-- ([info]ripp) rakstīja,
@ 2015-11-18 23:56:00

Previous Entry  Add to memories!  Tell a Friend!  Next Entry
skaidrs, ka katram ir sava izpratne par to, kas ir nacionalitāte/tautība. bet šodien man par to atgādināja b., pasakot "kaut kad jau tev jāatzīst, ka esi latviete". es teju vai sadusmojos. es galīgi nejūtos latviete. manā galvā man nav tautības. jā, es esmu Latvijas valstpiederīgā un tā tālāk, bet. neviens no maniem vecvecākiem nav bijis tīrs latvietis. es nespēju nosaukt par latvisku kombināciju no latviešu, vācu, čigānu, karēļu, krievu un poļu/baltkrievu asinīm.
zinu, ka daudzi tā dara "mans vectēvs ir polis vai māte ukrainietie, bet es esmu latvietis". es tā nevaru. un negribu arī.


(Ierakstīt jaunu komentāru)


(Anonīms)
2015-11-19 00:18 (saite)
Nu bet valodu tu lieto kādu? Ar kuru teritoriju, vidi asociējies? Kura kolektīvā vēsture ir tuvāka?

(Atbildēt uz šo) (Diskusija)


[info]ripp
2015-11-19 00:21 (saite)
manuprāt atbildes uz šiem jautājumiem nenosaka manu tautību.
tad jau sanāk, ka uz sibīriju deportētie latvieši, kas aizmirsuši savu valodu, nav nekādi latvieši, bet gan krievi. es tam nepiekrītu.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]ninona
2015-11-19 06:28 (saite)
Tam tāpat nav liela nozīme.
Vīramāte vienkārši projicē uz Tevi savus tarakānus un dziļajos slāņos netiek galā ar to, ka Tu taču neesi latviete, vēl vairāk - Tevī krieAvu asinis, āāāāāā :)

(Atbildēt uz šo) (Diskusija)


[info]special_k
2015-11-19 10:15 (saite)
šis izklausās ticami

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]ripp
2015-11-19 11:27 (saite)
nu jā, droši vien. no vienas puses. bet no otras puses, manai vīramātei pašai nav nekādas dižlatviskās asinis, vismaz puse no igauņiem. un viņa jūtas kā pārākā latviete.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]ninona
2015-11-19 11:30 (saite)
Tas vēl jo lielāks tarakāns. Viņa GRIB būt latviete (kāpēc?) un, ja Tu savu izcelsmi neskaiti par gana latvisku, tad graužas viņas tarakāns par pašas it kā nepietiekami latvisko izcelsmi. Tā tāda versija.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]rasbainieks
2015-11-19 11:36 (saite)
kam tad vispār ir "pietiekami latviska" izcelsme? ņemot vērā šejienes vēsturi, nav tādu "tīra latvieša" asiņu.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]ninona
2015-11-19 11:41 (saite)
Mhm. Es kaut kad mēģināju aplēst savu "latviešu asiņu" īpatsvaru 50% nepārsniedz noteikti. Man augšupejošos rados nav Ozoliņu, Bērziņu utt. Tur ir vācu, baltkrievu, igauņu uzvārdi.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]rasbainieks
2015-11-19 11:42 (saite)
ozoliņš un bērziņš jau arī neko nepasaka par "asiņu sastāvu"

