ctulhu ([info]ctulhu) rakstīja,
@ 2022-01-07 11:55:00

Previous Entry  Add to memories!  Tell a Friend!  Next Entry
Arkanāra , IRL edition
Tātad vecais jautājums par progresorisma iespējām.

Te vienā sc debatē tika nonākts pie jautājuma par izglītību un secinājuma ka lemšanu var dot tikai izglītotajiem.

Kontrarguments bija:

//pastāsti to, piemēram, burkina faso iedzīotājiem. vai varbūt ziemeļkorejas, afganistānas? kā ar jemenas iedzīvotājiem? kazahstāna? baltkrievija? hmmm../

Okej. Ņemsim Afganistānu. Kāda tur ir situācija, visiem zināms.

Kā jūs izglītosiet Afganistānas iedzīvotājus? [vienkāršībai pieņemsim ka resursi jums ir]

Plāns?


(Ierakstīt jaunu komentāru)


[info]mindbound
2022-01-07 12:01 (saite)
Ņemt Afganistānas izglītošanai paredzētos līdzekļus un ieguldīt tos pie sevis vai, kā minimums, pie tādiem cilvēkiem, kuri savā teritorijā esot, to ir man atsevišķi lūguši darīt.

(Atbildēt uz šo) (Diskusija)


[info]ctulhu
2022-01-07 12:07 (saite)
Pie sevis - tas ir nulles risinājums un tas būtu `` evakuējam Budahu, Kiru un citus uz polāro bāzi vai orbītu`` no zināmā stāsta. To var, jā.

Uz vietas? Nu kaut kādi afgāņi lūdz tev sarīkot skolu pie viņiem uz vietas. Tev vajadzēs bruņotu perimetru ap to skolu un iespējams piesegu no gaisa. Kas jau ir kārtējais iebrukums afganistānā.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]mindbound
2022-01-07 12:08 (saite)
Ar kaut kādiem randomiem afgāņiem būtu par maz, kritērijam vajadzētu, lai ar lūgumu nāk klajā tuvākais ekvivalents leģitīmai valdībai. Pretējā gadījumā tā tiešām ir kārtējā invāzija.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]ctulhu
2022-01-07 12:11 (saite)
Nu jā un ja varu ir sagrābis melnais ordenis/ taliban, tad ko var darīt? Slepenas aģentūras operācijas pret šādu režīmu. Te atkal ir jautājums, cik tas ir efektīvi un vai to darot aplami mēs doto režīmu tikai nenostiprinam.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]mindbound
2022-01-07 12:13 (saite)
Es teiktu, ka vispirms ir jautājums par to, kāpēc vispār veikt jebkādas operācijas, ja vien jau nav sākusies karadarbība vai vismaz tiešs apdraudējums mums no viņu puses. Kamēr talibani aprobežojas ar Afganistānu, lai taču viņi tur talibanojas, man no tā nesāp ne galva, ne sirds.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]ctulhu
2022-01-07 12:17 (saite)
OK, tas ir nulles risinājums un ir reāls variants.

Jautājums vairāk ir cilvēkiem kas pārdzīvo iz sērijas:

/pastāsti to, piemēram, burkina faso iedzīotājiem. vai varbūt ziemeļkorejas, afganistānas? kā ar jemenas iedzīvotājiem? kazahstāna? baltkrievija? hmmm../


Nu tātad ja pārdzīvo, tad lai nāk ar plānu studijā. Nav plāna? Nav jēgas no pārdzīvošanas.

