā Zazis apstājas un dod ceļu automašīnām. Viss pareizi.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]ctulhu
2023-07-09 11:41 (saite)
Ok te vēl varētu būt pretarguments ka invalīdi un transpersonas savu stāvokli nav izvēlējušies. Bet ir teiksim tāda minoritāte kā vegāni. Arī varētu ignorēt viņu ērtības un nekādus vegāniskus produktus netirgot. Tas būtu pareizi? Laikam nē.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]dzeltens
2023-07-09 12:28 (saite)
Invalīdiem gājēju ielās parasti tiek izsniegtas caurlaides, līdzīgi kā piegādes transportam.
Tad gājēju iela tomēr nav cilvēktiesību pārkāpums, jo autovadītāji nav invalīdi?

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]ctulhu
2023-07-09 12:31 (saite)
Nē tur jāskatās drusku plašāk. Ja mēs rūpējamies par kategoriju ``invalīdi`` vai teiksim par kategoriju `` vegāni``, tad mums jārūpējas arī par kategoriju ``autovadītāji`` , jo tā tāpat ir daļa no sabiedrības ar savām interesēm.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]dzeltens
2023-07-09 12:45 (saite)
Nu,šobrīd par tām 380 autovadītājiem uz 1000 iedz.mes rūpējamies ļoti un galvenokārt. Ne par vienu citu sabiedrības grupu valsts tik ļoti nerūpējas.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]ctulhu
2023-07-09 12:51 (saite)
Nu tur ir arī zināms objektīvs pamats. Viņi pārvadā lietas. Priekš visiem.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]dzeltens
2023-07-09 12:54 (saite)
Rīgas vidējais sastrēgumā sēdētājs pārvadā savu pakaļu maršrutā darbs-mājas. Bet nu pieņemsim.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]ctulhu
2023-07-09 12:57 (saite)
Nu nesaki. Bērnus uz/ no skolas, pārtiku ģimenei, daudzi arī darba instrumentus un materiālus. Mīcīties pa tramvajiem ar iepirkumu maisiem kategoriski nav OK.

``lielais`` sabiedriskais transports ir problemātisks ar to ka tur ir saspiestība, nav privātās telpas, cilvēki piespiedu kārtā ir par tuvu viens otram. Ja transporta ir tik daudz ka visiem pietiek atsevišķu sēdvietu - jā tad var sākt domāt ka tā ir alternatīva privātajam.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]dzeltens
2023-07-09 13:21 (saite)
Tu tikko burtiski nonāci līdz 15 minūšu pilsētas idejai! Jā, tieši tāpēc skolām un veikaliem jābūt pie dzīvesvietām. Cilvēki, kuriem ir bērni, nemaz tik ļoti nealkst strādāt par viņu taksistiem līdz pilngadībai, kas ir realitāte lielai daļai Pierīgas pļavu Rīgā braucēju. Risinājums ir skolas tuvāk dzīvesvietām un, piemēram, skolēnu autobuss, ja tas tomēr nesanāk kājām ejams attālums. Nevis izbūvēt platāku šoseju uz Rīgu (kas būtu tavs defaultais risinājums saskaņā ar iepriekš lasīto).

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]ctulhu
2023-07-09 13:27 (saite)
No otras puses skolas izvēlas nevis pēc novietojuma bet pēc kvalitātes. Varbūt bērnam neder ierindas rajona skola ar standarta programmu bet vajag kaut ko privātu specifisku kas ir viena uz pilsētu.

/ Nevis izbūvēt platāku šoseju uz Rīgu/

Principā kāpēc ne?

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]zazis
2023-07-09 12:58 (saite)
lūk! varbūt laiks sākt rūpēties par gājējiem un velobraucējiem?

