oblica - Un lai dzīve par aveni nešķistu: [entries|archive|friends|userinfo]
oblica

[ userinfo | sc userinfo ]
[ archive | journal archive ]

Un lai dzīve par aveni nešķistu: [3. Sep 2014|14:46]
Previous Entry Add to Memories Tell A Friend Next Entry
Vakar BB bērnudārzā sakāvusies. Puisim saskrāpēta seja, uzsista zila acs un izsisti divi zobi.
Pati šausmīgi pārbijusies, salikus rokas pa katoļu modei un lūgusies: "Tikai ne policiju! Tikai ne policiju!"

Par notikušo versijas divas:
1. B versija - viņš rāva nost no zirnekļa, viņa viņu stūma prom, viņš aizskrēja, tad atskrēja atpakaļ, rādīja viņai kulaku, viņa sāka kauties.
2. B/d vadītājas versija - viņš viņai traucēja rāpties, viņa viņam metās ar nagiem sejā, abi nokrita zemē un sākās kautiņš. Audzinātāja stāvēja turpat blakus un tas noticis vienā acumirklī.

Nevar audzinātāja nostāvēt blakus visai tai bērnu varzai. Es pieļauju (tas ir normāli un saprotami), ka audzinātāja sēdēja uz soliņa, ar muguru pret to zirnekli un pļāpāja ar citām audzinātājām (jo tā tas parasti ir, kad eju pakaļ B). Tikai tad nevajadzētu teikt, ka audzinātāja stāvēja blakus un B ar puisi paspēja gan izgrūstīties, gan iegrābties gīmī, gan fingāli uzdauzīt un 2 zobus izsist. Tad viņa to visu gaismas ātrumā, vai? Vai audzinātāja vnk visu to laiku stāvēja blakus un moš pat totalizatoru uzrīkoja? :) Varēja jau pateikt, ka laikus nenoreaģēja uz konfliktu - tas taču ir saprotams, ja jāuzrauga 25 vienlaicīgi pa pagalmu. Protams, tas nekādi neattaisno B rīcību - fiziski aizskart otru nav atļauts, ja vien tā nav pašaizsardzība.

Un tas nabaga puisītis (viņš tikai trešo dienu nāca grupiņā, kad pa šnobeli atrāvās) šodien tiešām izskatījās briesmīgi... B viņu apkampa un atvainojās.

Tik neērta sajūta, bet nesaprotu, kā man būtu jāreaģē - končas viņam jāstiepj vai kas?
Linkir doma

Comments:
[User Picture]
From:[info]krii
Date:3. Septembris 2014 - 14:54
(Link)
Končas vienmēr mierina. Turklāt tagad viņam ir par diviem zobiem mazāk, ko sabojāt.:)
Katrā ziņā - tas, ka B jūtas vainīga un ir viņu apkampusi un atvainojusies, man šķiet ļoti labs rādītājs. Gan jau ar laiku iemācīsies apvaldīt savu ugunīgo temperamentu.
[User Picture]
From:[info]oblica
Date:3. Septembris 2014 - 16:58
(Link)
Lūk, par pēdējo teikumu gan neesmu droša.
[User Picture]
From:[info]mufs
Date:3. Septembris 2014 - 15:04
(Link)
piedod, no malas šausmīgi smieklīgi

bet vispār,man kā cilvēkam ar bērnu,kuru citi apbižo, liekas lieliski,ka Tev ir bērns,kas spēj pastāvēt par sevi. ok, metodes varbūt ir zem jautājuma,bet tikuntā.

