ctulhu ([info]ctulhu) rakstīja,
@ 2023-07-08 22:44:00

Previous Entry  Add to memories!  Tell a Friend!  Next Entry
15 min pilsētas?
No sākuma šis priekšlikums izskatās foršs. Tātad katrā dzīvojamajā rajonā pilns komplekts vajadzīgi lietu kā veikali skolas, darba vietas un līdz ar to cilvēki nav spiesti braukt pēc lietām vai lietu darīšanas uz tālākām vietām.

Izskatās OK, vai ne?

Kuri ir problēmas?

Galvenā problēma - tas nāk komplektā ar vairāk vai mazāk uzstājīgu cilvēku mudināšanu nepārvietoties. Nebraukt ar automašīnām. Un tas ir uzkrītoši līdzīgi cilvēku pierunāšanai neceļot, visa tā šļura par carbon footprint, likšana cilvēkiem justies vainīgiem. Vienas no fundamentālajām brīvībām - pārvietošanas brīvības - ierobežošanas mēģinājums. OK, ne ar administratīvām bet ar propagandas un socioinženierijas metodēm. Tāpat kā visas šīs akcijas par mazāk gaļas ēšanu utt.

Tas ir immanentais trūkums plānā kā tādā, arī ja mēs nesākam apskatīt viegli paranoiskās idejas par geto pilsētu veidošanu, aizliegumiem pamest šīs zonas, `digitālajiem cietumiem``. OK, šī exotika varētu iziet cauri Ķīnā, ne pie mums. Bet vienalga nevajag taisīt pasākumus kuri mūs drusku tuvina ķīnai un kolektīvismam.


(Lasīt komentārus) - (Ierakstīt jaunu komentāru)


[info]ctulhu
2023-07-09 12:51 (saite)
Nu tur ir arī zināms objektīvs pamats. Viņi pārvadā lietas. Priekš visiem.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]dzeltens
2023-07-09 12:54 (saite)
Rīgas vidējais sastrēgumā sēdētājs pārvadā savu pakaļu maršrutā darbs-mājas. Bet nu pieņemsim.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]ctulhu
2023-07-09 12:57 (saite)
Nu nesaki. Bērnus uz/ no skolas, pārtiku ģimenei, daudzi arī darba instrumentus un materiālus. Mīcīties pa tramvajiem ar iepirkumu maisiem kategoriski nav OK.

``lielais`` sabiedriskais transports ir problemātisks ar to ka tur ir saspiestība, nav privātās telpas, cilvēki piespiedu kārtā ir par tuvu viens otram. Ja transporta ir tik daudz ka visiem pietiek atsevišķu sēdvietu - jā tad var sākt domāt ka tā ir alternatīva privātajam.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]dzeltens
2023-07-09 13:21 (saite)
Tu tikko burtiski nonāci līdz 15 minūšu pilsētas idejai! Jā, tieši tāpēc skolām un veikaliem jābūt pie dzīvesvietām. Cilvēki, kuriem ir bērni, nemaz tik ļoti nealkst strādāt par viņu taksistiem līdz pilngadībai, kas ir realitāte lielai daļai Pierīgas pļavu Rīgā braucēju. Risinājums ir skolas tuvāk dzīvesvietām un, piemēram, skolēnu autobuss, ja tas tomēr nesanāk kājām ejams attālums. Nevis izbūvēt platāku šoseju uz Rīgu (kas būtu tavs defaultais risinājums saskaņā ar iepriekš lasīto).

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]ctulhu
2023-07-09 13:27 (saite)
No otras puses skolas izvēlas nevis pēc novietojuma bet pēc kvalitātes. Varbūt bērnam neder ierindas rajona skola ar standarta programmu bet vajag kaut ko privātu specifisku kas ir viena uz pilsētu.

/ Nevis izbūvēt platāku šoseju uz Rīgu/

Principā kāpēc ne?

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


(Lasīt komentārus) -

Neesi iežurnalējies. Iežurnalēties?