Viss ir labi un būs arvien labāk! - [entries|archive|friends|userinfo]
veed_logs

[ userinfo | sc userinfo ]
[ archive | journal archive ]

Links
[Links:| google komiks Nr.1 komiks Nr.2 ]

[21. Jul 2021|17:29]
Previous Entry Add to Memories Tell A Friend Next Entry
Uzņēmums, kurā strādāju izjūt būtisku darbaspēka trūkumu mazkvalificētajās pozīcijās. Maksājam algu, kas ir lielāka par vidējo valstī par šādu darbu, maksājam visus nodokļus un pildām likumdošanā noteiktās prasības. Darbs arī nav veselībai kaitīgos apstākļos, vienkārši parasts, normāls darbs par attiecīgu algu. Jā, darbam ir būtisks trūkums - ir jāstrādā. Ir cilvēki, kas strādā šajās darbavietās jau gadiem ilgi, pelna iztiku sev un ģimenei un brauc ar labāku mašīnu, nekā es. Tātad, laikam nemaz tik slikti šie apstākļi nav. Bet darbinieku visu laiku trūkst. Jo īpaši pēdējā laikā. Kadru mainība ir ļoti liela, cilvēki iet prom. Parasti nostrādā pāris dienas vai nedēļas un vienkārši pazūd, daļa pat nenāk nokārtot visu dokumentāciju, vienkārši nenāk uz darbu. Citi nostrādā pāris dienas un pazūd ilgstošā slimošanā un tad, kad izslimojas, nāk rakstīt atlūgumu. Pieaudzis, pēc skata vairāk, nekā vesels vīrietis ap 25 g.v. Un vēl kaut ko purpina par to, ka uzņēmums nepiekrīt viņu atlaist uz "abpusējās vienošanās" pamata, bet formē, ka viņš pats iet prom (kas tā arī ir - cilvēks pats iet prom). Jo no tā laikam ir atkarīgs, cik ilgi viņam būs jāgaida bezdarbnieka pabalsts, bet piķi jau gribas uzreiz, nevis vēlāk. Citi censoņi vienkārši aiziet prom maiņas vidū bez brīdinājuma, vienkārši aiziet prom pat nepabeidzot iesākto darbu. Un šādu piemēru ir daudz. Daļa principā nāk ar aprēķinu sakrāt kaut kādas tur dieniņas, lai saņemtu bezdarbienku pabalstu, kas uz Covid rēķina ir dāsnāks, nekā ierasts. Nianses nezinu un arī neesmu īpaši interesējies, klausos vienkārši, ko runā personāla daļas vadītāja. Citi vienkārši pastrādā, kamēr tiks prom uz ārzemēm. Dabon kaut kādu variantu un uzreiz pazūd. Šie parasti ir tie, kas pat atlūgumu neraksta, vienkārši notinas, līdz ar to jūtami apgrūtinot formalitātes darbinieka atlaišanas procesā.

Principā nekā jauna, līdzīgu stāstu ir daudz, domāju, ka visos uzņēmumos, kuros notiek kaut kāds ražošanas process un ir nepieciešams mazkvalificētais darbaspēks. Ļoti izteikti tas ir tieši pēdējā laikā. Kopumā mēs varētu pārdot vairāk, ja spētu saražot vairāk, bet ražošanas iespējas daļēji ierobežo arī cilvēku trūkums. Būtu lielāks apgrozījums, būtu vairāk peļņas, vairāk samaksātu nodokļu. Bet tā šobrīd ir visas Eiropas problēma, arī Rietumos ļoti pietrūkst darba roku.

Uz šī fona interesanti ir paskatīties visādas virtuālas grupiņas Internetos par latviešiem (latvijciem?) ārzemēs, par problemātiku, kur tevi appiš kāds Austrumeiropas vagars, kur tev ir jādzīvo barakā un solītā alga neatbilst reālajai un visādas citādas interesantas problēmas. Bet labāk jau vienmēr ir tur, kur tevis nav.