jums tagad nav jādara,kā filmās,ka vecāki satiekas un savā starpā šito izdiskutē?
[User Picture]
From:[info]udensroze
Date:3. Septembris 2014 - 15:20
(Link)
Jā, saruna vecāku starpā būtu mans ieteikums. Jūtu līdz. Bet kas ir zirneklis?
[User Picture]
From:[info]scaramouche
Date:3. Septembris 2014 - 15:51
(Link)
Minu, ka striķu vai ķēžu kopums, kurā rāpties. Nu, tāds, kādi pludmalēs saradušies pēdējos gados vairumā.
[User Picture]
From:[info]oblica
Date:3. Septembris 2014 - 15:57
(Link)
[User Picture]
From:[info]oblica
Date:3. Septembris 2014 - 15:22
(Link)
Nu, smieklīgi nav, ja iedomājos, kā jutās viņa vecāki, kuri trešajā dienā no jaunā dārziņa ved mājās tik ļoti sabojātu (ārskatā) bērnu. :/
[User Picture]
From:[info]mufs
Date:3. Septembris 2014 - 16:31
(Link)
es atvainojos.
man paspruka, jo nespēju objektīvi skatīties uz situāciju, jo man nav bijuši tik mazi bērni un vispār bērni.
[User Picture]
From:[info]oblica
Date:3. Septembris 2014 - 16:37
(Link)
nu, beidz, tak! :)) Es to absolūti neuztvēru kā apvainojumu!
Piemēram, biedrs vikings par šito uzsauc B saldējumu.

[User Picture]
From:[info]begemots
Date:3. Septembris 2014 - 15:28
(Link)
Jūs tagad uz centru pārceļaties, aizejiet varbūt kādreiz pie Tatjanas.

http://emdr.lv/tatjana-kutuzova.html

Ļoti sakarīga, manuprāt, varētu palīdzēt gan pašai saprast, ko labāk, gan ar bērnu aprunāties.

Jo, kamon, draudi, kuri netiek izpildīti ir sūdīgākais, kas var būt šai situācijā.

I mean, tu taču nevēlies sev meitu, kas tev 15 gados dos pa zobiem, ja tu viņai nedosi tik naudas, cik viņa prasa?
[User Picture]
From:[info]oblica
Date:3. Septembris 2014 - 16:02
(Link)
Pag, kas par draudiem? Nebija nekādu draudu. Ja Tu par policiju, tad tā bija viņas reakcija, nevis draudu sekas (tā vismaz vadītāja apgalvo).
[User Picture]
From:[info]begemots
Date:4. Septembris 2014 - 00:04
(Link)
Ā, ok.

Es jau domāju, ka viņai kāds ir teicis, ka ja slikti uzvedīsies, policija pajems.

Kas gan anyway tā izklausās (ka tas kaut kad ir darīts).
[User Picture]
From:[info]begemots
Date:4. Septembris 2014 - 00:07
(Link)
Bet, anyway, ja vēl ir spēkā tas, ko tu man kādreiz klātienē teici (ka reāli netiec galā un laid pašplūsmā bērnu), varētu būt vērts aiziet aprunāties anyway. ;P
[User Picture]
From:[info]oblica
Date:4. Septembris 2014 - 09:13
(Link)
Es jau biju parunāties pagājušā gada beigās un visus tos mērus, ko man ieteica, arī pielietoju. Izrādās, ka bērns vnk pazaudējies - vecāki nav novilkuši nekādas robežas, viņai nav rāmju, kuros jādzīvo, bet bērnam tādus rāmjus obligāti vjagot, jo citādi viņš apjūk. Nu, izturējāmies kā pret līdzvērtīgu, bet izrādās - nedrīkst. :)
Sākumā gāja traki, tagad ir ok jau ilgāku laiku. Protams, visādi gadās, bet tā pa lielam - tiešām parunāšanās man atvēra acis.
Paskatīsies, kā būs. Ja vajadzēs, ies atkal. (ceru, ka nevajadzēs)
[User Picture]
From:[info]ld
Date:5. Septembris 2014 - 12:03
(Link)
Man personīgi liekas, ka var gan robežas, gan izturēties kā pret līdzīgu. Es vienmēr ilustartīvus piemērus izmantoju. Un parasti sīkiem tad tā bilde arī saslēdzas.
[User Picture]
From:[info]oblica
Date:4. Septembris 2014 - 09:13
(Link)
Nu, degpunktu šad tad paskatāmies. :)
[User Picture]
From:[info]le_minga
Date:3. Septembris 2014 - 15:28
(Link)
ar ko ta viņš tās končas ēdīs - zobi ta izsisti ;D

