Petrovichs ([info]petrovichs) rakstīja,
@ 2013-09-19 21:12:00

Previous Entry  Add to memories!  Tell a Friend!  Next Entry
Pilnmēness iespaidā laikam :)
Jau sen domāju, ka visas nepārslimotās kreisuma slimības sabiedrību lēnām dzen postā.
OK, pilnīgi bez sociālās paketes iztikt laikam nesanāks, bet pamatā tomēr cilvēkiem vajadzētu par sevi rūpēties pašiem.
Noteikti būtu atceļamas pensijas. Saprotu, ka tas nav izdarāms momentā, bet cilvēkiem jau tagad vajadzētu pateikt, ka pēc 30-40 vai ciktur gadiem valsts pensiju nebūs. Lai sāk jau šobrīd par savām vecumdienām domāt paši. Lai krāj naudu, lai vairo mantu, lai dzemdina vairāk bērnu un tos uzaudzina. Tiem tad arī būtu pienākums vecākus uzturēt. Skaidrs, ka viens bērns to nespēs, tāpēc lai vecāki domā par 2-3-4 vai vairāk, lai pa visiem kopā viņiem būtu vieglāk. Jā, būs grūtāk un knapāk kamēr bērni izaugs, bet pēc tam viss kompensēsies, ja sanāks. Ja nesanāks - paši vainīgi, nevis kādi politiķi tur Saeimas namā vai Brīvības bulvārī. Bet pieļauju, ka daudzus šāda pašu atbildība baidītu, tāpēc labāk kunkstēt un lamāt valdību, partijas, krievus, amerikāņus, pasaules žīdus un vēl sazin tik ko.
Protams, ja rūpes par vecumdienām un varbūt vēl dažām lietām jāuzņemas iedzīvotājiem pašiem, tad tam jānāk arī ar automātisku nodokļu samazinājumu vai dažu nodokļu pilnīgu atcelšanu. Vnk valsts lai distancējas no sociālās jomas. Protams, pilnībā aiziet jau neizdosies un vai nu valstij vai pašvaldībām kādas sociālās mājas vai pansionātus nāksies turēt, lai tajās izmitinātu tos vecīšus, kuriem bērnu vai citu apgādnieku nau bijis vai vairs nav.


(Ierakstīt jaunu komentāru)

;)
[info]jan09
2013-09-19 21:25 (saite)
tikai komplektā ar automātisko un parasto ieroču atļaujām iedzīvotājiem!
tad es pats sev un savam īpašumam/ģimenei būšu policists, armija un deputāts ;)

(Atbildēt uz šo) (Diskusija)

Re: ;)
[info]petrovichs
2013-09-19 21:26 (saite)
Protams! Tas ietilpst manā uzskatu paketē! :)

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)

Re: ;)
[info]jan09
2013-09-19 21:33 (saite)
mums te tīri daudz kopēju uzskatu sanāk - vai pierakstīsi savā partijā? ;)

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)

Re: ;)
[info]petrovichs
2013-09-19 21:33 (saite)
Seksuāldemokrātos? ;-)

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)

Re: ;)
[info]jan09
2013-09-19 21:39 (saite)
nosaukums neuztrauc ;)

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]unpy
2013-09-19 21:44 (saite)
Gan Augulis, gan Vinķele ir vairākas reizes skaļi pateikuši, ka tuvāko desmit gadu laikā pensijas pazudīs kā šķira. Taču neviens viņos nav klausījies un velti. Protams, ka pensionāriem badā ļaus nomirt tikai pamazām, pavisam bez pabalstiem neiztiks, taču tie tad arī būs vecuma nabadzības pabalsti, ne tūkstošlatu pensijas.

(Atbildēt uz šo) (Diskusija)

nu tak
[info]jan09
2013-09-19 21:49 (saite)
notrallināto sociālo iemaksu miljardu atdot jau neviens netaisās...
pensiju iemaksas arī valsts pati nedrīkst apsaimniekot...
te gan es īsti nesaprotu - pensijas izzudīs tikai LV, vai visā EU?