Ja es izdomātu vai redzētu kādu sakarīgu plānu, tad tā būtu alternatīva nulles risinājumam jo protams labāk ir ja uz planētas nav bomžatņiku, favellu un maskačkas vārtrūmju analoga.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]patriarhs
2022-01-07 12:23 (saite)
jūs abi joprojām neesat sapratuši elemntāru lietu. nav tāda viņi un mēs. esam tikai mēs, kas visi apdzīvo vienu un to pašu planētu, elpo to pašu gaisu. reizēm tā hujeju no izglītotu cilvēku tupuma, ka āz raudiens nāk. kāds man var būt plāns, ja resursi ir koncentrēti fujaku rokas, kuri to vien dara, lai tas nemainītos. un pohuj viņiem par pārējiem.
tā nav pārdzīvošana, tie ir fakti. un kāds var būt plāns, ja pat itkā saprātīgi un izglītoti cilvēki nesaprot elementāras lietas?

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]ctulhu
2022-01-07 12:25 (saite)
Tāpēc nevis taisi drāmu bet izdomā kādu ejošu rīcbas stratēģiju. Vari iepostēt šeit. Tad būs ko apspriest.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]patriarhs
2022-01-07 12:30 (saite)
iesākumā saproti, ka mēs visi esam vienā laivā. un ka fujaki ar resursiem liek mūziku savai ballei. pohuj viņiem par tavām nožēlojamajām vēlmēm un idejām, un plāniem, tad parunāsim.

ko tu esi darījis lietas labā, lai tepat latvijā izglītība nekļūtu aizvien vājāka? plānotājs atradies, smiekli nāk.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]ctulhu
2022-01-07 12:32 (saite)
/ko tu esi darījis lietas labā, lai tepat latvijā izglītība nekļūtu aizvien vājāka? /

Visu ko, konkrētāk diemžēl nav brīvas pieejas informācija :)

bet okej, tātad tu identificē problēmu kā

/ka fujaki ar resursiem liek mūziku savai ballei./

No šejiene sīkāk, kas par fujakiem, kas par balli? Ko viņi dara nepareizi. Atceramies ka jautājums ir par Afganistānu, nenovirzamies no tēmas. Mācamies domāt.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]gnidrologs
2022-01-07 18:33 (saite)
Nē, Jāni, mēs esam savā laivā, viņi citā. Mūsu laivā nepietiek vietas citiem laiviniekiem, jo tad tā nogrims. Mūsu pašu laiva ir pusnogrimusi no tamlīdzīga genocīda ar milzīgu piekto kolonnu cittautiešu. Tā pazīmes ir redzamas daudz kur Rietumos.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]patriarhs
2022-01-07 18:36 (saite)
vēl viens citplanētieties pieteicās. mani nesauc jānis, arhiloh.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]ctulhu
2022-01-07 21:21 (saite)
Nu šitas saucas vajag taisīt kuģu būvētavu lai laivu pietiek.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]gnidrologs
2022-01-08 16:49 (saite)
Lai taisa tie, kam vajag. Paši.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]mindbound
2022-01-07 12:26 (saite)
> nav tāda viņi un mēs.

Kad man bija dažpadsmit gadiņu, es uzskatīju līdzīgi.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]ctulhu
2022-01-07 12:27 (saite)
Nē viss ir labi, šeit runa ir par plāna variantiem, es reāli gribu redzēt ko tauta izdomās.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]mindbound
2022-01-07 12:28 (saite)
Okej, piekrītu.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]patriarhs
2022-01-07 12:45 (saite)
esi pārvācies uz virtuālo telpu? vai varbūt uz kādu citu planētu? varbūt esi citas sugas pārstāvis?

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]ctulhu
2022-01-07 12:46 (saite)
Davaj runājam pēc būtības, netaisam adhominemus.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]patriarhs
2022-01-07 12:49 (saite)
kāpēc nesaki to maindbondam?