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]ninona
2015-11-19 11:45 (saite)
Zem tā bērziņa toč būs 6. pakāpē kāds latvis, bet zem Berukova tāds var nebūt netikcikmellsaiznaga.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]ripp
2015-11-19 12:08 (saite)
tieši tādēļ mani negatīvi pārsteidz noteiktās sabiedrības grupās plaukstošais nacionālisms (ne pozitīvākajās tā izpausmēs), neiecietība pret citām tautībām un/vai rasēm un pirms kāda laika cibā redzētais "vai jūsu vecāki teica jums jaunībā - tikai neved mājās krievu" un daudzie piekrītošie komentāri.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]mazeltov
2015-11-19 21:17 (saite)
Cibiņu vecāki dzimuši Padomju Latvijā, līdz ar to alerģija pret krieviem bija neizbēgama, jo tie diktēja noteikumus un centās iznīcināt latvisko. Tā kā visa tā neiecietība darbojās abos virzienos nevis tie pretīgie latvieši negribēja ar labajiem krieviņiem draudzēties.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]ripp
2015-11-19 21:26 (saite)
skat. manas atbiles aborigens otro atkāpi. ar diskrimināciju no krievvalodīgo puses es sastopos kopš bērnības. es pati nāku no t.s. krievvalodīgo ģimenes. neba nu manā ģimenē ir bijis kāds baigais krievs (labi, tā nav taisība, viena vecmāmiņa bija gan), bet manas ģimenes sarežgītie vēstures līkloči rezultējās tieši tajā. un es gana daudz esmu dzirdējusi kā tiek noniecināti latvieši. mazāk - otrādi. un no pašas bērnības man bija sajūta, ka tas nav pareizi, nu, ka tā noniecināšana jebkurā gadījumā ir nepareiza.

ar nievājošo attieksmi no otrās puses sastopos salīdzinoši nesen. tādēļ jo nepatīkamāk. bērnībā, mācoties latviešu skolā, es galīgi nesastapos ar problēmām sakarā ar manas ģimenes valodu.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]aktrise
2015-11-19 09:13 (saite)
es kaut kā domāju, ka tas nav tikai jautājums par to, kādas asinis. manuprāt, tas ir saistīts ar lietoto valodu, teritoriju un gluži vienkārši piederības izjūtu.

(Atbildēt uz šo) (Diskusija)


[info]ripp
2015-11-19 11:28 (saite)
es pavisam noteikti esmu latvijas valstspiederīgā visplašākajā nozīmē, bet, tomēr, nespēju identificēties ar šo nosaukumu "latvietis". tas šķiet negodīgi pret poļu čigāniem, baltvāciešiem un citiem, no kā esmu nākusi.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]rasbainieks
2015-11-19 11:37 (saite)
ar kādu tautību tu identificējies?

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]ripp
2015-11-19 12:09 (saite)
ne ar kādu.
tas ir, es mīlu savu dzimteni (kas ir Latvija) un esmu tai lojāla, bet neuzskatu, ka man ir jebkāda tautība.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]tvarj
2015-11-19 12:24 (saite)
nu ar varu par latvieti nepataisīsi :D

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]ripp
2015-11-19 12:27 (saite)
ko lai saka, labi, ka tā :)

mazliet kaitina arī visi tie nedalatvieši, kuri uzskata sevi par latviskāku par latviskiem + vēl negatīvi izsakās par citām nacionalitātēm. pazīstu gandrīz vai čupām tādus.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]pelnufeja
2015-11-19 09:14 (saite)
Ir teorijas, kas saka, ka nācija (tātad arī piederība kādai nacionalitātei) ir imagināras parādības, tā kā nav par ko uztraukties. :)

Es, starp citu, arī, kaut arī man latviešu valoda un brīva valsts ir ļoti svarīgas, nejūtu nekādu "es esmu latviete" ar kaut kādu īpašu sajūtu, tā ir mana pasē ierakstītā tautība, citādi es par to daudz nedomāju. :)

(Atbildēt uz šo) (Diskusija)


[info]ripp
2015-11-19 11:29 (saite)
es neuztraucos un piekrītu, ka globāli tas nav diez ko svarīgi, bet man traucē, ja mani sauc par latvieti. arī, ja sauc par krievieti. tas traucē vēl vairāk, jo ir vēl tālāk no patiesības :D

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]tvarj
2015-11-19 09:23 (saite)
vienkārši ir jāpadzīvo citā valstī, lai to sajustu (dažiem). tava vīramāte ir bijusi spiesta pavadīt ārpus savas un savu vecāku dzimtenes lielāko daļu dzīves. šim apstāklim apakšā bija lielas personiskas traģēdijas. un tev ir jāsaprot, ka latvietība viņai nav asinis, speķa pīrāgi vai linu dvielis, bet veids kā nesajukt prātā svešumā. es domāju, ka tas viņai ir krietni ieēdies kaulu smadzenēs