Un uz tā paša fona, nevaru nepieminēt mazo Covid statistiku mūsu uzņēmuma kontekstā. Kas principā arī ir tāds mūsu sabiedrības mini modelis. Ofisā gandrīz visi ir vakcinējušies, cehā gandrīz neviens nav vakcinējies. Ofisā nekādi Covid saslimšanas viļņi nav bijuši, cehā gan ir bijuši. Neviens kājas nav atstiepis, bet viens otrs ceha antivakseris ir ar ātrajiem vests uz slimnīcu ar Covid saslimšanu. Argumenti visi tie paši, nekā jauna, variet paši iedomāties, kurš ko šēro un laiko un kurš kādu televīziju skatās. Ja uztaisītu korelāciju starp vakcināciju un izglītību un IQ, tad nekādu pārsteigumu te nebūtu. Gan jau ne tikai mūsu uzņēmuma ietvaros.

Tā nu mums te iet, visi kopā, visi draudzīgi un skaisti. Gaidām rudeni...
Linknopel mani

Comments:
[User Picture]
From:[info]kisswithafist
Date:21. Jūlijs 2021 - 19:33
(Link)
tas nav tikai mazkvalificētam darbam, vienkārši neviens negrib strādāt. vismaz tā klienti stāsta. piedāvā 1k eiro par 4 dienu darbu metinātājam, tipa jā un neatnāk. dīkstāve izdevīgāk.
nu un mazkvalificētajos jau pirms kovida daudziem bija tendence pastrādā minimālo laiku, par kuru var dabūt bezdarbnieka pabalstu, notinies uz bezdarbniekiem, rinse and repeat. atvainojiet, piedodiet, huļi? nē, tiešām, ko var darīt ar tik daudz brīva laika?
[User Picture]
From:[info]jan09
Date:22. Jūlijs 2021 - 13:23

?

(Link)
Vai neapnīk tiražēt šo urbāno leģendu?
Lai kvalificētos bezdarbniekiem, vajag, lai "pēdējo 16 mēnešu periodā, pirms bezdarbnieka statusa iegūšanas dienas, obligātās iemaksas bezdarba gadījumam Latvijā ir veiktas ne mazāk kā 12 mēnešus." un tikai tad "Bezdarbnieka pabalsta saņemšanas ilgums ir 8 mēneši, neatkarīgi no darba stāža".
[User Picture]
From:[info]kisswithafist
Date:22. Jūlijs 2021 - 13:24

Re: ?

(Link)
Kur pretruna gadu nostrādāt un 8 mēn aiziet bezdarbniekos, a?
[User Picture]
From:[info]jan09
Date:22. Jūlijs 2021 - 13:50

Re: ?

(Link)
Gadu nostrādāt, tas nav maz - sūdīgā darbā vai sezonas darbā gadu nekādi nenostrādāsi (neaizmirstam arī par pārbaudes laiku!), bet no normāla darba pēc gada nav jēga lekt ārā, zaudē bonusus. Te arī ir tā pretruna, attiecīgi tā ir tikai plikd1ršana par regulāru iešanu bezdarbniekos, bez seguma.
[User Picture]
From:[info]veed_logs
Date:22. Jūlijs 2021 - 14:46

Re: ?

(Link)
Kas tie par bonusiem pēc nostrādāta gada?

Un, ja cilvēks regulāri pēc nostrādātiem 12 mēnešiem (16 mēnešu periodā) uz 8 mēnešiem dodas nestrādāšanas pārtraukumā, tad tā ir ļoti izteikta regularitāte.
[User Picture]
From:[info]jan09
Date:22. Jūlijs 2021 - 15:27

Re: ?

(Link)
Vispirms parādiet man tos cilvēkus, kas ik pēc nostrādātiem 12 mēnešiem dodas uz bezdarbniekiem!
[User Picture]
From:[info]jan09
Date:22. Jūlijs 2021 - 15:46

bonusi

(Link)
Izturēts pārbaudes laiks, pēc pārbaudes laika beigām piecelta alga, karjeras trepe uzņēmuma iekšpusē, gada bonuss, ikgadējais algas pielikums.
Vai maz bonusu? Normālā kantorī var būt vēl opcijas...
[User Picture]
From:[info]veed_logs
Date:22. Jūlijs 2021 - 16:36