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]ctulhu
2022-01-07 12:53 (saite)
Tāpēc ka viņš runā pēc būtības, bet no tevis, atvaino, nāk klišejfrāzes kā no kārtīga kristieša. Disklaimeris: Nē, es nepielūdzu kapitālismu un brīvo tirgu un nedievinu bagātniekus, es tikai vēlso dzirdēt kaut kādus sensu meikojošus priekšlikumus nevis šausmināšanos un emocionālus izsaucienus.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]patriarhs
2022-01-07 12:57 (saite)
"Kad man bija dažpadsmit gadiņu, es uzskatīju līdzīgi."

konkrēti pēc būtības.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]ctulhu
2022-01-07 12:58 (saite)
OK un es tā arī pateicu ka tas nav pēc būtības, sk. augstāk.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]snauts
2022-01-07 12:03 (saite)
Kur tiek debatēts? Konkrēti šis arguments mani neinteresē, bet es labprāt iesaistītos.

(Atbildēt uz šo) (Diskusija)


[info]mindbound
2022-01-07 12:05 (saite)
Aiz atslēgas.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]ctulhu
2022-01-07 12:08 (saite)
Nu jā ne aiz atslēgas ir šite

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]snauts
2022-01-07 12:09 (saite)
Tu esi par to ka lemšana ir tikai izglītotajiem?

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]ctulhu
2022-01-07 12:11 (saite)
Jā.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]snauts
2022-01-07 12:20 (saite)
Kur ir garantija, ka izglītotie savtīgi nebīdīs savas izglītoto cilvēku intereses, un pajāt par pārējiem neizglītotajiem?

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]ctulhu
2022-01-07 12:23 (saite)
Nav tādu ``neizglītoto cilvēku interešu``, der izglītotajiem = der visiem. Jā, arī izglītošanās , jo tās nekad nav par daudz.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]patriarhs
2022-01-07 12:31 (saite)
jā, protams, pasaules bagātākie cilvēki darbojas visu interesēs? vai arī viņi nav izglītoti? vai kā?

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]ctulhu
2022-01-07 12:34 (saite)
Pasaules bagātākie cilvēki, kā piemēram Geitss [pretmalārijas, pretvēža programmas kaut vai], Masks [kosmosa programmas] darbojas mūsu visu interesēs.

Ja tu saki ka viņi dara kaut ko nepareizi, tad atkal - tieši ko un kādi būtu tavi priekšlikumi?

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]patriarhs
2022-01-07 12:37 (saite)
tu gan esi naivs.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]ctulhu
2022-01-07 12:38 (saite)
Varbūt, bet tad pasaki ko viņi dara nepareizi?

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]patriarhs
2022-01-07 12:44 (saite)
viņi visu dara pareizi. no viņu skatu punkta vismaz. ir sistēma, ir iespējas to sirsnīgi abjūzot. to arī viņi dara. ir iespējas lietot resursus, kuru viņiem netrūkst, lai sistēma būtu vēl vieglāk abjūzojama. viss pareizi.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]ctulhu
2022-01-07 12:45 (saite)
Labi, tev nav jāskatās no viņu skatu punkta, skaties no savējā, komentu zemāk jautājums ir noformulēts precīzāk.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]ctulhu
2022-01-07 12:42 (saite)
Vai arī nostādam jautājumu citādi:

Nu labi, uztaisījām revolūciju, tu patrieci īpašniekus, atņēmi līdzekļu krājumus, nu tie ir visticamāk vērtspapīri, konti bankās, atņēmi rūpnīcas, ēkas utt. Nu kaut vai atņēmi teiksim ``teslas`` akumulatoru rūpnīcu.

Ko tālāk? Ko darīsi?

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]patriarhs
2022-01-07 13:26 (saite)
tālāk es tev teikšu CERN. viens no dārgākajiem cilvēces projektiem, bet bez skaļiem saukļiem, ko tirgot investoriem, tāpēc nav privāts.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]ctulhu
2022-01-07 13:30 (saite)
Jā, taisnība un tāpēc pastāv tādas lietas kā valstis kuras koncentrē resursus un izveic lietas kuras peļņu uzreiz nenes bet ir būtiski nepieciešamas.