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]ctulhu
2023-07-09 12:59 (saite)
Bet ne uz autobraucēju rēķina

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]zazis
2023-07-09 11:22 (saite)
atvieglot cilvēkiem dzīvi ir brīvibas ierobežojumi, jo tālāk, jo tālāk, mazāk paranojas, biedēšanas un drāmas, lūdzu.
tiešām izskatas, ka gatavojies iet politikā un trenējies populismā. temē uz šlesera partiju? viņiem ir līdzīgs naratīvs.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]ctulhu
2023-07-09 11:31 (saite)
Tas nav atvieglot cilvēkiem dzīvi. Atvieglot cilvēkiem dzīvi ir izveidot trases, daudzlīmeņu savienojumus, ērtas stāvvietas.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]zazis
2023-07-09 11:38 (saite)
tu vispār lasi, ko tev komentē vai tik uz apli savu plati kruķī?
tev tak dzeltens paskaidroja tepat un vairākkārt, tik ļoti nepielec, jo nesaskan ar tavu pārliecību vai kā?

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]ctulhu
2023-07-09 11:39 (saite)
Dzeltenam vienkārši dažos aspektos nav īsti taisnība, ko es arī norādu.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]ctulhu
2023-07-09 10:32 (saite)
/ Tikko kaut kur izbūvē platjoslu ceļu, satiksme pieaug, un daudzjoslu maģistrāle tāpat sēž sastrēgumā. /

Tā ir taisnība, šķiet ka risinājums ir platu caurlaidīgu auto maģistrāļu kombinēšana ar metro tipa dzelzceļu sistēmām. Vismaz daļu no šīs satiksmes infrastruktūras var iedabūt tuneļos un tad tas attiecīgi atslogo virszemi. Daļu ato maģistrāļu tāpat var iedabūt tuneļos.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]dzeltens
2023-07-09 11:24 (saite)
Varēt jau var visu ko, tikai tas maksā tik, ka to nav iespējams izdarīt. Rīgā bija tāds 2000šo gadu satiksmes megaprojekts "brīvības ielas dublieris". Iesaku painteresēties, kāpēc tas nav un netiks izbūvēts!

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]ctulhu
2023-07-09 11:34 (saite)
Nu uz šo man būtu diezgan indīga atbilde ka ja naudu iznieko kampaņās, plakātos, mītiņos, ``pilsētās cilvēkiem`` un ``dzīvnieku brīvībās`` tad viņas nu jā sāk nebūt.

Ir tāds vispārīgs princips: Kur tu ieguldi, to tu dabū. Ja tu ieguldi būvēšanā, tu dabū infrastruktūru. Ja tu ieguldi balagānā, tu dabū balagānu.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]zazis
2023-07-09 11:45 (saite)
acīmredzot tev nav nekādas izpratnes cik izmaksā ceļu būve.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]ctulhu
2023-07-09 11:47 (saite)
Nu bet tāpēc tak ir tādas lietas kā ceļu nodokļi un nodokļi vispār, ja es vi;nus maksāju tad es vēlos par to šīs lietas saņemt, nevis valsts vai pašvaldības atbalstītas ``mierināšanas`` un kaunināšanas kampaņas.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]dzeltens
2023-07-09 12:19 (saite)
Vai tu būtu gatavs maksāt ceļu nodokli atbilstoši reālajām ceļu būves izmaksām? [Šobrīd to nedara tikai no "ceļu nodokļa"].
Pilsētā cilvēkiem arī netiek finansēta no "ceļu nodokļa", ja kas.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]ctulhu
2023-07-09 12:22 (saite)
Kaut kādas no tām dumjajām aktivitātēm tika finansētas no pašvaldības, t.i. RD, bet nu es ceru ka nākamajās pašvaldības vēlēšanās šitie izlidos tāpat kā APP izlidoja saeimas vēlēšanās.

Bet jā es būtu gatavs maksāt vairāk nodokļos ja es redzētu ka savāktie līdzekļi tiek izlietoti saprātīgi. Tas saucas resursu koncentrācija un tas ir OK.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]ctulhu
2023-07-09 12:27 (saite)
Starp citu daudz kur pasaulē ir privātie ceļi, ar samaksas punktiem iebrauktuvēs, tas arī varētu būt risinājums.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]dzeltens
2023-07-09 12:30 (saite)
LOL, un privātie ceļi nebūtu cilvēktiesību pārkāpums tavā izpratnē?