Re: bonusi

(Link)
Es laikam nekad neesmu strādājis normālā kantorī, jo par uzņēmumā nostrādātu laiku man neviens nekādus bonusus nekad nav maksājis. Man ir maksājuši tikai par padarīto darbu. Noteikti neesmu vienīgais ar šādu pieredzi.
[User Picture]
From:[info]jan09
Date:22. Jūlijs 2021 - 23:51

aaaa

(Link)
Tātad ir kā labā LV uzņēmumā, ja sāki kā palīgstrādnieks, tad visus 40+ gadus būsi palīgstrādnieks, kas pienes, padod un netraucē?
Nekāda izaugsme, kā piemēram, iekārtu operators, produkcijas pieņēmējs / testētājs, noliktavas darbinieks, autokarists, brigadieris uc loģiski soļi?
Tad nav brīnums, ka tādā bedrē neviens jaunais negrib strādāt, jo visas labās vietas ir aizņēmuši vecie, un jaunajiem pat niecīgākais karjeras pakāpiens nepienākas.
[User Picture]
From:[info]veed_logs
Date:23. Jūlijs 2021 - 10:12

Re: aaaa

(Link)
Ko tu tur tagad murgo?

Es tev saku, ka nemaksā bonusus par nostrādātiem 12 mēnešiem, bet par sasniegtajiem darba rezultātiem. Ja tu pēc nostrādāta gada vai 40 gadiem nespēj neko vairāk kā pirmajā darba dienā, tad jā - paliec par palīgstrādnieku. Ja spēj ko vairāk, tev ir labas izaugsmes iespējas. Darba devējs to novērtē, jo tas ir uzņēmuma interesēs, maksāt darbiniekam vairāk par labāku darba rezultātu. Un labo piemēru netrūkst. Pēdējā laikā vienkārši slikto piemēru ir daudz, daudz vairāk.

Jums tur Anglijā palīgstrādniekam, kas nespēj neko vairāk kā veikt palīgstrādnieka darbu arī ik pēc 12 mēnešiem palielina algu? Cik tad tādam palīgstrādniekam ir stundas likme pēc nostrādātiem 40+ gadiem? Vai arī jūs tur liekat nejēgas augstos amatos tikai tāpēc, ka ilgs darba stāžs?

Vari neatbildēt, šis bija retorisks jautājums.
[User Picture]
From:[info]jan09
Date:23. Jūlijs 2021 - 11:22

Re: aaaa

(Link)
Grūti laikam, ja visur redzi murgus, un grūti diskutēt ar cilvēkiem, kas nav strādājis reālā ražošanā un normālā uzņēmumā.
[User Picture]
From:[info]veed_logs
Date:23. Jūlijs 2021 - 12:32

Re: aaaa

(Link)
Vai tu to "grūti diskutēt ar cilvēkiem, kas nav strādājis reālā ražošanā un normālā uzņēmumā" saki par mani? Jo tā ir atbilde uz manu komentāru, tātad jāsecina, ka laikam par mani. Vai tas tikai tā, paspruka nejauši?
[User Picture]
From:[info]kisswithafist
Date:22. Jūlijs 2021 - 14:53

Re: ?

(Link)
tu par kādiem bonusiem?
[User Picture]
From:[info]jan09
Date:22. Jūlijs 2021 - 15:28

Re: ?

(Link)
Vispirms parādiet man tos cilvēkus, kas ik pēc nostrādātiem 12 mēnešiem dodas uz bezdarbniekiem!
[User Picture]
From:[info]kisswithafist
Date:22. Jūlijs 2021 - 15:28

Re: ?

(Link)
Kā tu viņus no savas anglijas saskatīsi, ko!
[User Picture]
From:[info]jan09
Date:22. Jūlijs 2021 - 15:44

Re: ?

(Link)
Vai tad mani 20 LV nostrādātie gadi vairs piepeši neskaitās?
[User Picture]
From:[info]kisswithafist
Date:22. Jūlijs 2021 - 15:45

Re: ?

(Link)
LV vai CCCP? :)
[User Picture]
From:[info]jan09
Date:22. Jūlijs 2021 - 15:49

Re: ?

(Link)
Kad nav piemēru, tad turpinās tukšd1ršana?
Varu iepriecināt, ir arī CCCP un LV pirms/pēc 1996.gada stāžs.
[User Picture]
From:[info]kisswithafist
Date:22. Jūlijs 2021 - 16:02

Re: ?