Tu pareizi pamanīji brīvā tirgus trūkumu, tas izveic tikai peļņu nesošas lietas, bet ne visas būtiskās lietas ir tūlīt peļņu nesošas.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]ctulhu
2022-01-07 13:32 (saite)
Tātad no tevis es sapratu tā - atņemam naudu kapitālistiem un ieguldam to tādās lietās kā CERN?

Okej, bet tad tādiem kā Geitss, Masks, Diponi neko ņemt nost nevajag, jo viņi jau tāpat iegulda būtiskajās lietās?

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]snauts
2022-01-07 12:33 (saite)
Tas ir tāpat kā teikt "nav tādu ``melno cilvēku interešu``, der baltajiem = der melajiem", bet tas tāpat netraucēja eksistēt segregācijai un aparteīdam. Kur garantija, ka neizglītotie netiks turēti barakās un baroti ar sūdiem, lai iegūtu papildus resursus kosmosa izpētei.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]ctulhu
2022-01-07 12:36 (saite)
/Kur garantija, ka neizglītotie netiks turēti barakās un baroti ar sūdiem, lai iegūtu papildus resursus kosmosa izpētei./

Resursietilpīgi. Labāk ir ja nav tādu neizglītoto, to var panākt caur izglītošanu.

Vairāk inženieru, kvalificētu strādnieku, programmētāju tām pašām kosmosa izpētes programmām un mīnus piķis barakām, balandai, apsardzei.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]snauts
2022-01-07 13:04 (saite)
Tā ir tikai spekulācija. Es teiktu, ka neizglītotie eksistē tikai tāpēc, ka izglītība ir ārkārtīgi resursietilpīga. Un piedevām, cilvēku kognitīvās kapacitātes atšķiras, pat ja visi izglītotos, būtu relatīvi vairāk izglītotie un relatīvi mazāk izglītotie, un kur ir tā vieta, kur tu vilktu līniju. Salīdzinot ar mērkaķi, visi cilvēki ir izglītoti, 9 klases ir obligātas.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]ctulhu
2022-01-07 13:07 (saite)
Es teiktu ka formālo līniju var novilkt pie augstākās izglītības, nu tas ir līdzīgi kā formālo aborta līniju mēs novelkam pie 12 nedēļas.

Par izglītības resursietilpīgumu - taisnība, bet atdeve arī liela, tas ir kā AES uzcelt ir dārgi, bet pēc tam vienmēr elektrība būs.

Nu un visbeidzot, jā protams būs kaut kāda daļa neizglītoto - bet nu tad viņi neko arī nelemj. Vi;nu vietā lemj kompetentie. Tas ir normāli.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]snauts
2022-01-07 13:15 (saite)
Nu un ja visiem būtu obligāta augstākā, tad tās būtu jaunās deviņas klases, tad vilktu līniju, ka lemt var tikai ar doktora grādu, mēs atkal nonāktu pie tā, ka lemšana ir daļai cilvēku, un atkal nekas negarantētu, ka viņu intereses nav savtīgas.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]ctulhu
2022-01-07 13:16 (saite)
Vēlreiz: Kas būtu tās savtīgās bakalauru/ maģistru/ doktoru intereses kuras būtu pretrunā ar zemāk izglītoto cilvēku interesēm?

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]snauts
2022-01-07 13:20 (saite)
Atkarīgs no kultūras un cilvēkiem, varbūt kaviārs un šampanietis, bet varbūt bāze uz Marsa. Nesaki tikai, ka superizglītotie cilvēki nav pasargāti no negausības un citām cilvēcīgām vājībām.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]ctulhu
2022-01-07 13:22 (saite)
Hm... Cik es zinu kaviārs un šampanietis garšo arī neizglītotajiem un bāze uz marsa ir būtiski nepieciešama visiem, nu tu pats labi zini kāpēc.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]snauts
2022-01-07 13:25 (saite)
Jautājums ir par dilemmu, dzīvojam vienlīdzīgāk un bāze uz Marsa pēc 1000 gadiem vai mazāk vienlīdzīgi, bet bāze uz Marsa pēc 100 gadiem?