/kurš teica, ka neviens neklausās? pilna EU ar latviešiem, kas saklausīja to, ka LV pensijas viņiem nebūs ;)

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)

Re: nu tak
[info]unpy
2013-09-19 22:17 (saite)
Izzudīs arī visā EU, tikai tas prognozētais termiņš dažādām valstīm ir dažāds:)) Pie mums izzudīs vieniem no pirmajiem, tīri dēļ mentalitātes, jo mēs mākam pārvarēt krīzes, ciešāk savelkot jostas, kamēr kaut kadās grieķijās politiķiem ir reāls risks tikt pūļa saplosītiem:)) Būtībā, ES mūs dievina, jo mēs esam "vājais posms" - proti, ar mums var izveikt visa veida sociālos eksperimentus un pēc tam stādīt citiem par piemēru. Vecs pūļa psiholoģijas triks - atrodi komandā vājako, kuru visvienkārsāk salauzt un likt darīt to, ko vajag, paglaudot šim galvu, aber pārējos strostējot, pieslēgsies otrs vājākais, trešais un tad tā kļūs par normu - šis paņēmiens tiek plaši izmantots izglītības sistēmā, armijā, līderisma akadēmijās un tamlīdzīgās vietās:))

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)

Re: nu tak
[info]jan09
2013-09-19 22:44 (saite)
ja nedaudz abstrahējas no tā visa - tak brīnumainā laikā dzīvojam, spēj tik visam ar atplestu muti izsekot...
kamēr paliek dzīvas pirmcilvēku iemaņas - apstrādāt zemi puķpodos, raudzēt alkoholu, audzēt un pārstrādāt pārtikā sīklopus, pašfrizēties, pašremontēties utt - esam neuzvaramu indivīdu pilna nācija ;)

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)

Re: nu tak
[info]unpy
2013-09-19 22:52 (saite)
Tur nav ko abstrahēties, tieši tur jau ir tā mūsu mentālā priekšrocība. Kuru eiropās, ceru, ka kāds vismaz apzinās, bet lõģiski, ka nekur tālāk nenes - mums ir afigennākā pieredze jostu savilkšanā, kādu lielajam vairumam citu ES valstu iedzīvotājiem nav. Ja kaut rīt ieviesīs sauso likumu, katrā otrajā mājā no prasta katla, bļodas un divām gumijas šļaukām uztaisīs kandžas aparātu. Ja ieviesīs jaunu nodokli, nedēļas laikā mūsējie būs izdomājuši padsmit legālus variantus, kā šo nodokli apiet. Mums nekas nav jādedzina. Varas un varai pakļauto iedzīvotāju nevardarbīgā pretošanās mums nav nekas jauns.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]helvetica
2013-09-19 22:58 (saite)
Un ko iesakt ar profesijam, kuras gruti "pelnit"? Skolotajs un ugunsdzeseja ar 4 berniem. Mhm.
Un, ja cilveks nevelas "pelnit" sev naudas izteiksme, bet kontributet sabiedribai citos veidos, kas pie iestatijuma, ka nav japargrauz citam rikli, lai pats izdzivotu, nes ari dazada veida (ne naudisku) labumu?

(Atbildēt uz šo) (Diskusija)

;)
[info]jan09
2013-09-19 23:53 (saite)
vienkārši, Vatson
skolotājs piepelnās ar privātskolniekiem (vai ražošanu/remontiem etc, ja mājturību pasniedz)
ugunsdzēsēja (ja ir dežūrgrafiks) iet apsardzē, vai kā bērnaukle,,,
+ pilna naturālā saimniecība

/esmu gan skolā strādājis, gan dienesta formu nēsājis, ja kas ;)

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)

Re: ;)
[info]helvetica
2013-09-20 00:45 (saite)
Un tos 4 bernus audzina kurs? a, ne, vini drosi vien taja naturalas saimniecibas vaga sez..

Jeb citiem vardiem sakot, eto mi uze prohodili, vajag tik gramatas kadas atvert un palasit.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)

Re: ;)
[info]indulgence
2013-09-20 12:58 (saite)
viņi paši aug, jau 150 000 gadus. :)

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)

Re: ;)
[info]helvetica
2013-09-20 15:55 (saite)
nu, pag, pag, paši ta aug fizioloģiski, jā, bet izaudzināt tā, lai briedumā viņi pārkāptu pāri savai personas autonomijai un tērētu savu laiku un resursus rūpēm par vecajiem vecākiem, tur tomēr kaut kādu ieguldījumu vajag. Nez, vai jūs domājat, ka valsts piespiedīs un vecāku nekopējus (kas caur bērniem sev pensijai pelnījuši) par sodu cietumā liks?