(Link)
tev kā tieši pierādīt, ierakstīt sarunu ar vidēja uzņēmuma vadītāju? jo šādu statistiku neviens nevāc, bet paprasi pilnīgi jebkuram LV uzņēmuma vadītājam, kam nav tikai birojs ar ekseļa bīdītājiem, bet strādnieki kas veic vairāk vai mazāk fizisku darbu. Ā, pag...
[User Picture]
From:[info]jan09
Date:22. Jūlijs 2021 - 16:14

Re: ?

(Link)
piemēram, posta autors runā par cilvēkiem, kas pastrādā dienas, vai nedēļas un dodas prom, tātad pat pārbaudes laiku neiztur.
Kā tas kvalificējas zem iešanas sēdēt uz bezdarbnieka pabalsta?
Izlasi vēlreiz likumu, ir jānostrādā gads uzņēmumā, ir jābut maksātām sociālajām iemaksām par pilniem 12 mēnešiem!
Ko man dod atstāstīta saruna ar uzņēmuma vadītāju, ar kuru Tu pie kafijas apspried urbānās leģendas, t.sk par masveida iešanu uz bezdarbniekiem? Vai tas tiek darīts, lai attaisnotu to, ka uzņēmums nemaksā normālas algas un tādēļ nav strādnieku?
Cik konkrēti cilvēki konkrētā uzņēmumā pēdējos 5os gados ir nostrādājuši gadu un pāris nedēļas, aizgājuši un arī saņēmuši bezdarbnieka pabalstu? Varu derēt, ka neviens. KBJ
[User Picture]
From:[info]kisswithafist
Date:22. Jūlijs 2021 - 16:21

Re: ?

(Link)
mēs nerunājam par dienām un nedēļām, es runāju par gadījumiem, kad nostrādā minimālo laiku, lai dabūtu bezdarbnieka pabalstu. tu man centies iestāstīt, vispār nestrādājot šeit jau sen, ka pēc gada pienākas nez kādi bonusi un tāpēc neviens nekur neiet. daudz kur pēc gada pienākas labi ja veselības apdrošināšana, un ne tuvu tā nav vispārpieņemta prakse. prēmijas? lol. neko tu neesi pierādījis.
[User Picture]
From:[info]jan09
Date:22. Jūlijs 2021 - 16:30

Re: ?

(Link)
Izlasi likumu par bezdarbnieka pabalstu, un pasaki, lūdzu, cik ir jānostrādā, lai kvalificētos, lol. Un tad pastāsti, vai sezonas strādnieks, un vai pāris nedēļas / mēnešus nostrādājušais kvalificējas, lol. Un nevajag iedomāties, ka, ja es esmu UK, tad man pēkšņi LV nav ne radu, ne draugu, ne bijušo kolēģu, dubult lol.
[User Picture]
From:[info]kisswithafist
Date:22. Jūlijs 2021 - 16:32

Re: ?

(Link)
kur tieši es rakstu par nedēļas vai mēnešus nostrādājušiem?
[User Picture]
From:[info]kisswithafist
Date:22. Jūlijs 2021 - 16:33

Re: ?

(Link)
es rakstīju "pastrādā minimālo laiku, par kuru var dabūt bezdarbnieka pabalstu, notinies uz bezdarbniekiem, rinse and repeat."
tas, ka tu esi iecirtis zobus 12 mēnešos, kas šobrīd ir minimālais laiks, sadomājies, ka te tagad visiem pēc 12 mēnešiem dala tādas debesu dāvanas, ka neviens nekad prom neies, ir tavs izdomājums.
[User Picture]
From:[info]veed_logs
Date:22. Jūlijs 2021 - 16:50

Re: ?

(Link)
Vai tad likums nosaka, ka šie 12 mēneši (16 mēnešu periodā) ir jānostrādā vienā uzņēmumā bez pārtraukuma? Kas tev liek domāt, ka šie cilvēki cītigi nostrādā 12 mēnešus pēc kārtas vienā vietā un tad dodas uz bezdarbniekiem? Pilnīgi noteikti ir arī tādi (lai kā arī tu tam nespētu noticēt), bet es te vairāk runāju par tiem papisējiem, kas mētājas no vienas darba vietas uz otru un vāc savas dienas, nedēļas un mēnešus dažādās darba vietās.

