ctulhu ([info]ctulhu) rakstīja,
@ 2023-07-08 22:44:00

Previous Entry  Add to memories!  Tell a Friend!  Next Entry
15 min pilsētas?
No sākuma šis priekšlikums izskatās foršs. Tātad katrā dzīvojamajā rajonā pilns komplekts vajadzīgi lietu kā veikali skolas, darba vietas un līdz ar to cilvēki nav spiesti braukt pēc lietām vai lietu darīšanas uz tālākām vietām.

Izskatās OK, vai ne?

Kuri ir problēmas?

Galvenā problēma - tas nāk komplektā ar vairāk vai mazāk uzstājīgu cilvēku mudināšanu nepārvietoties. Nebraukt ar automašīnām. Un tas ir uzkrītoši līdzīgi cilvēku pierunāšanai neceļot, visa tā šļura par carbon footprint, likšana cilvēkiem justies vainīgiem. Vienas no fundamentālajām brīvībām - pārvietošanas brīvības - ierobežošanas mēģinājums. OK, ne ar administratīvām bet ar propagandas un socioinženierijas metodēm. Tāpat kā visas šīs akcijas par mazāk gaļas ēšanu utt.

Tas ir immanentais trūkums plānā kā tādā, arī ja mēs nesākam apskatīt viegli paranoiskās idejas par geto pilsētu veidošanu, aizliegumiem pamest šīs zonas, `digitālajiem cietumiem``. OK, šī exotika varētu iziet cauri Ķīnā, ne pie mums. Bet vienalga nevajag taisīt pasākumus kuri mūs drusku tuvina ķīnai un kolektīvismam.


(Lasīt komentārus) - (Ierakstīt jaunu komentāru)


[info]ctulhu
2023-07-09 11:01 (saite)
Reku vēl viens kurš nav tēmā:

//Izrādās, ja tev ir izvēle ikdienu nepavadīt stundām ilgi pārvietojoties starp mājām - darbu - veikalu - u.c., tad tas saucoties pārvietošanās brīvības ierobežojums. //

Problēma nav tajā ka katrā rajonā ir veikals. To vajag. Problēma sākas ja cilvēku mudina neatstāt savu rajonu.

Otra lieta - Darbs ir tur kur tas ir, nav iespējams nolikt katram pie mājas viņa darba vietu, kaut vai tāpēc ka piemēram rūpnīcas celt pilsētās ir bīstami un kaitīgi.

(Atbildēt uz šo)


(Lasīt komentārus) -

Neesi iežurnalējies. Iežurnalēties?