-
bet citādi - piekrītu jau minētajam: labi, ka bērns prot sevi aizstāvēt, labi, ka prot atvainoties un līdzi just...
ar vecākiem parunāt ar nenāktu par skādi - bet ja paši neuzprasās, varbūt nav ko raustīt lauvu aiz ūsām ;)
[User Picture]
From:[info]udensroze
Date:3. Septembris 2014 - 15:30
(Link)
jaauzprasaas ir oblicai, vadoties no manas pieredzes nu jau 4 dazados darzinos.
[User Picture]
From:[info]oblica
Date:3. Septembris 2014 - 15:58
(Link)
Man tad viņi vispirms kaut kādā veidā jāizķer. Pat nezinu, kā izskatās.
From:[info]unpy
Date:3. Septembris 2014 - 16:03
(Link)
Palūdz audzinātājai kontakttālruni.
[User Picture]
From:[info]oblica
Date:3. Septembris 2014 - 16:06
(Link)
Un ko man teikt? Atvainoties bērna vietā vai atvainoties par to, ka esmu slikta māte, piedāvāt izmaksāt kompensāciju vai procedūras VC4? KO???
Vispār, es gribu ar Tevi iedzert.
From:[info]unpy
Date:3. Septembris 2014 - 16:12
(Link)
Vienkārši pasaki, ka jūsu bērni ir tuvāk iepazinušies tādā nepatīkamā vaidā un, ka būtu ļoti labi, ja iepazītos tagad arī bērnu vecāki, ka Tu uzstāj ierastos ciemos(uzaicinātu uz kafūzi) ar vīnu/torti utt., lai atvainotos un izrunātu klātienē šo negadījumu. Tiešais kontakts šādos gadījumos ir zelta vērtē, tici vecam hebrejam:))

Gan jau kaut kad iedzersim, man šobrīd budžets īsti neļauj mesties izpriecās:))
[User Picture]
From:[info]oblica
Date:3. Septembris 2014 - 16:14
(Link)
Baigi dārgi tad man izmaksās tie divi piena zobi - vīns, torte, kafūzis!
/ar klusu cerību sirdī, ka bērnu audzina smuks vientuļais tēvs...
From:[info]unpy
Date:3. Septembris 2014 - 16:17
(Link)
Jā, tur neko. Ja bērns kādam izsit zobus/nodedzina šķūnīti/pakar šķirnes runci, tas parasti nesanāk pa lēto:))
[User Picture]
From:[info]oblica
Date:3. Septembris 2014 - 17:00
(Link)
Par pēdējo - žēl. Es maksāju tikai par informāciju (ja to neizdodas iegūt ar vnk "klik-klik"), par dzērieniem maksā citi. ;)
[User Picture]
From:[info]ld
Date:5. Septembris 2014 - 12:06
(Link)
Kāda izskatās laba māte? Es nesen izlasīju, ka vecāki savus bērnus sit, tad, kad neviens to neredz, jo negrib, lai domā, ka viņi ir slikti vecāki.

Atvainoties par incidenta rezultātu ir pieklājīgi. Un piedāvāties kaut kā izlīdzināt, gan jau paši pateiks kā tieši.
[User Picture]
From:[info]udensroze
Date:3. Septembris 2014 - 17:03
(Link)
piezvani. no tonja dzirdesi, vai vajag ari tikties vai pietiek ar izjustu nozheelu. piezvanisi, vinji sapratis, ka tu esi normals cilveks.
[User Picture]
From:[info]oblica
Date:3. Septembris 2014 - 17:11
(Link)
es ceru, kaut kā izlīferēt ar konfekšu kasti un zīmīti tā bērna skapītī. Derēs?
[User Picture]
From:[info]udensroze
Date:3. Septembris 2014 - 17:14
(Link)
ja godīgi, nekas neaizstās telefona zvanu! apjautāšanās un vēl kāda "lieka" atvainošanās, nun un protams, viņa nekad nekad ta nav darījusi un izrunājām.. to,ka zobi izsisti visdrīzāk kritiena laikā paturi pie sevis. tad ir konfektes nevajadzēs.