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]ctulhu
2023-07-09 12:32 (saite)
Nē, nekādā veidā. Ja tie ir labi uzturēti un caurlaidīgi. Cilvēki lieto, cilvēki maksā. Tas nav pārkāpums tāpat kā ūdens , elektrība, pārtika par maksu.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]dzeltens
2023-07-09 12:51 (saite)
Savādi, ka cilvēkam, kas saskata cilvēktiesību apdraudējumu situācijā "neērti piebraukt", to nesaskata situācijā, kurā pārvietošanās tiek ierobežota atkarībā no materiālā kritērija. Kāpēc te netiek burta sazvērestības teorija? Materiāls daudz pateicīgāks. [Es saprotu, kā funkcionē maksas ceļi, jo tādi jau daudzviet eksistē].

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]ctulhu
2023-07-09 12:54 (saite)
Nu apmēram aiz tā paša iemesla kāpēc es neiepeldu lidiņā un nepostulēju ka man vajag šašliku par velti. Tu jau pareizi teici - ceļu uzturēšana maksā. Tad ir pilnīgi OK ja ceļu lietotāji to piķi samet - caur nodokļiem vai pa taisno vai kombinēti. Ko es lietoju par to es maksāju, viss godīgi. Slikti ir tad ja kaut kādu vienlīdzības ideju dēļ slikti un neērti uztaisa visiem. Arī tiem kas var maksāt.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]dzeltens
2023-07-09 13:23 (saite)
Kādā veidā skola un veikals 15 min.no dzīvesvietas ir slikti un neērti visiem???

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]ctulhu
2023-07-09 13:27 (saite)
Tā ir vienādošana. Varbūt man neder tā skola un tas veikals bet vajag kaut ko citu? Man ir jābūt brīvībai izvēlēties.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]dzeltens
2023-07-09 13:39 (saite)
Nu bet kas, atskaitot sazvērestību teoriju, liek domāt, ka kāds šo iespēju grib kancelēt??

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]gnidrologs
2023-07-09 16:47 (saite)
Praksē visi WEF ierosinājumi, white paper stratēģijas un plančegi cilvēces progresam veicina brīvību atņemšana. Nav jāveido nekādas teorijas, ja šie plančegi tiek izlikti brīvai lasīšanai oficiālajā oligarhu portālā. Savukārt dažādu valstu valdībiņas paklausīgi cenšas pakāpeniskā veidā šos jauninājumus ieviest, ignorējot tautas vairākuma fīdbeku. "Mūsu demokrātija" Jā, zinām, ka jūsu.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]ctulhu
2023-07-09 23:11 (saite)
/Es tikai domāju, nez kuri būs tie šāvēji, kas viņus kaut kur nelaidīs? Droši vien tie paši, kas jau šobrīd ir nodibinājuši vakcīnu diktatūru./

Nezinu neko par ``vakcīnu diktatūrām`` , bet uzmanīties liek sīkas, pakāpeniskas izmaiņas kas reāli notiek. Vispirms plakātiņi un simpātiski jaunieši kas stāsta par tipa pilsētām cilvēkiem. Pēc tam stabiņi, velojoslas, gājēju ielas. Un ja nu tev ir dzīvojamais rajons kur autostāvvietu nav, ir tikai velonovietnes?

Labi ea atkal fantazēju par vēl neesošām lietām, tikai atcerieties ka ja 20 gs sākumā vācu pilsonim pastāstītu ka pēc 10 gadiem liela daļa vāciešu būs pārvērsti agresīvā pūlī kas pieprasīs veselas tautas iznīcināšanu - šis vācietis arī ieteiktu aukstu kompresi un nomierināties.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]gnidrologs
2023-07-10 00:47 (saite)
Tas nu tāds sīkums, bet vāciešiem neviens nepieprasīja veselu tautu iznīcināšanu un tas arī nekad netika noticis. Sabiezināti kara propagandas toņi manipulācijas nolūkos kā jau jebkurā karā.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]dzeltens
2023-07-10 09:20 (saite)
Vispirms plakātiņi un simpātiski jaunieši kas stāsta par tipa pilsētām cilvēkiem. Pēc tam stabiiņi, velojoslas, gājēju ielas.

