ctulhu ([info]ctulhu) rakstīja,
@ 2023-07-08 22:44:00

Previous Entry  Add to memories!  Tell a Friend!  Next Entry
15 min pilsētas?
No sākuma šis priekšlikums izskatās foršs. Tātad katrā dzīvojamajā rajonā pilns komplekts vajadzīgi lietu kā veikali skolas, darba vietas un līdz ar to cilvēki nav spiesti braukt pēc lietām vai lietu darīšanas uz tālākām vietām.

Izskatās OK, vai ne?

Kuri ir problēmas?

Galvenā problēma - tas nāk komplektā ar vairāk vai mazāk uzstājīgu cilvēku mudināšanu nepārvietoties. Nebraukt ar automašīnām. Un tas ir uzkrītoši līdzīgi cilvēku pierunāšanai neceļot, visa tā šļura par carbon footprint, likšana cilvēkiem justies vainīgiem. Vienas no fundamentālajām brīvībām - pārvietošanas brīvības - ierobežošanas mēģinājums. OK, ne ar administratīvām bet ar propagandas un socioinženierijas metodēm. Tāpat kā visas šīs akcijas par mazāk gaļas ēšanu utt.

Tas ir immanentais trūkums plānā kā tādā, arī ja mēs nesākam apskatīt viegli paranoiskās idejas par geto pilsētu veidošanu, aizliegumiem pamest šīs zonas, `digitālajiem cietumiem``. OK, šī exotika varētu iziet cauri Ķīnā, ne pie mums. Bet vienalga nevajag taisīt pasākumus kuri mūs drusku tuvina ķīnai un kolektīvismam.


(Lasīt komentārus) - (Ierakstīt jaunu komentāru)


[info]covid_19
2023-07-11 10:56 (saite)
15 min pilsēta - carbon frī un citi n-šiti

tas nav jautājums cik ilgi braukt, bet gan par sasniedzamību un tieši mobilitāti

kur cilvēks ir mobilāks, kur 45 min brauc māja-darbs, vai kur jebkurā vietā ko viņam vajag var nokļūt 15 min laikā

pieņemsim domas attīstība - kazahstānā secināja, jo sūdīgāki ceļi, jo vairāk naudas aiziet medicīnas nodrošināšanā - kā? jo sūdīgāki ceļi jo mazāku platību var nosegt viens medpersonāls, ja ceļi būtu labāki - ieekonomētu uz medicīnu, bet iztērētu uz ceļiem

(Atbildēt uz šo)


(Lasīt komentārus) -

Neesi iežurnalējies. Iežurnalēties?