es labi varu vizualizēt arī ģimenes, kas apskaišas par konfektēm pec iepriekšēja zvana
[User Picture]
From:[info]udensroze
Date:3. Septembris 2014 - 17:23
(Link)
*bez zvana
[User Picture]
From:[info]antuanete
Date:3. Septembris 2014 - 17:29
(Link)
Es arī teiktu, ka ir obligāti jāzvana un jāizrunājas ar vecākiem. Ja normāli cilvēki, tad sapratīs, ka tas bija negadījums, nevis sistēma.
Ja bērni lielāki un nav gluži sistemātiska vardarbība, tad vecāku iejaukšanās var nebūt vajadzīga (savulaik mūsu bērnības kāpņu telpā visi dzīvojuši draudzīgi, iekams vecāki sākuši jaukties bērnu savstarpējos kašķos...), taču konkrētajā gadījumā es vecāku vietā ļoti satrauktos par iespēju, ka viņu bērns tiks regulāri šitā iekaustīts.
From:[info]amatieris
Date:3. Septembris 2014 - 15:58
(Link)
Svarīgākais, laikus nodiagnosticēt un tikt galā ar agresijas lēkmēm. Pat bērnam nav tik viegli izsist 2 zobus un uzsist zilu aci - ir vairākas reizes SPĒCĪGI jāsit pa seju. Esi kādam situsi pa seju? Ar kulaku? No sirds? Nav nemaz tik viegli to izdarīt, tīri psiholoģiski.
Zobi šoreiz ataugs; zilums uzsūksies.
[User Picture]
From:[info]oblica
Date:3. Septembris 2014 - 16:00
(Link)
Tur jau tā lieta, ka līdz šim nevienu nebija kāvusi. Nu, ir bakstījusi vienu ar zīmuli nodarbību laikā aiz garlaicības pagājušā gadā.

Jā, par to jau arī brīnos - audzinātāja esot bijusi klāt un tas esot noticis sekundes simtdaļā! Laikam laiks bija apstājies kaut kādu brīdi.

