Petrovichs ([info]petrovichs) rakstīja,
@ 2011-02-09 08:45:00

Previous Entry  Add to memories!  Tell a Friend!  Next Entry
Vienas vienīgas receptes valsts izvešanai no krīzes nav. Bet domāju, ka nekas pa lielam nemainīsies, kamēr neviens nepieķersies klāt ierēdniecībai. Nēnu, varbūt ierēdniecība kā tāda ir vajadzīga, bet vai tik plaši kā tagad? Un vai vienmēr ir pareizi, ka ierēdni no darba atbrīvot nevar, viņu var tikai pārcelt citā vietā? Cik dzirdēts, iespēju atbrīvoties no pilnīgi nespējīgiem cilvēkiem, kuri kādreiz esot ieguvuši ierēdņa statusu, neesot daudz. Un viņi to labi zina. Un īpaši jau mazāk derīgie un mazspējīgākie tik "pumpē" savas tiesības, kuras ir spēkā saskaņā ar speciālo Civildienesta likumu "Par ierēdniecību", kurš stādā pavisam citādāk nekā uz parastu mirstīgo darbinieku attiecošais Darba likums.


(Ierakstīt jaunu komentāru)


[info]kangaroo
2011-02-09 08:58 (saite)
Sūdīgākais tajā visā, ka ir biezs slānis ierēdņu, kas tika pie amatiem caur pazīšanos. Un vēl pamatīga čupa, kuri tur noturējās caur pazīšanos. Kur ir sliktums? Tajā, ka tā pazīšanās nāk caur politiskām saitēm- LC, TP, LPP. Attiecīgi visi šie cilvēki ir kā Trojas zirgi Dombrovska pagalmā. Nekādas reformas viņam nespīd, kamēr netiks vaļā no šitā ganāmpulka. Bet tikt vaļā nebūs viegli, jo reformēt ierēdniecību var tikai pati ierēdniecība. Kurš gan labprātīgi šaus sev kājā?

(Atbildēt uz šo) (Diskusija)


[info]unpy
2011-02-09 09:11 (saite)
Sūdīgākais ir tas, ka ir vienkārši biezs slānis ierēdņu. Proti, stipri par biezu uz 2,2? mio iedzīvotāju. Ar "pazīšanos" vai "nepazīšanos" saistības ir visnotaļ maz - tieši tikpat daudz, cik privātajā biznesā. Tas viens.

Otrs - parādi man kaut vienu faktu, kas liecinātu par to, ka Dombrovska kungs būtu gatavs ko reformēt. Tāds pats tirliņš, kurš nokļuvis tur, kur nokļuvis "caur pazīšanos", starp citu. Nevajag tagad, lūdzu, konkrēto kungu un "Vienotību" kopumā idealizēt - vēl jau nav miruši :D

Un trešais, jā - piekrītu [info]petrovichs, ka lielā mērā pie vainas ir tas, ka ierēdņus, pat, ja viņi ir acīmredzami nekompetenti, atlaist ir ļoti grūti. Ir gan arī cilvēciskais faktors - nav jau bizness, peļņu neviens neprasa, pa lielam lieks stulbenis šur vai tur nevienam netraucē, jo īpaši, ja mūsu valsts tā arī nav nodefinējusi itin nevienu sasniedzamu mērķi(vai virzības vektoru), izņemot pievienošanos eirozonai.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]kangaroo
2011-02-09 09:18 (saite)
Nevaru parādīt nevienu faktu dēļ tā iemesla, ka Dombrovska kungs ir pagalam bailīgs un nemaz neriskē ķerties klāt ieredņu bastionam. Zināmā mērā dēļ tā, ka arī koalīcijas partnerim ZZS tur savu cilvēku netrūkst un kopš nesena laika kļūst vairāk un vairāk. Es D. nebūt neidealizēju. Es pat nebalsoju par "Vienotību", jo neticu viņu spējai jelko mainīt. Turklāt, kā jau minēji, arī pats Dombrovskis ir no tā paša materiāla taisīts. Taču vēlētāji viņam ir iedalījuši kaut kādu devu uzticēšanās un man neviens (no valdības) neprasīs, ko es par to visu domāju...

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]petrovichs
2011-02-09 09:20 (saite)
Tak tie stulbeņi bieži vien nav ar mieru tikai saņemt nenopelnītu algu. Viņi grib arī augstus (un attiecīgi atbildīgus) amatus! :/

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]unpy
2011-02-09 09:44 (saite)
Nieki vien. Ja vien šis "augstais un atbildīgais" amats nav saistīts ar nozīmīgām papildus peļņas iespējām, protams. Gan jau, ka ir arī tādi, kuriem rūp amata nosaukums vairāk par taustāmākām vērtībām(amatam bieži vien nāk līdz lērums bonusu - komandējuma naudas, dienesta auto, visāda apdrošināšanas, kompensācijas utt.), tak domāju, ka tādu ir absolūtais mazākums.