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)

Re: ;)
[info]petrovichs
2013-09-20 19:09 (saite)
Šāds mehānisms strādāja līdz pat 2. pasaules karam Latvijā, kad vietā nāca sociālisma iedibinātā kārtība ar valsts "rūpēm" par indivīdu. Kāpēc lai agrākā kārtība nestrādātu šodien? Jautājums vairāk ir par mehānismu, kā pie tās atgriezties. Ja reiz notika denacionalizācija, vai atgriešanās šeit arī nav iespējama?

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)

Re: ;)
[info]indulgence
2013-09-22 21:16 (saite)
Kādu gan ieguldījumu? Tikko sāk staigāt, tā zosis dzina ganīt, tad govis un biešu vagas. Neviens visus tos barontēvus neaudzināja - laika nebija tādiem niekiem, - paši auga, aber ģimenes neizbēgami turējās kopā, jo viens pastāvēt nevarēja. Attiecīgi, vecāki baroja kinderus kā savus nākamos barotājus, un tā katra paaudze.

Aber mūsdienu pasaulē, kur urbānajā zonā dzīvošana lielģimenēs un ģimenēs mazinās, ir likuma pants, kas paredz kriminālatbildību par vecāku neuzturēšanu.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)

Re: ;)
[info]helvetica
2013-09-22 23:11 (saite)
Pie nosacijuma, ka vecaki ir uzturejusi bernu sava laika, tiesasanas paredzama gara un netira.
Bet vispar lol. Ne, nu tiesam, lol. Savus bernus esi jau paguvis vaga iesedinat vai visa ta daildirsana tikai dzejas gramatas parskirstot?

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)

Re: ;)
[info]indulgence
2013-09-23 09:58 (saite)
Ne pie kāda nosacījuma. Likums ir likums un viss, tajā nosacījumi nav atrunāti. Un jebkura tiesāšanās par uzturlīdzekļiem, vienalga, vecākiem vai ērniem, nav medusmaize.

150 000 gadus neviens nav īpaši audzināts, bet cilvēce izdzīvojusi. Un izdzīvos arī turpmāk - cilvēki tāpat kā žurkas ir trakoti dzīvelīgi un adaptēties spējīgi radījumi. Bet ko tur kādi tirliņi sadomājas no savām individuālajām ekspektācijām, kā jābūt, tas kopainu nekādi neietekmē.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]petrovichs
2013-09-20 06:50 (saite)
Kad sabiedrība sapratīs, ka dažās akūti nepieciešamās profesijās veidojas deficīts, nekas cits neatliks kā jūtami celt algas un uzlabot darba apstākļus.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]helvetica
2013-09-20 09:03 (saite)
Un sini bridi mes sakam hahaha.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]petrovichs
2013-09-20 15:15 (saite)
Par ko smiekliņi? :)
Ja man būs pilna sūdu bedre, man būs tikai dažas iespējas:
- turpmāk kakāt citā vietā
- izsmelt to pašam
- samaksāt, lai to izsmeļ kāds cits.

Trešajā gadījumā tas ir jau cenas vai atalgojuma jautājums.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]helvetica
2013-09-20 16:00 (saite)
1) kas ir tā "sabiedrība", kas kaut ko sapratīs?
2) kādā veidā sabiedrība kaut ko sapratīs? kādi būs mehānismi, lai fiksētu kaut ko, ko dēvēt par "saprašanu" un vēl "sabiedrības"?
3) ko tieši sabiedrība "sapratīs"?
4) kādi būs mehānismi, lai kaut ko darītu lietas labā?
5) kas tieši tiks (ne)darīts lietas labā?

u.t.t., u.t.jp.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]petrovichs
2013-09-20 19:05 (saite)
Man šķiet, ka pareizais ceļš ir no apakšas uz augšu, ja individu nosacīti noliekam apakšā. Tad ar sabiedrību saprotam vietējo kopienu, vietējo pašvaldību. Ja izlemjam, ka vajag skolotāju, tad vajag. Ja izlemjam, ka vajag ugunsdzēsējus, tad vajag un skatāmies, kā tos atļauties. Šī "sabiedrība" arī deleģē tiesības augstāka līmeņa pašvaldībai vai valstij. Galu galā, ne visi jautājumi ir pašvaldības jautājumi.
Vai šādā nostādnē ir kaut kas dīvains? :)