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]ctulhu
2022-01-07 13:28 (saite)
Vēl mazāk vienlīdzīgi un bāze uz marsa pēc 50 gadiem. Citādi mēs riskējam - situācija `` visas olas vienā grozā``, varam aiziet bojā kā civilizācija.

Vēl viena lieta, tālāka un masīvāka marsa apgūšana nevienlīdzību kāreiz mazinās jo masīvs pieprasījums pēc cilvēkiem, jaunas darba vietas. Arī peļņa, protams, tas gan vairāk uz asteroīdiem attiecas, bet marsa bāze tur arī ir nepieciešama.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]snauts
2022-01-07 13:38 (saite)
Tas izklausās pēc FUD mārketinga taktikas. Savilksim jostas, bez bāzes uz Marsa tuvāko 50 gadu laikā mums visiem pizģec, bet nu pēc tam, pēc tam ну как заживем.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]ctulhu
2022-01-07 13:42 (saite)
Nu ir lietas bez kurām mums reāli ir psc, viena no tām ir dzīvošana vismaz uz vairākām planētām jeb ekspansija. Protams reāli nekad nav tikai 1 svarīgā lieta, tādu ir saraksts bet bāze uz marsa ir šajā sarakstā kkur augšas galā.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]snauts
2022-01-07 14:04 (saite)
Nu psc arī ir ja Marsa populācija ir ļoti maziņa, kā būs ar sieviešu tiesībām uz Marsa, ja mūsu interesēs būs pēc iespējās ātrāk Marsu apdzīvot ar pietiekami lielu un stabilu cilvēku populāciju un lai to izdarītu mums vajadzētu visas spējīgās Marsa sievietes uz pāris paaudzēm ielikt max dzemdēšanas režīmā, jo tas ir daudz, daudz reizes resursietilpīgāk nekā transportēt cilvēkus uz turieni no zemes.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]ctulhu
2022-01-07 14:07 (saite)
Es domāju ka inkubatori, jau tagad mēs varētu transportēt atdzesētus embrijus un tur audzēt, es domāju ka tuvākajā laikā būs arī pilna cikla inkubatori. Bet jā pareizi, šī tehnoloģija ir nepabeigta un arī ir svarīgi novest to līdz galam.

/Nu psc arī ir ja Marsa populācija ir ļoti maziņa, /

Iespējams, tāpēc - jo agrāk sāks, jo lielāka šanse izdzīvot.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]snauts
2022-01-07 14:16 (saite)
Nu pieņemsim, ka mēs Marsu apgūstam pirms mums ir pieejama inkubatoru tehnoloģija?

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]ctulhu
2022-01-07 14:17 (saite)
Daudz distancvadāmās tehnikas un relatīvi nelielas cilvēku komandas, kuras palielinās izbūvējot infrastruktūru.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]snauts
2022-01-07 14:30 (saite)
Nē, nē, šeit ir tā pati dilemma, vairāk dzimumu nevienlīdzības un stabila Marsa populācija īsākā laika periodā, vai mazāk dzimumu nevienlīdzības un stabila Marsa populācija ilgākā laika periodā.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]ctulhu
2022-01-07 21:19 (saite)
Ja konkrēti vajadzēs, būs ļoti augstu atalgotas speciālistes - reproduktores, tāds dienests.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]ctulhu
2022-01-07 13:44 (saite)
P.S. FUD ir par falšas informācijas [dezinformācijas] izplatīšanu.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]snauts
2022-01-07 20:06 (saite)
Tieši tā, nav nekādas evidences, ka tuvāko 1000 gadu laikā cilvēcei varētu būt pizģec.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]ctulhu
2022-01-07 21:19 (saite)
Šāda tāda ir

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]ctulhu
2022-01-07 21:19 (saite)
Nu t.i. ja nepieņemsim mērus

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]begemots
2022-01-07 23:43 (saite)
es neredzu jēgu ar tevi debatēt.

cik esmu iepriekš piedalījies diskusijās, man radies iespaids, ka, kad beidzas argumenti, tu vienkārši pārstāj runāt, tā vietā, lai atzītu, ka neesi kaut ko izdomājis līdz galam.

tas izskatās pēc tā, ka nevis tu izsaki kādus pieņēmumus kā hipotēzes, kuras var apstiprināt vai apgāzt, bet kā ideoloģiskus uzstādījumus.