Un nākamajā brīdī jau šauj !!!

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]ctulhu
2023-07-10 09:31 (saite)
Nu Vācijā XX gs 30 gados tā sanāca - no tautiskās atdzimšanas pulciņiem līdz koncentrācijas nometnēm un genocīdam.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]iokaste
2023-07-09 08:19 (saite)
cilvēki jau nekratās pāri tiltiem sava prieka pēc. bet tādēļ, ka nevar akūti nepieciešamo dabūt savā rajonā. Vai citur tas ir lētāks, labāks, lielākā izvēlē.
risinājums būtu - ērtāka satiksme nabadzīgajiem, jo bagātie daudz ko var kompensēt ar naudu.

(Atbildēt uz šo) (Diskusija)


[info]ctulhu
2023-07-09 09:07 (saite)
Tieši tā, ērtāka satiksme.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]ctulhu
2023-07-09 11:01 (saite)
Reku vēl viens kurš nav tēmā:

//Izrādās, ja tev ir izvēle ikdienu nepavadīt stundām ilgi pārvietojoties starp mājām - darbu - veikalu - u.c., tad tas saucoties pārvietošanās brīvības ierobežojums. //

Problēma nav tajā ka katrā rajonā ir veikals. To vajag. Problēma sākas ja cilvēku mudina neatstāt savu rajonu.

Otra lieta - Darbs ir tur kur tas ir, nav iespējams nolikt katram pie mājas viņa darba vietu, kaut vai tāpēc ka piemēram rūpnīcas celt pilsētās ir bīstami un kaitīgi.

(Atbildēt uz šo)


[info]formica
2023-07-09 11:17 (saite)
btw, China buuvee 15 miljonu, ne minuushu pilseetas

https://youtu.be/kMdoaaeN8a8
https://youtu.be/R62ZHqVuxIM

(Atbildēt uz šo) (Diskusija)


[info]mindbound
2023-07-09 12:29 (saite)
Kā rezultātā Ķīna ir pilna ar spoku pilsētām. Partija lika, borgi uzbūvēja.

https://www.youtube.com/watch?v=mt-Pa5s5zZI
https://www.youtube.com/watch?v=re9x2-MmayU
https://uschinatoday.org/features/2022/01/11/cities-lost-in-limbo-are-chinas-ghost-cities-here-to-stay/

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]formica
2023-07-09 13:39 (saite)
"The irony is the Wade Shepard, the guy who initially wrote about these developments and basically coined the term "ghost cities" in his 2015 book, continues to visit and report on these cities over the years, and Shepard HIMSELF subsequently wrote about the fact that over time, these cities are filling up, but if you google Ordos, all you get still the original ghost city stuff."

https://youtu.be/VvcflB6rnS0?t=80

GDP per capita: Lv 21 000+; "ghost city" Ordos 25 000+

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]covid_19
2023-07-11 10:56 (saite)
15 min pilsēta - carbon frī un citi n-šiti

tas nav jautājums cik ilgi braukt, bet gan par sasniedzamību un tieši mobilitāti

kur cilvēks ir mobilāks, kur 45 min brauc māja-darbs, vai kur jebkurā vietā ko viņam vajag var nokļūt 15 min laikā

pieņemsim domas attīstība - kazahstānā secināja, jo sūdīgāki ceļi, jo vairāk naudas aiziet medicīnas nodrošināšanā - kā? jo sūdīgāki ceļi jo mazāku platību var nosegt viens medpersonāls, ja ceļi būtu labāki - ieekonomētu uz medicīnu, bet iztērētu uz ceļiem

(Atbildēt uz šo)


Neesi iežurnalējies. Iežurnalēties?