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]helvetica
2013-09-20 19:30 (saite)
Izklausas pec padomem un tautas komisariatiem ;p

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]zvirbuleens
2013-09-20 00:46 (saite)
:D
Tiešām pilnmēness. Par to atbildību un parūpēšanos par sevi jau nav nekas slikts, tomēr galējs individuālisms. Kas tādā iekārtā gribēs dzīvot? Tu vispār runā kā diktators - lai dara to un to. Nauda var mainīties, manta iet bojā. Un ko pats darīsi, kad vajadzēs palīdzību?

(Atbildēt uz šo) (Diskusija)

galējs individuālisms
[info]formica
2013-09-20 01:20 (saite)
"Domājot par Latvijas nākotni, gribētos piedzīvot laiku, kad latvieši un visi citi mūsu valsts iedzīvotāji, ieskaitot mūsu valstsvīrus, mazāk domās par to, kā viņi personīgi var tikt pie lielākas labklājības, bet vairāk par to, ko viņi var dot savai valstij un tautai, negaidot par to atlīdzību vai speciālu pateicību. Ja tādi laiki pienāks, mēs dzīvosim bagātā valstī un būsim laimīga tauta.”

http://www.mezaparks.eu/2009/05/mezaparka-berni-pasaule.html

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)

Re: galējs individuālisms
[info]petrovichs
2013-09-20 06:56 (saite)
Kad katrs par sevi padomās, par visiem pasaulē būs padomāts! ;-)

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)

Re: galējs individuālisms
[info]zvirbuleens
2013-09-20 09:39 (saite)
Jā.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]petrovichs
2013-09-20 06:52 (saite)
Pie sociālisma pieradušais un pabalstus saņemošais - diez vai gribēs pa jaunam dzīvot, jo tas no viņa prasīs aktīvāku kustēšanos un atbildību pašam par sevi.
Bet vai mums ir jāorientējas uz šo cilvēku vēlmju piepildījumu? :)

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]zvirbuleens
2013-09-20 09:44 (saite)
Tu pilnīgi pārprati. Es domāju par principu - parūpējies par sevi, un palīdzi citiem; bet Tu - atņem citiem un būsi parūpējies par sevi. Patiesībā nebūsi.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]petrovichs
2013-09-20 15:03 (saite)
Dīvaini, kur Tu to izlasīji? :)
Es gribu parūpēties par sevi un saviem tuviniekiem un kad būšu parūpējies par tiem, man vēl būs vēlēšanās arī ar labdarību nodarboties. Es nekas neesmu bijis pataloģiski skops ;)
Man vnk nepatīk, ka man tiek atņemta nauda, atsaucoties uz kaut kādām visas sabiedrības interesēm (turklāt - ir ļauži, kuri uzskata, ka vēl netiek atņemts pietiekami, ka būtu jāatņem vēl vairāk, tāpēc nepieciešams progresīvais nodoklis) un tad tā savāktā nauda nezkur izzūd :(
Reiz es slimoju drusku ilgāk un iebraucu soc.apdrošināšanas lauciņā. Kad saņēmu tos nožēlojamos latiņus par mēneša slimošanu un atcerējos tās palielās summas, kuras katru mēnesi no manis tika savāktas, man bija patiešām ļoti skumīgi. Tajā retajā reizē, kad man kaut ko no valsts vajadzēja, dabūju tikai sūdu uz kociņa :(

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]petrovichs
2013-09-20 06:55 (saite)
Valstī var izcelties revolūcija, karš, vai arī valstij vienkārši var izbeigties nauda (jau pavisam reāls scenārijs) - kas būs šādā gadījumā? Kam prasīs palīdzību pie palīdzības pieradušais un strādāt vairs negribošais? ;)

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]zvirbuleens
2013-09-20 09:36 (saite)
Liecies mierā ar pie palīdzības pieradušajiem un strādāt negribošajiem, cik tad tādu ir. Viņi jau ir visos laikos, karā, mierā, revolūcijās, sociālismā, kapitālismā, starp bagātajiem un nabagajiem.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]nure
2013-09-20 12:22 (saite)
Kaut kā šajos tekstos redzu diezgan daudz naivuma. Var jau būt, ka es pārspīlēju, bet ja tas ir kaut viens dīkdienis, kuru man jāuztur, arī to es negribu. Katrs var savās mājās no labas sirds izvēlēties uzturēt savas dīvānkuces vai dīvānkučus, maksāt labdarības fondiem. Es saprotu sociālo palīdzību kā palīdzību nelaimē nonākušajiem, tā nedrīkst ietvert nevienu, kur man jāmaksā, lai kāds var slaistīties. Ja gribi slaistīties, vispirms pats tam nopelni.