(Atbildēt uz šo) (Diskusija)


[info]ctulhu
2022-01-08 13:29 (saite)
1. Kas tev palika neskaidrs?
2. Kāpēc tu nāc te ar savām deklarācijām?

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]begemots
2022-01-08 19:13 (saite)
1. man nekas.
2. tāpēc, ka tu uzdod publisku jautājumu un aicini uz more or less diskusiju, arī pēc formāta redzot -- publisku.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]ctulhu
2022-01-08 19:15 (saite)
1. Vispār man ir tā - gribu debatēju negribu nedebatēju. Tev ir kaut kā citādāk?
2. Nu jā var nākt un debatēt, var nenākt un nedebatēt. Brīvs begemots brīvā valstī.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]begemots
2022-01-08 19:59 (saite)
1. man ir tā -- debatēju ar tiem, no kuriem var iemācīties, kur es kļūdos, vai kuriem var uzrādīt viņu argumentācijas kļūdas un viņi tās atzīst. apmainīties ar argumentiem, kur neviena puse neko neiemācās, imo, nav debates, bet mērīšanās ar krāniņiem.

2. exactly. brīvs begemots uzskata, ka no tā, ko tu raksti (t.sk. šepat šajos komentāros), izskatās, ka tavā galvā ir pietiekami liela putra par jēdzienu "izglītība", lai kaut kādus spriedumus par to varētu izmantot praktiskajā dzīvē. citiem vārdiem: 'teorijā nav atšķirības starp teoriju un praksi.'

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]ctulhu
2022-01-08 20:04 (saite)
1. Burvīgi. Es tevi nekādi neirobežoju,

/ kur neviena puse neko neiemācās, imo, nav debates, bet mērīšanās ar krāniņiem./

kā arī neaizliedzu mācīties

2. Kas tev nav skaidrs par jēdzienu ``izglītība``? Droši vari uzdot jautājumus. Ieteikums - ir labi ja jautājumi ir konkrēti, specifiski, fokusēti.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]gnidrologs
2022-01-08 16:58 (saite)
Tevī ir daļa no
1) Marksisma - tici tabula rasa un, ka cilvēki dažādās pasaules malās ir pilnīgi vienādi, vienādām spējām un vēlmēm un ka izglītība ir tā, kas maina cilvēku dzīvesveidu, nekas cits
2) imperiālisma/kolonizatorisma, kas attiecas patronizējoši uz citām pasaules malām, kur, tavuprāt, cilvēki ir mazāk izglītoti, tātad sliktāki, zemāki
3) rasisma/ksenofobijas - cilvēki ar arbitrārām īpašībām (izglītības papīrs) ir inherenti labāki, augstāki, nekā to, kuriem šo īpašību nav un tev/mums būtu tiesībās iejaukties viņu dzīvēs, lai viņus "paceltu mūsu (izglītoto) līmenī"

Sūdīgs kokteilis un tavi "argumenti", kā vienmēr, ir cirkulāri un ved uz nekurieni.
Šoreiz pilnīgi piekrītu Minbound - ne mana sēta, ne mana druva.
Nu un tas patrilohs, protams, pilnīgs čau. Muh planēta, muh cilvēce. Hipiju tabors uz to pusi.