Tu laikam tomēr esi diez gan tālu atrauts no tās realitātes, kas ir šeit Latvijā. Tas par ko rakstu - ir ļoti daudz nemotivētu sliņķu un nejēgu, kurus nespēj motivēt tāda pati alga kā ofisa darbiniekam. Tas tomēr nav normāli, ja cilvēks bez vērā ņemamas izglītības nav gatavs strādāt par tādu algu, kādu maksā cilvēkam ar krietni labāku izglītību un spējām. Tu vari turpināt dzīvot savā stereotipā par slikto darba devēju, kas nemaksā "normālas algas", bet man jau ir diez gan liela pieredze darbinieku atlasē un esmu paskatījies arī no šīs - darba devēja puses un varu pateikt, ka es tev nepiekrītu. Tavs stereotips un patreizējā situācija Latvijā ir divas pilnīgi atšķirīgas lietas.
[User Picture]
From:[info]jan09
Date:23. Jūlijs 2021 - 00:10

muahaha

(Link)
Lūk, un te plūstoši nonākam pie nākošā jautājuma - ja jau cilvēki tā maina darba vietas, kā tad viņiem izdodas izpildīt nosacījums "12 mēnešu iemaksas 16 m/enešu periodā"???
Tas ir, piem, 4dien, pēc 2 nedēļu darba es nometu lāpstu kantorī A, un jau 1dien stumju tačku kantorī B? Un tā 25 uzņēmumos, 16 mēnešu periodā, un vēl LV? Vai 13 uzņēmumos, ja strādā pa mēnesim katrā? Un to visu tā smuki uieskaita, ne nemīnuso nepilnos mēnešus? Jūs to nopietni? Smiekli nenāk?
Es esmu pret to, ka te SC uzkrītoši tiek izmantota leģenda a la "nostrādā minimālo termiņu, un fiksi uz bezdarbniekiem", ko nu jau papildina - "pa N darbavietām salasa minimālo terniņu, un fiksi uz bezdarbniekiem!"

Un, zinot, ka LV un visā pasaulē ir pietiekoši cilvēku, kas negrib strādāt, gribu uzsvērt, ka viņi 99.9% NEKVALIFICēJAS bezdarbnieka pabalsta saņemšanai. Es runāju par kvalificēšanos pabalstam, nevis grib/negrib strādāt.

Kas attiecas uz tekstiem par to, ka ofisa planktonam un cilvēkiem ar "izglītību" jāmaksā vairāk, nekā strādniekiem, tad vismaz UK tas ne vienmēr strādā. Planktons var saņemt minimumu un strādāt 36-40 stundas nedēļā, strādnieks var saņemt virs minimuma + strādāt virsstundas ar 1.5x un 2x likmi.

[User Picture]
From:[info]kramers
Date:22. Jūlijs 2021 - 14:48
(Link)
Metinātājam jau tūkstotis nav nauda. Pilns ar darba sludinājumiem kur piedāvā 8-9 eur/st, bet strādat iet kur piedāvā 12-14.
[User Picture]
From:[info]kisswithafist
Date:22. Jūlijs 2021 - 14:52
(Link)
1k par 4 dienu darbu taka sanāk 31,25/h, ja astoņas stundas, nu sliktākajā gadienā 20/h, ja 12h diena.
[User Picture]
From:[info]kramers
Date:22. Jūlijs 2021 - 15:25
(Link)
Un kā ar nodokļiem?
[User Picture]
From:[info]kisswithafist
Date:22. Jūlijs 2021 - 15:26
(Link)
Grāmatvedībā nelīdu, bet viss oficiāli, cik man zināms.
[User Picture]
From:[info]dunduks
Date:21. Jūlijs 2021 - 22:37

Kādreiz pabalsts bija gan ilgāk, gan devīgāks

(Link)
Neatceros vai tieši Covid pie vainas, bet pabalsti šobrīd ir salīdzinoši piegriezti (vismaz skatoties uz to, kas bija pirms pieciem gadiem):

Bezdarba pabalsta ilgums max 8 mēneši.
Procenti no piešķirtā pabalsta apmēra (solis 2 mēneši) - 100%, 75%, 50%, 45%.
Piešķirtais pabalsta apmērs par kalendāra dienu ir noteikts 60 procentu apmērā no apdrošinātās personas kalendāra dienas vidējās apdrošināšanas iemaksu algas.