Un manuprāt ir naivums domāt, ka līdz ar lielāku naudu, ko teorētiski varētu saņemt, slaistu un to cilvēku skaits, kuri neizmanto savu potenciālu samazināsies vai paliks tāds pats.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]zvirbuleens
2013-09-20 12:41 (saite)
Nu bet Tev tak neviens neliek uzturēt, un vari rīkoties, kā vēlies. Tā ir pilnīgi brīvprātīga lieta, liberālisms, demokrātija, sauc, kā gribi. Es negribu, lai kāds uzturētu kādu tāpēc, ka tiek piespiests to darīt.

Piekrītu par pēdējo teikumu. Varētu būt visādi. Es tomēr domāju, ka "pa lielam" paliks tāds pats. Bet te ir vēl viens ļoti svarīgs aspekts - par mērķiem, kam īsti "izmantot šo potenciālu". Uz ko mēs virzāmies? Vai vienkārši funkcionējam, kā acumirklī šķiet izdevīgāk vai kā var labāk sevi pārdot? Vai esam apmierināti ar dzīvi? Kas ir laimīgāks - slaists vai uzturētājs, vai varbūt tas, kas dod un saņem? Viss nav tik vienkārši, kā izskatās :)

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]petrovichs
2013-09-20 14:55 (saite)
Ļoti piekrītu šim viedoklim :)
Par sociālo palīdzību nelaimē nonākušajiem - priekš nelaimes gadījumiem principā ir apdrošināšana, bet kopumā jā, varam apskatīt šādus gadījumus.
Tāpat skaidrs, ka tāda vai cita palīdzība būs nepieciešama tiem, kas strādāt nespēja, piemēram, invaliditātes dēļ. Nav vairs te Senās Spartas laiki ;-)

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]nure
2013-09-20 13:01 (saite)
Bet nodokļi ir jāmaksā visiem. Tātad es esmu spiesta maksāt. Un ja man ir jāmaksā ne tikai monetāri, bet procentuāli vairāk kā citiem, tad man būtu jautājums kamdēļ? Man no tā būs lielāks balss īpatsvars vēlēšnaās, ko es no tā iegūstu. Un nē man nav problēmu dalīties un ziedot, ja es pati izvēlos KAM un KAD. Tas ka no manis prasa vairāk, jo es strādāju un daru vairāk ir dziļi negodīgi.

(Atbildēt uz šo)


[info]indulgence
2013-09-20 13:03 (saite)
Abām rokām par! :) Lai valži atdod tos 35% manas algas, ko šie represijām draudot man visus šos gadus atņēmuši, es tos noguldu kādā klusā Šveices pensiju fondā, dzīvoju mazā būdiņā Kastīlijas piekrastē, ēdu mīdijas, pa laikam ierakstu blogā pa prātulai, skatos pornofilmas un nevienam netraucēju, nevienam neesmu par slogu. :) Aber tas, ka man naudu atņem, ar saukli par sociālo spilvenu darbaspēju zaudēšanas gadījumā, iepērk savus vilcienus, bet atpakaļ es saņemu kukišu, tas man ļoti nepatīk. Te nu jātrauc no Kapitāla sējuma putekļus nost un jākļūst par kreiso, jo nepatīk, ja mani drāž. ;(

(Atbildēt uz šo)


[info]sirdna
2013-09-22 08:45 (saite)
" bet cilvēkiem jau tagad vajadzētu pateikt, ka pēc 30-40 vai ciktur gadiem valsts pensiju nebūs. "

kaine problēm. Lai no manis neietur nodokļu daļu, kura domāta manai pensijai un atdod jau iemaksāto, un es iztikšu tīri jauki.

(Atbildēt uz šo)


Neesi iežurnalējies. Iežurnalēties?