(Atbildēt uz šo) (Diskusija)


[info]mindbound
2022-01-08 18:18 (saite)
Te man gribētos piebilst, ka izglītība ir svarīga arī bez pieņēmuma par tabula rasa (es gan neesmu pārliecināts, ka [info]ctulhu te to izvirza, jājautā viņam pašam). Cilvēki nav vienādi savā kognitīvajā kapacitātē, bet ar "jēlu" smadzeņu kvalitāti vakuumā vien nepietiek, jebkādiem reāliem rezultātiem ir vajadzīga arī sistemātiska zināšanu apguve un prasmes tās izmantot, papildināt, modificēt utt. (kas tad, viss kopā, arī ir izglītība).

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]ctulhu
2022-01-08 18:54 (saite)
Aha šitas.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]gnidrologs
2022-01-08 19:24 (saite)
Jā, izglītība ir vajadzīga, lai apgūtu kādu profesiju un pelnītu sev maizi. Dažreiz pietiek uzkrāt pieredzi prakses rezultātā (man ar galdniecību, kurā nekad nebiju ieguvis izglītību tā sanāca). Izglītoti un strādājoši cilvēki naturāli gravitē uz zināmu organizācijas un ambīciju pakāpi. Cilvēki bez izglītības būs "zemnieki", kas strādās jebkuru darbu, kur viņus paņems. Tā arī visa atšķirība.

Attiecībā uz āfrikām un stānām, tad izglītībai tur nav nekādas nozīmes, jo nav iespējams izglītot cilvēkus, kas to negrib vai ir zem zināma IQ tresholda, kas vienkārši viņiem neatļauj uzsūkt nekāda veida jaunas zināšanas. Ķīnieši, atšķirībā n mums, par Āfriku runā ļoti godīgi. It's all so tiresome.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]ctulhu
2022-01-08 19:29 (saite)
Kur tie ķīnieši runā godīgi, būtu incanti palasīt?

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]gnidrologs
2022-01-08 20:25 (saite)
https://knowyourmeme.com/memes/its-all-so-tiresome
Ķīnieši vispār nebaidās teikt, ko domā par citām tautām. Tieši tā pat viņi regulāri ņirgājas par mūsu wokismu, saukā par baizuo vai kaut kā tā. Mēs nedzīvojam komunismā, bet esam mazāk brīvi izrunāties šajā ziņā, nekā kitajozas.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]ctulhu
2022-01-08 20:30 (saite)
Nu jā tas ir tāpat kā sovokā varēja brīvi apdirst pindosus bet ne politbiroju, es domāju ka par vinnija pūka tēmu ķīnieši nejutīsies tik brīvi :D

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]gnidrologs
2022-01-08 20:37 (saite)
Nē, tas nav tā pat. Tas doķis bija par normāliem ķīniešu darba rūķiem, kas Āfrikā taisīja kaut kādu infrastruktūru un piesaistīja darbā vietējos nēģerus. Nēģeri izrādījās priekš darba stulbi, slinki un nedisciplinēti. Par to tika atklāti pateikts, nevis lavierēts starp rindām un politkorekti noslēpts.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]ctulhu
2022-01-08 20:41 (saite)
Nē nu ja mūsu augstskolās melnas ādaskrāsas studenti kko nezina, tad viņiem tā arī pasaka, 1:1 kā etn vāciešiem, skandināviem un vietējiem.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]gnidrologs
2022-01-08 21:10 (saite)
Nu vot, ķīnieties pateica, ka nēģeris ir stulbs, jo nēģeris ir stulbs.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]ctulhu
2022-01-08 21:20 (saite)
Nu jā es esmu redzējis stulbus latviešus un stulbus nēģerus. Un otrādi. Jautājums ir tikai par to vai teisim uz 1000 indivīdiem būs lai nebīs lielāks % gudru latviešu. Es domāju ka atkarājas no atlases vietas, ja kkādi dziļie lauki tad vēl nevar zināt kas kam ieliks.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]gnidrologs
2022-01-08 21:41 (saite)
Cik ilgi tu nodarbosies ar šo izlikšanos?