Faktiski tas nozīmē, ka pirmos divus mēnešus ir ~10% zem neto algas nu un tālāk attiecīgi mazāk.
[User Picture]
From:[info]gnidrologs
Date:21. Jūlijs 2021 - 23:13
(Link)
Smieklīgi par antivaxeriem saukt cilvēkus, kas vispār nekad mūžā neko nav lasījuši, ne pro, ne anti ne dajebko. Šajā sakarā kārtējā augstprātīgā punching down urbānā liberāļa dročīšana un pielabināšanās saviem peeriem =- ģeskaķ paskat cik es labs un tieši tāds pats kā jūs un kā es nicinu šos zemcilvēkus. Labs buržuā.

Ja abstrahējās no vakcīnhistērijas šajā postā, tad tev ir taisnība. Milzīgs kontingents šādu deģu un haļavas jājēju, kas negrib strādāt, neprot strādāt un prosta parāk tupi, lai strādātu, net saņemt labu algu gan grib. Man gadījies aiz tādiem sūdus vākt, oi ņegolosi.

Bet kā to risināt? Vai tev liekas, ka mūsdienu sabiedrība, kultūra un tie darbi k\adi mums ir, vispār var motivēt visus tos pezentus? Īpaši pēc tam, kad pazuda reliģija, kas vismaz daļēji turēja morāles grožos un neļāva bezpreģelu? Tu ka progresīvs liberālis es daļa no šīs problēmas. Tieši šāda pati situācija ir arī Rietumu valstīs, kur cilvēki, kas nav pietiekami inteliģenti kvalificētam darbam un līdz ar to nemotivēti vispār ko darīt, vienkārši var izvēlēties nestrādāt, jo izdzīvot tāpat var. Tajā skaitā tikko ieceļojušie morloki. Liberālisms un wellfare state. Mums gan tas wellfare tāds pašvaks, bet redz, pietiek. Tagad iedomājies kaut kādu Vāciju vai Zviedriju, kur bezdarbniekam dod visu, pajumti, kabatsnaudu, brīvu medicīnu utt. Dzīvo labāk, nekā mūsu vidējais pārdevējs.
From:[info]citronz
Date:22. Jūlijs 2021 - 09:19
(Link)
Jep, identiski secinājumi par vakcinēšanos un izglītību ar ļoti retiem izņēmumiem personīgu ierobežojumu pēc, kur cilvēkam kādas kaites vai kas tāds.

Un aizvien vairāk aizdomājos par izglītības sistēmu, kā tas nāk, ka mums jau gadiem nāk ārā tik daudz gobzemistu utml, vai tiešām nekādu apgaismību skolas nesniedz, tikai tik cik ģimene ieliek?
[User Picture]
From:[info]jan09
Date:22. Jūlijs 2021 - 13:46

;)

(Link)
Nāksies strādniekiem maksāt vairāk, nekā ofisa planktonam, un planktonu samazināt, tas arī viss. Jau šobrīd fūres šoferis manā rajonā var saņemt tikpat vai vairāk, nekā inženieris.
Uzņēmuma adībai arī ir varianti, piem., pārmest planktonu palīgā ražošanai. Es pats nedēļas sākumu pavadīju darbnīcā, kamēr pāris elektriķi pašizolējās, lai produkcijas gals neapstātos.
Tas, ko uzņēmums nevar īsti regulēt, ir kavējumi ar piegādēm, un produkcijas nosūtīšanu klientiem, ar to šobrīd ir lielas problēmas.
Kopumā melnstrādnieku nupat trūkst visā pasaulē, ne tikai LV.
[User Picture]
From:[info]veed_logs
Date:22. Jūlijs 2021 - 16:58

Re: ;)

(Link)
Jums tur Anglijā arī "ofisa planktons" ik pa laikam iet pastrādāt uz cehu menstrādnieku darbus? Vai arī šī privilēģija ir atvēlēta tikai Latvijā strādājošajiem?