REsmu, bet tikai iztēlē un arī labi, ja pāris reizes. :)
[User Picture]
From:[info]krii
Date:3. Septembris 2014 - 16:26
(Link)
Tas var sanākt arī vienkāršāk, ja pagrūžot otrs neveiksmīgi uzkrīt uz kaut kādiem dzelžiem - tur arī tie zobi un zilumi...
(Protams, tas ir tikai minējums).
[User Picture]
From:[info]romija
Date:3. Septembris 2014 - 16:29
(Link)
Jā, tie izsistie zobi var būt arī kritiena sekas. Un viņi esot krituši.
[User Picture]
From:[info]krii
Date:3. Septembris 2014 - 16:37
(Link)
Jā, un piena zobi neturas žoklī tik stingri kā pastāvīgie.
[User Picture]
From:[info]oblica
Date:3. Septembris 2014 - 16:39
(Link)
Nu, tie apakšējie piena zobi, no kuriem viens esot kustējies (tā man šorīt pats puisītis teica)
[User Picture]
From:[info]lennay
Date:3. Septembris 2014 - 16:42
(Link)
Piedod, lūdzu, tu, puisītis, puisīša tuvinieki un vispasaules dzimumu līdztiesības cīnītāji, bet es tā pārsmējos pie "Tikai ne policiju!"
[User Picture]
From:[info]oblica
Date:3. Septembris 2014 - 16:44
(Link)
:)) Juristes mieta taču.
Viņa man vienreiz autobusā draudēja, ka izaugs un iesūdzēs mani tiesā.
[User Picture]
From:[info]muzungu
Date:3. Septembris 2014 - 17:16
(Link)
Jēziņ, ja mans bērns atnaktu mājās ar zilu aci un izsistiem zobiem.... es domāju, ka pirmkārt atrautos b-dārza vadība (audzītes nav vērts dresēt, pēc tam direktrise to izdarīs labāk par mani) un bērna vecāki gan jau ka arī ciestu. Un nē - ja vien otra puse nav cietusi tik pat daudz, diez vai ar vīnu un torti kāds tiktu cauri. No sirds novēlu piezemētākus un vienkāršus vecākus tam nabaga puisītim. Atvainoties vajag.
[User Picture]
From:[info]udensroze
Date:3. Septembris 2014 - 17:22
(Link)
pirms tam iesaku noskaidrot situāciju. otra puse nav cietusi tik pat daudz var gadīties, ka ir rezultāts tam, ka veiksmīgāk nokrita vienkārši
[User Picture]
From:[info]muzungu
Date:3. Septembris 2014 - 17:41
(Link)
Tas ir tas, ko saku - protams, ka ja otra puse ir cietusi, tad tas viss ir savādāk. Ja tas ir negadījums, tad ar iespējams, ka vainīga ir audzīte vai kāds cits - nu tur padeni palika. Lai nu kā, bet vnk pievērt acis uz to, ka bērns nāk mājās satraumēts galīgi nav ok.
[User Picture]
From:[info]vulpes_vulpes
Date:3. Septembris 2014 - 18:18
(Link)
Atvainoties puikas vecākiem arī. Izrunāties ar bērnudārza audzinātājām, ja vajag vadību arī, par šādu situāciju, lai tā vairāk neatkārtotos.
[User Picture]
From:[info]toadbeauty
Date:3. Septembris 2014 - 19:10
(Link)
Jēziņ!
Paldies dievīnam, ka piena zobi!
Domāju, ka jaunkundze ir nobijusies pietiekami un turpmāk sitīs profesionālāk, lai zilumi nepaliek.
Bet nu jā, piekrītu, ka vajadzētu ar vecākiem aprunāties, bet sīkajiem piedaloties. Kazi sadraudzēsies pat un šitas viss piemirsīsies.
Mums arī šitā gāja lielajam ar vienu puiku. Kaut kā izstūrējām viltīgi, un nu ir labākie čomi.
[User Picture]
From:[info]helvetica
Date:3. Septembris 2014 - 21:31
(Link)
Jārunā kompensācija ar vecākiem, piem., ja tie ir kaula zobi vai tml.
Kā arī jāuzaicina puika pavadīt laiku ar jums kaut kādā aktivitātē, kur šams ar B var kopā kko padarīt, pavadīt laiku ārpu dārziņa un sadraudzēsies. vismaz mēs centāmies tā darīt..
[User Picture]
From:[info]crescendo
Date:3. Septembris 2014 - 23:26
(Link)
Viena audzīte uz divdesmit pieciem sīkaļām ap akrobātikas ierīcēm skaitās normāli???
[User Picture]
From:[info]oblica
Date:4. Septembris 2014 - 09:17
(Link)
Nu, iepriekšējā dārziņā (privātajā) uz katriem 6 bērniem līdz 4 gadiem laikam obligāti bija jābūt 1 pieaugušajam. No 4 gadiem - uz 8 vienam.

Šis ir pašvaldības b/d, kur audzinātāja mēdz strādāt Visu Dienu - no 7.00 līdz 19.00 attiecīgi. Pa manam tas nav normāli, bet IZM jau labāk zina. :)
[User Picture]
From:[info]sara
Date:4. Septembris 2014 - 11:36
(Link)
Gan jau pasi majas ar draugu vai kas tev tur ir kaujaties- berns vienkarsi redz un samacas ! ta agresivitate jau no kaut kurienes nak
[User Picture]
From:[info]oblica
Date:4. Septembris 2014 - 11:46
(Link)
Redz, ar mani ir tik slikti, ka man pat draugu nav
[User Picture]
From:[info]oblica
Date:4. Septembris 2014 - 11:49
(Link)
ā - droši vien jau esmu teikusi, bet tev piemirsies - tu manā dārziņā neesi aicināta, so - atšujies ;)
[User Picture]
From:[info]ld
Date:5. Septembris 2014 - 11:58
(Link)
bērni strīdās, tas ir ok, bet miesas bojājumi, turklāt izsisti zobi, tas jau ir nopietni. Ja manam bērnam kāds izsistu zobus, šim incidentam būtu sekas. Ja ne savādāk, tad visi ortodonta rēķini tiktu piestādīti apmaksai.
Audzinātāja, lai arī sāk domāt kāpēc izvēlējusies profesiju ar kuru netiek galā. Tā nav atruna, ka daudz bērnu un visiem nevar izstāvēt blakus. Viņai bērni tiek uzticēti un viņai ir jāspēj panākt, ka viņi vakarā tiek atdoti vecākiem vienā gabalā.