(Atbildēt uz šo) (Diskusija)


[info]tvarj
2015-11-19 09:30 (saite)
bet par piederību runājot - brīnišķīgi tev! tad jau tu spēj pārcelties uz jebkuru vietu pasaulē ne aci nepamirkšķinot. neilgoties pēc šeit atstātajām lietām un vietām un nebesīties par citu tautību temperamenta un paražu atšķirībām.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]zetinja
2015-11-19 10:07 (saite)
man liekas, ka savas tautības definēšana un pieķeršanās dzīvesvietai nav īsti saistīti. Tb cilvēks, kas visu mūžu nodzīvojis un pieķēries vietai, ko sauc par mājām, ilgosies un nespēs to tik viegli atstāt neatkarīgi no tā kāda viņa tautība un kur šīs mājas atrodas.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]tvarj
2015-11-19 11:15 (saite)
bet es arī nedomāju māju kā fizisku dzīvesvietu

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]ripp
2015-11-19 12:10 (saite)
es ilgotos. protams, ka es ilgotos. es mīlu šo zemi un šo valodu un esmu lojāla šai valstij. bet tas neliek man justies latvietei.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


(Anonīms)
2015-11-19 18:03 (saite)
Es ilgojos pēc Japānas; iespējams, esmu japāniete. :)
L.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]ripp
2015-11-19 18:12 (saite)
nenoliedzami :)

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]ripp
2015-11-19 12:09 (saite)
tas gan varbūt, jā.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]aborigens
2015-11-19 10:09 (saite)
mhm, man parasti nepatīk,tas ka apgalvojumā par manu tautību tiek ietverts pienākums just īpašākas simpātijas pret vienu iedzīvotāju grupu tb. slikts cilvēks plus latvietis tik un tā ir labāks par kādu citu, jo viņš tak savējais. Tas gan nenozīmē, ka Latvija nav man mīļš stūrītis, līdzīgi kā mājā jaukākā vieta ir bēniņi, bet tāpēc es nesākšu visus dalīt bēniņniekos, viesistabniekos utt.

(Atbildēt uz šo) (Diskusija)


[info]ripp
2015-11-19 12:12 (saite)
lūk, lūk.
+ man pēdējā laikā sākusi durties acīs šī diskriminācija. "vai jums vecāki jaunībā teica - dari ko gribi, bet neved mājās krievu" un daudzie "aha, tā arī bija".
cilvēki, kas tic, ka lietoju vārdu Arta, jo kaunos no sava īstā vārda (lol wtf).
"mēs, latvieši" uzpūtīgā tonī un tā tālāk un tā tālāk.

jāsaka gan, ka mani vismaz tik pat daudz sarūgtina šis pats no krievvalodīgo puses, bet ar to es, par laimi, ikdienā sastopos mazliet mazāk. un to es vienmēr esmu zinājusi, ka tā ir. bet visu mūžu līdz šim man ir izdevies nodzīvot laimīgā burbulī, kur šī dalīšana no latviešu puses bija krietni mazāka.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]tvarj
2015-11-19 12:37 (saite)
mana Sibīriju pārdzīvojusī vecvecmāte diezgan pamatīgi apvainojās uz manu mammu, kad vinja apprecēja manu tēvu, kurš vispār pat nebija tīrasiņu krievs, bet ukrainis/krievs.
viņas mūžā krievi bija un palika the ultimate ļaunums.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]petro
2015-11-20 08:47 (saite)
Ja nevēlies skaidru definēti tautību, tad arī nevajag. Es Tevi redzu daudz latviskāku, nekā daudzus kuri sevi uzskata par īstiem latviešiem. Neatkarīgi no tā kas Tev ierakstīts (vai neierakstīts) pasēdējām. Es sevi uzskatu par latvieti, lai asiņu sajaukum arī man ir diezgan ārprātīgs.

(Atbildēt uz šo)


Neesi iežurnalējies. Iežurnalēties?