Es strādāju privātā uzņēmumā un mums ofisā neviens nestrādā tikai tāpēc, lai aizpildītu kaut kādu darba vietu. Kad kāds kļūst lieks, to atlaiž.
From:[info]polija
Date:22. Jūlijs 2021 - 21:16

Re: ;)

(Link)
nu nez - IT protams ir citās kategorijās, bet man ar šķiet, ka mums dažreiz pārāk daudz domā, ko un ka vadīt un nemaz nepamana, ka to vadāmo (programmētāju, kas reāli būs tie, kas uztaisīs to gala produktu), paliek arvien mazāk :D
[User Picture]
From:[info]jan09
Date:23. Jūlijs 2021 - 00:20

Re: ;)

(Link)
Esmu miksēta režīma piekritējs, man patīk ražošana, īpaši prototipi un testi.
Es arī strādāju privātā (starptautiskā) uzņēmumā, un, mani pirmo reizi kopš pārbaudes laika palūdza aizpildīt elektromontiera vietu, kaut ikdienā zīmēju shēmas. To pašu palūdza arī atbildīgajam par uzņēmuma elektroaprīkojumu. STC, pārbaudes laikā pirmās 2as nedēļas pavadīju darbnīcā, strādājot kā elektromontieris, iepazīstot cilvēkus un produkciju no praktiskās puses. Mums ofisa inženieri mēdz braukt arī uz objektiem, palīdzēt servisa inženieriem, veikt mērījumus / apskates utt.
Laikā izpildīti pasūtījumi - solis uz algas pielikumu un bonusu gada beigās.
[User Picture]
From:[info]veed_logs
Date:23. Jūlijs 2021 - 10:23

Re: ;)

(Link)
Jā, mums te Latvijā gan neviens ofisa inženieris nekad uz objektiem nebrauc. Skaidra lieta. Tādi brīnumi tik jums tur Anglijā ir iespējami. Beidz taču murgot!

Es tev rakstu, ka mums nav, kas uz līnijas strādā ražošanā, tu saki, ka ofisa cilvēkiem jāiet strādāt. Nu, iet jums strādāt grāmatvedis, pārdevējs vai nodaļas vadītājs pēc nostrādās darbadienas vēl pastrādāt melnstrādnieka darbu uz cehu? Tiešām?

[User Picture]
From:[info]jan09
Date:23. Jūlijs 2021 - 11:14

Re: ;)

(Link)
Es teicu, ka, ja uzņemums nemaksā pietiekoši, lai atrastu strādniekus pozīcijām, un strādnieku nav, bet pasūtījumi tomēr jāizpilda, tad lai meklē iekšējās rezerves, tai skaitā liek ofisa planktonu pie darba (darba laikā par algu, pēc darba par atsevišķu samaksu). Pastāv iespēja organizēt brīvdienu maiņas, normāli ražošanas uzņēmumi tā mēdz darīt.
Tai skaitā piesaucu svaigu piemēru, kā mans uzņēmums risina īslaicīgas kadru problēmas. Es šorīt 2.3h laikā sakrūvēju sadali, un esmu atpakaļ pie rakstāmgalda.
Tai pat laikā uzņēmumā ir kādas 5as brīvas vakances (vajag cilvēkus, kas strādas 2.maiņā), un varu saderēt, ka drīzumā tās būs aizpildītas.
Pie tam, mums uzņēmumā ir normāla parādība, ka cilvēki rotē no vienas iekšējās vakances uz otru, tiekot arī no melnstrādnieka līdz ofisa pozīcijām.
Piezīmēšu, ka es nemurgoju, bet aprakstu reālus faktus un pieredzi. Tev, kas ražošanu laikam tikai pa logu ir redzējis, laikam ir grūti to uztvert.
[User Picture]
From:[info]mazeltov
Date:24. Jūlijs 2021 - 22:04

Re: ;)

(Link)
Kad jāapdirš, tad ofisa planktons, kad savs gudrais piemērs, tad "no melnstrādnieka līdz ofisa pozīcijām". Ko tad tie melnroči raujas uz to bezjēdzīgo ofisu?
[User Picture]
From:[info]jan09
Date:26. Jūlijs 2021 - 23:25

Re: ;)

(Link)
dārgā, esmu pamanījis, ka pēdējā laikā, pamanot manus tekstus SC, jums sākas izteiktas uztveres problēmas, tādēļ pajautāšu - kādēļ gan es sevi nevarētu saukt par ofisa planktonu? it īpaši, ja ikdienā strādāju ofisā?