Šādos gadījumos vienmēr der atcerēties, cik liels ķīviņš Saeimā ir dēl pārdesmit latiem piemaksu vai to, ka "Pilsoniskā Savienība" tik ļoti steidzās izveidoties par frakciju tikai tālab, ka frakcijas vadītājam pienākas dienesta auto :))

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]divi_g
2011-02-09 09:18 (saite)
Tomēr jāņem vērā, ka gluži bez pamata šis speciālais likums arī netika pieņemts - tas notika laikos, kad valsts darbs nebija konkurētspējīgs ar privāto atalgojuma ziņā, un viena no loģiskākajām iespējām piesaistīt cilvēkus tam bija lielākas stabilitātes garantijas.

(Atbildēt uz šo) (Diskusija)


[info]petrovichs
2011-02-09 09:22 (saite)
Tāpēc jau neaicinu ierēdniecību likvidēt kā sugu. Droši vien, ka tur ir kāds racionāls grauds. Bet pārskatīt ierēdniecības lomu, apjomu un visu ar to saistīto, to gan derētu.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]kangaroo
2011-02-09 09:52 (saite)
Turklāt mūsdienu tehnoloģijas to ļauj darīt vēl efektīvāk. Kāpēc katrā ministrijā ir vajadzīga sava grāmatvedība, ja to var dar darīt viena valsts iestāžu centralizētā grāmatvedība kaut kur Rēzeknē (kur lētāks darbaspēks un zemākas izmaksas par telpām). Tas par IT. Mums ir VITA. Kāpēc gan viņi nevarētu uzņemties centralizētu IT uzraudzību? Un tā vēl veselu rindu funkciju var pārcelt no decentralizācijas un vienu specializētu iestādi. Nemaz nerunājot par vienas pieturas aģentūrām, kuras sola vēl kopš pagājušā gadsimta.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]kangaroo
2011-02-09 10:09 (saite)
Un lai nebūtu garlaicīgi- tikko parādījusies ziņa, ka par Mūrnieces padomnieku kļūst Hosams Abu Meri. Nu jā, netika nabags Saeimā, bet tāpēc dakteri likt par iekšlietu ministres padomnieku?!

(Atbildēt uz šo) (Diskusija)


[info]petrovichs
2011-02-09 14:12 (saite)
Padomnieks imigrācijas jautājumos, cik šodien lasīju.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]kangaroo
2011-02-09 16:49 (saite)
Pat tas, ka viņam ir personīga (lai arī stipri sena) pieredze šajā jautājumā... Es vēl saprastu, ja viņš par integrācijas jautājumiem atbildētu. Kaut ko pa medicīnas līniju. Bet tak ne jau Iekšlietu ministrijā! Vai arī viņš tāda veidā tiek gatavots kā maiņa Lindai? Tādā gadījumā atbalstu ar visām četrām. Lai arī kāds viņš būtu speciālists iekšlietu jautājumos, gandrīz jebkurš būtu labāks par Mūrnieci.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]planeeta
2011-02-09 10:10 (saite)
Ja Tu kā cilvēks, kas uz pasauli skatās emociju neaizmiglotu skatu, iebristu šeit
http://www6.vid.gov.lv/VID_PDB/VAD
Un pacietīgi apskatītos gan ministriju un lielāko pašvaldību departamentu vadītājus, kas sistēmā strādā ilgāk par 10 gadiem un Tev būtu kāds zinošs draugs, kas varētu izvest nelielā ekskursijā pa pierīgas nekustamajiem īpašumiem, Tu gūtu samērā pilnīgu priekšstatu par fundamentālu varas korpusu Latvijā. Politiķi nāk un iet, bet ierēdņi paliek...

(Atbildēt uz šo) (Diskusija)


[info]petrovichs
2011-02-09 11:10 (saite)
Neenu, ja gribētu, varētu šo to pastāstīt, kas visas ekskursijas papildinātu, jo ne viss pēc tam ir zemesgrāmatās un reģistros atrodams ;)

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]snark
2011-02-09 10:53 (saite)
Ir vēl sliktāk. Viņi, vismaz pēc CSB 2010. gada datiem, turpina vairoties:

(skaitļi attiecīgi 2010 Q1, Q2, Q3, par Q4 datu pagaidām nav)
Administratīvo un apkalpojošo dienestu darbība (N) 23824 24975 25523 -
Valsts pārvalde un aizsardzība; obligātā sociālā apdrošināšana (O) 60600 62399 67691 -

Un brīvo darbavietu skaits valsts pārvaldē arī ir audzis: 750 756 1225

Vispār jau tas nepārsteidz, ja atceros, ka krīzes sākumā valsts pārvaldē vairumā gadījumu izvēlējās samazināt algas un piemaksas, nevis likvidēt štata vietas. Tas pie iedzīvotāju skaita, kas nemitīgi samazinās.