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]ctulhu
2022-01-08 22:30 (saite)
Par ``atšķirīgi`` es piekrītu, par ``obligāti stulbāki`` nē jo ir āfrikāņu populācijas ar zemāku un ir ar augstāku vidējo IQ ja salīdzina ar average european. Jā ir ģenētisko katastrofu reģioni, t.sk. āfrikā bet arī piemēram uzbekijā u.c. vidusāzinas valstīs, kokvilnas audzēšana ar nikniem pesticīdiem, darbs uz lauka => teratoģenēze.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]gnidrologs
2022-01-08 23:02 (saite)
Vai paskatoties uz to kā šīs "valstis" operē nav gana laba evidence intelekta līmenim?

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]ctulhu
2022-01-08 20:31 (saite)
a palasīt incanti thnx

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]ctulhu
2022-01-08 18:53 (saite)
1) Cik tālu es zinu tur ir 2 lietas - jā viņi dažādās vietās ir dažādi pa mentalitātes, temperamenta līniju. Ir atsevišķi dati arī par IQ atšķirībām, bet viņiem daudz piekasās, tipa at dažādām IQ mērīšanas metodēm sanāk dažādi rezultāti. Otra lieta - vienmēr jāskatās uz indivīdu nevis uz masu. Tipa `` nē tu nedrīksti mācīties universitātē jo tu esi no subsahāras`` ir bulšits, pareizi ir ``liec exāmenus kā visi, kas sanāks sanāks``

2) Nu sorry mazāk izlgītots = sliktāks un ja to sauc par patronizējošu koloniālismu tad es esmu patronizējošs kolonizators. Cita lieta, ka ir specifiskas nozares, kur atkal mēs varam pamācīties no t.s. ``primitīvajiem``, tas ir viss ko tur Heijerdāls darīja utt.

3) Izglītības papīrs ir formāls kritērijs, kritērijs pēc būtības ir `cik viņami/ai laba galva``.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]gnidrologs
2022-01-08 22:13 (saite)
"Tipa `` nē tu nedrīksti mācīties universitātē jo tu esi no subsahāras`` ir bulšits"

Lūdzu, nēģeri, nekas tāds nekad dzīvē nekad nav noticis.
Runa iet par to vai mēs godīgi atzīstam, ka nēģeri ir citādi, neraugoties uz retiem izņēmumiem.

2) mani, piemēram, uztrauc, kad izglītoti, bet stulbi cilvēki ir pie ruļļiem. Tu vari kolonizēt ar izglītību (pieņemsim, ka tā tiešām laba), bet nevari izdzīt stulbumu un ļaunumu.

3) tieši tāpēc jau neviens nevēlas sadarboties ar nēģeriem. Galva nav laba vairumā gadījumu. Par "white flight" esi dzirdējis?

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]ctulhu
2022-01-08 22:23 (saite)
Par "white flight" esi dzirdējis?

Nē, šas iegooglēšu

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]ctulhu
2022-01-08 22:26 (saite)
OK

https://en.wikipedia.org/wiki/White_flight

Nu jā citāda mentalitāte, kas es biju vairākās vietās āfrikā, in general ļoti jauka publika, arī bez pakalpīguma un lišķības un visas šitās huiņas bet piemēram viensīcai pretī ir tipa barčiks un tur lieljaudas skaļruņi, huj pagulēsi a viņiem nekas.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]gnidrologs
2022-01-08 23:04 (saite)
Pa lielam tas pie mums būtu analogs kā senākos laikos "Maskačaka". Tur, kur ir liels īpatsvars nēģeru, tur ir maskačka. Savvy?

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]ctulhu
2022-01-08 23:05 (saite)
Nu jā bet kā redzams vpolņe var būt maskačka bez nēģeriem

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


Neesi iežurnalējies. Iežurnalēties?