(Atbildēt uz šo) (Diskusija)


[info]petrovichs
2011-02-09 11:11 (saite)
Ir ierēdņi un ir darbinieki. Reizēm viņi pat nav ar neapbruņotu aci atšķirami, jo vienā istabā var sēdēt gan vieni, gan otri un darīt gandrīz vienādu darbu.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]snark
2011-02-09 11:48 (saite)
Lai tā būtu. Tā vai tā, viņu (visu kopā) ir apmēram trīsreiz par daudz.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]petrovichs
2011-02-09 11:50 (saite)
Varbūt trīsreiz. Bet varbūt tikai divreiz vai pat četrreiz par daudz. Skaidri to neviens nezina. Vienīgais funkciju audits(?) ko valsts pārvaldē veica Valsts Kanceleja, man šķiet bija pilnīgi parodija par auditu.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]krii
2011-02-09 12:40 (saite)
Piekrītu, ka nepieciešams fundamentāls funkciju audits, bet nekādi nevaru piekrist, ka ierēdņu atlaišana būtu aplam grūta un šobrīd nenotiktu. Man ir komunikatīvas saites ar trim ministrijām, kā arī dažām RD struktūrām un es ar pilnu atbildību varu apgalvot to, ko redzu savām acīm - "īsināšanas" notiek, darbavietu skaits kūst kā sviests uz radiatora, pagājušo pusgadu pašai nācās strādāt lepnā vienatnē trim cilvēkiem paredzētā telpā. Turklāt bez visām nosacītajām stabilitātes garantijām cilvēki (bieži vien sakarīgākie)pie pirmās iespējas paši cenšas tos grimstošos kuģus pamest - struktūrvienību apvienošanas rezultātā daudziem ir reāla pārslodze pie mizerabla atalgojuma, bieži vien pilnīgs haoss pienākumu sadalījumā, turklāt vēl ļoti nepatīkama atmosfēra, ko rada nemitīgas sačukstēšanās un baumas par to, kuras galvas kritīs nākamajā īsināšanā jeb "funkciju optimizācijā".
No 9 tiešajām manām Ieslodzījuma Iestādes kolēģēm, 7 regulāri ieradās darbā pirms plkst.8 un prom devās ne agrāk par 19 - un ne jau tāpēc, ka būtu pārdzērušas jēgu kafijā, bet būdamas reāli nokrautas darbiem, ar ko nevarēja tikt galā.

(Atbildēt uz šo) (Diskusija)


[info]petrovichs
2011-02-09 13:18 (saite)
Ja ir izvēle - atlaist ierēdni vai darbinieku, atlaiž darbinieku un patur ierēdni. Ja ir izvēle atlaist augstāku vai zemāku ierēdni, atlaiž zemāko. Atlaiž, ja galīgi nav iespējas to pārcelt citur.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]krii
2011-02-09 13:59 (saite)
...Un, atlaižot darbinieku, ierēdnim uzkrauj darbinieka pienākumus. Pēc trešās tādas reizes ierēdnis aiziet pats. Vai pakaras. Vai nokrīt ar infarktu.:)
Jā, protams, sava taisnība Tevis teiktajā ir, un ierēdnis, ja tiek atlaists, var saņemt pieklājīgu kompensāciju utt.
No otras puses - pārcelšana, piemēram, no ministrijas Rīgā uz aģentūras filiāli Ludzā vai Apē ir lieliska iespēja panākt, ka cilvēks aiziet pēc paša vēlēšanās. Un galu galā arī dienesta ziņojumu sastiķēt nemaz nenākas tik grūti.
Resp., nav tā ierēdņu dzīve nekāda medusmaize uz pārējo nabadziņu fona, tik vien es gribēju teikt.:)

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]petrovichs
2011-02-09 14:16 (saite)
Lai pārceltu uz citu vietu - tur cilvēkam laikam ir ļoti jāieriebj savai priekšniecībai :) Es zinu citādākus stāstus, kur cilvēks klaji nav bijis spējīgs tikt galā ar uzticēto, ir pārcelts krietni zemākā amatā, turklāt saglabājot algu, bet vēl iet sūdzēties pie priekšniecības, ka viņam citi labumi (nu, tur mobilais telefons un vēl kaut kas) tiekot ņemts nost... Un ko ar tādu lai iesāk? :))
Bet no otras puses - visi mežsargi arī ir ierēdņi un viņu dzīvi un "privilēģijas" laikam nav daudz gribētāju saņemt.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]petrovichs
2011-02-09 13:20 (saite)
Otrs un ļoti būtisks jautājums vienmēr ir - vai tiešām valstij vienmēr ir nepieciešams tas darbs, ko kāds valsts iestādes darbinieks dara. Un tā nav darbinieka vaina, ja viņš ir pārkrauts ar darbu, kurš patiesībā varbūt nevienam nav vajadzīgs. Bet varbūt arī ir vajadzīgs, ne man par to spriest.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]krii
2011-02-09 14:02 (saite)
Tam, ka nepieciešams normāls funkciju audits, uz kuru paredzamā nākotnē diemžēl nav lielu izredžu, pilnībā piekrītu.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]petrovichs
2011-02-09 14:18 (saite)
Un kamēr nav normāla funkciju audita, par kādu valsts pārvaldes samazināšanu mēs varam runāt? Varbūt kaut kur jau sen ir samazināts zem absolūtā minimuma!

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


Neesi iežurnalējies. Iežurnalēties?